Bir dərsdən
reportaj
“Əzim
Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbi...”
Bir vaxtlar, daha dəqiq desək, 2000-2004-cü illərdə
olduğu kimi, bu gün də səhər evdən
çıxaraq yollandım düz Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Akademiyasının nəzdində olan İncəsənət
Kollecinə - keçmiş Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq
Məktəbinə. Budur məktəbə
çatmışam. Həyatımda ən çox sevdiyim və
bağlandığım bir yer... Qapıdan içəri daxil
oluram. Yad simalar, tanımadığım tələbələr,
özgə baxışlar və s. gözümə
görünür. Kollecin divarları, pilləkənləri tavanı
və döşəməsi mənə tanışdır.
Özü də necə...
Hər dəfə bu məkana
gələndə elə bilirəm ki, doğma bir yerə gəlirəm,
sanki təhsil ocağına deyil, böyüyüb-başa
çatdığım köhnə, lakin köhnə
olduğu qədər də əziz və isti bir evə
baş çəkirəm. Hələ də burada keçirdiyim
tələbəlik illərini unutmamışam, heç bir
zaman yaddan çıxarmayacağıma da əminəm. Addımımı
kollecin qapısından içəri atarkən qəlbimdəki
nostalji hisslər baş qaldırdı. Pilləkənlərlə
yuxarıya çıxdım; 3-cü mərtəbəyə
qalxdım, üz tutdum beş il bundan öncə rəssamlıq
dərsi aldığım doğma sinfimə... Uşaqlığımın
ərköyün, nadinc, bəzən sevincli, bəzənsə
kədərli xatirələri dəhliz boyu məni
müşayiət etdi. Sinfin qapısını açdım
- dərs gedirdi. Tələbələrin yarısı rəsmlə,
yarısı isə rəngkarlıqla məşğul idilər.
Müəllimimi
gördüm: indi artıq 75 yaşlı Kamil Ramazanov... Sevimli
müəllimlərimdən biri... Bu adı həqiqi mənada
qazanmaq mənim aləmimdə hər şey deməkdir. Canımdan
keçə biləcək qədər belə hər
şey...
Dərs III kurs rəngkarlıq
“b” qrupunda idi. Qrup 9 nəfərdən ibarət olsa da,
gözümə cəmi 7 nəfər göründü: qrup
nümayəndəsi Hilal Məlikzadə, Leyla Salayeva, Səbinə
Vəzirova, Azadə Kərimli, Janna Li, Ülkər Mustafazadə
və Ayhan Mansurov. Tələbələrin səmimi, sərbəst
və isti münasibəti açıq-aydın duyulurdu...
- Kamil müəllim, dərsiniz necə gedir,
hazırkı tələbələrinizdən
razısınızmı?
- Tələbələrin
çoxu, bir neçəsini çıxmaq şərtlə,
vaxtında dərsə gəlirlər. Yaxşı, qaneedici tələbələr
var. Hər halda, onların işləri belə deməyə əsas
verir, müəllimin fikirlərindən də vacib onların əl
işləridir. Hazırda dərs dediyim tələbələrdən
Leylanı qeyd edə bilərəm ki, əl qabiliyyəti
çox yaxşıdır, işləyə bilir. Ondan əlavə
əcnəbi tələbəmiz Janna da çox
çalışır, dərsə gəlir. Demək olar ki,
çoxundan razıyam. İnanıram ki, bundan sonra onlar rəssamlığı
bir az da geniş şəkildə öyrənəcəklər.
- Görürəm ki, tələbələr canlı
fiqur işləyirlər. Belə canlı naturaları qurarkən
hansı əsas amillərə fikir verirsiniz?
- Biz əlavə
anatomiyanı da öyrənirik. Anatomiyasız fiquru olduğu
kimi çəkmək mümkün deyil. Çünki fiqurun
bədən quruluşu, üzünün cizgiləri - bunlar
hamısı natura üçün uyarlı olmalıdır və
hər biri o əsas amillərə daxildir. Həmçinin
naturalar o qədər maraqlı qurulmalıdır ki, tələbələr
onun üzərində işləyə bilsinlər. Əgər
natura maraqsızdırsa, onu qurmağın əhəmiyyəti
yoxdur. Hazırda bizim sinifdə natura kimi oturan bu cavan qız,
doğrudan da, indiki dərsin mövzusuna uyğundur. Bir şey
də müsbətdir ki, naturalar vaxtı-vaxtında dərsə
gəlirlər. Bu da çox mühümdür.
- Bəs natura qurduqda heç olurmu ki, tələbələrin
təkliflərini nəzərə alasınız?
- Bəli, hökmən. Onsuz olmaz. Yəni onlardan soruşuram ki, bax gör sən haradan işləyəcəksən? O da deyir, məsələn, buradan işləyirəm. Deyirəm, gör naturanı bu tərəfdən çəkmək sənə əl verir, işləyə bilərsən, deyir hə. Yaxud digər tələbədən soruşuram, deyirəm təkliflərinizi deyin, naturanın əlini necə quraq, əl belə qalsın, yoxsa başqa cür qalsa yaxşıdır və s. Bunlar olur. Çünki bunlarsız mənası yoxdur natura qurmağın.
- Rəssamlıqda tələbə-müəllim
münasibətlərinin necə qurulmasını vacib
sayırsınız?
- Tələbə-müəllim
münasibəti çox sadə, olduqca sərbəst
olmalıdır. Əgər rəssam-müəllimlə tələbələr
arasında isti münasibət yoxdursa, onda dərsi
aparmağın da heç bir mənası yoxdur. İncəsənətdə
münasibətlər də azad və səmimi
olmalıdı.
III kurs rəngkarlıq
ixtisasında təhsil alan bu tələbələrə sual
edəndə ki, müəlliminiz sizi nə dərəcədə
qane edir? - hamısı bir ağızdan - “...çox
yaxşı, yüzdə yüz qane edir; Kamil müəllim
anatomiyanı çox gözəl bilir, bu baxımdan bizə
köməyi çox olur, yaxşı öyrədir. Elə
müəllimlər var ki, dərsi ötəri başa
salırlar, amma Kamil müəllim dəqiqliklə bizə
fiqurun hər bir sümüyünün adını söyləyir
və necə çəkməyi aydın başa salır. Həmçinin
yaxşı, düzgün işləməyi də bizdən tələb
edir” - deyə cavab verdilər. Müəllim-tələbə
münasibətində tələbələr də dost
münasibətini üstün tutdular. Onların fikrincə,
müəllimin tələbə ilə səmimi və
dostcasına davranışı dərsin canlı keçməsi
üçün çox önəmlidir. “Rəssamlıqda gərək
sərbəstlik olsun, sərbəst fantaziya, sərbəst
fikir...” - tələbələr bu prinsipi bəyəndiklərini
vurğuladılar.
Tələbələrin
əksəriyyəti kolleci bitirdikdən sonra rəssamlıq təhsillərini
daha mükəmməl tamamlamaq üçün sənədlərini
Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyasına vermələrini
planlaşdırırlar. Elə bax bu məqamda rəssamlıq
məktəbinin müdavimi kimi onlara əvvəlcədən
öz xəbərdarlıq xarakterli tövsiyəmi verərək
dedim: “Biləsiniz ki, akademiyanın nə özü, nə də
dərs prosesi sizin indi oxuduğunuz bu kollecin yerini verə bilməyəcək.
Zamanında özünüz də bunun şahidi
olacaqsınız... Ona görə də indiki tələbəlik
illərindən, müəllimlərinizdən, dərsin
gedişatından bacardıqca səmərəli istifadə
edin. Tələbələrə sənət yollarında
uğur diləyib, onlarla sağollaşıram.
Nigar Yunus
Mədəniyyət.- 2009.- 13 fevral.- S. 9.