Torağay
Mələk Abbaszadə: «İnsanın
tənha olduğuna inanıram!»
Aktrisa Mələk Abbas-zadənin İbrus Teatrında
komik-tragik olmaqla ona yaxın, elə Dövlət Rus Dram
Teatrında da təxminən bu qədər rolu var. Amma bunlara
rəğmən, mənə
görə Mələk
Abas-zadənin aktrisa kimi, individual
varlıq kimi, persona kimi təbiətini
açan iki obraz var: qırmızı,
«Tənha səs» və qanadlarını küləklərə açan
«Torağay». Bu obrazları ona görə dırnaqda və böyük hərflərlə qeyd edirəm ki, Mələk xanımın
bəxti gətirib, çünki bu iki obraz elə
həm də Mələyin oynadığı,
qəhrəmanı olduğu
tamaşanın adlarıdır
(«Tənha səs» Jan Kokto və
«Torağay» Jan Anuy) və çox
güman ki, bu tamaşalar olmasaydı, mənim kimi teatrı izləyən biri üçün Mələk
xanım başarılı
olsa da sıradan
bir aktrisa olacaqdı. Amma…. Amma bu tamaşaları
görmüşəm və
Mələk xanımla
aşağıdakı söhbət
bu iki obraz
arasında dayanan ruhi varlığın, individual şəxsin, aktrisa Mələk Abas-zadənin beynimdəki obrazının
bir daha təsdiqindən başqa bir şey deyil...
- Bir neçə il
teatr fəaliyyətinizdən uzaqlaşıb Türkiyədə
model işləmisiniz gərək ki. Doğrumu eşitmişəm?
- Doğru eşitmisiniz.
Universiteti qurtarandan sonra bir il Rus Dram Teatrında işlədim
və 1992-ci ilin əvvəlindən sonlarına kimi Türkiyədə
model kimi fəaliyyət göstərdim. Amma
bu vaxt ərzində
bir ildən artıq İstanbulda Muammer Karaca Teatrının səhnəsində
Almaniyadan gələn
türk rejissorunun «Gənc qız və dəniz» mono tamaşasında oynadım.
- Model və aktrisa kimi fəaliyyətləriniz
bir-birinə nə qədər təsir etdi?
- Aktyorluq peşəmin
sayəsində model kimi uğurlar qazandım, Türkiyədə
10 ən professional modellərdən biri oldum. Çünki aktrisa kimi səhnə rahatlığını və
başqa keyfiyyətləri
əxz etmişdim. Həm də mən xoreoqrafiya məktəbini bitirmişəm.
Fiziki parametrlər öz yerində, model üçün özünü dəyərləndirmək
hissi də çox vacibdir. Səhnə, podium elə bir yerdir
ki, nə olduğun orda görünür. Əgər
sən şəxsiyyətsənsə,
maraqlı bir adamsansa bu, səhnədə
görünəcək. Modeldə
xarici görünüşlə
bərabər, bunlarda
varsa, o, seçiləcək və
yadda qalacaq. Bu artıq gözəlliyin
otəsində olan xüsusiyyətlərdi.
- Ümumiyyətlə
götürsək, bütün
dövrlərdə incəsənət
dəbdə olub. Amma sizcə, indi, bu günün
reallığında teatr
dəbdədirmi?
- Mənə elə gəlir ki, teatr dəbdə olmağa başlayır. Bilirsiniz ki, bir müddət teatrın çətin vaxtları oldu. Adamların maddi sıxıntıları daha
çox idi. Ölkənin böhran keçirdiyi vaxtlardan sonra həmişə ruhi tələbat yaranır. Məncə, bu ruhi tələbat
artıq var. Yenidən dəbə düşmüş teatrı
o yüksək pilləyə çatdırmaq
lazımdlır. Yeni seyrçilər yaranır.
Təəssüf ki, köhnə Bakı intelegensiyası azalıb.
İki teatrda çalışıram. İbrusda
və Rus Dram Teatrında. Birincidə teatrsevən köhnə Bakı teatr ziyalılarıdır,
Rus Dram Teatrında isə daha cox yeni
gənclərdən ibarət
seyrçilər.
- Rus Dram Teatrının
«Torağay» tamaşasında Janna dArkı
oynmısınız. Sizin Jannanın bəzi jestləri onu
Cülyetta Mazinanın «Yol»dakı qəhrəmanına
oxşadırdı.
- Bunu mənə deyən ikinci insansınız. «Torağay»da oyun-hoqqa məqamları
var idi. Mən Jannanı oğlansayağı qız
kimi görürdüm.
Bu səbəbdən o, Mazinanın
qəhrəmanına oxşaya
bilər. Dünya klassik filmlərilə böyümüşük. Bəlkə
təhtəlşüurdan gəlir.
Bilmirəm. Mən şüurlu olaraq onu təqlid etməmişəm.
- Mələk xanım,
sizcə, bizdən, bizim qadınlardan Janna dArk çıxar?
- Hər xalqın və hər dövrün qəhrəmanları
olur. Zaman bu şəxsiyyətlərin
yaranmasını özü
tələb edir... Qəhrəmanı qəhrəman
edən inamdır. Bu inam ona yolunu
sonuna qədər davam etdirməyə səbəb və eyni zamanda kömək
olur. Qadına gəlincə, artıq iyirmi birinci əsrdir və qadın artıq cəmiyyətdə yerini müəyyən edib. Bugünki qadin fikrimcə, artiq kifayət qədər güclü personadır. Indiki dövrdə bir şəxsin tamamlanması ücün insanın şəxsi mədəniyyəti və
hərtərəfli təhsili
qədər vacib şərt yoxdur.
- «Tənha səs» tamaşanız illər sonra da xatirimdədir.
Ədəbiyyatda, kinoda
«qadın tənhalığı»
deyə bir mövzu var. Ümumiyyətlə
«qadın tənhalığı»
anlamını qəbul
edirsinizmi?
- Biz bu dünyaya yalnız gəlir və yalnız da gedirik. Bu nə köhnə, nə də yeni ifadədir. Bu əbədi həqiqətdir.
«İnsan tənhalığı»
anlayışını qəbul
edirəm. Ayrıca da bir «qadın
tənhalığı» anlamı
var. Çünki qadınlar
incə, zərif, həssas, məxluqlardır.
Qadınların sevgiyə,
şəfqətə ehtiyacları
da bu üzdəndir.
Ümumiyyətlə, tənhalığa
inanıram.
Əlbəttə
yaxınların, dostların, ailən ola bilər, amma hər
kəsin tənha məqamları var. Mən ümumiyyətlə,
insanın təbiətən tənha olduğunu
düşünürəm.
- Oynamaq istədiyiniz
qadın qəhrəman varmı?
- Evripidin
Medeyasını oynamaq
istərdim. Bu böyük
qadın faciəsidir.
Sevgisi uğrunda hər şeyi qurban verən bir qadın... Vaxtında Cülyettanı
oynamağı çox
arzulamışam. Amma
artıq vaxtı keçib. Hər şey vaxtında olmalıdır. Məncə,
Cülyettanı oynamaq
istəməyən aktrisa
bəlkə də yoxdur .
- Oyun və həyat.
Oynayan və yaşayan. Bu məfhumların
yaratdığı ziddiyyəti
hiss etdinizmi heç?
- Mən Allaha inanan adamam. Səhnəyə çıxanda
dua edirəm ki, allah mənə
kömək olsun. Bunu edərkən içimdə günah hissi oyanır. Sanki ilahi bir şeylə
teatr yan-yana qoyulur, üzləşir. Özlüyümdə düşünürəm:
indicə bir oyun sərgiləcəcəm
- Allahdan kömək istəməyə nə qədər haqqım var? Bu mövzunu sona qədər düşünüb başa
çatdırmamışam. Amma hələ hər səhnəyə, daha cox tragik
tamaşada çıxdığımda,
Allahdan kömək istəməkdən vaz keçə bilmirəm.
- Xoşbəxtlikdən rejissorlar
sizdə bir amplua yaratmayıblar. Amma filmə də çəkilməmisiniz.
Bir serial istisna olmaqla.
- Bəziləri məndə
komediya potensialı, bəziləri faciə imkanları görür. Məsələ bütün
amplualarda özünü
orqanik hiss etməkdədir.
Amma söz yox ki, komediya
oynadıqda özün
də bir qədər əylənirsən.
Faciədə isə gərək bir gün əvvəl o övqata köklənəsən.
Burada daha incə məqamlar var. Təkcə oyun deyil, tamaşaçını
inandırmaq,ona səninlə
eyni anda bütün duygularını
qəlb acısını
və həyəcanını
hiss etdirmek məsələsi
var. Bu iş belədir,
ya inanırsan, ya inanmırsan…
Azərbaycanda kino aktiv
inkişaf edəndə mən Türkiyədə olmuşam,
qayıdanda 90-cı illərin axırları bir neçə
təklif almışdım. Çəkilmədim.
Ssenariləri zəif olanları var idi, yalnız «Məkanın melodiyası»
sınaq çəkimlərində
oldum, amma çəkilmek nəsib olmadı. Bir də ən son çəkimə hazirlaşan
“Aktrisa” filmində. Bundan başqa, olan təkliflər mənə uyğun deyildi.
- Sizcə, kinoya çəkilməməyinizə
mane olan nədir?
- Rejissorlar daha çox
milli cizgiləri olan qadın tipajı axtarırlar. Bəlkə
buna görə, dogrusu, cavabını mən də bilmirəm..
- Bəlkə intellektual
sifətiniz maneədir?
- Bəlkə də...
(gülür).
- Mələk xanım,
nə kitablar oxuyub, nə filmlərə baxmısınız
bu aralarda...
- Milli kinomuzun və
dünya kinosunun son nümunələrini izləməyə
çalışıram. Oxuduqlarımsa... Düzünü
desəm, oxumağa əvvəlki kimi
vaxtım qalmır. Ən son oxuduqlarım Murakaminin ”Kafka kumsalda,” Kolin Makkalounun “Romanın sahibləri” ve Andrey Koncalovskinin
“Alçaq həqiqətlər”
romanı olub... Boş vaxtımda fransız filmlərini izlemeye sevirəm. Fransız dilini cox beyənirəm. Bu dilin bir poetikası
var. Bu poetikada sevgi, məhəbbət eşidilir.
Bu yay bu dili öyrənməyə
qərarliyam.
- Fransız kinematoqrafından
ən son isimləri də bilərsiniz...
- İsimləri yadda saxlamaqla problemim var. Klassikləri bilirsiniz, Trüffo Qodar... Müasirlərdən Fransua
Azon ən maraqlı rejissorlardan sayılır.
P.S. Yazıya qoyulmuş
ad uğurlu tapıntı yox, sadəcə, seçimdir. Bu
adla Jan Anuy Janna Darkı təqdim etdi. Jannanı Mələk Abbaszadə oynadı və bizi Anuyun bənzətməsinin
nə qədər gerçək olduğuna inandırdı. Bəlkə
də Mələk xanımı Cülyetta Mazinanın qəhrəmanından
ayıran budur. Cülyettanın qəhrəmanı
dolaşadır, osa torağaydır. …
Aliyə
Mədəniyyət.- 2009.- 19 iyun.- S. 8.