Yeşim Ağaoğlunun
“Eflatun sır”ı
Azərbaycan Yazıçılar Birliyində
müasir türk şeirində özünəməxsus
yaradıcılığı ilə seçilən mühacirət
ədəbiyyatının görkəmli nümayəndəsi
Əhməd bəy Ağaoğlunun nəslindən olan
Yeşim Ağaoğlu ilə görüş keçirildi. Yeşim xanımla
oxucular tanışdırlar,
çünki kitabları
Azərbaycan dilində
xeyli əvvəl nəşr olunub. Tədbirin təşkilatçısı və
aparıcısı Səlim
Babullaoğlu şairənin
dilimizə çevirdiyi
şeirlərini oxudu və yaradıcılığı
haqqında danışdı.
Daha sonra Yeşim xanım tanış olmaq üçün tədbirdə
iştirak edən şairlərin - Qulu Ağsəs, Fərqanə
Mehdiyeva, Rəbiqə
Nazimqızı və
b. şeirlərini
dinlədi. Tədbirin
sonunda isə Yeşim Ağaoğlu iştirakçılara öz
kitablarını hədiyyə
etdi. Mən onun “Eflatun sır”
kitabından danışmaq
istəyirəm.
Yeşim xanım “Eflatun
sır” adlı kitabını çox qısa avtoqrafla mənə
hədiyyə etdi. İlk baxışdan kitabın sadəliyi məndə heyrət doğurdu. Əlli iki səhifəlik kitabda Yeşim xanımın qısa tərcümeyi-halı və elektron poçtu verilib. Kitabda müəllifin şəkli yoxdur, istənilən şəxs
həmin vasitələrlə
müəlliflə əlaqə
yarada bilər. Yeşim xanım kitabdan müəllifin reklamı kimi istifadə etmir. Müəllif haqqındakı
məlumatsa yalnız yaradıcılığı və
ədəbiyyata dəxli
olan məsələlərdəndir.
Bizim şair və yazıçılarımızın
kitablarında hələ
sadəlik görünmür.
Kitabda verilmiş “Yalnızlıq dörtnala”
şeir daha çox xoşuma gəldi. Şeir lakonikliyinə poetik səviyyəsinə və
məzmununa görə
çox təsirlidir.
ata binər kimi biniyorum
yalnızlığıma
dört
nala yalnızlığıma
anlaşıldı
anlaşıldı
həp
sənin şəhrin
güzəl
və bən hiç olmadım oralarda
Birinci şeirdəki təşbeh
uğurlu və mütləqləşdirilmiş şəkildə verilir.
Son iki misrasa ona görə
maraqlıdır ki, görmədiyin yerlər xəyallardır. Sevdiyi insanın olduğu yersə onunçün - obrazçün xəyalən
(bəlkə də, real) gözəldir.
“Dörtnala ağlamaq”
şeiri nisbətən
pessimist ruhda yazılıb.
Şeirin metafizikası,
fəlsəfəsi həyatla
üz-üzə dayanır və ən əsası həyatın özünü
ifadə edir. Belə ki, ilklər
yaranışın özülüdür.
Sonlarsa ilklərin davamı, yəni onları bitməyə qoymayan qüvvə, xatirələrin unudulmayacağına
zəmanətdir.
çay içdiğim
bardağı
yıkadım
az öncə
keşke
dedim kolay olsa
anıları
da bu denli
yıkamaq
Qadın bardağı yumağa qorxur, çünki bardaqdakı dodaq izləri - son xatirələr
yuyulacaq. Əslində insan oğlunun daim unudulmaq və son xatirələri itirmək qorxusu, izaholunmaz eqoizm hissi var. Məsələn,
şəkil çəkdirəndə
ilk andaca qeyri-ixtiyari olaraq şəkildə özümüzə
baxırıq. İnsan
oğlunun məlum qorxusu onu nələrisə
saxlamağa vadar edir. Yeşim xanım sadə üsulla böyük fəlsəfədən danışır.
Amma filosofluq etmir.
Digər bir maraqlı şeir “Tabula rasa” şeiridir.
Müasir türk şeiri
çox doğal məişət sözlərinə
- həyata keçir.
Və
son on ilin şeirləri
ilə əvvəlki illərdən fərqlənir,
artıq fərqli bir mövqeyə müəyyənləşmiş istiqamətə malik olduğunu isbat eləyir.
kəndimi kusmak
istiyorum
bir başka
beyin, bir başka kafa
ya da öylesinə tabula rasa
Şeirdəki “kəndimi kusmak
istiyorum” ifadəsi mətnin poetikası baxımından çox maraqlıdır. Birinci, şeir
ümumi məğzini
faş etmir. Yəni oxucunu düşündürməyə
vadar edir. İkinci, bezən insanın özündən qaçmaq
hissinin ən orijinal bədii həllidir. Üçüncüsü, “özümdən qaçmaq” istəyirəm
kimi yaza biləcəyi misranı Yeşim Ağaoğlu tam ayrı aspektdən izhar eləyir. Çoxluğa yox, təkə
tərəf gedir.
Bu məzmun poeziya və prozamızda da var. Ramiz Rövşənin
“Gedək biz olmayan yerə” şeirinə nəzər salaq:
Bu
Ramizi kim
aparar?
Bu Ramiz olmayan
yerə.
Özündən qaçmaq
istəyən insanın
özündən qaçmaq
“ niyyəti” əks olunur. Yaxud Anarın “Beşmərtəbəli
evin altıncı mərtəbəsi” əsərinin
əvvəlində Atlantik
okeanın sahilində
dayanan Zaur gəldiyi bu yerin mənasızlığını
anlayır. Başa düşür
ki, özündən qaça bilməz. Bakıda da olsaydı beynindəki fikirlər onu rahat buraxmayacaqdı,
o, özü-özündən qaça bilməz. Yeşim xanımsa başqa aspektdən eyni problemə - insan özünə təslim olur - çox uğurla yanaşmışdır.
“Buralardan gidiyorum” şeiri xanım yazarın özünü tanıma və dərk məsələsinə toxunur.
buralardan gidiyorum
kimsə bilməz
ama
bu ən
böyük kahramanlıq
Biz, adətən özümüzü qoruyacağımız nəsnələr haqqında belə deyilik : “nə yaxşı ki, etmədik”. Amma “nə yaxşı elədik” ifadəsini çox az halda deyirik. Çünki çarəsizlik insanda həm də qorxu yaradır, qorxu insanın özünün də istəmədiyi şeyləri ortalığa çıxarır. Falesin çox müdrikanə bir fikri var: “Dünyada ən asan iş başqalarına məsləhət vermək, ən çətin iş isə özünü tanımaqdır”. Yuxarıdakı misrada getməyinin səbəbini və xeyrini anlayan obraz özünü dərk edir, qəhrəmanlığını anlayır. Təbii ki, çarəsizliyin “köməyi” ilə.
“Eflatun sır” konseptual poeziyanın, oxucuya hərtərəfli düşünmək imkanı verən, həyat fəlsəfəsiylə poeziyanın görüşdüyü məkandır. Yeşim Ağaoğluna gözəl ömür və yaradıcılıq uğurları arzulayıram.
Fərid Hüseyn
Mədəniyyət.- 2009.- 27 may.- S. 13.