Kinonun inkişafına
xarici vəsait də cəlb olunmalıdır
İlqar Nəcəf: “Azərbaycanda prokat yoxdur”
“Teatral həyat” qısametrajlı filmini çəkən,
“Butafilm” prodakşnının direktoru, rejissor İlqar Nəcəf
artıq “Buta” bədii filmini də tamamlayıb. Rejissor filmiylə
bağlı düşüncələrini oxucularla
bölüşdü.
- Filminiz Azərbaycanda
çəkilən filmlərdən fərqli olaraq daha tez
hazır oldu. Hansı sistemdə işləyirdiz ki, belə
tez araya-ərsəyə gəldi?
-Filmi tez bitirməyimizin
ən böyük səbəbi hər işi vaxtında
görməyimiz oldu. Ssenariyə uyğun
olaraq uşaqların çayda çimmək səhnələri, təbiət,
relyefin təsviri üçün filmi iyul-avqust aylarında çəkməliydik. Əgər
sovet dönəmindən
qalan iş rejimiylə, o sistemlə işləsəydik,
əlbəttə ki, filmin çəkilişləri
sentyabr-oktyabr aylarına
qədər uzana bilərdi. Bu da ssenaridəki hadisələrin
təsviri ilə heç uyğun deyildi. Elə ona görə də biz yayda
çox gərgin və qızğın işlədik. Aktyorlarla məşq edir, rejissor ssenarisi ilə məşğul olurduq. Hətta ümid edib düşünürdüm ki,
bəlkə, tapdığımız
obyektdən daha yaxşısını tapa
bilərik. Hər həftə sonu bu niyyətlə məkan axtarışında
olurduq. Digər səbəb rejissor ssenarisindən kənara çıxma olmaması idi. Ssenari necə
yazılmışdısa, film
də elə çəkildi. 37 gün orada qaldıq. Çəkiliş günü
25 gün idi. Film bitibdir, bütün
materiallar əldədir.
- “Buta” filmi hansı
mövzu və ideya üzərində qurulub?
- “Buta” ailə
auditoriyası üçün nəzərdə tutulmuş bədii
filmdir. Filmin baş qəhrəmanı Buta, qoca, yaxud Qönçə
olduçunu desəm,
doğru olmaz. Çünki “Buta” mayasında səmimi insanlıq münasibətləri,
dostluq, sevgi hissləri olan ümumiləşdirilmiş ideyalı
filmdir. Filmdə insanlar arasında olan münasibətlər önə çəkilib.
- Son zamanlar
rejissorlarımız filmlərimizin çəkilməsində
texniki işçilər üçün qonşu ölkələrə
müraciət edir. Səhv etmiriksə, siz də filmin
çəkilişində gürcüstanlı
və iranlı operatorlarla birgə işləmisiz...
- “Fokus” jurnalına
verdiyim müsahibədə də qeyd etmişəm ki, mənim
operatoru Gürcüstandan gətirməyim o demək deyil ki, Azərbaycanda
operator yoxdur. Qətiyyən! Əlbəttə, yaxşı
operatorlar azdır. Mən tam əminliklə
deyə bilərəm
ki, bizdə rejissoru başa düşə biləcək,
mövzunu dərhal tuta bilən operatorlarımız istənilən
qədərdir. Amma mənim
işləmək istədiyim
bir neçə operator var idi
ki, filmim üçün onlara müraciət edəndə
həmin operatorlar başqa filmlərin çəkilişində idilər.
İndi çoxları
deyir ki, kinooperatorlar üçün
gedib qonşu ölkələrə müraciət
edirlər. Bəli,
səbəbsiz deyil. Biz filmin səsini
birbaşa çəkiliş
meydançasında yazmışıq.
Əlbəttə, bunu
Azərbaycanda heç
kim yaza bilməzdi. Hətta o zamanlar mən
bir nəfərlə görüşdüm, onu
mənə məsləhət
görüb demişdilər
ki, yaxşı rejissordur, filmin səsini yerində yaza bilir. Mən
həmin şəxsə
müraciət edib deyəndə ki, 90-100 % səs istəyirəm, o, heç 40-50% səs yazmağa zəmanət vermədi. Bu zaman artıq
mən üz tutdum İrana. Filmin yerində səs yazılışını
iranlılar təşkil
edib.
- Aktyor seçimi necə
oldu?
- Filmin ən çətin
məqamı elə aktyor seçimidir. Filmin uğurlu
alınması daha çox aktyor heyətindən
asılıdır. Biz aktyor seçimində riskə getdik. O
mənada riskə getdim ki, filmdə tamaşaçıların görə biləcəyi 6 nəfərdən
yalnız ikisi peşəkar aktyordur. Digər dördü uşaqlardır. Bir də filmdə nənə obrazı vardır ki, o da qeyri-peşəkardır. Onu Şamaxının Ərkivan
kəndindən seçmişəm.
Kinonu bilməyən, xalçaçılıqla məşğul
olan qoca bir qadındır. Hətta mənə xəbərdarlıq da etdilər ki, böyük riskə gedirsən, alınmaya da bilər.
- Filmi hansı festivallara göndərməyi
düşünürsüz?
- Hər bir rejissorun
arzusu, hətta iddiasıdır ki, filmini hansısa bir mötəbər festivala göndərsin və oradan müəyyən diplomlarla
qayıtsın. Bu barədə mən indi konkret heç
nə deyə bilmərəm. Hazırda səsin
təsvirlər üzərindəki
qoyuluşunu bitirmişik.
Artıq
montaj prosesi gedir. Film araya-ərsəyə
tam gələndən sonra
artıq bu barədə fikirləşib
hansı festivala göndərmək lazım
olduğunu müəyyənləşdirəcəyik.
- Filmi prokat bazarına
çıxaracaqsınızmı?
- Filmi Azərbaycanda
prokata çıxarmağı düşünmürəm. Çünki
Azərbaycanda prokat yoxdur. Filmi xarici telekanallara, şirkətlərə
buraxılış üçün satmaq niyyətindəyik. Yenə
deyirəm, bu, filmin necə alınacağından
asılıdır.
- Hazırkı Azərbaycan
kinosunun vəziyyəti sizi qane edirmi?
- Bugünkü filmlərimizin
durumu məni qane etmir. Amma o demək deyil ki, bu belə də
davam edəcək. İnanıram ki, müəyyən zaman
keçdikdən sonra kinomuzun səsi həmin o mötəbər
festivallardan da gələcək, uğurlu nəticələrimiz
bol olacaq. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin bu gün
götürdüyü kursu çox bəyənirəm. Sanki
selleksiya gedir. Çünki rejissorluq elə bir sənətdir
ki, maliyyə tələb edir. Gərək onu maliyyələşdirib
istedadı üzə çıxarasan. Düşünürəm
ki, bir neçə ildən sonra filmlərimizin durumu əla
olacaq.
- “Butafilm” prodüser mərkəzi
hansı layihələr üzərində işləyir?
-“Butafilm” 2003-cü ildən fəaliyyətdədir.
Biz bu gün açılıb sabah bağlanan prodakşnlardan
deyilik. Baxıram ki, o vaxt adlarını əzbərlədiyim
prodakşnların əksəriyyəti indi meydanda yoxdur. Nədən?
Çünki onlar özlərini yalnız bir proyektin üzərində
kökləmişdilər. Plan-prospektləri aydın deyildi.
Amma “Butafilm” bir gün üçün yaranmayıb. Biz olmasaq
da, “Butafilm” fəaliyyət göstərəcək. Bizim
prodakşn kino çəkmək iddiasında olan mədəniyyət
şirkətidir. Bilirsiniz ki, “Buta” bədii filminin 17% maliyyəsi
“Butafilm” prodakşn tərəfindən verilib. Bu hansısa
prodüser mərkəzinin cəsarətində olan bir şey
deyil. Ortada konkret məbləğ var. Məbləği ortaya
qoymaq isə böyük risk tələb edir. Hazırda Avropa
kino şirkətləri ilə danışıqlar
aparılır. Növbəti proyektlərimizdə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi, “Butafilm” ilə yanaşı başqa
şirkətləri də görəcəksiniz. Bu da mənə
elə gəlir ki, Azərbaycan kinosunun inkişafı
üçün ən vacib şərtlərdən biridir. Mütləq
kənar maliyyəni bura cəlb etmək, çəkib gətirmək
lazımdır.
Yeganə CANSAİL
Mədəniyyət.-
2009.- 14 oktyabr.- S. 10.