"Qırxıncı qapı" təqdim olundu
Detallarla zəngin bir film
Fevralın 25-də
Səməd Vurğun
adına Dövlət
Rus Dram Teatrında Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə "Ritm" prodakşnda istehsal olunan "Qırxıncı qapı"
tammetrajlı bədii
filmin təqdimat mərasimi keçirildi. Onu da qeyd edək
ki, film İsveçrənin
FOKAL şirkətinin AVANTİ proqramının qalibi olub. "Qırxıncı
qapı"nın ssenari
müəllifi və rejissoru Elçin Musaoğlu, operatoru Abdulrəhim Beşarat, rəssamı Elxan Nəbiyev, bəstəkarı
Natəvan Faiq, səs rejissoru Məsud Behnam, montajçı Kavə İmani, prodüserlər
Xaqani Savalan və Elçin Musaoğludur. Filmdə Həsən Səfərov,
Rövşən Ağayev,
Gülər Nəbiyeva,
Elmira Şabanova, Rafiq
Əzimov və b. aktyorlar çəkilib.
"Qırxıncı qapı"nın çəkilişləri
Azərbaycanda aparılıb.
"Qırxıncı qapı"nın titrlərinə
qədər baş verənlər
Film 14 yaşlı uşağın
taleyindən bəhs edir. "Qırxıncı
qapı" bədii filmində hadisələr
XX əsrin 90-cı illərinin
əvvəllərində Bakının
40 km-liyində yerləşən
bir qəsəbədə
cərəyan edir.
Qəsəbənin sakinləri yaşadıqları
qəsəbəni "Qırxıncı
qapı" adlandırırlar.
Film qəhrəmanın - 14
yaşlı Rüstəmin
(Həsən Səfərov)
uşaqlalarla futbol oynayarkən çağırılması
ilə başlayır.
Məlum
olur ki, Rüstəmin Moskvaya çörəkpulu ardınca
getmiş atasının
ölüm xəbəri
gəlib. Anası (Gülər
Nəbiyeva) ilə Rüstəm həmin çətin illərdə
yaşamaq üçün
mübarizə aparırlar.
Ana iki yüz
yaşı olan xalçanı satmaq istəyir. Rüstəm isə atasından
yadigar qalan xalçanı satmağa əngəl olur və onlar Moskvada
olan dayısının
zənginə ümid
edirlər. Buna görə də ana-balanın qulaqları daim qonşuluqda yaşayan nənənin
(Elmira Şabanova) telefon
zənginin səsində
olur. Amma vəziyyət getdikcə
çətinləşir. Ümidlər doğrulmur. Ana məcbur qalıb
xalçanı satmaq üçün kəndin
varlı-hallı adamı
sayılan Surxaya verir. Rüstəm isə atasız-anasız
böyüyən Edikə
qoşulmalı olur.
Ediklə Bakıya gəlir və burada "Bakı qavroşları"na qoşulur. Maşın yuyub evə
çörəkpulu gətirən
Rüstəm xalçanı
Surxaydan geri alır. O, Surxayı
qarajda bir xanımla görür və qapını bağlayıb açarı
özü ilə götürür. Kənddə rüsvay olacağından
qorxan Surxay xalçanı açarla
dəyişməyə məcbur
olur. Bakıda da Rüstəmin
işi düz gətirmir; gərək kimin üçünsə
işləyəsən. Rüstəm
isə küçə
uşağı kimi, tək özünə işləmək istəyindədir.
Beləliklə onun düşmənləri
peyda olur. Dəfələrlə onlar tərəfindən
döyülməsinə baxmayaraq,
Rüstəm işindən
və Bakıdan əl çəkmir.
Edikin onu oğru dünyasına
dəvətini qəbul
etməsə də, o
artıq bu yolun başlanğıcına
qədəm qoyur.
Sonda Rüstəm İsa peyğəmbərin
Allaha "Məni niyə tək qoydun, ay Allah?" ifadəsi
ilə həmişə
keçdiyi və işıq dirəklərindən
birinin yanıb söndüyü körpüdə
ölmüş atasınının
ruhunu çağırır:
"Məni niyə tək qoydun, ay ata?" Ardınca körpünün bütün dirəklərinin
işıqları yanır.
Titrlər...
Bütöv bir mövzunu özündə
gizlədən film
"Qırxıncı
qapı" ümumilikdə
detallarla dolu bir filmdir. Bu detallarla rejissor
(Elçin Musaoğlu)
obrazların xarakterini
və hadisələrin
mahiyyətini aça
bilmişdir. Tam məsuliyyətlə deyə
bilərik ki, "Qırxıncı qapı"
detalları ilə yadda qalan bir
ekran əsəridir.
Son zamanlar Azərbaycanda
çəkilən bədii
filmlərlə müqayisədə
"Qırxıncı qapı"nın səmimi dialoqları diqqəti cəlb edir. Filmin qəhrəmanları heç
bir yerdə özündən böyük
"danışmır", onlar yalnız düşdüyü situasiyalarda
öz sözlərini
söyləyirlər.
Filmin kənd çəkilişlərində
kiçik, amma bu ekran əsərinin
elə də mürəkkəb olmayan süjet xəttinə xələl gətirən
səhnələr də
var. Misal üçün,
Rüstəmin atasının
dəfn səhnəsi.
Azərbaycanın heç bir
yerində ölü basdırılarkən torpaq
birbaş kəfənə
bürünmüş ölünün
üzərinə tökülmür.
İkinci bir anlaşılmazlıq
Surxayla bağlıdır.
Surxay əlini ondan iş istəyən
Rüstəmin anasının
çiyninə elə
dükanının qarşısında
- bütün kənd
camaatının gözü
önündə qoyur
və bununla da iş müqabilində
qadından nə istədiyini tamaşaçılara
və ona izah edir. Buna
cəsarət edən
Surxay, Rüstəm tərəfindən açarlanmış
qarajında əylənmək
üçün gətirdiyi
qadınla qalarkən qorxur. Rüstəmə yalvarır ki,
onu kənddə biabır etməsin və xalçanı açarla dəyişir.
Camaatın gözü qarşısında
abırsızlıq edən
şəxs məncə,
öz halalca qarajında rüsvay olmaqdan çəkinməli
deyil.
Ümumiyyətlə, son zamanlar ölkəmizdə
çəkilən bir
çox filmlərdə
("Ovsunçu", "Girov") Azərbaycan kəndinin siması lazımi səviyyədə
verilmir. Amma Azərbaycan
kəndlərinin özünəməxsus
bir xüsusiyyəti var ki, bunu
dünyaya olduğu kimi çatdırmaq daha maraqlıdır, nəinki özündən
əlavələr etməklə.
Beləliklə, Azərbaycanda bir
filmin də təqdimatı oldu. Buna sevinməkdən başqa çarə yoxdur. Elçin Musaoğlunun "Qırxıncı qapı"
tammetrajlı bədii
filminə sevinmək lazımdır. Çünki bu film bir daha
göstərdi ki, Azərbaycanda tammetrajlı
film çəkə biləcək
yeni rejissorlar var və onlarla
bu işi davam etdirmək olar. Elçin Musaoğlu isə
özünün bu işi ilə ən azından tammetrajalı film işləyə
biləcəyini ortaya
qoydu.
İntiqam Hacılı
Mədəniyyət.-
2009.- 27 fevral.- S.10.