Nəğmələrlə yoğrulmuş
ömür
Bəstəkar
öz fikirlərini doğma musiqi dilində ifadə etdikdə
xalqa daha yaxın olur
Üzeyir
Hacıbəyov
Bu ilin aprel ayında 75 yaşı tamam olacaq. Öz əsərləri
ilə xalqımızın qəlbinə yol tapan, bir çox
musiqi janrlarında qələmini sınayan, bənzərsiz bəstəçi,
xalq artisti, «Şöhrət» ordenli, Prezident təqaüdçüsü,
professor Ramiz Mirişli redaksiyamızın qonağıdır.
Deyir ki, ömür vəfa etsə opera da yazacam.
«Dalğalar»dan başlayan
sənət yolu
Görkəmli bəstəkarla
görüşməzdən əvvəl dəniz sahilinə
getdim. «Uzaq səfərlərdən» gələn dalğalara
tamaşa etmək üçün. Yorğun dalğalar sahilə
çırpılıb nəğmə oxuyurdu. Həzin, ruha
qida verən, qəlbə sığal çəkən bir nəğmə.
«Dalğalar» adlanırdı bu nəğmə. Bir zamanlar məhəbbət
şairi İslam Səfərli, bəlkə də elə bu
yerdə dalğaların səsinə qulaq
açmışdı, sonra da bu səslər sətirlərə
dönmüşdü:
Siz qaynar həyatsınız
Nəğməyə qanadsınız.
Bu sözlərə də
Ramiz Mirişli musiqi bəstələmişdi. O zamandan
da bu nəğmə
dillər əzbəri
oldu.
Oxuyub bildiklərim
Ramiz Miraqil oğlu
Mirişli1934-cü il aprel ayının 14-də
Naxçıvanda müəllim ailəsində doğulub. Onun
mənsub olduğu Mirişlilər nəslinin
Naxçıvanda maarif, teatr, səhiyyə sahəsində
böyük xidmətləri olub. Bu nəsildən
musiqiçi yetişməyib. Ramiz Mirişli isə
özünə bu yolu seçir. Naxçıvanda uşaq
musiqi məktəbini bitirdikdən sonra Bakıya gəlir. Qəbul
imtahanlarında onun fitri istedadını nəzərə
alıb A.Zeynallı adına Musiqi Məktəbinin Xalq
çalğı alətləri şöbəsinin ikinci
kursuna qəbul edirlər. 1957-ci ildə bu təhsil
ocağını bitirir. Lakin bəstəkar olmaq həvəsi
Ramizi rahat buraxmırdı. Bu həvəs onu 1957-ci ildə
Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasına gətirir. Hər il bəstəkarlıq
şöbəsinə cəmi iki nəfər qəbul olunurdu.
Həmin ildə qəbul olunanların biri Ramiz Mirişli idi. O,
bu təhsil ocağında müəllimi xalq artisti, professor
Gövdət Hacıyevdən bəstəkarlığın
sirlərini öyrənir, sənətin incəliklərinə
bələd olur.
1962-ci ildə Ramiz
Mirişli konservatoriyanı müvəffəqiyyətlə
başa vurur.
Görkəmli bəstəkarla
üz-üzə
- Ramiz müəllim, maşallah, yaxşı
qalmısınız. Heç 75 yaş vermək olmaz.
- Nə deyim? Ömrümü
boş yerə xərcləməmişəm, hər dəqiqəmin
qədrini bilmişəm. Ola bilsin ki, vaxtının qədrini
bilənləri Allah da sevir. Hələ şikayətim yoxdur.
- İlk bəstələdiyiniz mahnını
xatırlayırsınızmı?
- Bəstəkarlıq təhsilimi
başa vurduqdan sonra mahnı yazmaq barədə
axtarışlar aparırdım. Bir dəfə şair
İslam Səfərli ilə bir məclisdə idik. O, mənə
«Dalğalar» adlı bir şeir verdi. Şeiri oxudum, məni
çox sehrlədi. Həmin şeirə bir mahnı bəstələdim.
Mahnı hazır olduqdan sonra getdim Şövkət Ələkbərovanın
yanına. Onda onun həyat yoldaşı Lətif Səfərov
sağ idi. O, mənə dedi ki, bir o mahnını çal,
qulaq asaq. Mahnını çaldım, xoşlarına gəldi.
Şövkət xanım mahnını ifa etdi. Həmin
mahnı mənə uğur gətirdi. Yaradıcılığım
«Dalğalar»dan başlayır.
Bəstəkarın sənət
bioqrafiyası
R.Mirişli 1962-ci ildə,
«Dalğalar» mahnısından sonra Fikrət Qocanın sözlərinə
«Küsüb məndən», «Bir xumar baxışlı» və
başqa mahnılar bəstələdi və bu mahnılar dillər
əzbəri oldu.
Azərbaycan
estradasına ilk dəfə duet janrını da məhz
R.Mirişli gətirib. Doğrudur, Xan Şuşinski və Sara
Qədimova duet oxumuşdular, lakin onların oxuduqları duet
xalq mahnısı idi. F.Qocanın «Günəşi gözləyirəm»,
Rafiq Zəkanın «Səadət» və Ənvər Əlibəylinin
«Ulduzlar» sözlərinə yazılan mahnılar sırf
estrada janrında idi. Yaşar Səfərov və Elmira Rəhimovanın
ifasında səslənən bu duet mahnıları,
üstündən 40 ildən artıq vaxt keçməsinə
baxmayaraq, indi də sevilə-sevilə oxunur və dinlənilir.
1965-ci ildə
R.Mirişli xalq çalğı alətləri orkestri üçün
xüsusi «Konsert» yazır və yeni səpkili bu əsər dəfələrlə
ifa olunaraq musiqi xadimlərinin müsbət rəyini
qazanır. Sonrakı illərdə o, xalq çalğı alətləri
üçün daha iki «Konsert», 12 süita, 3 uvertüra,
musiqi lövhələri və miniatürlər yazır.
1972-1980-ci illərdə
daha iki simfonik poema, bir simfoniya, 1984-cü ildə tar ilə
simfonik orkestr üçün «Konsert»in bəstələyir.
Nəsiminin 600 illik
yubileyinə həsr etdiyi «Nəsimi» balladasına və
İkinci Dünya müharibəsinin qurtarmasının 30
illiyinə həsr etdiyi «Əsgər andı» mahnısına
görə mükafata layiq görülmüşdür.
R.Mirişli bir bəstəkar
kimi yalnız simfonik, kamera, xalq çalğı alətləri
orekstri üçün əsərlər, mahnı və
romanslar yaratmaqla kifayətlənmir. O, öz
yaradıcılığında səhnə janrına da yer
verir. Onun musiqisini yazdığı
«Qaçırılmış qız» komediyası dəfələrlə
müvəffəqiyyətlə tamaşaya qoyulmuşdur. Bu əsərdən
sonra o, bu janrda daha 4 komediya yazmışdır.
Son illərdə bəstəkar
gənclərə mənəvi dayaq olan, onlara cəsarət
aşılayan və qələbəyə ruhlandıran
«Böyük əsgər ol», «Haydı, igid əsgər, irəli!»,
«Əsgər haqqında mahnı»larını bəstələmişdir.
1997-ci ildə simfonik orkest üçün
yaratdığı «Şəhidlər» adlı ikinci
simfoniyası da onun yaradıcılığında xüsusi
yer tutur.
Bundan başqa o, bir
çox bədii, sənədli və cizgi filmlərinə də
musiqi bəstələmişdir.
- Ramiz müəllim, sənət bioqrafiyanıza nəzər
salanda, doğrudan da hiss edirsən ki, ömrünüzü
boş yerə xərcləməmisiniz. Sizə
yaradıcılığınızda İlham verən nədir?
- Mənim Cəfər
Cabbarlının sözlərinə yazılmış bir
mahnım var, «Həyat, söylə sən kiminsən?» Həyat
ondan ilham alanlarındır, onu sevə-sevə
yaşayanlarındır. Mən də xalqımdan ilham
almışam. Yaratdığım mahnıları xalq dəyərləndirib.
Bu dəyərlər mənə yaşamağı öyrədir.
Bir də ailəmə,
uşaqlarıma çox bağlı olmuşam. Tanrı mənə
üç oğul bəxş edib. Onları
böyüdüb, boya-boya çatdırmaq mənə fərəh
verib. Çox sevinirəm ki, oğlanlarımdan ikisi - Nazim və
Yusif mənim yolumu davam etdirirlər. Yusif böyük bəstəkarımız
Arif Məlikovun tələbəsidir, bir çox əsərlər,
o cümlədən iki simfoniya müəllifidir.
Nazim isə
konservatiriyada, Cövdət Hacıyevin bəstəkarlıq
sinfini bitirib. «Mərasim» adlı simfoniya yazıb, «Yarasa» filminə
musiqi bəstələyib. Əliağa Vahidin həyatından
bəhs edən «Qəzəlxan» filminə mənimlə birlikdə
musiqi yazıb.
Üçüncü
oğlum isə hüquqşünas işləyir. Mənim
ilham mənbəyim bunlardır.
- Ramiz müəllim, bir neçə bədii və sənədli
filmlərə mahnı yazmısınız. Sonradan bu nəğmələrin
çoxu ekrandan «adlayıb» müğənnilərin
repertuarında qərar tutmuşdur. Ümumiyyətlə, bəstəkarın
kinematoqrafiyadakı fəaliyyəti nə ilə səciyyəvidir?
- Aydındır ki, kino
özlüyündə sintetik sənət janrıdır. Yəni
burada ədəbi materialın ekran təcəssümündə
rejissor konsepsiyası, aktyor oyunu, operator işi, bəstəkarın
musiqisi ilə bir həmahənglik təşkil etməlidir. Bu
da bəstəkardan ciddilik və məsuliyyət tələb
edir. Elə etmək lazımdır ki, musiqi ekranda hər
hansı obraz səviyyəsində müstəqil məna
daşısın, hadisələrin təbii axarında sadəcə
iştirakçı olmaqdan savayı, eyni zamanda aparıcı
və əsas qüvvə sayılsın.
Mən də bu
meyarları əsas götürüb, «Alma almaya bənzər»,
«Evdə kişi var», «Köhnə bərə» (duruxur, sonra
gülümsünür) nə bilim hansını deyim,
adları yadımdan çıxıb. Saysam, 15-ə yaxın
filmə mahnı yazmışam.
- Bir ziyalı, bir şəxsiyyət, nəhayət,
mahnı janrında tanınmış bəstəkar kimi,
hazırda bəstələnən mahnıları necə qiymətləndirirsiniz?
- Bir fikir verin: indi irəliyə
getmək barədə deyil, arxaya boylanmaq barədə fikirləşirik.
Biz yüksəkzövqlü, əsl xalq mahnıları
ruhunda, professional bəstəkar yaradıcılığı
zəminində olan mahnıları dinləyib zövq ala biləcək
tamaşaçı - dinləyici kütləsini itirməkdəyik.
Toylarda, evlərdə, avtomobillərdə eşitdiyimiz ara
mahnıları ilə estetik tərbiyədən söhbət
aça bilərikmi? Belə dinləyicilərin sayı
durmadan artır. Bu da narahatlıq doğurmaya bilməz.
Mənim
yadımdadır, sovet dövründə incəsənətdə
Bədii Şura var idi. Bəzən mən mahnı göstərirdim,
qəbul olunmurdu. Ya sözdə, ya mahnıda nə isə bir
çatışmazlıq olurdu və yaxud da başqa
xalqların mahnılarına oxşayırdı. Bəstəkarlar
da deyirdilər ki, bu mahnının filan yerini belə düzəlt.
Mən də düzəldirdim. Tələbkarlıq çox
böyük idi. Mən də çalışırdım ki,
elə mahnı yazım ki, mənə Bədii Şurada bir
söz deməsinlər. Amma indi necədir? Bir də
görürsən, biri deyir ki, mən gündə 10 mahnı
yazıram, biri deyir 5-ni yazıram. Belə mahnıların nəyi
yadda qalar? Bir dəfə oxunur, sabah yaddan çıxır. Gərək
mahnını əvvəl ürəyində bəstələyəsən.
Sonra da nota köçürəsən.
Düzdür, indi biz
demokratik ölkədə yaşayırıq, deyirlər ki, Bədii
Şura lazım deyil.
Bədii Şura hər zaman olmalıdır. Deyilən fikirlər
hamısı müəllifin
xeyrinə deyilir.
Belə əsərlər uzunömürlü
olur.
- Eşitdiyimə görə, sizin
mahnılarınızı Türkiyədə də sevirlər.
- Hə, Türkiyədə tanınmış müğənnilər Ajda Pekan, Nəşə Qaraböcək, Fateh Qısabarmaq və başqaları mənim çox mahnılarımı oxuyublar. Bu ilin oktyabr və ya sentyabr ayında Ankarada mənim yaradıcılıq gecəm keçiriləcək. Həmin gecədə türk müğənnilərinin ifasında mənim mahnılarım səslənəcək. İranda da mahnılarımı çox bəyənirlər. Bir neçə mahnımı fars dilinə çevirib oxuyurlar. Bir dəfə mən Tehranda bir konsertdəydim. Mənim adımı çəkdilər, bütün zal ayağa qalxıb məni alqışladı.
- Ramiz müəllim, uzun həyat yolu keçmisiniz,
kamillik, ululuq, müqəddəslik zirvəsinə yüksəlmisiniz.
Şübhəsiz, çoxlarının qibtə edəcəyi
bu zirvəyə birdən-birə yüksəlməmisiniz.
Ömrün bu zirvəsindən boylananda nəyə heyifislənirsiniz.
Nəyə öyünürsünüz?
- Deyim ki, insan zirvəyə
heç də açanlıqla qalxmır. Bunun
üçün gərək zəhmət çəkəsən.
Çətin günlərim də olub. 13 il kirayədə
yaşamışam. Sevinirəm ki, həyatda nə
qazanmışamsa, öz zəhmətimlə əldə eləmişəm.
Özümə çoxlu dostlar qazanmışam. Xoşbəxtəm
ki, mənim mahnılarımı Rəşid Behbudov,
Şövkət Ələkbərova, Rübabə Muradova,
Sara Qədimova, Arif Babayev və onlara korifey sənətkarlar
ifa ediblər. Daha niyə heyifislənməliyəm.
- Sizinlə nə qədər desəm söhbət etmək
olar. Yaradıcılığınız sonsuz,
mahnılarınız ürəyəyatımlı, bir
mahnınız var. "Bir könül
sındırmışam". Bu mahnıda deyildiyi kimi, bir qəbahət
iş görüb, könül
sındırmamısınız ki?
- Bu sualı mənə
çox veriblər. Mən də İslam Səfərlidən
soruşmuşam. Axı sözlər onundur. O da deyib ki, belə
bir iş olmayıb, amma mahnı yaranıb.
- Ramiz müəllim indi nə üzərində işləyir?
- Bircə
opera yazmamışam. Bir dostum
var, hazırda bir operanın ssenarisini yazır. Ömür vəfa etsə, o işi başa çatdıracağam.
- Ramiz müəllim, qarşıdan gələn 75 illik
yubileyini təbrik edir, Sizə cansağlığı,
yaradıcılıq uğurları arzulayırıq.
- Sağ olun ki, məni
«Mədəniyyət» qəzetinə dəvət etmisiniz. Mən
də sizin qəzetin kollektivinə öz təşəkkürümü
bildirirəm.
Fərahim
Dünyamalıoğlu
Mədəniyyət.-
2009.- 27 fevral.- S. 5.