Əsl sənət haqqında eşitmək və əsl sənətçi
görmək istəyənlər üçün...
Hacı Həmidoğlu: “Müasirləşək, amma başqalaşmayaq,
dostlar!”
Bu gün gözümüzü
açıb hayana baxsaq, şou-biznes əhlini
görürük. Hansı səmtə qulaq versək,
müğənnilərin səsini- ifalarını yox, bir-
birinə atdıqları atmacaları, əsəblərimizi
tarıma çəkərək pik həddində tutub saxlayan
qalmaqal- şouları haqda gedən söz- söhbətləri
eşidirik. Daha çox televiziya kanallarımızın efirlərində
onlara yer verilir. Buna görə də, “Mədəniyyət” qəzeti
olaraq, 5-10 dəqiqəlik olsa da, millətimizin beynini bu fikirlərdən
yayındırmaq, gözlərini bu görüntülərdən
ayırmaq və ona sözün əsl mənasında sənətdən
danışmaq və sənətçi göstərmək
istədik. Həmsöhbət olaraq isə, bu yaxınlarda 50
illik yubileyini qeyd edən, klarnet ifası ilə mədəniyyətimizdə,
musiqi dünyamızda özünəməxsus yer tutan,
“Könül”, “Qafari”, “Qələbə”, “Fəvvvarə” kimi
məşhur musiqilərin bəstəkarı və
ifaçısı Hacı Həmidoğlunu seçdik.
-
Özünüzdə musiqiyə, həm də məhz klarnet
musiqi alətinə qarşı marağın oyanma prosesindən
danışardınız?!
- Ümumiyyətlə,
bizim evdə həmişə musiqiyə böyük maraq olub.
Atam bu sənətlə
məşğul olduğundan musiqi hələ
uşaqlıqdan mənim beynimə həkk olunub. Ən birinci
sevdiyim musiqi aləti nağara oldu. Əvvəlcə
özüm üçün evdə nağara
çalmağı öyrənməyə başladım. Bir
həvəskar kimi... Sonra isə gözəl nağara
ustası, əməkdar artist Çingiz Mehdiyevin şagirdi
oldum. O zaman “Pionerlər evi” vardı, hansı ki, ora hər
adamı qəbul etmirdilər. Amma mənə bu xoşbəxtlik
nəsib oldu, qəbul olundum və beləcə musiqi aləminə
ilk addımımı nağara ilə atmış oldum.
O vaxtlar
radioda tez- tez Ələkbər Əsgərov, Vəli Qədimov,
Şəmsi İmanov, Əşrəf Əşrəfzadə,
Bəhruz Zeynalov, Həsən Məhərrəmov, Məhərrəm
Zeynalov kimi nəhəng sənətçiləri eşitmək
olardı. Lakin onların
ifaları bir-birinə bənzəməzdi. Hərə öz
sözünü öz üslubunda deyərdi, həm də
çox gözəl bir tərzdə... Mən onların hər
birinə böyük bir məmnuniyyətlə qulaq
asırdım. Hardasa 15-16 yaşım olardı. Sonra Əşrəf
Əşrəfzadənin ifasını dinlədim və birdən-
birə fikrim 180 dərəcə döndü. Qəti qərara
gəldim ki, bu sənətə yiyələnməliyəm!
Atamın köməyi və böyük həvəsim sayəsində
tez bir zamanda klarnet çalmağı öyrəndim. Sonra 7
saylı musiqi məktəbinə daxil oldum. O vaxtkı
“Demokratlar cəmiyyəti”nin nümayəndələri - Novruz
Feyzullayev, Leyla Şərifova, Rübabə Muradova, Məmməd
Salmanov məni də əməkdaşlığa
çağırdılar və biz birgə
çalışmağa başladıq. 1975-ci ildə
İslam Rzayev instrumental ansambl yaratmağa başladı. Gənc
kadrlara ehtiyac olduğundan Novruz müəllimə müraciət
etdi və biz həmin ansambla keçdik. Bizim ansamblda
hazırda Ankaranın böyük bir orkestrinin dirijoru olan tarzən
Abdulla Qurbani də vardı. Sonra mən əsgərliyə
getdim və hərbi xidmətdə olduğum müddətdə
hərbi orkestrdə çalışdım. 1983- cü ildən
isə, yenidən İslam müəllimlə birgə fəaliyyətimizi
davam etdirdik. Eyni zamanda, mən Ağasəlim Abdullayevin “Araz”
ansamblı ilə də işləyirdim. Bundan başqa, “Xatirə”,
Əhməd Bakıxanov adına ansamblda da
çalışmışam. İslam Rzayevin ansamblı
olaraq, biz tez- tez Quba, Qusar, Xaçmaz, Şuşa,
Laçın, Qubadlı, Lənkəran və digər
rayonlarda, həmçinin Hindistan, Rusiya, Bolqarıstan,
Polşa, Almaniya və Vyetnam kimi xarici ölkələrdə
qastrol səfərlərində olurduq. 1980- cı ildə
Niyazinin orkestri ilə birgə Şuşada konsert verdik, M. P.
Vaqifin 150 illiyi münasibətilə Cıdır düzündə
çıxış etdik... Şuşa mənim yaralı
yerimdir. Onun düşmən əlində olması mənə
çox ağır gəlir. Yadıma salıram
Şuşanın gözəlliklərini, İsa
bulağını, Xarı bülbülü... Amma içimdə
qəribə bir hiss var, Şuşanın qayıdacağı
günün çox da uzaqda olmadığını duyuram.
Gözləyirəm, mənə elə gəlir ki,
inşallah, bu yaxınlarda “Qələbə” rəqsimi
Şuşada ifa edəcəyəm.
- İndiyə kimi sənətinizlə bağlı hər
hansı bir mükafat və yaxud diploma layiq
görülmüsünüzmü?
- Düzünü desəm, yox...
- Niyə?
- Vallah, onu deyə bilmərəm. Düzdür, radionun
qızıl fondunda ifa etdiyim 5 muğam, ümumilikdə isə
78-ə yaxın lent yazılarım saxlanılır.
- Özünüzə daha çox klassikanı, xalq
mahnılarını, yoxsa estradanı yaxın
görürsünüz?
- Bilirsiz, mən müasirliyi, yeniliyi sevən insanam.
Ürəyimdə klassikaya da yer var, müasir estradaya da. Amma qəlbən
ən yaxın olanımı bilmək istəyirsinizsə,
deyirəm: xalq mahnılarımız, oyun havalarımız!
- Onda yəqin ki, milli musiqi alətlərimizin, eləcə
də klarnetin replə, yaxud rokla sintezinə pis
baxmazsınız?!
- Əlbəttə ki, yox! Əgər ortaya gözəl
bir sənət əsəri, maraqlı sintez olunmuş musiqi
çıxarılacaqsa, niyə də olmasın? Məsələn,
gözəl sənətkarımız Alim Qasımov rokla sintez
olunmuş musiqi ifa etdi. Pis idimi? Qətiyyən! Və yaxud
özümdən deyim. Mən “Qoca qartal”ı klarnetdə ifa
etmişəm. Heç bilirsiz nə gözəl
alınır? Azacıq milli ruh və ürək dolusu ifa elə
musiqinin gözəl alınmasına bəs edir.
- İndiki klarnet ifaçılarının ifa tərzlərindən
razısınızmı?
- Heç kəsin sənətinə,
yaradıcılığına kölgə salmaq niyyətim
yoxdur. Amma indiki klarnet ifaçılarından gileylənsək,
haqsızlıq etmiş olmarıq. Əvvəlki
ifaçılarımızla indikilər arasında yerlə
göy qədər fərq var. Sanki birincilər azərbaycanca
danışırdı və hələ də
danışırlar. Onları başa düşmək elə
də çətin deyil. Amma indikilər bir yox, bir neçə
dildə danışırlar. Musiqinin də öz dili var
axı... İndiki ifalarda başqa səmtə əyilmə
daha çox sezilir, nəinki millilik!
- Sizcə bu nə ilə əlaqədardır?
- Avropalaşmağa can atmağımızla.
Müasirliyi düzgün olmayan yerdə
axtarmağımızla. Hazırda bizim nəinki musiqimizdə,
eyni zamanda geyimimizdə, mətbəximizdə, hətta
danışığımızda da dəyişikliklərin
olduğu hiss olunur. Mən yenə də deyirəm, yenilik tərəfdarıyam.
Müasirləşək, amma başqalaşmayaq, dostlar!
- Şablonvari suallarsız keçinmək olmaz.
İdealınız kimdir?
- Şablonvari olsa da, bir qədər çətin bir
sualla qarşı- qarşıya qoyduz məni. Əgər
fikir vermisinizsə, mənim ifalarımda bir yox, bir neçə
üslub hiss olunur. Çünki mən bir neçə sənətkardan
bəhrələnmişəm. Bunun üçün ideal
seçmək mənim üçün çətindir. Amma
ilk olaraq, onu görüb bu sənətə gəldiyimə
görə deyərdim ki, idealım Əşrəf Əşrəfzadədir.
Həqiqətən də mən onun sənətini çox
sevirəm. Bildiyimiz kimi, o, dünyasını çox cavan
yaşında dəyişib. 1997- ci ildə Vahid poeziya evində
mən onun üçün gözəl bir xatirə gecəsi
təşkil etmişdim. Bir çox görkəmli sənətkarlarımızı
bu gecəyə dəvət etmişdim. Düşünürəm
ki, əgər 10 % insan mənə görə gəlmişdisə,
90 % məhz ona- Əşrəf Əşrəfzadəyə
görə təşrif buyurmuşdu. Dəyərli sənətkar
idi. Allah rəhmət eləsin!
- İfalarınızda daha çox nəyi
tapırsınız? Lirikamı, romantikamı...
- Lirikanı sevirəm, lakin lirikaya həddən
çox yer verməyi də lazım bilmirəm. Çünki
həddini aşmış liriklik kədər gətirir.
- İnşallah, nə vaxta qədər bu sənətlə
məşğul olmaq istəyirsiniz?
- Nəfəsim tükənənə qədər! Mənim
məqsədim də elə budur. Buna görə özümə
yaxşı baxıram. Amma çox yaşamaq
üçün yox, bu sənəti yaşatmaq
üçün!
- Sənətin yavaş- yavaş əldən getdiyindən
gileylənirik. Bəs şəxsən siz şagird
yetişdirməklə bunun qarşısını
almağı düşünürsünüzmü?
- Bilirsiz, bu elə bir sənətdir ki, burada “nə qədər
qazanacam?” yox, “nə qazanacam?”- deyə düşünmək
lazımdır. Nə isə qazanmaq da ki illər tələb
edir. Ona görə də burda səbirli olmaq məqsədəuyğundur.
Mənim bir neçə şagirdim var idi, istedadları da
öz yerində. Güclü istedadları olsa da, onlar
axıra qədər getmədilər. Maddiyyatla əlaqədar
olaraq, klarnet ifaçılığını
yarımçıq qoyub, başqa bir sahə üzrə
çalışmağa başladılar. Lakin indi 1- 2
şagirdim var, hansı ki, mən onlardan nə isə gözləyirəm.
İnşallah, ümidlərimi doğruldarlar.
- Təəssüf ki, söhbətimizi
yekunlaşdırmalıyıq. Son olaraq, nə deyərdiniz?
- Hamıya firavan həyat arzulayıram. Təki millətimin
günü xoş keçsin və musiqimizə həmişəki
kimi lazımi dəyərini verməyi bacarsın! Millliliyi
itirməmək şərtilə müasirləşən,
gözəlləşən musiqimizə...
Könül NƏCƏFOVA
Mədəniyyət.- 2009.- 24 iyun.-
S. 10.