Zamanla tərəf-müqabil
Əməkdar artist Firuz
Xudaverdiyevin sənət dünyasından soraqlar
Tanışlıq:
Respublikanın əməkdar artisti Firuz Xudaverdiyev
1939-cu ildə Bakıda anadan olub. 1969-cu ildə M.A.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun (indiki ADMİU) dram və kino aktyorluğu
fakültəsini bitirib.Təyinatla Mərziyyə Davudova
adına Mingəçevir Dövlət Dram Teatrına göndərilib.
Yeddi il həmin teatrda fəaliyyət
göstərən gənc aktyor C. Cabbarlının “Almaz” əsərində
Fuad, S. S. Axundovun “Eşq və intiqam” pyesində Şəmsi
bəy,
1976-cı ildən Firuz
Xudaverdiyev Azərbaycan Akademik Milli Dram Teatrında fəaliyyət
göstərir.
Arzuya aparan yollar...
Firuz dünyaya
neftçi ailəsində göz açıb. Atası
İslam kişi zəhmətsevər Azərbaycan
neftçilərindən olub. Öz
övladlarını da sevdiyi peşəsinin
davamçıları kimi görmək istəyən
atasının arzusuna rəğmən Firuz parta arxasında
oturduğu ilk məktəb illərindən ürəyinin dərinlilkərində
baş qaldırmış dəli bir istəyin, odlu bir həvəsin
tilsiminə düşdüyünü dərk edib. Öz gələcək həyatını nefçi
kimi deyil, aktyor, səhnə vurğunu, teatr fədaisi kimi təsəvvür
edən gənc orta məktəbi başa vurduqdan sonra hara gedəcəyini
yaxşı bilirdi. Lakin arzuya aparan yollar
heç vaxt hamar, rahat, maneəsiz olmur. İlk
cəhdi alınmayıb. Aktyor təhsili almaq
üçün instituta qəbul ola bilməsə
də, ruhdan düşməyib. Elə
atasının da arzusunu gözündə qoymayıb. Üzünü neft mədənlərinə tutub.
“Buruqlar meşəsinin” ab-havasını ala-ala
irəliyə, gələcəyə, arzusunun ona “əl edib
yanına çağırdığı” üfüqlərə
doğru addımlayıb. Bəzən
ruhdan düşsə də, özünü ələ
almağı bacarıb. Belə anlarda
heç kəsin deyil, yalnız öz qəlbinin səsinə
qulaq asıb. Səhnəyə, teatr aləminə,
aktyorluq peşəsinə “bir könüldən min
könülə” vurulan gənc Firuz bu “gizli sevgisini”
dünyanın ən ağır yükü kimi qəlbində
gəzdirə- gəzdirə buruqlar dünyasından keçərək
sənət dünyasına, teatr aləminə səmt götürüb.
Təhsil illəri
Tələbəlik illəri,
institut həyatı hər bir insanın ömür yolunun
“qızıl dövrüdür”. Bu mənada M.A. Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun (indiki ADMİU) tələbəsi Firuz
Xudaverdiyev üçün də təhsil illəri həyatının
ən unudulmaz və ən mənalı çağları
olub. O, burada kimlərdən dərs almayıb, kimləri
görməyib, kimlərlə ünsiyyətdə
olmayıb...
Tələbəlik
illərinin xatirələrindən:
“O vaxtlar Rasim Balayev,
Mikayıl Mirzə, Əlabbas Qədirovla eyni kursda təhsil
alırdıq. Biz SSRİ xalq artisti, professor
Mehdi Məmmədovun sinfində oxuyurduq. O zaman bizlər - gələcəyin
gənc aktyorları böyük arzularla yaşayırdıq. İnstitutda bizə dərs deyən müəllimlərimizin
əksəriyyəti Azərbaycanın tanınmış və
məşhur sənətçiləri idilər. Yaxşı xatirimdədir, səhnə
danışığı kafedrasının rəhbəri
Müxlis Cənizadə biz tələbələrin həm də
yaxın dostu və sirdaşı idi. Onun rəhbərliyi
altında maraqlı kompozisiyalar, səhnəciklər, tematik
süjetlər hazırlayardıq. Radioda da
çixışlarımız olardı».
Firuz Xudaverdiyev
danışdıqca ömrünün unudulmaz anlarını
kino lenti kimi gözləri önündən keçirərək,
bizi də bu maraqlı dünyaya müsafir edir. Bir az nostalji,
bir az kədərli, bir az da nisgil duyulan səsində neçə-neçə
məşhur sənətçinin, tanınmış
aktyorların, dünyasını dəyişmiş, bu gün
həyatda olmayan səhnə ustalarının unudulmaz
simaları canlanır.
Mingəçevir teatrında
1969-cu ildə müəllimi
Mehdi Məmmədovun xeyir-duası ilə Mingəçevir
Dövlət Dram Teatrının səhnəsində fəaliyyətə
başlayan Firuz Xudaverdiyev, necə deyərlər, qolunu
çırmayaraq işə başlayır. O, qısa
bir zaman kəsiyində bir-birinin ardınca yaddaqalan və
maraqlı səhnə obrazları yaradır. C.Cabbarlının
“Almaz” əsərində Fuad, S.S.Axundovun “Eşq və intiqam”
pyesində Şəmsi bəy, S.Vurğunun “Fərhad və
Şirin” mənzum dramında Vəzir obrazı gənc aktyor
Firuz Xudaverdiyevi mingəçevirli tamaşaçılara
sevdirir. Oynadığı obrazları səhnədə
özünəməxsus bir istedadla, spesifik ampluada, xarakterin
daxili aləmini məharətlə acmaqla
canlandırmağı bacaran Firuz Xudaverdiyev
tamaşadan-tamaşaya, obrazdan-obraza, səhnədən-səhnəyə
püxtələşdikcə özünə olan inamı
daha da artır, onu daha mürəkkəb obraz və xarakterlər
yaratmağa ruhlandırır. Təsadüfi deyil ki,
yazıçı-dramaturq İlyas Əfəndiyevin “Məhv
olmuş gündəliklər” pyesindəki Ədalət,
böyük türk şairi və dramaturqu Nazim Hikmətin
“Şöhrət və ya unudulan adam”
dramındakı assistent obrazları Firuzun simasında səhnəyə
yeni bir istedadın gəldiyini təsdiqləyir.
Qeyd etmək lazımdır ki. Firuz
Xudaverdiyevin Mingəçevir Dövlət Dram Teatrında fəaliyyət
göstərdiyi illər aktyorun yaradıcılıq
bioqrafiyasında xüsusi yer tutur. Onun milli
və dünya dramaturgiyasının şah əsərlərində
yaratdığı obrazlar qalereyası istər forma, istərsə
də məzmun etibarilə olduqca maraqlı, rəngarəng və
yaddaqalandır. Lakin bütün bu uğurlara və
müvəffəqiyyətlərə baxmayaraq, Firuz Xudaverdiyev
ürəyində çoxdan kök salmış ən
böyük arzusuna qovuşmaq üçün nəhayət
ki, paytaxt Bakıya qayıdır.1976-cı ildə çoxdan
həsrətində olduğu Akademik Milli Dövlət Dram
Teatrının aktyor heyətinə qəbul edilir.
Böyük səhnənin işıqları...
Ömrünün 7 ilini
Mingəçevir teatrına həsr etmiş Firuz Xudaverdiyevi
Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində ən
çox həyəcanlandıran və həm də sevindirən
böyük səhnənin işıqları olub. O, bu səhnənin
işıqları altında zəngin bir yaradıcılıq
yolu keçmiş, 40 illik aktyorluq həyatının
böyük bir hissəsini milli teatr sənətinin
inkişafına həsr etmiş, bu yolda əlindən gələni
əsirgəməmişdir.
Məlum bir həqiqətdir
ki, aktyor üçün teatr ikinci ev sayılır. Bu mənada AMDT Firuz Xudaverdiyevin ikinci evi olub. O,
burada milli teatr mədəniyyətimizin görkəmli və
tanınmış nümayəndələri, korifey sənətkarlar,
adlı-sanlı səhnə ustaları Rza Təhmasib, Mehdi Məmmədov,
İsmayıl Dağıstanlı, İsmayıl Osmanlı, Əliağa
Ağayev, Hökumə Qurbanova, Həsən Turabov, Həsənağa
Salayev, Hamlet Xanızadə, Məlik Dadaşov, Mikayıl Mirzə,
Tofiq Kazımov, Ağakişi Kazımov kimi sənət fədailəri
ilə bir yerdə, bir sırada, bir səhnədə nəfəs
almış, onlardan çox şey
görüb-götürmüşdür. Firuz
Xudaverdiyevin böyük səhnədə yaratdığı
obrazlar qalereyası olduqca zəngindir. Onun C. Məmmədquluzadənin
“Dəli yığıncağı”nda bir kişi, A. Şaiqin
“Fitnə” əsərində Qoca, Şeksprin “Maqbet”ində Əsgər,
R.İbrahimbəyovun “Biganələr oteli”ndə xəstə,
A.Safronovun “Daşqın” dramında Kokin, L.Frankın “Yad
adam”ında çolaq, Anarın “Səhra yuxuları”nda 1-ci
polis, İ.Əfəndiyevin “Xurşidbanu Natəvan” əsərində
Ter-Vahan və Mamay, Ə, Haqverdiyevin “Bəxtsiz cavan”ında Kərbəlayiı
Bəndalı, M. F. Axundovun “Lənkəran xanının vəziri”ndə
1-ci ərizəçi, N.Hikmətin “Kəllə” dramında
həkim, H.Həsənovun “Brüsseldən məktublar” pyesində
Molla, Mir Cəlalın “Dirilən adam” əsərində
Hacı Hüseyn və digər obrazları
tamaşaçılar tərəfindən həmişə
alqışlarla qarşılanıb.
Firuz Xudaverdiyevin dediklərindən:
“Teatrda, səhnədə
rolun böyük-kiçiyi olmur. Əsl
aktyor ən kiçik rolu belə tamaşaçıya sevdirə
bilər. Mən səhnə həyatımda
çox şöhrətli aktyorlarla tərəf-müqabil
olmuşam. Bir dəfə qəribə bir əhvalat
baş verdi. Baş rolun
ifaçısı olan aktyorlardan biri qəzetlərə
verdiyi müsahibəsində tamaşanın bütün
ağırlığının onun üzərində
olduğunu söyləyərək lovğalanmışdı.
Bu müsahibə bütün aktyor heyətinin
narazılığına səbəb oldu. O zaman
hamımız sözü bir yerə qoyduq ki, növbəti
tamaşa zamanı səhnədə hər kəs sadəcə
olaraq öz sözünü desin, obraz yaratmasın. Razılaşdıq və növbəti tamaşa
zamanı aktyorlar sadəcə olaraq öz sözlərini deməklə
kifayətləndilər. Baş rolun
ifaçısı nə qədər canfəşanlıq eləsə
də, tamaşa hamıya ölü bir təsir
bağışladı. Həmin
şöhrətli aktyoru isə başa saldıq ki, teatrda ugur
və müvəffəqiyyət bir nəfərin deyil,
bütün aktyor heyətinin zəhmətinə
bağlıdır. Səhəri gün o,
həmin qəzetdə çıxış edərək
müsahibə zamanı öz fikirlərini düzgün
çatdırmadığı üçün oxuculardan
üzr istədi”.
Yeri gəlmişkən,
qeyd edək ki, Firuz Xudaverdiyev bir sıra televiziya
tamaşalarında da maraqlı və yaddaqalan obrazlar
yaradıb. O, ”Dəvətnamə”də müəllim, “Həmyerlilər”də
Sarı Sarızadə, “Ordan burdan”da müəllim, “Pəncərədə
işıq”da Firuz obrazlarını da sevərək
yaradıb.
Bu il əməkdar artist
Firuz Xudaverdiyevin 70 illik yubileyi Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi tərəfindən yüksək səviyyədə
qeyd edilib. O, nazirliyin xüsusi mükafatına layiq
görülüb. Hazırda Akademik Milli Dram
Teatrının səhnəsində çalışan aktyor
Azərbaycan Mədəniyyət Fondunun nəzdindəki
“Sönməyən ulduzlar” teatrında da maraqlı obrazlar
yaradır. Şəhid atası olan Firuz
Xudaverdiyevin ən böyük arzusu səhnədə şəhid
atası obrazını yaratmaqdır.
C.Tağıyev
Mədəniyyət.- 2009.- 2 oktyabr.- S. 9.