Sənətkar və zaman
İstedadlı rəssam, qayğıkeş pedaqoq
Milli təsviri sənətimizin görkəmli
nümayəndələrinin şərəfli
yaradıcılıq ənənələrini uğurla davam
etdirənlərdən biri də xalq rəssamı, Rəssamlar
İttifaqının qrafika şöbəsinin sədri,
professor Rafiq Mehdiyevdir. Onun əsərlərində Vətən
sevgisi, vətəndaş taleyi, işıqlı sabahlar
haqqında arzuların təsviri əsas yer tutur.
R.Mehdiyev 77 il əvvəl
ziyalı ailəsində dünyaya göz açıb. Zamanın
çətinliklərinə baxmayaraq, xoşbəxt
ömür yaşayırdı. İkinci Dünya müharibəsinin
başlanması onun da qamətini əydi, sevincini
çöhrəsində, təbəssümünü
dodağında dondurdu. Ürəyindəki arzuların
vaxtında həyata keçməsinə əngəllər
törətdi. Səmada təyyarələrin uçuşunu,
bomba partlayışlarını, qara tabutları, ağlayan
anaları, eyni zamanda qələbə uğrunda
döyüşənlərin ümumiləşmiş
obrazlarını uşaq düşüncəsi ilə adi
kağız üzərində canlandırardı. Vaxt isə
öz axarında idi. Nəhayət, istedadı, həvəsi
onu böyük sənətin geniş yoluna gətirdi. V.Surikov
adına Moskva Dövlət Rəssamlıq İnstitutuna qəbul
oldu. Dünya şöhrətli rəssam-pedaqoqlar B.Berteryov,
H.Ponomaryov və başqalarından dərs aldı, sevdiyi sənətin
sirrini mükəmməl öyrəndi.
Peşəkarlığa
kifayət qədər yiyələnmiş gənc rəssamın
uğurunu şərtləndirən başqa məziyyətlərində
müşahidəçilik qabiliyyəti, naturaya sadiqliyi, əməksevərliyi
az rol oynamadı. Görkəmli fırça ustası
Mikayıl Abdullayev həmkarı haqqında deyərdi: «Sənət
aləminə yenicə gəlmiş Rafiq üçün ən
yaxşı müəllim həyatın özü olmuşdu.
Elə bu səbəbdən də o,
yaradıcılığını həyatda gördükləri
əsasında inkişaf etdirmişdi».
İstedadlı rəssamın
yaradıcılığında əsas yeri dəzgah
qrafikası sahəsində yaratdığı əsərlər
tutur. O, kənd mövzusunda bir sıra orijinal ofort işləmiş,
«Axşam» və «Səhər» tablolarında
gördüyü, duyduğu mənzərələri
ustalıqla təsvir, tərənnüm etmişdir. «Səhər»
ofortunda təbiətin canlanması, zəhmət
adamlarının tarlaya çıxmaları, uşaqların məktəbə
tələsməsi və başqa lövhələr,
«Axşam» əsərində isə əməkçilərin
işdən qayıtması, qürub çağı təsvir
olunur. Hər iki mənzərədə kənd evləri,
ağaclar var. Amma onların təsvirləri bir-birindən fərqlənir,
ayrı-ayrılıqda orijinal əsər kimi baxılır.
Ötən əsrin
60-cı illərində respublikamızda sərbəst
yaradıcılıq meyilləri güclənmişdi və bu
cəhət sənət aləmində müəyyən
istiqamətlərdə özünü göstərirdi. İstedadlı,
daim yaradıcılıq axtarışları aparan rəssam
milli zəminə qayıtmanı Azərbaycanın klassik,
demokratik ruhlu bədii ədəbiyyat yaradıcılarından
Mirzə Cəlilin əsərlərində gördü. Yazıçının
«Poçt qutusu» hekayəsinə, «Danabaş kəndinin əhvalatları»
povestinə çəkdiyi illüstrasiyaları ilə o,
yaradıcılığında yeni bir istiqaməti -
qrafikanı inkişaf etdirməyə başladı. Onun
linoqravur, ofort, litoqrafiya, qarışıq texnika ilə
yaratdığı əsərlər o dövrdə Azərbaycan
təsviri sənətində «təzə söz», yeni ədəbi
hadisə kimi qiymətləndirilmişdir. Həmin nümunələr
müasir dövrümüzdə də həvəslə
baxılır, maraqla qarşılanır. Onlarda bədiilik, rəssam
hissi, duyğusu yenə də ön planda qalmaqdadır.
H.Seyidbəylinin və
İ.Qasımovun «Uzaq sahillərdə» povestinə çəkdiyi
illüstrasiyalarda rəssam qarşısına qoyduğu məqsədə
yüksək sənətkarlıqla nail olmuşdur. Əfsanəvi
qəhrəman Mehdi Hüseynzadənin obrazında onun hünəri,
yenilməzliyi orijinal, obyektiv təsvir edilib. Rəssam
milyonlarla insanın faşist işğalçılarına
qarşı nifrətini, xalq hərəkatının qüdrətini,
monolitliyini ustalıqla, məharətlə əks
etdirmişdir. O, bu mövzuda kiçik detallar, epizodlar yox, daha
geniş lövhələr, mənzərələr də
çəkmişdir. 1968-ci ildə Kubada keçirilən Azərbaycan
mədəniyyəti ongünlüyündə nümayiş
etdirilən həmin illüstrasiyalar xarici
tamaşaçıların rəğbətini
qazanmışdır.
R.Mehdiyevin qrafika əsərlərində
daxili dinamika, kolorit, etnoqrafik gerçəklik olduqca
güclü, emosionaldır. Bənzərsiz illüstrator,
tamaşaçıların rəğbətini qazanan rəssam
«Gələcək gün», «Silahlı adam» və başqa bədii
əsərlərə mənalı, zövq oxşayan, diqqəti
cəlb edən rəsmlər işləyib. O, eyni zamanda dəzgah
qrafikası sahəsində də xeyli yaradıcılıq
işləri görüb. Ölkəmizin gözəl guşələrini
bədii lövhələrdə canlandırıb, tarixi
mövzuda baxımlı əsərlər yaradıb. Uşaq
kitablarının tərtibatı sahəsində isə onun əməyi,
yaradıcılığı bu gün də həvəslə
baxılır, alqışlarla qarşılanır. İstedadlı
rəssamın «Düyməcik», «Utancaq oğlan»,
«Qarışqa», «Sürəyya», «Yelləncək» və bir
çox başqa uşaq kitablarına verdiyi tərtibatlar ədəbi
hadisə kimi oxucularda maraq oyatmış, müəllifin
ünvanına təriflər söylənmişdir.
R.Mehdiyev Azərbaycan təsviri
incəsənətində lirik illüstrasiyanın, mənzərə
janrının mahir yaradıcılarından biridir. Respublikamızın
bütün bölgələrində olan, müşahidələrini
yaradıcılıq süzgəcindən keçirən
fırça ustası bədiiliyə, fikrini əlvan rənglərlə
təsirli təqdim etməyə əsas diqqət yetirir. Sərgilərdə
nümayiş etdirilən «Üzümyığanlar», «Təzə
xəbər», «İstirahət», «Natürmort» adlı əsərləri
maraqla qarşılanmışdır. «Çay yarpağı
yığanlar» tablosunu o, Lənkərana ezamiyyətlərindən
sonra yaratmışdır. Əsərdə kənd həyatı,
əmək adamları olduqca təbii, inandırıcı təsvir
olunmuşdur. Ümumiyyətlə, Rafiq müəllim əmək
mövzusunda onlarla əsər işləyib. Onların ən
yaxşı məziyyəti ondadır ki, rəssam kənd
mühitini, məişətini, gözəl mənzərələri
ətrafında təsvir etmişdir. O, müraciət etdiyi
mövzunu lirik planda canlandıran mahir sənətkarlardan
biridir.
Fırça ustası
«Qadın portreti», «Senej gölü», «Briqadir», «Ana», «Nahar», «Günəşli
gün» və başqa baxımlı, yaddaqalan, gözəl rəngkarlıq
əsərlərinin müəllifidir. Bu tablolar təsviri sənətimizin
inkişaf mərhələləri ilə sıx
bağlıdır. Ötən əsrdə 70-80-ci illərin sənət
uğurları onun yaradıcılığından
qırmızı xətt kimi keçir. Rəssam əsərlərində
həmişə rəng çalarlarından, cizgilərin
dinamikasından məharətlə istifadə etmiş, edir də.
Rafiq Mahmud oğlu
Mehdiyev uğurlu yaradıcılığı ilə
yanaşı, uzun illərdir ki, pedaqoji fəaliyyətlə də
məşğul olur. Əvvəl Ə.Əzimzadə
adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Məktəbində,
sonra hazırkı Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində dərs
demişdir. Son bir neçə ildir ki, Rəssamlıq
Akademiyasında və Bakı Beynəlxalq Universitetində
çalışır. Professor elmi dərəcəsinə
layiq görülüb. Onun metodik üslubu aydın və tez
qavranılır. Amalı, qənaəti isə belədir: tələbələri
- onların istedadı müqabilində anlaşıqlı
öyrətmək. Elə etmək lazımdır ki, tələbə
proqramı mükəmməl mənimsəsin, seçdiyi
peşənin əzablarına tab gətirsin, gələcəyə
ümidlə baxsın.
Rafiq müəllimin istər
yaradıcılıq sahəsində əməyi, istərsə
də pedaqoji xidmətləri yüksək qiymətləndirilib.
Orden və medallara, mükafatlara, xalq rəssamı fəxri
adına layiq görülüb. Sənətə, sənətkara
daim qayğı göstərən dövlət
başçısının sərəncamı ilə
Prezident təqaüdçüsüdür. Bütün
bunlarla yanaşı, onun ən böyük sevinci yetirmələrinin
xoş sorağını, yaradıcılıq
uğurlarını eşitmək, görməkdir.
Beləcə aylar, illər
ötüb keçib, çoxlarının hörmət bəslədiyi
rəssam, sevilən pedaqoq ömrünün ahıl
çağına çatıb. Onun 77 yaşı tamam olur.
İnanırıq ki, Rafiq Mehdiyev bundan sonra da
yaradıcılığını və pedaqoji fəaliyyətini
yüksək səviyyədə, uğurla davam etdirəcək.
Sizin əməyinizdən,
yaradıcılığınızdan ləzzət almağa,
qürur hissi keçirməyə mənəvi hüququnuz,
ixtiyarınız var. Ad gününüzə uzun ömür,
cansağlığı, daha artıq yaradıcılıq
uğurları arzularımızı hədiyyə kimi göndəririk.
Telman MEHDİXANLI
Mədəniyyət.- 2009.- 25 sentyabr.- S. 14.