Yeni eksperimental tamaşa
“Əbədiyyət dastanı” ilk dəfə əyalətdə
səhnələşdirildi
İnsan həyatını onun özündən
yaxşı heç kəs dərk edə bilməz. İnsanın
daxili vəziyyəti, əsl sirli həyatı
bütövlükdə onun özünə məxsusdur. Əlbəttə,
belə sirli, müşahidələrlə, münasibət və
ziddiyyətlər burulğanından çıxmış,
geniş təhlillərə ehtiyacı olan həyat əslində
dahilərə daha çox məxsusdur və bu ömrü,
onun keşməkeşli yollarını üzə
çıxarmaq, mükəmməl bir səviyyədə təqdim
etmək bacarığı da, şübhəsiz ki, dahiyanə
tədqiqatçıların, mahir sənətkarların,
görkəmli ədiblərin işidir.
Xalq şairi Zəlimxan
Yaqubun böyük vətənpərvərlik, yüksək
pafos, zəngin insani amal və nəhayət, kövrək
övlad məhəbbəti ilə qələmə
aldığı “Əbədiyyət dastanı” poeması bu
dahiyanəlik axarından süzülən əbədiyyət
nəğməsidir. Bu gün ulu öndər Heydər Əliyev
haqqında yazılan bütün bədii nəşrlərin,
bəlkə də, ən zirvəsində duran iki hissədən
ibarət olan bu məhəbbət dastanı mən deyərdim,
hələ ki, əvəzsizdir. Zənn edirəm sona qədər
də bu zirvə şair, vətəndaş, vətənpərvər,
ictimai xadim Zəlimxan Yaqubun elə öz adı ilə də
bağlı olacaq. Çünki şair poemanın bir yerində
böyük qürur və inamla xatırladır:
Bu dastanın toxumunu
səpən sənsən,
çiçəyini dərən mənəm.
Yazacağam nə qədər ki,
canda ruh var,
ruhda can var.
Bu dastanın hər
sözündə,
cümləsində,
Səni sevən,
səni duyan
Zəlimxan var.
Həsrətini çəkəcəyəm
illər boyu,
Kövrək qəlbim
Oyum-oyum oyulacaq,
Eşqin ilə yaratdığım
bu dastanın
son nöqtəsi
mən öləndə qoyulacaq!
Göründüyü kimi, müəllif çox cəsarətli, məsuliyyətli
bir addım ataraq nəinki özünü, bütün
dünyanı, bütün
bəşəriyyəti dərk
edən bir dahini, özündən sonra görkəmli yaradan tarixi bir şəxsiyyəti onun özündən də yaxşı dərk etməyə, tanımağa can atmış
və bu azmış kimi fədakarlığını davam
etdirmək, bu yoldan çəkinməmək
fikrində olduğunu
amiranə bir şəkildə öz oxucusuna vəd etmişdir.
“Əbədiyyət
dastanı”nın səhnəyə gətirilməsi,
bəlkə də, əsərin öz müəllifi qədər
güc, qüvvət,
peşəkarlıq dərinliyi,
ilahi qüdrət tələb edir. Özünə çox güvənən gənc rejissor, xalq artisti, Dövlət mükafatı laureatı,
kinorejissor Eldar Quliyevin sevimli tələbəsi, həmyerlimiz
Əflatun Quliyev bu məsuliyyətin ağırlığını öz çiyinlərinə
götürməklə “Əbədiyyət
dastanı”nın obrazlarla
ifadəsini işləyib
hazırlamış və
bu il Ulu
öndərin anım
günü ərəfəsində,
mayın 5-də Heydər
Əliyev muzeyində özünün eksperimental
teatr studiyasının
üzvü olan tələbələrin iştirakı
ilə ilk tamaşasını
rayonun ziyalılarına
təqdim etmişdir.
Dahi Heydər
Əliyevin bir tarixə sığmayan həyat və yaradıcılığından, ictimai-siyasi fəaliyyətindən,
özünəməxsus mənəvi
dünyasından bəhs
edən bu əsərin yalnız müəyyən, yaddaşımızda
daha çox qalan hissələrini seçib tamaşaçılara
çatdıra bilən
rejissor Əflatun Quliyev XX əsrin sonu, XXI əsrin əvvəllərində Azərbaycanın
ictimai-siyasi həyatının
nəhəng simasının,
ümummilli liderə çevrilmiş bir şəxsiyyətin əbədi
varlığını təsvir
edə bilmişdir.
Tamaşa əvvəldən axıra
qədər gərgin
dramatizm və yüksək poeziya ilə müşayiət olunmuşdu. Gənc aparıcılar Azərbaycan
Müəllimlər İnstitutu
Cəlilabad filialının
tələbələri Hacıbala
Paşayev, Nofəl Məmmədov, Xaqani Əliyev, Gülnar Məmmədova, Rəvanə
Mehbalıyeva, Səbuhi
Cəlilov, Səmra Məmmədli, Təyyar Namazov, Yasəmən Məmmədova, Məzahir
Dadaşov, Xəyalə
Qəhrəmanova, və
Pərvin Əsgərli
əsərin müəllifi
Zəlimxan Yaqubun xalq ruhuna çox
yaxın olan zəngin poeziyasını
o qədər rəvan,
səlis, yüksək
vətənpərvərlik pafosu ilə, monumental epik formada, müxtəlif
üsullarla ifa edirlər ki, əzəmətli səhnəni
xatırladan muzeyin yığcam tamaşaçı
salonunda özünü
çox rahat hiss edirsən, sanki Ulu öndərin həyatının axarı
ilə sən də hərəkətə
gəlirsən, onunla yaşayırsan, istər-istəməz
özün də ürəyindən keçən
ən ali arzularını bu böyük şəxsiyyətin
ünvanına Zəlimxansayağı
söyləmək istəyirsən.
Təbiidir ki, “Əbədiyyət dastanı”nın səhnə quruluşu teatrsevərlərin
geniş maraq dairəsində olacaqdır
və gələcəkdə
bu tamaşa böyük səhnə həyatını yaşamağa
layiqdir. Obrazların ifaçıları olan tələbələr, başda
quruluşçu rejissor
Əflatun Quliyev olmaqla elə tamaşa yaratmağa çalışmışdır ki, onda ictimai
mündəricə, xalqa,
vətənə, torpağa
bağlılıq, milli
kolorit, qəhrəmanlıq,
fədakarlıq motivləri
parlaq surətdə əks olunur.
Tamaşa şəkildən-şəklə
düşdükcə zaman
və məkan da dəyişir, şəxsiyyətlərin psixologiyasında
kəmiyyət və keyfiyyət dəyişikliyi
yaranır, hər an tədricən hadisələrin axarına
uyğunlaşır. Əsərdə və tamaşada Ulu öndərin rəhbərlik təcrübəsində
baş verən inqilabi dəyişikliklərdən,
Azərbaycanın əsarət
zəncirindən qopub
dünyəvi bir dövlətə çevrilməsinin
ayrı-ayrı məqamlarından,
onun keçmiş
SSRİ məkanında barmaqla
göstərilən ilk rəhbər
türk oğlu olmasından qürurla söhbət açılır.
Müəllif və rejissor
ona qısqanclıqla yanaşanları oxucu, tamaşaçı hədəfinə,
qınağına tuş
gətirməyi də
məharətlə bacarır.
“SSRİ yer üzünün
yarısına
sahib olan bir ölkədi,
Azərbaycan bu ölkədə bir bölgədi,
İndi gəlsin
bölgənin bir adamı
Bu ölkəyə rəhbər olsun?!
Onda gərək
bizdən ötrü
Yediyimiz, içdiyimiz
zəhər olsun”
Tamaşada bütün yaradıcı
heyət onları diqqətlə izləyən
iştirakçıları fikirlərin dərinliyi ilə, səlis ifa tərzi, səliqəli mizanlarla, özlərinə məxsus
jestlərlə məftun
edir. Zəlimxan Yaqubun pafoslu
şeirləri ilə
aparıcılar bir tərəfdən Ulu öndərin inqilabi çılğınlığını, məqamında təmkinini,
fenomen uzaqgörənliyini,
zəngin erudisiyaya malik bir dünyəvi
rəhbər olmasını
təqdim edirlərsə,
digər tərəfdən
onun yaşadığı
dövrlərə, cəmiyyətə
münasibətini də
aça bilirlər.
Şair Zəlimxan
Yaqub və tamaşanın quruluşçu
rejissoru Əflatun Quliyev dünyanı heyran edən bir insanı - Ulu öndər Heydər Əliyevi vətənə, xalqına
bağlı bir vətəndaş, mütəfəkkir
bir ziyalı, dövlət xadimi, məhəbbətinə sadiq
bir insan kimi hərtərəfli canlandırmışdır. Bununla yanaşı
o, bütün məqamlarda
xalqına bağlı,
Azərbaycanlı olmağı
ilə qürur duyan, vətənini, torpağını, millətini
ana laylası qədər əzizləyən
insan olaraq qalır.
Xalq şairi Zəlimxan Yaqubun “Əbədiyyət
dastanı” geniş auditoriyaların müzakirəsində
duran bir əsərdir. Əflatun Quliyev respublikamızda
bu əsərə quruluş verən ilk rejissordur. O, bu əsərin tam həllini
böyük səhnədə
görmək həvəsi
ilə ilk addım atdı və Cəlilabaddakı Heydər
Əliyev muzeyində,
əgər belə demək mümkünsə,
Ulu öndərin “öz evində” buna nail oldu. Təbii ki, bu, səhnə
deyildi, sadəcə muzey idi. Burada tamaşanın istənilən
axara yönəldilməsi
üçün lazımi
dekorasiyaların, butafor
və rekvizitlərin olmaması, tamaşanın
daha effektli alınmasına xələl
gətirən bir çox başqa məqamlar da nəzərdən qaçırılmamalıdır.
Bir sıra texniki qüsurlara baxmayaraq tamaşa çox uğurlu alındı.
Sabir MƏMMƏDOV,
Cəlilabad rayonu
Mədəniyyət.- 2009.- 9 may.- S. 19.