Mehdi Hüseynin 100 illik yubileyi qeyd olundu
Bügünlərdə Bakı
Dövlət Universitetində
Azərbaycanın xalq
yazıçısı, dramaturq,
tənqidçi, ictimai
xadim Mehdi Əli oğlu Hüseynovun 100 illik yubileyinə həsr olunmuş tədbir keçirildi. BDU-nun rektoru, akademik Abel Məhərrəmov tədbiri
giriş sözü ilə açaraq görkəmli yazıçı
və ədəbiyyatşünas-alimin
həyat və yaradıcılıq yolundan
danışdı. Natiq Mehdi
Hüseyni böyük
nasir və dramaturq, görkəmli ədəbiyyatşünas və
tənqidçi kimi xarakterizə edərək
onun böyük ictimai xadim olduğunu
da nəzərə çatdırdı. Daha
sonra universitetin Müasir Azərbaycan ədəbiyyatı kafedrasının
müdiri, professor Cəlal
Abdullayev «Mehdi Hüseyn görkəmli nasir və dramaturq
kimi», filologiya fakültəsinin dekanı,
professor Elbrus Əzizov «Mehdi
Hüseynin ədəbi-bədii
görüşləri» mövzularında
məruzə etdilər.
1909-ci il martın 22-də Qazax rayonunun Şıxlı kəndində
anadan olan Mehdi Hüseyn 1929-ci ildə Azərbaycan Dövlət Universiteti pedaqoji fakültəsinin tarix şöbəsini,
1938-ci ildə isə Moskvada Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutu yanında akademiya tipli kinossenaristlər kursunu bitirmişdir. Azərbaycan Proletar Yazıçıları Cəmiyyətinin
məsul katibi, Azərbaycan Sovet Yazıçıları İttifaqı
Təşkilat Komitəsinin
məsul katibi Azərbaycan Yazıçıları
İttifaqı İdarə
Heyətinin birinci katibi, SSRİ Yazıçıları
İttifaqı İdarə
Heyətinin katibi
(1958-1965) olmuşdur.
Yaradıcılığa müxbir yazıları ilə başlamışdır. İlk tənqidi
məqaləsi («Bizdə
futurizm cərəyanı»)
1926-ci ildə, ilk hikayəsi
(«Qoyun qırxımı»)
isə 1927-ci ildə dərc edilmişdir.
«Bahar suları»
(1930), «Xavər» (1930) kitablarındakı
hekayələrdə Azərbaycan
kəndində yeni həyat uğrunda mübarizənin səciyyəvi
epizodları, dövrün
koloriti əksini tapmışdır. «Tunel» (1927), «Qan intiqamı» (1928), «Kin» (1935), «Daşqın»
(1933-1936) romanında Mehdi
Hüseyn fərdi xüsusiyyətləri ilə
seçilən surətlər
yaratmışdır.
Ən mühüm
tarixi əsəri olan «Səhər» (1953), «Tərlan» (1940), «Vətən
çiçəkləri» (1942), «Moskva» (1942), «Ürək»
(1945), «Fəryad» (1945) əsərlərində
vətənpərvərliyin qüdrəti, adamların
mərdliyi və qəhrəmanlığı tərənnüm
olunur. Neftçilərin
həyatından bəhs
edən «Abşeron»
(1949), müəyyən mənada
onun davamı olan «Qara daşlar»
(1957-1959) və «Yeraltı
çaylar dənizə
axır» (1965) romanları
ictimai, mənəvi-əxlaqi
problemlərə cəsarətli
müdaxilə baxımından
diqqətə layiqdir.
Mehdi Hüseyn dramaturq kimi də tanınmışdır. Dram yaradıcılığına «Şöhrət» (1939) pyesi
ilə başlamışdır.
«Nizami» (1942) və
«Cavanşir» (1957) tarixi
dramlarında Azərbaycan
xalqının vətənpərvərliyi,
qəhrəmanlıq ənənələri
əks olunmuşdur.
«Alov» (1961), «İntizar»
(1944, İlyas Əfəndiyevlə
birgə), «Şamil»
(1940-1941) və «Qara daşlar» (1948) pyesləri,
habelə xatirələri,
yol qeydləri («Bir ay və bir gün», 1963), gündəlikləri var.
Mehdi Hüseyn tənqid və publisistika sahələrində də
fəaliyyət göstərmişdir. Əsərləri bir sıra xarici
dillərə tərcümə
olunmuşdur.
Mədəniyyət.- 2009.- 1 may.- S. 2.