“Xaşxaşın göz
yaşı” Bakı Uşaq
Teatrında qurudu...
Elə
indicə çox maraqlı bir filmə baxırdım. Belə ki, başqa
planetlərdən NLO-lar
gəlmişdi... Onların
məqsədi bizi gələcəkdə gözlənilən
böyük bir fəlakətdən qurtarmaq
idi. Ancaq başına döndüyüm
ABŞ təhlükəsizlik orqanları, NASA silahla, sursatla nə bilim əllərində olan hər şeylə
NLO-ların qabağına
elə çıxıb,
onları elə qorxutdular ki, zavallılar da qorxularındanmı, bizim kəmağıllılığımızdanmı
hər şeyə tüpürüb tarelkalarına
minib qayıtdılar gəldikləri yerə.
Eh, nə isə. Ondan əvvəl də “Recep İvedike” baxdım. Deyirəm, bu türklərin çox güclü ssenaristləri
var. İnsan müasir
dünyanın kalkasını,
modelini, əşi lap
eskizini beləmi dəqiq çəkə bilərmiş. Halal olsun...
Bu Recep İvedik, kəndçinin biri, gəlir elitar mədəniyyətə daxil
olur. Həm də necə daxil olur. O filmə
baxın. Məsələn,
mən o filmə baxandan sonra Rüstəm İbrahimbəyovun
“Elitar təbəqə”
barəsindəki qalmaqalını
yadıma saldım və kişiyə haqq qazandırdım. Düz deyirmiş. Bu da belə. İndi
başqa mətləbə
keçək...
Bakı Uşaq Teatrı barədə söz açmaq istəyirəm. Uşaqlar
sənət eşqi ilə çırpınır.
Səhnədə milyoneri
oynayır, səhnənin
arxasına keçəndə
isə özünün
kasıb sosial həyatına dönür.
Bakı Uşaq Teatrında baxdığım
tamaşaya görə
Arzu Soltana təşəkkür edirəm.
Bu gözəl, incəzövqlü
xanımın Bakı
Uşaq Teatrında onun sənət dostu İntiqam Soltan tərəfindən səhnələşdirilən “Xaşxaşın göz yaşı” pyesinin elə maraqlı dramaturji bazası var idi və
pyesdə insanın dekonstruksiya olunmuş dəyərlər sistemindəki
tənhalığı, dünyanın
az qala sonunun
yaxınlaşdığına dair verilən peyğəm xarakterli praqnozlar adamı heyrətə gətirir. Mən tamaşadan çıxan kimi elə bilirdim ki, bütün yolboyu gördüyüm adamlar, bir-birinin təkrarı olmaqdan utanmayan, hamı kimi olmağa can atan Bakı əhlinin sonu yaxınlaşır. Ancaq məni həm də heyrətə salan həmvətənlərimin
bivec, özündən
razı təbəssümləri
oldu. Az qaldım ki, elə metronun içində dahilərdən
biri kimi qışqıram ki, “insan axtarıram”. Ancaq sosial şərtlər,
mənim məcburən
itaət etdiyim etik və estetik
qaydalar ucbatından başımı yuxarı
qaldırıb, heç
nə olmamış kimi özümdən razı-razı “Neftçilər”
metrosuna gedən vaqona minməli oldum. Elə vaqondaca bütün bu qorxulu, ancaq
danılmaz həqiqətləri
mənim beynimdə yaşatdığına görə
Arzu xanıma uğurlar arzuladım...
Postmodern dövrün mətn stilistikasına, konsepsiyasına,
nə bilim, hansı daha qəribə termininə görəsə, kiminsə
mətnini öz yazımın içinə
yerləşdirə bilərəm.
Bunu da özümünkü
kimi göstərmək
haqqım var. Beləcə,
Bakı Uşaq Teatrının mənə
bağışladığı kitabçadan “Xaşxaşın
göz yaşı” haqqında verilmiş balaca hissəni diqqətinizə çatdırıram.
HİV/AİDS
ilə bağlı ən yaxşı maarifləndirmə kampaniyasını
Bakı Uşaq Teatrı keçirir. Teatr Arzu Soltanın
“Xaşxaşın göz
yaşı” əsərini
səhnələşdirib. Tamaşa Beynəlxalq Qızıl Xaç Komitəsinin Azərbaycandakı
nümayəndəliyinin sifarişi
ilə hazırlanıb.
Maarifləndirmə məqsədi
güdən tamaşada
onun yaradıcıları
gənclərdə narkomaniyanin
doğurduğu faciələr,
AİDS və bir sıra başqa qorxunc xəstəliklərin
yayılması yolları
haqqında aydın təsəvvür yaratmağa
çalışırlar. Tamaşada
yeniyetmələrin və
gənclərin narkomaniyaya
qurşanmasının səbəblərindən
və onun doğurduğu fəlakətlərdən,
o cümlədən, AİDS-ə aparan yoldan bəhs
olunur. Gəncləri əhatə edən insanların yanlış münasibəti, ailə-məişət
problemləri, yeniyetmələrin
başadüşülmə və özünütəsdiq
ehtiyacının ödənməməsi
onları uçuruma yuvarladan amillər kimi qabardılır.
Tamaşa yeniyetmələr
və böyüklər
üçün nəzərdə
tutulub. Respubilka ərazisindəki bütün
cəzaçəkmə müəssisələrində
nümayiş olunan tamaşa 1 saat 15 dəqiqə çəkir.
Bir tamaşaçı kimi teatrın verdiyi informasiyaların bir çoxu ilə razı deyiləm. Nədənsə,
tamaşa mən də insanın xaosun içindəki yalnızlığını, dünyanın
sonunun yaxınlaşdığını
xəbər verən duyğular oyatdı. Nə isə... Ancaq onu bilirəm
ki, arxada bir qadın hönkür-hönkür ağlayırdı.
Heyrətlə dönüb
baxdım. Deməli, “Xaşxaşın göz yaşı”nı qurutmağa
çalışan aktyorlar
qələbə qazandı.
Aristotelin “katarsis” adlandırdığı arınma,
yenilənmə baş
verdi.
Bu dəfə tamaşa haqqında teatrşünasdan
daha çox, həvəskar seyrçi kimi danışmaq tendensiyasını tutduğuma
görə rəssam,
bəstəkar, hansısa
aktyor barəsində fəlsəfi fikirlər söyləmədim. Ancaq ədalət naminə deyim ki, hamısı
gözəl oynayırdı.
Tamaşada hər şey yerində idi.
Sonda isə hamınıza məsləhət,
imkanınız olsa, H.Sarabski adına Mədəniyyət evinə
baş çəkin.
Aktyorlar orada narkomaniyaya qarşı mübarizə aparır, hər şeyə qarşı mübarizə
aparırlar.
Hətta özlərinə
qarşı belə mübarizə aparırlar.
Ziyad Quluzadə
Mədəniyyət.- 2009.- 27 may.- S. 7.