«Duman, çən dağlarda gedib, itəydi...»
Uzaqda bir el var. Bir qərib durnanın səsi, bir qərib şairin kədərli misraları kimi yadımızda qalıb. Bir vətən ağrısı var Orucun şeirlərində.
Onlardan Cəbrayılın
çinarları, kəhrizləri,
ulduzları baxır adama. Səpsərin bağçalarda açan
qızılgüllərin ətrini,
bir də bumbuz çeşmələrin
nəfəsini duyursan
onlardan. Bir də zamanın, çərxi-fələyin gərdişinə
tab gətirməyən ürəyin
sızıltısını... Onun şeirləri Cəbrayıl dərdi ilə yoğrulub. Hər kəlməsi yurd yerinin və
bu qarışıq zəmanədə yavaş-yavaş
itən insani dəyərlərin ağrı-acısı
ilə doludur.
Bir vaxtlar Cəbrayılda
el toylarının yaraşığı
idi Oruc. Füzulinin irfan, mərifət, eşq dolu qəzəllərinə
ürəyinin istisini
qatıb oxuyardı. Bir toya, elə
bir toy qədər də şirinlik gətirərdi. Doğulduğu
Böyük Mərcanlının
və ətraf obaların toy məclisləri
Orucsuz keçinməzdi.
İndi də didərgin kimi məskunlaşdığı Saatlıda
Cəbrayıl camaatının
xeyir məclislərində
o, yenə də yuxarı başda əyləşir. Yenə
də muğamın ruhu ilə könülləri
ovsunlayır. On altı
ildir ki, doğma el-obasından ayrı düşən həmyerlilərini Orucun zəngulələrindən daha
çox, onun səsindəki ümid işartısı cəlb
eləyib - Cəbrayıla
qayıtmaq ümidinin
işartısı. Elə
Oruc da on altı ildir ki, bu ümidə
söykənib yaşayır.
Hər gecə bu ümidin işığında Cəbrayıla
yol gedir, xəzana bürünmüş
evlərinin kandarına
ayaq qoyur. Sonra həyətlərindəki
ağaclarla hal-əhval
tutur, təzəcə
tikdirdiyi və yaşamağa macal tapmadığı evinin eyvanından sökülən
dan yerinə boylanır. Bu dünyanın
haqsızlığı ilə
barışmayan həmyerlisi,
görkəmli Azərbaycan
yazıçısı Sabir
Əhmədovun «Ömür
urası» romanı tez-tez düşür yadına. Sanki Sabir müəllim Orucun düşündüklərini qələmə
alıb. Orda da doğma yurd
həsrəti ilə qovrulan yazıçı öz qəhrəmanının
timsalında Cəbrayıla
qayıdır. Yenə
xatirələr dil açır, nisgilli ürək bu dünyadan görüb-götürdüyündən
danışır.
Oruc Qaraş oğlu Bayramov 1949-cu ildə Cəbrayıl rayonunun Böyük Mərcanlı kəndində
anadan olub. İkinci cahan savaşından sonraya təsadüf edən bu çətin illərdə dünyaya göz açan insanlar, indiki cavan nəsillə müqayisədə həyatın
ağrı-acıları ilə
daha çox rastlaşmışdılar. Belələri
həyatın qədrini
daha çox bilir, yaşamağın ləzzətini daha dərindən duyur. Uzun illər həyatın öyrətdiklərini
ağıl süzgəcindən
keçirdərək, daha
saf şəkildə şagirdlərinə öyrətməyə
çalışıb Oruc
müəllim. Ona görə də Böyük Mərcanlı
kəndində və qonşu el-obada həmişə hörmət,
nüfuz sahibi olub. Həmişə el toylarına səsilə yaraşıq verib, şuxluq gətirib.
1983-cü ildə Oruc Bayramovun hazırladığı
şagirdlərin nizam-intizamı,
hazırlıq qabiliyyətləri
məktəblilərin IV Respublika
mahnı və rəqs festivalında hamını valeh edir. 30 nəfərdən ibarət bu kollektivin çıxışı,
hətta maestro Niyazinin
diqqətindən yayınmayıb;
o, Oruc müəllimin
əlini sıxaraq, minnətdarlığını bildirib. Bu uğuruna görə ona «Qabaqcıl maarif xadimi» adı verilib. Əslində muğamın sirlərinə,
Füzuli dünyasına,
dünyanın gediş-gəlişinə
az-çox bələd
olan Oruc heç vaxt ad üçün, şöhrət
üçün işləməyib.
Heç bunu ağlına da gətirməyib. Çünki
muğam onun taleyi idi. O isə
bu taleyin ən incə məqamlarını, ən
işıqlı cəhətlərini
şagirdlərinə anladırdı.
Bunu həyatının
mənası bilirdi. Düz 20 il əvvəl onun haqqında dərc olunmuş məqalədə
belə maraqlı bir məqam var. Müəllif yazır: “Müəllim, musiqi təbliğatçısı və
xanəndə O.Bayramovla
hər dəfə görüşəndə ruhən
təzələnirəm. Söhbət
nədən düşsə
də, axırda gəlib ifaçılığın
üstünə çıxır.
Çiyinlərini qəribə
şəkildə çəkib,
günah işlətmiş
kimi deyir: «Mən həyatımın
mənasını musiqidə
görürəm, neyləyim””.
20 il əvvəl səslənən bu fikir bu gün
də öz təsdiqini tapmaqdadır. Hazırda O.Bayramov Saatlı şəhər Bülbül adına uşaq musiqi məktəbində xanəndəlik
ixtisası üzrə
dərs deyir. Taleyinə yazılan işi Cəbrayıldan sonra hələlik Saatlıda davam etdirir. Astarada və digər rayonlarda keçirilən müsabiqələrdə, mahnı
festivallarında onun şagirdləri həmişəki
kimi ön sıralarda olur. O.Bayramov özü də dəfələrlə
müxtəlif fəxri
fərmanlara, diplomlara
layiq görülüb.
Oruc Bayramov el şənliklərində olduğu
kimi, yaşadığı
rayonun içtimai-siyasi
həyatında - prezident,
parlament və bələdiyyə seçkilərində
də fəallıq göstərir, sağlam vətəndaşlıq mövqeyi
nümayiş etdirir. Elə bunun nəticəsidir ki, o, Saatlı rayonunun Əlisoltanlı kənd bələdiyyəsinin üzvü
seçilmişdir.
Bu gün, təkcə keçmişdən qalan xatirə deyil, həm də gələcəyə olan
ümid, inamdır. Keçmişdə qalan ən işıqlı anlar, ən gözəl günlər yada düşəndə,
nə qədər insanı duyğulandırsa
da, gələcək qarşısında bir mənəvi borc, məsuliyyət insanı həmişə səfərbər
edir, onu həyatın tufanları qarşısında şax
dayanmağa çağırır.
Bəlkə də bu gün şagirdlərinə
verdiyi muğam elmi, onun müdrükliyi
Oruc müəllimin haqqa olan inamını
heç vaxt solmağa qoymur. Muğam ona deyir ki, dünya
xəlq olandan düz əyriyə, işıq qaranlığa,
xeyir şərə qalib gəlib. Nahaq ayaq tutsa
da, yeriməyib.
Müxtəlif toplularda çap olunmuş şeirlərində də
Oruc Bayramov həmişə bu ali dəyərlərdən
çıxış edir.
Alın yazısına
dönən muğamın
ona pıçıldadıqlarını
ara-sıra poeziyanın
dilinə çevirməyi
də elə bundan irəli gəlir. O, «Xudafərin harayı» kitabının müəlliflərindən biridir.
«Diri dağdan əsən külək» almanaxında işıq üzü görən şeirləri də onun bu qəlb
çırpıntılarından xəbər verir. Şeirlərinin birində
belə bir misra var: «Duman,
çən dağlarda
gedib itəydi». Dəstəsindən ayrı
düşən qərib
durnanı xatırladan
bu tək misrada bir yurd
həsrətlisinin nisgili,
ağlı-qaralı dünyanın
kədəri var. Bir də uzaqlarda yolların, cığırların
kəsişdiyi yerdə,
Diri dağın sərin mehi ilə süstlənən
bir elin, bir itkinliyin havası. Oruc müəllim həmişə
inanır ki, duman, çən ötüb gedəcək,
ağrı-acılar unudulacaq.
Müdriklər demişkən,
hər şey ötəridi. Ötəri
olmayan isə bircə vətən sevgisi, yurd yanğısıdı.
O sevgi və yanğı ki, insana həmişə güc verir, onu ləyaqətlə yaşamağa səsləyir.
Qorxmaz Şıxalıoğlu
Mədəniyyət.- 2009.- 3 iyul.- S. 7.