Kommersiya - komediya
filmləri
İndi növbə
ciddi kinonundur
Sosializm rejiminin maraqlı tapıntılarından biri
də ŞHK - Şən və Hazırcavablar Klubu idi. Ali təhsil
məktəblərinin tələbələrindən
və əksəriyyəti
oğlanlardan ibarət
olan bir qrup gənc komandalarda birləşərək
bir-biri ilə hazırcavablıqda yarışır.
Eyni zamanda rəqs edir, xalq arasında məşhurlaşmış mahnıların
sözlərini dəyişərək
yeni variantda oxuyurlar.
Daha çox 70-ci illərdə
populyarlaşmağa başlayan bu janrın nümayəndələri
- ŞHK-çılar səhnədən, heç kimin xətrinə
dəymədən küçədə, qonşuda,
oxuduqları, işlədikləri müəssisələrdə
rastlaşdıqları nöqsanları da yüngül yumorla
cəmiyyətin diqqətinə çatdırırdılar. Deyilənə
görə, hətta idarə rəhbərləri, institut
müəllimləri, xüsusilə də aşkarlıq illərində
onların dilinə düşməkdən bərk
qorxurlarmış.
Bütün sosialist
ölkələrində olduğu kimi, Azərbaycanda da belə
bir klub yaradılmışdı. Əsası hazırda Moskvada yaşayan keçmiş bakılı
rejissor Yuli Qusman tərəfindən qoyulmuş «Bakılı oğlanlar» («Parni iz Baku») Şən
və Hazırcavablar komandası dəfələrlə
Moskva festivallarında
qalib gəlmişdi. Amma... Məqsədimiz
ŞHK-nın tarixini danışmaq deyil.
Keçmiş ittifaq
dağılandan sonra onun bir çox törəmələri
kimi, ŞHK da öz aktuallığını və kəsərini
itirdi. «Bakılı
oğlanlar»da yaşlandılar, ağırlaşdılar,
hərəsi bir tərəfə dağıldı.
Amma ŞHK-vari zarafatlar, qısa, lakonik yumor hələ
də aktualdır. Bu gün televiziya
kanallarımızdakı əksər
yumoristik verilişlər,
məhz, həmin
ŞHK zarafatları üzərində
qurulur. Üstəlik bir neçə ildir ki, həmin
yumor televiziyanın balaca ekranından bəyaz pərdəyə
köçüb. Bir-birinin
ardınca «Məhəllə-1,2», «Qaz», «Adam ol»,
«Toy», «İnterpapa», «Hərənin öz payı, üstəgəl
tayı» və s. filmlər çəkilib. Hətta Üzeyir Hacıbəyovun
məşhur «O olmasın,
bu olsun» operettası yeni, müasir variantda tamaşaçılara təqdim
olunub.
Yuxarıda adları
sadalanan filmlərə tamaşaçını cəlb edən
nə idi? Axı, bu filmlər nə texniki, nə də
dramaturji səviyyə baxımından C.Cabbarlı adına
«Azərbaycanfilm» kinostudiyasında istehsal olunan ekran əsərlərindən
üstün deyildilər.
Amma onlar dövrün tələbini,
nəbzini tuta bilmişdilər.
Birinci: Bu filmlərdə rejissor faktoru yox idi. Rejissor formal xarakter
daşıyırdı.
İkincisi: Bütün
ssenari, hadisələr bir və ya iki nəfərə - filmin
ulduzuna (larına) hesablanırdı. Bütün hadisələr
onun (onların) ətrafında cərəyan
edirdi.
Üçüncüsü:
Barəsində danışdığımız ulduzlar ekranda
birdən-birə, məsələn, İncəsənət
Universitetinin dram və kino, musiqili komediya və ya estrada aktyoru
fakültələrini bitirən kimi peyda olmurdular. Bu mərhələyə qədər onlar özəl televiziya kanallarında çox uzun bir yol
keçmişdilər. Tamaşaçı Heydər
Əliyev Sarayının
böyük zalını
bir neçə gün dalbadal məhz öz sevimlilərinə - Rafael İsgəndərova,
Coşqun Rəhimova, Fərda Xudaverdiyevə, keçmiş ŞHK-çılar
Tahir və Cabir İmanovlara görə doldururdular. Və bu proses
hələ də eyni ssenari üzrə
davam edir.
Dördüncüsü:
Bu filmlər ciddi kino ilə rəqabət aparmaq fikrindən
çox uzaqdırlar. Onlar sadəcə «İnterpapa»
filminin premyerasında
rejissor Namiq Ağayevin dediyi kimi: «peşəkar kino ilə şit
filmlərin sərhəddində
dayanan film yaratmaq istəyirlər». Vəssalam.
Beşinci və sonuncu:
Filmlərin yaradıcıları ancaq və ancaq komediya
janrına müraciət edirlər. Çünki
bugünkü cəmiyyətimizin ağır sosial durumunda,
problemlər içində yaşayan insanı yalnız ya
yüksək dərəcədə ekstremal filmlər, ya da
yüngül, düşündürməyən yumora köklənmiş
komediyalar sakitləşdirə bilər.
«İnterpapa», «Məşədi
İbad - 94», «Məhəllə -1,2» filmləri Azərbaycan
kinosunda yaranması labüd və keçilməsi gərəkən
mərhələ idi. Ən azından ona
görə bu filmlərin hamısı maraqlı bir həqiqəti üzə çıxartdı. Məlum oldu
ki, Azərbaycan kinosu gəlir gətirmək imkanına malikdir və sən demə, hamının təkidlə
iddia etdiyi kimi, bizim tamaşaçı
kinodan üz çevirməyib. Məmnuniyyətlə yeni filmə baxmaq istəyir. Sadəcə
onun marağını,
tələbatını ödəmək
lazımdır. İndi növbə ciddi kinonundur.
Aygün
Mədəniyyət.- 2009.- 13 may.- S. 10.