Yubiley müqəddiməsi
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti, İlham Əliyevin bu ilin iyun ayında
Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının 75 illiyinin
qeyd olunması haqqında imzaladığı
sərəncam mədəniyyət
xadimlərinə - bəstəkar
və musiqişünaslara,
milli musiqi mədəniyyətimizin inkişafında
misilsiz əməyi olan, xalqımızın yaratdığı zəngin
musiqi nümunələrini
dünyanın hər
yerində təbliğ
edənlərə və
bütövlükdə musiqi
ictimaiyyətinə xüsusi
sevinc və fərəh hissi bəxş etmişdir.
Son beş il ərzində
şahidi olduğumuz müsabiqə və festivallar, ilk növbədə
də H.Əliyev Fondu, YUNESKO, Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi və Bəstəkarlar İttifaqının
birgə təşkil
etdiyi, Avropa, Asiya, Afrika və
Amerikanın 20-dən artıq
ölkəsinin iştirak
etdiyi beynəlxalq elmi-praktik simpozium qədim köklərə
malik Azərbaycan muğamının dünyanın
qeyri-maddi incilərindən
biri olması faktını bir daha təsdiqləmişdir.
Azərbaycan muğamı
- sözlə səsin
vəhdətindən yaranan
şifahi xalq sənətinin zirvəsi!
O, xanəndə
tərəfindən poetik
söz vasitəsilə
ifadə olunan, onun emosional vəziyyətini əks etdirən və mürəkkəb bir improvizasiya üzərində
qurulan sənət növüdür. Muğamı,
onun şöbələrini
dinləyərkən biz
«maye»dən kulminasiyaya doğru inkişaf edən emosional bir gərginliyi
hiss edir, şeirin yüksək hissiyyat üzərində
köklənən melodik
zənginliyini eşidirik.
Muğamın kulminasiyasına
doğru aparan yol bədii sözün improvizasiya vasitəsilə açılmasından
keçir. Həqiqət ondan ibarətdir
ki, muğam - insanın həm qəlbi, həm də Nizami, Xaqani, Firdovsi, Nəsimi, Vaqif, Əliağa Vahid kimi böyük şairlərin qəzəllərində
özünə yer tapan, həyata fəlsəfi baxışı
əks etdirən bir fenomendir.
Qəzəllərin əsasını təşkil edən, ritmik vurğularla müşayiət olunan «əruz» vəznini öz-özlüyündə muğam
improvizasiyalarının əsası
hesab etmək olar. Bu qədim
empirik sənətin zənginləşdirilməsi hər
bir xanəndənin intellektindən, onun istedad və yaradıcılıq potensialından
asılıdır.
İnsanların qəlbinə hakim kəsilən xanəndə
öz ifaçılıq
məharəti ilə
dinləyicini məhəbbət
və nifrət, qəzəb və sevinc, kədər və mərhəmət hisslərinə qərq edərək onun qəlbində katarsis yaradır, yəni onun ruhi aləmini
saflaşdırır.
Xanəndə - öz sənətinin musiqili-poetik
improvizasiya gücü
ilə böyük bir auditoriyaya təsir edən, nikbin sənəti ilə onun əhval-ruhiyyəsini
yaxşılaşdıran, insan mənəviyyatını
Şərqin böyük
şairlərinin poeziyası
ilə zənginləşdirən,
xalq musiqisinin tükənməzliyini, peşəkar
xalq sənəti növü olan muğamın çoxəsrlik
ənənələrini mühafizə
edən bir şəxsiyyətdir.
Xanəndə - sənət aləmində
öz silinməz izini qoyan və
musiqili-poetik improvizasiya
bacarığını şagird
və ardıcıllarına,
xələflərinə miras
qoyan bir ustaddır. Məhz onlar vaxt ötdükcə muğam
sənətinin müqəddəs
ənənələrinin keşikçisi
və mühafizəçisinə
çevrilirlər.
Muğamda ənənə
və varislik amillərinin böyük əhəmiyyəti var. İfaçılar çox
olsa da, istedadı Allah vergisi olan xanəndələr
azdır. Bu insanlar böyük muğam sənətinin və Azərbaycan xalq musiqisi mədəniyyətinin
özündə daşıdığı
ilahi həqiqətin sahibidirlər.
Beynəlxalq muğam müsabiqəsi müxtəlif ölkələri
təmsil edən xanəndə və musiqiçilərin ifası
əsasında muğamın
milli xüsusiyyətləri
və ənənələri
haqqında təsəvvür
oyatdı. Onun keçirildiyi şəraiti
adi sözlə ifadə etmək olmur. Həmin günlərdə Dövlət Filarmoniyasının
zalı, İçərişəhərdə
yerləşən Muğam
Evi və Azərbaycanın birinci xanımı, H.Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri
Mehriban Əliyevanın
təşəbbüsü ilə Dənizkənarı
parkda tikilən təkrarsız Muğam Sarayında hökm sürən ab-havanı heç nəylə müqayisə etmək mümkün deyil.
Ən müasir texniki səviyyədə inşa
edilən, əla akustikaya malik olan, Azərbaycanın qədim musiqi alətləri və foye boyu XIX-XX əsrlərin məşhur
muğam ifaçılarının
büstləri düzülmüş
bu bina forma etibarilə qədim musiqi alətimiz - tarı xatırladır.
Burada səslənən
hər bir ifa Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı
İdarə Heyətinin
sədri, Azərbaycanın
xalq artisti, dünyanın bir çox ölkələrində
bəstəkar və pianoçu kimi yaxşı tanınan Firənqiz Əlizadə tərəfindən şərh
edilirdi.
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının
2007-ci ildə keçirilən
qurultayında ittifaqın
İdarə Heyətinin
sədri seçilən
F.Əlizadə bu təşkilatın fəaliyyətini
canlandırmış, onun
bütün bölmələrinin
işinə təkan vermiş və yaradıcılıq ünvanına
rəngarənglik gətirmişdir.
İttifaqın hələ ötən
əsrin ortalarında
ilk toplantı, qurultay
və plenumlarının
keçirildiyi, Azərbaycan
bəstəkarlarının artıq çoxdan bəri klassikaya çevrilmiş əsərlərinin
ilk dəfə səsləndiyi
köhnə binasının
həqiqi sahiblərinə
qaytarılması işində
də onun böyük əməyi olmuşdur.
Bu bina bəstəkarlar,
musiqişünaslar üçün
doğma yaradıcılıq
evidir. Buna görədir ki, ölkə rəhbərliyi
binanın yenidən ittifaqa verilməsi haqqında qərar qəbul etdi və burada əsaslı təmir işlərinin aparılması
üçün vəsait
ayırdı.
Ulu öndərimizin mədəniyyət
və incəsənət
sahəsində yürütdüyü
siyasət bu gün Prezident İlham Əliyev tərəfindən layiqincə
davam etdirilir. Məhz bu siyasətin nəticəsidir
ki, ölkəmiz bu sahədə də ildən-ilə daha böyük
uğurlara imza atır. Bu istiqamətdə,
yəni mədəniyyətimizin
inkişafında H.Əliyev
Fondunun, onun prezidenti YUNESCO və İSESCO-nun xoşməramlı
səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın da zəhmətini xüsusilə qeyd etmək lazımdır.
Nailə Kərimova,
Professor
Mədəniyyət.- 2009.- 1 iyul.-
S. 5.