Gözəl musiqi həmişə
arzulanır
Azər Dadaşov: «Şairin
və şeirin vurğunu olmasam, heç vaxt o sözlərə
musiqi yaza bilmərəm»
Onu musiqiçidən çox kinematoqrafçı
kimi tanıyırlar. Xüsusən son illər çəkilən
Azərbaycan filmlərində bəstəkar kimi adı titrlərdə
görünür. Bəstəkarlar İttifaqının
üzvü olmasına baxmayaraq, daha çox «Azərbaycanfilm»
kinostudiyasında görünür.
Yubiley tədbirlərinin birində bu bəstəkara
söz veriləndə o, heç nə demədən
röyala yaxınlaşdı və hamının maraqla dinlədiyi
bir musiqi ifa etdi. Sonra baş əyərək səhnədən
endi. Uzun sükutu tamaşaçıların gurultulu
alqışları pozdu…
Sadə insan olduğunu isə onunla müsahibəmizdə
də hiss etmək çətin olmadı.
Beləliklə, həmsöhbətimiz Bəstəkarlar
İttifaqı İdarə Heyətinin üzvü, bir
çox Azərbaycan filmlərinə musiqilər bəstələmiş
Azər Dadaşovdur.
- Siz
yaradıcılığınızda kino musiqisinə daha
çox yer verən bəstəkar kimi
tanınırsınız. Maraqlıdır, bu vaxta qədər
neçə filmə musiqi yazmısız?
- Hazırda sonuncu
işim olan «Bir addım» filminin musiqilərini bəstələyib
qurtarmışam. Fariz Əhmədov və Nərgiz
Bağırzadənin rejissoru olduğu bu filmin çəkilişləri
artıq başa çatmaq üzrədir. Bu, mənim sayca
20-ci filmimdir. Bunların arasına 3 sənədli və 5 cizgi
filmi daxildir. Ötən il gənc rejissorlar - İsmayıl Məmmədov
və Fariz Əhmədov məni «Qocalar» filminə dəvət
etdilər. Çox xoşbəxtəm ki, bu sahədə
lazımam, musiqilərimə ehtiyac var. Məşhur komediya
filmi olan «Yuxu»nun, Hüseyn Mehdiyevin «Özgə vaxt», «Məkanın
melodiyaları», «Şahid qız», Rüstəm İbrahimbəyovun
«Ani dönüş», yazıçı Anarın ssenarisi əsasında
mərhum rejissor Gülbəniz Əzimzadənin çəkdiyi
«İmtahan» filmlərinin musiqilərini bəstələmişəm.
- Azər müəllim,
saydığınız filmlərdən də
göründüyü kimi, həm yaşlı və təcrübəli,
həm də gənc və nisbətən təcrübəsiz
rejissorlarla işləmisiniz. Yeni ekran əsərlərinin
özünə yetəri qədər tamaşaçı
toplaya bilməməsinin səbəbi nədir: qeyri-peşəkar
rejissor işi, yoxsa...
- Gənc rejissorların
işində çatmayan tək şey təcrübədir.
Filmin asan başa gəlməsi və keyfiyyətli
alınması üçün çəkilişə maliyyə
vəsaitinin ayrılmasının da əhəmiyyəti
böyükdür. Hazırda Amerikada və yaxud Hollivudun
özündə hər hansı bir filmin çəkilişinə
neçə milyon dollar pul ayrılır. Bizdə isə bu vəsait
heç 1 milyon da deyil. Az vəsaitlə də keyfiyyətli
iş ortaya qoymaq mümkün deyil. Bəzən olur ki,
rejissorlar mənə utana-utana zəng edirlər ki, filmin layihəsində
bəstəkar üçün pul ayrılmayıb. Amma istəyirik
musiqini siz yazasız. Mən razılaşıram və əksinə,
sevinirəm ki, mənim musiqilərimə ehtiyac var. Bugünlərdə
gənc rejissorlarla görüşmüşdüm.
Düşünürəm ki, istedadlı gəncliyimiz
yetişir. Nərgiz Bağırzadə, İsmayıl Məmmədov,
Fariz Əhmədov və bir çox başqa gənclərimiz
də bu sıradadırlar. Mənim istedadına və
bacarığına qiymət verdiyim üç nəfər
var ki, onları xüsusi qeyd etmək istərdim. Bunlardan biri
Ayaz Salayevdir. Çox qüdrətli rejissordur, az film çəkib,
amma inanıram ki, gələcəkdə biz onun
çoxsaylı işlərinin şahidi olacağıq. Qiymətləndirdiyim
ikinci kino adamı Cəmil Quliyevdir. Taleyimdə böyük
rol oynayan şəxslərdən biri də Yusif Şeyxovdur.
Bu insanların hər üçü savadlı və
istedadlı olmaqla yanaşı, həm də əsl
ziyalıdırlar. Düşünürəm ki, gənc
rejissorlar bu insanların arxasınca getsələr, çox
böyük uğur qazanacaqlar, irəli gedə biləcəklər.
- Gənc bəstəkarların
işi sizi qane edirmi?
- Xeyr, onların kino işi məni
qane eləmir. Niyə?
Çünki heç bir
rejissor gənc bəstəkarlarla işləmir.
Bunun da səbəbi odur ki, onları
tanımırlar. Bir
qədər əvvəl
rejissorlardan biri mənə dedi ki, öz filminə
bir nəfər bəstəkar dəvət
edib və iki musiqi yazdırıb.
Amma nə qədər fikirləşdisə, adını
yadına sala bilmədi. Bunların hamısı onu
göstərir ki, bəstəkarlarla rejissorlar
arasında ünsiyyət
yoxdur.
- Bəs onların ünsiyyətdə olması
üçün nə
etmək lazımdır?
- Bunun üçün biz bir layihə fikirləşmişik. Planlaşdırmışıq ki, bugünlərdə
gənc rejissor və bəstəkarlarla görüşək. İstəyirik ki, ünsiyyətdə olaq, bir-birimizin əsərlərinə qulaq
asaq. Həm də tək ünsiyyətlə iş
keçmir. Bəstəkar
filmlərə baxmalıdır,
ssenarilərlə
- Bəstəkarlar İttifaqının
İdarə Heyətinin
üzvü kimi, Azərbaycanın beynəlxalq
yarışlarda, konkret
olaraq isə
«Eurovision» musiqi yarışmasında
iştirakını necə
qiymətləndirirsiniz?
- Əlbəttə ki, hər imkandan
istifadə edib müxtəlif istiqamətli
beynəlxalq yarışlarda
ölkəmizi təmsil
etmək lazımdır.
Amma gərək elə təmsil edilək ki, utanmayaq. İfaçılarımız zəif çıxış
eləməsinlər. Gərək musiqilərimiz də, aranjiman da yerində
olsun. Yüz dəfə ölçüb-biçəndən
sonra belə yarışlarda iştirak
məsləhətlidir.
- Bəs builki təmsilçilərin
- Aysellə Araşın ifası sizi qane edirmi?
- Mən onların
seçim turuna dəvət edilməmişdim. Əslində
belə seçimlərdə ilk növbədə ifalara qiymət
vermək üçün bəstəkarlar olmalıdır.
«Eurovision-2009» yarışmasında oxunacaq mahnıdan bir
parça eşitmişəm. Deyərdim ki, effekti var.
- Əvvəllər
mahnılar efirə buraxılmamışdan qabaq onun musiqisi və
sözləri Bəstəkarlar İttifaqında Bədii
Şura adlanan qurum tərəfindən baxışdan
keçirilirdi. İndi isə kim nə istəyir, necə istəyir
elə də oxuyur. Maraqlıdır, müasir mahnılara və
ifaçılara münasibətiniz necədir? Ümumiyyətlə,
sizə bayağı sözlərdən ibarət mətn
üçün musiqi bəstələməyi təklif etsələr,
necə qarşılayarsınız?
- Mən şairin və
şeirin vurğunu olmasam, o şeir məni tərpətməsə,
heç vaxt o sözlərə musiqi yaza bilmərəm. Mən
Məhəmməd Füzulinin, Məhəmmədhüseyn
Şəhriyarın, Səməd Vurğunun, Rəsul
Rzanın sözlərindən istifadə etmişəm. O ki
qaldı dediyiniz başı-ayağı bilinməyən
şeirlərə, onlara ancaq özfəaliyyət bəstəkarlar
mahnı yaza bilər. Onlar da ki, müəyyən vasitələrlə
kanallara yol tapıb özlərini reklam edə bilirlər. Amma
belə musiqilərin ömrü çox az olur. Şeirə,
musiqiyə qiymət verən xüsusi bir qurumun olması
mütləq lazımdır. Əslində bütün
telekanalların musiqi redaksiyalarının rəhbərləri
Bəstəkarlar İttifaqı ilə mütəmadi olaraq əlaqə
saxlamalıdırlar. Üstəlik, onların özlərinin
də musiqi savadı olmalıdır.
- Sizə hansısa bir
telekanalın musiqi şöbəsindən hər hansı bir
musiqini efirə verməmişdən öncə müraciət
edən olurmu?
- Şəxsən mənə
olmayıb. Heç mən bildiyim qədər Bəstəkarlar
İttifaqına da belə müraciətlərin olduğunu
eşitməmişəm. Bəstəkarlar
İttifaqının sədri Firəngiz Əlizadənin belə
təklifi var ki, radiolar və telekanallar bu qurumla əməkdaşlıq
etsinlər. Hesab edirəm ki, yalnız bundan sonra keyfiyyət
haqqında danışmaq olar və nəğmələrimiz
uğur qazanar.
Bilirsiniz, elə indicə
başıma belə bir fikir gəldi ki, Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin nəzdində Bəstəkarlar İttifaqının,
Yazıçılar Birliyinin və digər aidiyyəti
qurumların nümayəndələrinin iştirakı ilə
bir növ telekanallara bu sahədə kömək etmək məqsədilə
bir qurum yaradılsın. Yaxşı olardı ki, bu qurum həm
də məxfi olsun. Artıq getdikcə zövqlər də
korlanır. Mən əsasən simfonik janrda işləyirəm.
Adamın az qala ağlamağı gəlir ki, simfonik musiqi
konsert salonuna gələndə görürsən ki, zalın
yarısı boşdur. Amma səsi olmayan
birinin konsertində baxırsan ki, zal ağzınacan doludur.
- Gənc ifaçılardan
sizə mahnı yazdırmaq üçün
müraciət edən
olurmu?
- Demək olar ki, mahnı yazmıram. Cəmisi 5-10 mahnım var,
onları da uzun illər öncə təsadüfən
yazmışam. 30-40 il əvvəl «Qaya» vokal qrupu
mənim «Dümağ
şəhər»imi, Cavan Zeynallı «4 nəğmə», Züleyxa
Mirismayılova «Üç
nəğmə» mahnılarımı
oxuyub. Amma indi, ümumiyyətlə,
mahnı yazdırmaq üçün mənə
müraciət etmirlər.
Qismət belə gətirib
ki, mən ciddi musiqilər yazıram. Çoxları təsdiq edər
ki, mahnı demokratik janr olduğundan onu yazmaq nisbətən asandır. Eyni zamanda məsuliyyətlidir,
yüksək zövq tələb edir.
- İndiki bəstəkarlardan
kimin mahnılarını
daha çox bəyənirsiniz?
- Bir neçə nəfər var ki, onların musiqiləri mənim çox xoşuma gəlir. Bunlardan biri Səyavuş
Kərimidir. Onun həm
aranjimanlarını, həm
də mahnılarını
çox bəyənirəm.
İkincisi isə Vaqif
Gərayzadədir. Bu insanların heç birinin bəstəkarlıq
təhsili yoxdur və heç Bəstəkarlıq İttifaqının
üzvü də deyillər. Bunlardan başqa, Şahin
Növrəsli, «Rast» qrupunun
rəhbəri Rəşad
Haşımov kimi gənclərimiz də var ki, onların
da mahnılarında yüksək professionallıq
hiss olunur. Amma bu uşaqların da bəstəkarlıq təhsili
yoxdur.
- Aranjimandan söz düşmüşkən, Azər
müəllim, klassik və xalq musiqilərimizin
aranjimanları necə,
sizi qane edirmi?
- Əgər aranjiman
xalq mahnısını
korlamırsa, zövqsüz
hala salmırsa, əksinə, üstünə
nə isə gəlirsə, mahnını
bəzəyirsə, daha
da zənginləşdirirsə,
bunun nəyi pisdir ki? Amma bir şərtlə ki, mahnının əvvəlki variantı da saxlanılsın. Kökə söykənməyən aranjiman
tezliklə unudulub gedir. Əgər insan yuxarıda
dediyim qaydalara uyğun olaraq aranjiman etməyi bacarırsa, niyə də eləməsin.
Hər dövrün, zamanın öz tələbi var. Yenilikləri tətbiq etmək lazımdır, bir şərtlə ki, bu, istedadlı
insanlar tərəfindən
həyata keçirilsin.
Fəxriyyə ABDULLAYEVA
Mədəniyyət.- 2009.- 13 may.- S. 11.