Mahnı janrının
müasir vəziyyəti
Bugünlərdə Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının Mahnı və estrada musiqisi bölməsinin
iclası keçirilmişdir. Bəstəkarlar İttifaqının sədri,
xalq artisti, professor Firəngiz Əlizadənin də iştirakı ilə keçirilən iclasa rəhbərlik edən ittifaqın katibi, əməkdar incəsənət
xadimi Eldar Mansurov son illər
musiqinin ən populyar janrlarından olan mahnı yaradıcılığında xoşagəlməz halların
artdığını, qeyri-peşəkar və təsadüfi adamların
özlərini «bəstəkar»
adlandıraraq bu sənətə baş vurub maliyyə imkanlarının hesabına
efiri «mahnılarla» zəbt etdiyini söyləmişdir. Belələrinin ucbatından bəstəkarlıq
sənətinin nüfuzuna
xələl gəldiyini
söyləyən E.Mansurov
mahnı janrından, bu gün sənət
növündən daha
çox insanların şüuruna təzyiq vasitəsi kimi istifadə edildiyini və həmkarlarından artıq həyəcan təbilinin çalındığı bir
məqamda belə bir vəziyyətin normallaşdırıllması istiqamətində
təklifləri bildirməyi
və bu istiqamətdə birgə fəaliyyət göstərməyi
qeyd etmişdir:
«Peşəkar bəstəkarların
əsərləri bu gün efirdə səsləndirilmir. Bəstəkarlıq sənətini
təhqir etmək olmaz. Küçədən
gedən sıradan bir şəxs də özünə bəstəkar desin, mən də. Lazımdırsa, lap telekanallara müraciətlər
göndərək ki,
qeyri-peşəkar musiqi ilə peşəkar bəstəkarın
yaradıcılığına fərq qoyulsun». Mahnı yaradıcılığı sahəsində
respublikamızın tanınmış
bəstəkarları - əməkdar
incəsənət xadimləri
Ruhəngiz Qasımova,
Sərdar Fərəcov,
bəstəkarlar Mobil
Babayev, İlham Abdullayev, Aygün Səmədzadə, Nadir Əzimov, Cahangir Zülfüqarov, Vüqar Camalzadənin iştirak etdiyi iclasda mahnı yaradıcılığının müasir
vəziyyəti müzakirə
edilmişdir. F.Əlizadə
mahnı yaradıcılığında
yaşanan nöqsanların
nəinki peşəkar
musiqiçiləri, hətta
sadə insanlanları
da narahat etdiyini vurğulamışdır:
«İnsanlar mənə
tez-tez zəng edib Bəstəkarlar İttifaqının sədri
kimi bu acınacaqlı vəziyyətin aradan
qaldırılması üçün lazımi
ölçülərin götürülməsini tələb
edirlər. Bu birbaşa
bizdən asılı
məsələ deyil.
Özəl telekanallar
reytinq xatirinə efiri qeyri-peşəkarların
mahnılarına üstünlük
verirlər. Bəlkə
də, 10 faiz peşəkar musiqi səsləndirildiyi təqdirdə,
efirdə yayımlanan
musiqilərin 90 faizi qeyri-peşəkarların
payına düşür.
Peşəkar bəstəkarların
aranjimana həvəs göstərməməsi,ümumiyyətlə
öz işlərini başqalarına həvalə
etməsi, aranjimançıların
mahnı bəstələməkləri
ilə nəticələnir.
Bu səbəbdən bəstəkarlarla aranjimançılar
arasında problem yaranır. Aranjimançılar
özləri etiraf edirlər ki, İnternetdən hazır standart qəlibləri axtarıb tapır, hərəsindən bir parçanı götürüb
birləşdirib, mahnı
formasına salırlar.
Halbuki, onların heç not və ya partitura yazmaq
bacarığı yoxdur. Məhz bu
məsələləri nizamlamaq
üçün telekanallarda
Bədii şuraların
bərpa olunmasına ehtiyac yaranıb. İstərdik ki, sağlam
rəqabətin yaranması
üçün bəstəkarlar
öz əsərlərini
bu şuralara təqdim etsinlər, telekanalların musiqi redaksiyalarına Bəstəkarlar
İttifaqının üzvlərinin
cəlb edilməsini çox istərdik. Bununla yanaşı, bəstəkarlarımız
müasir tələbata
cavab verən keyfiyyətli əsərlər
bəstələməlidirlər və öz əsərlərini özləri
aranjiman etməlidirlər».
40 ilə yaxın
mahnı yaradıcılığında əməyi olan əməkdar
incəsənət xadimi Ruhəngiz Qasımova təklif etdi:
“Peşəkar bəstəkarlara maliyyə dəstəyi kimi,
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən
onların əsərləri sovet dövründə olduğu
kimi alınmalıdır. Peşəkar bəstəkarlar pulu olmadığına görə,
mahnısını efirlərdə
səsləndirə bilmir
və onların yerini də imkanı olan «bəstəkarlar» tuturlar. Bu məsələ ilk növbədə
həllini tapmalıdır.
İndiyədək hərə
öz imkanı hesabına birtəhər iş görə bilib, artıq həyəcan təbili çalınıb, ona görə də qüvvələrimizi birləşdirib,
birgə bu vəziyyətin normallaşması
istiqamətində mütləq
işlər görməliyik».
Bəstəkar Sərdar
Fərəcov çıxışında bildirmişdir ki,
müasir dinləyicinin tələbatını ödəmək
üçün peşəkar bəstəkarlarımız
öz üzərlərindən çox
çalışmalıdırlar: «Bəzən peşəkar
bəstəkarların elə əsərlərini eşidirik
ki, onun peşəkar olması isanda şübhə
yaradır. Gəlin özümüzü aldatmayaq, 10 ildən
çoxdur belə anormal vəziyyətə qarşı
mübarizə aparırıq, hələ də bir nəticə
hasil olmayıb».
Bəstəkar Nadir Əzimov
isə çıxışında telekanalların musiqi
redaksiyalarında qeyri-peşəkarların rəhbərlik etməsinə
toxundu.
Bəstəkar Vüqar
Camalzadə bəzi rəsmi qurumların mahnı sifariş edərkən
nədənsə qeyri-peşəkarlara müraciət
olunduğunu qeyd etdi: «Bu gün dövlət sifarişi ilə
müxtəlif filmlər çəkilir. Bu filmlərə
musiqinin bəstələnməsi
üçün artıq
qeyri-peşəkarlar müraciət
olunur. Əgər Bədii şuralar
fəaliyyət göstərsə,
sağlam rəqabət
yaranar».
Bəstəkar Mobil
Babayev isə problemlərin aradan qaldırılması istiqamətində
ilk iş kimi Dövlət Televiziyasında Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin məsul şəxslərinin
iştirakı ilə canlı yayımda dəyirmi masanın təşkil
olunmasını təklfi etdi.
İclasın sonunda
aşağıdakı təkliflərin müraciət
formasında müvafiq orqanlara göndərilməsi qərara
alınmışdır:
Telekanallarda Bədii
Şuraların fəaliyyəti bərpa edilsin.
Telekanalların musiqi
redaksiyalarının fəaliyyətinə peşəkar
musiqiçilər cəlb edilsinlər.
Peşəkar bəstəkarların
yaradıcılığına lazımi qədər efir vaxtı
ayrılsın.
Dövlət sifarişi
ilə istehsal olunan filmlərə musiqinin bəstələnməsi
peşəkar bəstəkarlara həvalə edilsin.
Piratçılıqla
mübarizə sərtləşdirilsin.
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin bu sahəyə məsul vəzifə sahiblərinin
və ictimaiyyətin nümayəndələrinin
iştirakı ilə Azərbaycan Dövlət
Televiziyasının canlı yayımında dəyirmi masa təşkil
olunsun.
İltifat HACIXANOĞLU,
Bəstəkarlar İttifaqının mətbuat xidmətinin
rəhbəri
Mədəniyyət.- 2009.- 1 may.- S. 4.