Quran və elm
XXVIII
Doğulacaq körpənin qız, yaxud oğlan
olması
Mütləq qeybi
Allahdan başqa heç kəs, hətta mələklər belə
bilə bilməz. Bu qeybin sirri yalnız Allahın
yanındadır. Heç bir mələk, cin, yaxud insan bu aləmə
yol tapa bilməz. Qiyamətin
qopacağı vaxt bu qeyb aləminə məxsusdur.
Nisbi qeyb isə
yaradılmışların mütləq əksəriyyətinin
bilgisindən uzaq olan,
yalnız mələklərə və ya
bəzi seçilmiş kimsələrə
məlum olan qeybdir. Bəzi insanlar müəyyən
şeylərin səbəblərini, yollarını arayıb
öyrənməklə, kəşf etməklə nisbi qeybə vaqif ola bilərlər ki, bu da yalnız Allahın onlara olan lütfü
və mərhəməti sayəsindədir. İnsan
mütləq qeybi ancaq
Allahın ona xəbər verməsi
ilə bilə bilər. Müqəyyəd qeybə isə
Allahın insana bəxş etdiyi ilhamla, kəşflə
yetişmək olar. Allah
mütləq qeyb aləminə aid olan bir
biliyi, məlumatı mələyə və
ya insana bildirdikdə,
o artıq mütləq qeybə aid olan bilik
halından çıxıb nisbi qeybə
aid olan biliyə çevrilir. (Bax:
Həsən Bəsri. Çantay,
Qurani-həkim və Məali-Kərim c. 1,
İstanbul, 1993, s.
14).
Onu
da qeyd etmək
lazımdır ki, insanın hər
hansı bir həqiqəti kəşf etməsi,
o cümlədən ana
bətnindəki körpənin cinsiyyətini hamiləliyin
müəyyən dövründə təyin edib
bilməsi Allahın mütləq elminə, qüdrətinə
və təqdirinə mane ola
bilməz. Çünki Allah-təala hər
bir şeyin əslini,
əsasını, məğzini və mahiyyətini bildiyi halda, insanlar yalnız bilinə biləcək
şeylərin bir qismini,
müəyyən bir hissəsini bilə
bilərlər. İnsanın kəşf etdiyi,
öyrəndiyi hər bir yeni
şey onu bilmədiyi
yeni şeylərin
qapısını açmağa sövq etməkdə, yeni-yeni
məchullarla üz-üzə qoymaqda, insan da öz
növbəsində Allahın ona bəxş
etdiyi əql, zəka, elm
və qüdrət sayəsində onlara cavab tapmaq üçün
durmadan çalışmaqdadır. (Bax: cəlal Qırca. Göstərilən əsəri, 1997, s. 318).
XXIX
söhbət
Quran və gigiyena
Qurani-Kərim
insanlara Allaha
inamı, yüksək mənəvi keyfiyyətləri
aşıladığı, ibadət qaydalarını, əxlaq
tərbiyəsini öyrətdiyi kimi, həm
də onlara öz
sağlamlıqlarının qeydinə qalmağı, bədənlərini
təmiz saxlamağı tövsiyə edir.
Allahın kitabında dəfələrlə namazdan
əvvəl dəstəmaz alınması, bədən
üzvlərinin yuyulub təmizlənməsi
buyurulmuş və ibadət edən
insanın həm daxilən, həm də xaricən təmizlənməsi
vacib bilinmişdir.
Peyğəmbərin (s.ə.s) hədislərində bu məsələlərə daha
ətraflı toxunulmuş, onların bir çoxu təfərrüatı
ilə izah edilmişdir.
"Sağlam bədəndə sağlam ruh olur" şüarını rəhbər tutan dinimiz insanın öz dini borclarını
yerinə yetirə bilməsi üçün
onun sağlamlığını ön plana çəkir.
İslam aləmində təbabətin
"tibbi-nəbəvi" ("Peyğəmbər tibbi") adlı xüsusi
bir bölməsi mövcuddur
ki, orada Peyğəmbərimizin
(s.ə.s) sünnətində tibbin yeri, onun tibbi
görüşləri geniş surətdə
işıqlandırılır.
İslam dini
insanın öz sağlamlığı
qayğısına qalmasını ibadətin bir
növü olaraq qəbul
edir. Dərmanlar və müalicə
üsulları təbabətdə tez-tez dəyişdiyi
üçün islam
dini elmə xüsusi
müalicə metodları və vasitələri gətirməmiş,
bunu insanların özlərinə həvalə
etmişdir. Məlumdur ki, elm inkişaf
etdikcə müalicə metodları və üsulları da mütəmadi olaraq dəyişir,
hətta eyni bir xəstəlik
müxtəlif insanlarda onların
sağlamlıq dərəcəsi, orqanizmlərinin xüsusiyyəti
nəzərə alınaraq, müxtəlif cür
müalicə olunur (Bax:
cəlal Qırca. Göstərilən əsəri).
Həzrəti
Muhəmməd (s.ə.s): "Ey
Allahın bəndələri, müalicə olunun.
Allah verdiyi hər bir dərdin (xəstəliyin) dərmanını
da yaratmışdır, lakin
bunu bəziləri bilir,
bəziləri isə bilmir", - deyə
buyurmuşdur.
Əbu
Hüzamə adlı bir səhabə
Peyğəmbərdən (s.ə.s): "Biz
xəstəliklərdən qorunuruq, dua edirik və müalicə
olunuruq. Bunlar qəzavü-qədəri
dəyişdirirmi?" - deyə soruşmuş,
Peyğəmbər (s.ə.s.) də ona:
"Qorunma, dua və
müalicə də qəzavü-qədərdir", - deyə
cavab vermişdi.
Peyğəmbərimiz
(s.ə.s) özü xəstələnəndə
həkimlərə müraciət etmiş
və ümmətinə də xəstələndikdə həkimə
müraciət etməyi tövsiyə etmişdir.
Xəstə
insanın iradəsi zəif, bədən üzvləri
rahatsız olur, əsəbləri pozulur. cəmiyyət sağlam,
qüvvətli bir insandan
gördüyü faydanı xəstə,
zəif bir kimsədən görə bilməz.
Quranda Həzrəti
Musanın ruhi və əxlaqi gözəlliyi
ilə yanaşı, onun fiziki
baxımdan qüvvətli olması da tərifəlayiq
bir cəhət kimi nəzərə
çatdırılmış (Qəsəs surəsi, ayə
26), Talutun padşah
seçilməsində əqlcə və bədəncə
başqalarından üstün olması Allah-təala tərəfindən əsas meyar kimi götürülmüşdür
(Bax: cəlal Qırca. Göstərilən əsəri, s.
217).
Qurani-Kərim
Allah kəlamı, insanlara
doğru yolu göstərən
bir nur mənbəyi,
hidayət çırağıdır. Quranda
elmin müxtəlif sahələrinə dair bir çox
qiymətli, müasir elmi
kəşfləri qabaqlayan fikirlər
söylənilsə də, o,
bütövlükdə elmdən bəhs edən bir kitab deyildir.
Quran
Allahın qüdrət və əzəmətini, vəhdaniyyətini,
əzəli və əbədi elmi ilə
bütün kainatı ehtiva
etməsini insanlara çatdırmaq, bununla da bəşər
övladına tövhid əqidəsini
aşılamaq məqsədilə, yeri gəldikcə,
bu və ya digər elmi həqiqətləri möminlərin
nəzərinə çatdırır. Bu
baxımdan Quranda bir
sıra tibbi məlumatların olması da təbiidir. Allahın Kitabını diqqətlə,
fəhmlə oxuyan hər bir
kəs orada insanın yaranması və təşəkkülü,
insan nəsli, anatomiya,
fiziologiya, patologiya, bədən
xəstəlikləri, ruhi xəstəliklər
və s. barədə qiymətli fikirlər
söylənilməsinin şahidi olur. Ümumiyyətlə, onu
qeyd etmək olar ki, Quranda astronomiyadan
sonra ən çox tibbi biliklərə yer verilmişdir. (Bax:
cəlal Qırca. Göstərilən əsəri,
s. 217-218).
Qurani-Kərim hamiləlik və sonsuzluq (qısırlıq), adət halında
olduğu zaman
qadınla yaxınlıq etməmək, uşaqların əmizdirilməsi,
müəyyən tibbi səbəblərə
görə süd qardaş
və bacılarının bir-biri ilə
evlənə bilməməsi, süd
anası ilə evlənməyin mümkün
olmaması, yaşı ötmüş
qadınların hamilə ola bilməməsi,
insanın anatomiyası və fiziologiyası, bəzi xəstəliklərin
nə cür əmələ gəlməsinə
dair, qısa da olsa, müəyyən məlumatlar vermişdir. Qurani-Kərimin sağlamlıq barəsində
əsas prinsipi müalicə deyil, sağlamlığı qorumaq,
hifzüssəhhədir. Quran hifzüssəhhəni aşağıdakı cür təsəvvür edir:
1) ruhi sağlamlığı qoruma; 2) yoluxucu xəstəliklərdən
qorunma; 3) zərərli yeməklərdən
qorunma; 4) zərərli içkilərdən
qorunma; 5) bədənin təmizliyi və sağlam olması; 6) normal
qidalanma.
Quran belə hesab
edir ki, xəstəliyə
tutulan kimsə müalicə olunmalı, Allahın
mərhəmətindən ümidini kəsməməlidir.
Çünki hər bir
dərdin bir dərmanı vardır. Ayələrə
nəzər salaq:
Hicr surəsi, ayə 56:
"(Haqq yoldan) azanlardan
başqa, Rəbbinin mərhəmətindən
ümidini kim üzə
bilər?!"
Zumər
surəsi, ayə 53:
"Ey mənim (günah
törətməklə) özlərinə zülm
etməkdə həddi aşmış bəndələrim,
Allahın rəhmindən ümidsiz
olmayın".
Yunus surəsi, ayə 107:
"Əgər Allah
sənə bir zərər toxundursa (sıxıntı versə), onu Allahın özündən başqa
heç kəs (səndən) sovuşdura bilməz. Əgər Allah sənə bir xeyir diləsə, heç
kəs Onun nemətini geri
qaytara bilməz. Allah onu bəndələrindən
istədiyinə nəsib edər. O bağışlayandır,
rəhm edəndir".
Şuəra
surəsi, ayə 80:
"Xəstələndiyim
zaman mənə ancaq Allah şəfa verir".
Mərkəz.- 2010.- 4 noyabr.- S. 16.