İnsanda insan
axtarışı
Bəhram
Osmanovun ''Uçqun''
tamaşası əsasında
Dövrümüzün, bəlkə
də, ən qlobal problemi
insanın, insanlığın dəyərləndirilməməsidir.
Yaşadığımız dünyada çox asanlıqla kimisə öldürmək
və ya böyük
mənada bir xalqı məhv etmək mümkündür. Heç
kim kimisə mühakimə etməyəcək.
Onda sual olunur - insana kim qiymət verməlidir. Ancaq
və ancaq insan özü. Yunan filosofu demişdir: ''Ancaq dəyərli insan dəyərləndirməyi
bacarır''. Bəlkə də, insanlığın ən ülvi göstəriciləri
başqalarının hislərinə hörmət etmək,
onların acısını özününkü
bilmək, ağlarkən ağlamaq,
gülərkən gülməkdir.
Mövzu etibarilə hər zaman aktual və müasir. Məhz türk
yazıçısı Tüncer Cücenoğlunun ''Uçqun''
pyesinin əsasında da
bu durur. Belə bir repertuarın rejissor Bəhram
Osmanov tərəfindən sezilməsi təqdirəlayiqdir.
Pyesin əsas mövzusu
təbiət hadisəsi olan qar uçqununun baş vermə ehtimalı və insanların özünü qorumasıdır. Hamı
sakitliyə riayət etməli, ucadan
danışmamalı, sükutu
pozmamalıdırlar. Artıq bu hadisə
Şərqi Anadolunun kəndində adi hala çevrilib.
Burada yaşayan
yaşlı əhali, daha doğrusu,
ölmək üçün bura gələnlər artıq adət ediblər.
Bəs konflikt nədədir?
Burada uşaq dünyaya gətirməyə hazırlaşan
hamilə qadın var. O çox
tezliklə azad olmalıdır və onun dolab dolmadan
doğumu bütün
kəndin əhalisini məhv edəcək. Qərar isə
qadını diri-diri basdırmaqdır. Bununla da cavan
qadını və doğulacaq körpəni
məhv edərək, ölməyə hazırlaşan
qocaların həyatını xilas etməkdir.
İnsanlığa zidd və ədalətsiz
bir qərar.
Tamaşa maraqlı quruluşda
təqdim edilib. Bizim səhnəmizdə
də bir Şərqi Anadolu
kəndi təsvir edilib. Sıcaq koma, yorğan-döşək, mütəkkə,
qazan, yun geyimlər və
təsvirlər.
Tamaşada 12 nəfərdən ibarət
aktyor heyəti çıxış edir. Aparıcı personajlar isə 6 aktyorun ifasında təqdim edilir. Burada yaşlı
qadını Səidə
Quliyeva və yaşlı kişini Telman Əliyev ifa edir. Onların oyun tərzi istənilən effekti vermir. Ən azından onlar
yaşlı siması
yarada bilmirlər.
Yaşlıların
öz övladlarından, yəni kişi - Kazım Abdullayevdən və
qadın - Mətanət Atakişiyevadan heç bir fərqləri
görünmür. Yaşlı qadın çox çılğın və qeyri-dəqiq
qrimdə, yaşlı kişi isə
yalançı Şaxta babanı
xatırladır. Kişi - K.Abdullayevin
və qadın - M.Atakişiyevanın ifası isə stabildir. Lakin
qadının çıxışındakı pafos münasibətlərdə süni vəziyyət yaradır.
Tamaşanın döyünən yeganə ürəyi və
əsl aktyor ifası gənc kişi - İlyas Əhmədovun
və gənc qadın - Vəfa Rzayevanın
çıxışıdır. Onların ifalarının əsas
uğuru bir-birinin
halına acımalarıdır, onlar səhnə
xatirinə mexaniki danışmırlar, biri dediyini digəri duyur və beləcə
qarşılıqlı münasibətlər yaranır. İki gənc biri digərində
güzgülənir. Elə ona görə
də onların acısı, ağrısı
tamaşaçıya düzgün
çatdırılır.
Pyes yaxşı işlənilib, rejissor öz işini düzgün
düzənləyib, lakin son
söz yenə də
tamaşaçınındır. Necə deyərlər, min dəfə eşitməkdənsə, bir dəfə görmək yaxşıdır.
Aygün Süleymanova
Mədəniyyət. - 2009.- 18 mart.- S. 11.