Teatrlara niyə
getmirik?
Bu gün Azərbaycanda teatrların sayı elə də
az deyil. Bəlkə də teatr-tamaşaçı münasibətlərinin
bugünkü vəziyyətinə
görə çoxdur!
Dövlətimizin sayəsində teatr
binalarımız gündən-günə zahirən və daxilən daha da gözəlləşdirilir,
ən son texnika və lazımi avadanlıqlarla təchiz olunur. İstedadlı aktyorlarımız,
rejissorlarımız da
az deyil. İstisnaların olması
şərtilə, teatrlarımızda
tez-tez maraqlı tamaşalar göstərilir.
Di gəl, yenə də və hələ də teatra gedənlərin sayı artmır ki, artmır! Niyə? Gəlin, səbəbləri
birlikdə “axtarış”a verək!
Amma “Teatrlara niyə
getmirik” - sualına cavabdan öncə, bir məsələni
qeyd etmək istərdim. Deyəsən, burada bir az ilişməli
olacağıq axı...
Yəni bu da “Niyə kitab
oxumuruq”, “Niyə muzeylərə getmirik” - sualları deyil ha, bəhanə edək ki, İnternet,
müasir texnologiyalar olduğuna görə. Hələ guya ki, İnternetə elə muzeylərə baxmaq, kitab oxumaq
üçün girirmişik...
Apardığım
sorğuda iştirak edən insanların əksəriyyəti
eyni nöqtəyə vurduğundan, onların arasında ən
fərqli fikirlərlə çıxış edənləri
seçib sizə təqdim edirəm:
Teatrlara niyə maraq yoxdur? Aktyor
oyunumu zəifdir? Rejissor işimi pis vəziyyətdədir?
Repertuar seçimimi yanlışdır?... Nədir
axı teatrlara getməməyimizin səbəbi?
Rahil Kərimov
(tələbə, ADMİU):
- Əvvəla,
teatrlarımızın təbliğatı sıfıra bərabərdir.
Sabah göstəriləcək
hər hansı bir tamaşa bu gün çox
yox, cəmi üçcə dəfə
reklam olunsa, tamaşaçıların sayı
nisbətən artar. Düzdür, teatra gedib tamaşaya baxmaq istəyənin özü onunla maraqlanır. Reklamın olub-olmamasının onun üçün elə də böyük bir fərqi yoxdur. Ümumiyyətlə, teatra
marağı olmayana isə reklam, çətin ki, təsir edə bilə! Amma elə bir təbəqə
də mövcuddur ki, problemlərdən, iş-gücdən başı ayılmadığından,
vaxt azlığından
və başqa bu kimi səbəblərdən
teatra gedə bilmir. Maraqlı reklam isə onu teatra cəlb
edə bilər. O, hətta teatra 1- 2 saatlıq mədəni istirahət obyekti kimi də baxa
bilər.
Teatr həm də ali mədəniyyət
ocağıdır. Görünür, bizim mədəni səviyyəmiz
hələ o yerə gəlib çatmayıb. Teatra marağı olanın hər həftə gedib tamaşaya baxmağa pulu yoxdur pulu olanın
isə marağı! Bizimkilərin əlinə
pul keçən kimi başlayırlar ev tikdirməyə, maşın almağa, onun üçün “diplom” təşkil etməyə və s. Belədə adamın yadına teatr düşər? Lakin bir ingilis,
yaxud başqa bir əcnəbi üçün teatr villadan, «Jeep»dən daha maraqlı
və önəmlidir!
Bu sözləri deyən
Rahil sonuncu dəfə Ə.Əmirlinin “Mesenat”ına
baxdığını açıqladı.
BSU-nun tələbəsi
Günel də öz fikirlərini bizimlə paylaşdı: “Məncə,
bu, fərdi məsələdir. Teatr kimin üçünsə bir səbəbdən, kimin üçünsə başqa
səbəbdən maraqsız
ola bilər. Şəxsən mənim teatra getməməyimin səbəbi əksər aktyorlarımızın oyunlarındakı
sünilikdir. Sanki tamaşadan əvvəl özlərinə söz verirlər ki, tamaşaçılara bunun
sadəcə bir “tamaşa” olduğunu mütləq göstərməlidirlər.
Mən Rusiya aktyorlarının teatr oyununu görmüşəm.
Onlar hadisəni oynamırlar, yaşayırlar,
özlərini unudaraq
1- 2 saatlıq həmin
obraza çevrilirlər.
Bizimkilərin isə bircə əllərində
ifa etdikləri rolun sözləri yazılmış kağızları
çatışmır”.
Eyyub müəllim isə
klassik əsərlərin oynanılmamasından şikayətləndi:
“Şəxsən mən bilsəm ki, bu gün hansısa
teatrda “Otello”, yaxud “Aydın” oynanılır, bu dəqiqə
üz tutaram həmin teatra. Amma bir şərtlə ki, gedib xəyal
qırıqlığına uğramayım, gözlədiyim
nəticə və maraqlı təəssüratla qayıda
bilim”.
Cavid Hüseynov (tələbə,
ADMİU): Ümumiyyətlə, bu gün insanlar öz tələbatlarını
hər cür ödəmək imkanına malikdirlər və
buna mane ola biləcək psixoloji konyuktura məsələsini
onlar teatrdan daha çox, başqa bir yerdə, lakin teatrın
portativ formatında tapırlar.
Mina Həsənova da təbliğatın
zəifliyindən şikayətləndi: “Mən tez- tez olmasa
da, hərdən teatra gedirəm. Getdiyim tamaşalarda aktyor oyununu da, rejissor işini
də bəyənmişəm.
Zənnimcə, insanları,
sadəcə olaraq, teatrlara cəlb etmək lazımdır. Şəhərin divarlarının
hər bir küncündə, televiziya
kanallarında yerli- yersiz təbliğ olunan obyektə rast gəlinir. Amma onların arasında hələ ki, bir teatr
olduğunu görməmişəm.
Müəyyən mədəni müəssisələrin
işçilərinə, orta
məktəb şagirdlərinə
paylanan (həm pullu, həm pulsuz) yolka şənliklərinin,
bayağı tamaşaların
biletlərini, teatr, eləcə də kino, sərgi biletləriylə əvəz
etsələr, pis olmaz. Bu da təbliğatın bir növüdür.
Bəzi gənclərimiz
isə insanların teatra getməməsinin səbəbini maddi
vəziyyəti ilə əlaqələndirdilər. Amma əziz dostlar, axı onda belə bir ziddiyyət qarşısında qalırıq:
Bəzi teatrlarımız
bizə tələbə
bileti ilə tamaşaya baxmaq hüququ verir. Onda teatr üçün
əldən gedən,
lakin bilet almağa imkanı olmayan həmin şəxslər üçün
bu fürsət göydəndüşmə olmalıdır.
Lakin gənclərimiz
tələbə bileti
ilə belə teatra getməyə tənbəllik edirlər axı...
Gələn aydan etibarən Azərbaycan teatrları növbəti mövsüm
tətilinə bağlanacaq.
Təəssüf ki, bizdə tətil oldu-olmadı, ciddi fərq hiss olunmur. Vəziyyət
eynidir: tamaşaçı
yoxdur ki, yoxdur. Amma yenə
də ümid edirik ki, yeni
mövsümə qədər
tamaşaçı qıtlığı
problemi nisbətən
azalmış olar.
Bu yaxınlarda Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin nəzdindəki Səda Tədris Teatrında elə
universitetin öz tələbələri “Yapraq
dökümü” adlı komediya ilə çıxış
etdilər. Tamaşa zamanı zal nəinki dolu idi, hətta gənclər, tələbələr
qapının ağzına
qədər düzülüb
tamaşanı ayaq üstə izləyirdilər.
Bu o demək
deyil ki, səhnədə “super tamaşa” gedirdi. Yox, sadəcə, ssenarist, rejissor və tələbə- aktyorlar dövrün, gəncliyin nəbzini tuta bilmişdilər.
Beləliklə,
apardığım sorğulardan göründüyü kimi,
bu gün Azərbaycan tamaşaçısının
teatrlardan istədiyi budur:
1. Maraqlı, müasir, aktual mövzuya malik repertuar.
2. Sünilikdən, rəsmiyyətdən
uzaq, normal aktyor oyunu.
3. Peşəkar, ciddi rejissor işi.
4. Təbliğat!
Siyahını uzatmaq
olar. Lakin hələlik bu istəklər sintez olunsa, teatr
binalarımızın sayı nəinki artıqlıq edər,
əksinə, yeni binaların tikilməsinə ehtiyac yaranar.
Könül NƏCƏFOVA
Mədəniyyət.- 2009.- 22 may.- S. 7.