Gücüm bircə kəlməyə çatdı...

 

Müsahibimiz gənc şair Fərhad Metedir. Şeirləri bir çox mətbu orqanlarda, eləcə bizim qəzetin səhifələrində çap olunub oxucu diqqəti qazanıb. Özü demişkən, Sumqayıt ədəbi məktəbinin yetirməsidir. Amma poeziyasının sərhədləri yaşadığı məkandan çox- çox geniş, düşüncə dünyası isə... Onun dünyası ilə özünüz bu müsahibədə tanış olun.

 

- Fərhad, ümumiyyətlə, səni az yazan görünməyi o qədər sevməyən ədəbi gəncliyin nümayəndəsi sayırlar.

- İldə bir neçə şeir yazıram.

- Bəs vaxtdan yazırsan?

- Hamı kimi, mən elə uşaqlıq illərindən yazıram. Ailədə şeir yazdığımı bilib Sumqayıtdakı Poeziya Klubuna aparmışdılar məni. Oxuduğum məktəbdə Nüsrət Kəsəmənli ilə görüş olacaqdı. Direktor Minayə xanım məni çağırdı ki, bu görüşə aid şeir yaza bilərsənmi, müsbət cavab verdim. Görüşdə auditoriya qarşısında N.Kəsəmənliyə həsr etdiyim şeiri oxudum. Gözləmirdim ki, bəyəniləcək. N.Kəsəmənli isə məni düz tədbirin sonuna qədər yanında əyləşdirdi. Görüşdən sonra ziyafət oldu şair məni özü ilə həmin ziyafətə apardı. Ona yazdığım şeiri isə səliqə ilə qatlayıb pencəyinin cibinə qoymuşdu. Mənim arzum ondan avtoqraf almaq idi. Amma kitabını tapa bilməmişdim deyə əvəzində imzalaması üçün M.Müşfiqin kitabını götürmüşdüm. Elə bu kitabı da imzaladı.

- Maraqlıdır, avtoqrafda şair yazmışdı?

- “Yazdığın şeirlər Müşfiqin şeirləri kimi gözəl olsun, amma taleyin onun taleyinə bənzəməsin”. Həmin kitabı indi saxlayıram. Tədbirin səhərisi günü isə məktəbdə xüsusi münasibətlə qarşılaşdım. Məşhurlaşmışdım bu məni sıxırdı. Elə indi məşhurlaşmaqdan qorxuram.

- Tənqidçi V.Yusifli bu yaxınlarda sənin bir şeirini ruh baxımından elə N.Kəsəmənlinin şeiri ilə müqayisə etmişdi. Bu nədir, mistika?

- Həmin məqalədə tənqidçi mənimsadəcə gedişin deyil yoxluğunmisramı Nüsrətin məşhurgetmək istəyirsən bəhanəsiz get” misrası ilə müqayisə etmişdi. Mən burada bəhrələnmə görmürəm.

- Əslində bəhrələnmədən söz açılmırdı, ruhi yaxınlıq poeziyada birləşdirici xətdir. Məsələn, əksər vaxt gənc şairlər sevəndə yazırlar.

- Məndə tərsinə oldu. Sevdim uzun müddət şeir yazmadım. Sonralar bir çox illəri xaricdə keçirdiyimdən burdakı ədəbi mühitlə əlaqəm olmadı. Amma gücüm çatdığı qədər mütaliə ilə məşğul olmuşam. Bir neçə il əvvəl isə BSU Yaradıcılıq fakültəsinə daxil oldum, bu isə yenidən şeirin aurasına qayıtmağıma təkan verdi.

- Şeiri niyə yazırsan?

- Dostlarıma şeir oxumaq üçün. Nəyi isə paylaşmaq ehtiyacımız olduğuna görə. Poeziya mənim üçün insanlarla ünsiyyətin ən yaxşı formasıdır.

- Ədəbiyyata qara enerji gətirmək olar?

- Biz reallıqları dəyişə bilmərik, reallıq isə eybəcərliklərlə zəngindir. İnsanlar isə onsuz da bu eybəcərlikdə əzab çəkir. Mən çalışıram ki, şeirlərimlə bir az ümid verim, bir az da qaradan başqa rəng olduğunu anladım.

- Şeirlərində süjet axını diqqəti cəlb edir. Sanki uzun illər çox şeyləri müşahidə edibsən bunların içində yaşayıbsan.

- Əlbəttə, 6 il müxtəlif ölkələrdə yaşamışam, həyatın çox üzünü görmüşəm. Amma bu o demək deyil ki, yazdıqlarımın hamısı öz başıma gəlib. Məsələn, MarkesinPatriarxın payızıəsərinin dilimizdə tərcüməsini oxuyanda buradakıtutiyakəlməsi məndə assosiasiya yaratdı. Tutiya-pirdən gətirilən konfetə, nabata s. deyilir. Mənim uşaqlıq illərimdə onun izi deməli, süjeti var. Digər tərəfdən, elə hadisələr yaşam var ki, sanki bizim hamımız üçün yaşanan həyat süjetidir.

- Şeir yazılır, yoxsa qurulur?

- Mən hər ikisindən istifadə edirəm. Süjetli şeir xüsusilə qurulur, üzərində işləyirsən sairə.

- oxuyursan?

- Dünya ədəbiyyatının incilərini bir fəlsəfi əsərləri. Hind filosofu Oşonun əsərləri masamın üzərində hər gün məni gözləyir. Bu əsərləri ədəbi nümunələrdən daha üstün sayıram. Düşünməyi öyrədir bu əsərlər. Bizim ədəbiyyatda isə hesab edirəm ki, durğunluqdur. Yalançı piarlarlamən əsər yazmışamdemək heç nəyi həll etmir. Yetərincə güclü əsər olarsa, onu hər kəs axtaracaq. Bizdə hələ ki ortada piar var, əsərsə, mətnsə yoxdur.

- Səni həm film həvəskarı kimi tanıyırıq...

- Masaüstü əsərlər kimi masaüstü filmlər var. Məsələn, “Opera kabusufilmini uzun illərdir ki, izləyirəm. Ümumiyyətlə, ağır sayılan filmləri xoşlayıram. Tarkovskinin filmlərinə baxdıqca hər zaman yeni bir şey kəşf edirəm. Kino elə bil ki, yaşadığım ikinci həyatdır. Bu baxımdan filmdə aktyor işindən əvvəl həmən həyatı yaradanların- rejissorun yaradıcılığına xüsusi diqqət yetirirəm.

- Sumqayıt ədəbi mühiti ilə daha çox təmasda olubsan. Bu mühitə xarakterikdir?

- Ədəbi dözümlülük. Kiminsə yaradıcılığı xoşuna gəlməyə bilər, müsbəti , mənfini deyə bilərsən bu, normal hal olaraq qəbul edilə bilər. Ədəbi nəsillər arası ziddiyyət burada yoxdur. Çünki meyar elə ədəbiyyatın özüdür.

- Fərhad, ən azı bir kitablıq şeirlərinlə tanışıq. Amma kitabını nəşr etdirmirsən.

- Bilirsiz, Oşo deyir ki, heç planlaşdırma ki, sonra məyusluğa uğramayasan. Bu baxımdan yaradıcılıq da, kitabımın çapı da planlaşdırılmış formada deyil. Sadəcə olaraq, dostum İlham Çərkəzoğlu iki müəllifə bir kitab nəşr etdirməyi təklif edib. Ortaya çıxsa, kitabı sizə göndərərəm.

- Söhbəti bəlkə son şeirlərinin biri ilə bitirək.

- Süjetli şeir olduğundan bir parçasını deyirəm:

 

   Görüşdük, gizləndik

   İki pilləkən yuxarı qalxdıq

   Öpüşdük, getdik.

   Bağırdım, çığırdım, pıçıldadım

   Dönmədin

   Dua etdim qaranlıqlarda

   Gücüm bircə kəlməyə çatdı...

 

 

Söhbətləşdi: Sabutay

 

Mədəniyyət.- 2009.- 1 iyul.- S. 12.