Molla Vəli Vidadi – 300
«Gələcəksiz bir də haçan...»
Son sözü «durnalar» yox, «qonaqlar» oxuyun
Yəni, «Gələcəksiz bir də haçan,
qonaqlar?» Əvvəli ustaddan, son kəlməsi ab-havadan yaranan
bu misra Qazaxda - elə buralara məxsus şairanə
görünüşlü Mədəniyyət evində
üç saatdan çox sürən yubiley törəninin
lap sonunda yayımlandı könüllərdən.
Ulu şair, ulu baba
Molla Vəli Vidadi təkcə
ulu şair yox, həm də elə ulu babalardandı ki, onun
avtoqraflarından olan bu misrasına əl qatmaqdan çəkinmədim.
Həm də bu «rekonstruksiya» ağlıma o elatda gəlmişdi
ki, orda nəinki durnanı, sözün özünü də
gözündən vururlar.
Bu məclis elə
gözəl keçdi, elə özəl alındı ki, deyərdin
bəs, ozan-düzənini Molla Vəli özü veribmiş,
mizan-tərəzisini Molla Pənah (yeri gəlmişkən və
ya hələ gəlməmişkən, başdan-başa
klassik bir tamaşa təsiri bağışlayan bu tədbirin
mizan-düzən müəllifi Gənc Tamaşaçılar
Teatrının quruluşçu-rejissoru xalq artisti Vaqif Əsədov
idi). Bu mənzərə, tez-tez işlətdiyimiz «aləm
bir-birinə qarışmışdı» kimi mənfi trafareti
çox xoş bir rəyə çevirmişdi; aləm
bir-birinə qovuşmuşdu. Bütün sənət-səhnə
adamları - şairlər, aktyorlar, musiqiçilər, xanəndə-sazəndələr,
yerli aşıqlar səhnədə bir-birini gözəl qafiyələr
kimi tamamlayırdılar. O üç saat ərzində o səhnədə
düz üç əsrin dövrləri, dövranları,
düşüncələri, qoşmaları, qəzəlləri,
gözəlləri, şikayətləri, alxışları…
və ağzınadək dolu salonun alovlu alqışları
görüşdülər. «Alqış, alxış»
demişkən, bu yerdə Qazax camaatına bir alqış.
«Niyə»sini öz ləhcələriynən deyəjəm,
vallah! «Aya, Allahsız, buxartana dahimi yetirmək, məşhurmu
bitirmək olar?! Öyün yıxılmasın, küçədə-meydanda
heykəl əlindən dəbərməy olmoor, yubiley gejələrinnən
gejəmiz-gündüzümüz yoxdu!»
Zarafata
qalsa - yerlibazlıq, ciddiyə qalsa (nəticə etibarilə)
- millibazlıq kimi qiymətləndiriləsi bu sözlərdən
sonra, məncə, salondakıların ürəyində və
Vidadinin ruhunda səslənən «Gələcəksiz bir də
haçan, qonaqlar?» misrasını təkrarlamağım pis
çıxmaz və gümanımca bu arzu-istək elə səhnədəkilərin
də ürəyincə idi. Deyim ki, səhnədəkilər
arasındakı şairlər - yubilyara lap bir köynək
yaxınlar - Ədalət Əsgəroğlu, Musa Ələkbərli,
Barat Vüsal, İbrahim İlyasoğlu isə bu müqəyyəd
duyğunu daha ruhsal incələyə bilərdilər.
Ümumiyyətlə, hər
şeyi hamının ürəyincə olan bu törənin
lap əvvəlindən başlayaq.
Qoşalar
22 may.
Sübh çağı. Vidadi adına, Vidadi poeziyasına,
Vidadi koloritinə köklənmiş qazaxlılar sübh tezdən
rayon Mədəniyyət evinin qarşısındadırlar.
Çayçılar, bağbanlar, fontançılar daha
çox sevinirlər. Nədən ki, bu gün həm ziyarət,
həm ticarət günüdü. Qarşıdakı «Abidələr
bağı»nda da qələbəlikdir. Bu bağda bu yurdun
adını «göylərə baş çəkən
Göyəzən dağı» kimi ucaldanların büstləri,
heykəlləri sıralanıb. Bağın o ucunda - «abidələr
məclisi»nin yuxarı başında isə M.V.Vidadi ilə
M.P.Vaqifin qoşa heykəlləri. Əsrdaş, sənətdaş,
məsləkdaş və nəhayət, heykəldaş
qoşalar.
Saat 12.00.
Qazax Rayon İcra Hakimiyyətinin başçısı Rauf
Hüseynov və digər rəsmi şəxslər, Azərbaycan
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin şöbə
müdiri Vaqif Bəhmənli, incəsənət şöbəsi
teatr sektorunun baş məsləhətçisi Vəfa
xanım Novruzova və başqa qonaqlar yubilyarın abidəsinə
doğru irəliləyirlər və bu anlar Maraqlı
nüanslar müşahidə edirəm: bağın
sağında-solunda əyləşmiş yerlilər rayon rəhbərliyinin
və qonaqların gəlişinə hörmət əlaməti
olaraq ayağa qalxıb, baxış-duruşlarıyla
onları salamlayır, pir ağsaqqallar isə öz şahanə
ixtiyarlıqlarıyla yerlərindən dəbərməyib,
öz halal-haqq məqamları ilə rəsmilərin
salam-sayğılarını qəbul edirlər. Vidadi-Vaqif abidəsi
önünə gülqoyma mərasimi də çox xəlqi,
kolorital formatda keçir; rayonun icra başçısı
Rauf müəllim öz səmimi davranışları ilə
adamları başına toplayıb, maraqlı bir «beşdəqiqəlik»
keçirir, Vidadi ilə Vaqifin kitablara düşməmiş
xalqarası deyişmələrindən, həyati «öcəşmə»lərindən
gülləmələr edir.…
Teatr səhnəsində həyati
səhnə
Qazax rayon Mədəniyyət
evi. Geniş, cazibədar teatr salonu. Salon ağzınadək
dolu, səhnə - stullarınadək boş. Yuxarıda
bütün Azərbaycan xalqına oxşayan qədimi, qoca bir
kişi portreti; əlbəttə, M.V.Vidadi. Bir azdan aktyorlardan
biri bu qocanın 230 il öncə M.P.Vaqifin qənşərində
dediyi bir atmaca-misrası ilə bu qocalığın qədir-qiymətini
bəyan edəcək: «Vaqif kimi min cavanə dəyər».
Bəli, bir azdan
başlanacaq bədii hissədə tədbirin istedadlı
rejissorunun təqdimatında, xalq artistləri Rafiq Əzimov,
İlham Əsgərov, Teyyub Aslanov, İsmayıl Həmidov, əməkdar
artistlər Əli Nur, Gülyanaq Məmmədova,
Gülüstan Əliyeva, Bilal Əliyev və
başqalarının ifalarında Molla Vəli bir daha sübut
edəcək ki, o, həmişəcavan, həmişəyaşar
sənətkardır. Hələliksə,
yığıncağın rəsmi hissəsidir və törənin
açılışı üçün söz Qazax
RİH başçısı Rauf Hüseynova verilir. Natiq
yubiley iştirakçılarını salamladıqdan,
qonaqlara çox səmimi xoşgəldindən sonra, bu yurdun
şeir-sənət banisinin həyat və
yaradıcılığı haqda müxtəsər məlumat
verir.
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin məsul işçisi Vaqif Bəhmənli
öz çıxışını ölkəmizdə bərqərar
olan hökumət və sənət, rəsmilik və xəlqilik
ittifaqı üstdə qurur: «Belə bir fikir var ki, may öz təbiət
gözəlliklərindən başqa, yaddaşlara bir şey
yazan ay deyil. Amma bu ay xalqımızın yaşam təqviminə
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin doğum ayı kimi
düşüb. Bu ay Şərqdə ilk demokratik cümhuriyyətin
- Azərbaycan Demokratik Respublikasının yaranış
ayıdır. Bu ay bizim nazirliyimizdə həyata keçirilən
çox tədbir və layihələrin tarix göstəricisinə
çevrilib. Və nəhayət, bu ay biz 300 il öncə
dünyaya gəlmiş, dünyanın çox gözəlliklərini
öymüş, çox kəm-kəsirlərini elə
dünyanın öz üzünə söyləmiş
böyük Azərbaycan şairi M.V.Vidadinin yubiley təntənəsinə
yığışmışıq. Hörmətli nazirimiz Əbülfəs
Qarayevin adından hamınıza poetik ovqat, bu səmimi,
istiqanlı tədbirə uğurlar arzulayıram».
Nələr
gördüyümüz sənə əyandır
«Nələr çəkdiymiz
sənə əyandır» - deyə Xudaya müraciət edən
Vidadiyə xitabdır bu. Mümkün deyil ki, o gün o
səhnədə yaşananlar Vidadi ruhuna əyan olmasın. «Səhnə»
deyiləndə ən çox dramatizm termini yada
düşür. Lakin o gün o səhnə başdan-başa
lirizmlə süslənmişdi. Hətta pərdə
açılarkən heykəlləşmiş Vidadinin
(istedadlı sənətkarımız Rafiq Əzimovun) əsrə
bərabər donuq anında belə, çox dramatik bir lirika
vardı. Bütün görkəmi, səsi-nəfəsi ilə
tamaşaçılara canlı bir Vidadi təqdim edən
aktyor M.P.Vaqifin (İlham Əsgərovun) «Ay ev yiyəsi!» sədasına
«Aman, olmasın bu, Vaqifin səsi!» nidası ilə də ilahi
bir lirizm yaratdı və mən o an «Küll-Qarabağın
abi-hayatı, Nərmənazik bayatıdı, bayatı»
misralarının bir vaxtlar hansı qəlbdən
süzüldüyünün də fərqinə vardım.
Bunun
ardınca muğam çağladı. Adını öyrənə
bilmədiyim bir oğlanın zəngulələri Vidadidən
dediyi qəzəl və qoşmaların şirin qafiyələri
kimi cəh-cəhləndi. Sonra həzin musiqi sədaları
altında oğlan-qız aktyorların deyişmə
kompozisiyaları. Bu yerdə hər yerdəkindən daha
ecazkar, daha ruhsal səslənən saz
çalğıları. Aşıqların avazları
ayazımamış, şairlərin - M.Ələkbərlinin,
Ə.Əsgəroğlunun, İ.İlyasoğlunun,
B.Vüsalın gah ustad Vidadidən, gah öz sinələrindən
söyləmələri salonun sənət təzyiqini şahə
qaldırır. Belə yerdə səhnəyə kimin
çıxacağını, kimin nə oxuyacağını
elan etmək gərəkməz. Bir də ona görə ki, o
halda «ifa edir» kimi quru sözlər işlənər. Amma burda
sənətkar və sənətçilər sadəcə,
ifa etmirdilər, «mürəkkəbcə» -
yanıb-yaradırdılar. Əməkdar artistlər
Gülüstan Əliyeva, Gülyanaq Məmmədova, Bilal Əliyev
və Aşıq Samirə öz səs-sədaları ilə
özlərinə gurultulu alqış və hüsn-rəğbət
qazandılar, «baiskarlığı» ilə onları bura
toplayan Vidadiyə isə qəni-qəni rəhmət. Yerli
saz-söz ustalarından Aşıq Camoy, Aşıq Saqif və
Aşıq Hacı uzaqdan gəlmişləri ulu sazın məhz
bu bölgəyə məxsus allı-güllü xallarına
qonaq etdilər. Əməkdar artist Əli Nur öz general səs
tembri ilə Vidadinin həcmcə uzun, məzmunca doyulmaz bir
şeirinə çox zabit-zabitəli bir ton və can verdi. Məşhur
qarmon ustası, xalq artisti Kamil Vəzirovun ansamblı o səhnədə,
belə demək mümkünsə, qan elədi. Keçənlərin
ruhunu şad, qalanları heyran etdi.
...Və nəhayət
Hə, nəhayət, bu
pərdəsiz səhnə-tamaşanın pərdə
arxasında qalan quruluşçusu - Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
quruluşçu-rejissoru xalq artisti Vaqif Əsədovla
eksklüziv-zakuliziv müsahibə:
- Vaqif müəllim,
uzun bir sualıma çox qısa bir cavab verin, xahiş edirəm:
Hamının məhz belə görmək istədiyi bu bənzərsiz
teatral mənzərəni əvvəldənmi bu cür
görürdünüz, ya bir az da bədahətən belə
alındı?
- Mənim
anlayışımca, xalqa bu qədər yaxın və
doğma olan Vidadi dünyasını, bu məqamda əlavə
edim ki, Vidadi-Vaqif aləmini xalqa rəsmi, «müasirlik» naminə
müasir təqdim etmək günahdır. İdeyam bu idi, nəticə
isə bu...
- Xalqın şairini
şairin xalqına bu sayaq təqdim etdiyinizə görə, təşəkkürlər...
Tahir Abbaslı
Mədəniiyət.- 2009.- 27 may.- S. 8.