«Quran və elm»
XXIX söhbət
Quran və gigiyena
Dua. İslam dininə,
Qurana görə, dua ən böyük
savabı olan ibadətlərdən biridir.
Allah-təala duanı sevir və onu qəbul
edir. Allah kəlamında
bu barədə çoxlu ayə mövcuddur:
Mumin surəsi, ayə 60:
«Rəbbiniz buyurdu: «Mənə dua edin, Mən
də sizin dualarınızı qəbul
edim. Mənə ibadət etməyi təkəbbürlərinə sığışdırmayanlar
cəhənnəmə zəlil
olaraq girəcəklər!»
Furqan surəsi, ayə 77:
«Əgər duanız (ibadətiniz) olmasa, Rəbbimin yanında sizin nə qədir-qiymətiniz
olar?!»
Əraf surəsi, ayə 55:
«Rəbbinizə yalvara-yalvara, həm də gizlicə dua edin!»
Bəzi hədislərə nəzər salaq:
«Dua ibadətdir».
«Dua başa gələn
və başa gələcək şeyə
fayda verər. Dua edin!» (Bax: Tirmizi.
Səhih, Dəvət,
b.1).
İnsanın ən böyük
ruhi ehtiyaclarından biri olan dua
ona bir çox
bəlalardan, müsibətlərdən,
sıxıntılardan və
dərdlərdən xilas
olmaqda kömək edir. Bu, xəstəliyə də aiddir. Ona görə də, dinimiz xəstəlik zamanı maddi, yəni dərmanla müalicə ilə yanaşı, mənəvi,
yəni dua ilə müalicədən
də istifadə etməyi məsləhət
bilir.
Xərçəng, böyrək iltihabı, ağciyər,
sümük vərəminə
tutulmuş xəstələrin
dua ilə müalicə olunduqları
tibbi təcrübədə
görünmüşdür. Onu da qeyd etmək lazımdır ki, sağalmaq üçün mütləq
xəstənin özünün
dua etməsi şərt deyildir. Tibbi təcrübə göstərir
ki, hələ dil açmamış körpələr, kiçik
yaşlı uşağlar,
hətta imansızlar belə başqalarının
duaları vasitəsilə
şəfa tapmışlar.
Peyğəmbərimiz (s.ə.s.) «Başqası
üçün edilən
duanın özü üçün edilən
duadan daha təsirli olacağını»
buyurmuşdur.
Dua xəstəliklərin müalicəsində çox
böyük əhəmiyyətə
malikdir. Dua həm də
psixoloji baxımdan, ruhi sağlamlıq baxımından böyük
əhəmiyyət kəsb
edir. Dua insanda əxlaq duyğusunu qüvvətləndirir,
pis duyğu və xasiyyətləri, tənhalıq, yalqızlıq,
kimsəsizlik hisslərini,
qəm-kədəri ondan
uzaqlaşdırır (Bax:
cəlal Qırca, Göstərilən əsəri,
s.229).
Ruzi. Allah-təala hər bir insanın ruzisini Özü təqdir edir, Özü verir. Lakin bu heç də
o demək deyildir ki, insan əlləşib
vuruşmamalı, zəhmət
çəkməməli, əlini
ağdan qaraya vurmamalı, hər şeyi Allahdan gözləməlidir. «Bizdən hərəkət,
Allahdan bərəkət»
şüarını bəyan
edən dinimiz belə hesab edir ki, hər
bir insan özünü və ailəsini dolandırmaq üçün normal şəkildə
çalışmalı, işləməli
və əmək sərf etməlidir. Bununla belə, dinimiz ruzi qazanmaq, ailəni dolandırmaq xatirinə sağlamlığından
keçməyi, daha doğrusu, əsəblərini,
sağlamlığını ruzi qazanmaq yolunda
korlamağı qadağan
edir. Bir neçə ayəyə müraciət edək:
Nisa surəsi, ayə 81:
«Allaha təvəkkül
et. Allahın (sənə) vəkil olması kifayət edər!»
Rəd surəsi, ayə 26:
«Allah istədiyi bəndənin ruzisini bol da
edər, daraldar da».
Fatir surəsi, ayə 2:
«Allahın insanlara əta etdiyi mərhəmətə
(verdiyi nemətə, ruziyə) heç kəs mane ola
bilməz. Onun vermədiyi bir
şeyi də Özündən başqa
heç kəs göndərə (verə)
bilməz. O, yenilməz
qüvvət sahibi, hikmət sahibidir!»
Nəhl surəsi, ayə 127:
«Səbr et. Sənin səbrin
ancaq Allahın köməyilədir!»
Ayələrdən göründüyü
kimi, ruzinin Allahdan olduğuna inanan bir kimsə
səbirlə, təmkinlə
çalışmalı, normal surətdə işləməli,
sağlamlığını korlamamalıdır.
İslam dini insan orqanizminə zərər verən, onun sağlamlığını korlayan
hər bir şeyi haram buyurur və insanlara onlardan qaçınmağı məsləhət
bilir. Spirtli içkilər, tütün, kefləndirici maddələrin
hamısı bu qəbildəndir.
Quranın
müsəlmanlara vacib buyurduğu
namaz və onun kimi əsas ibadətlərin sağlamlıq
baxımından çox böyük
əhəmiyyəti vardır. Beş vaxt namazdan əvvəl
insanın dəstəmaz alaraq bədəninin
müəyyən üzvlərini yuması orqanizmin
təmizliyi üçün mühüm şərtlərdən biridir. Onu da qeyd etmək
lazımdır ki, dəstəmaz təmiz
bədənə alınır. Əgər dəstəmaza qədər
insanın bədənində bir kirlilik, kəsafət varsa,
insan çimib onu dəstəmaza qədər aradan
qaldırmalıdır.
Namaz vaxtları bədənin hərəkəti
üçün tövsiyə edilən ən
münasib vaxtlardır. Sübh namazı insanın yuxudan tez durmasına, təmiz
hava udmasına, günorta
namazı gərgin işdən sonra bədənin
dincəlməsinə, əsr namazı işin
sonuna yaxın orqanizmdə əmələ
gələn yorğunluğun aradan qalxmasına səbəb olur.
Şam namazı gün
ərzindəki işini başa vuran insanın istirahətə hazırlaşması,
gecə namazı isə günü başa vuran insanın öz yorğunluğunu və
süstlüyünü aradan
qaldırması, qan dövranını təzələmək,
tənəffüsü yaxşılaşdırmaq məqsədilə
bədən hərəkətləri etməsi üçün ən münasib
vaxtdır. (Bax: Əbdürrəzzaq Novfəl.
İslam və modern elm, İstanbul, 1970, s.186).
Namazda edilən hərəkətlərə
gəlincə isə, qeyd etmək
lazımdır ki, hər namazda
bir neçə dəfə oturub-qalxmaq insan bədənindəki
qan dövranını təzələmək,
onu canlandırmaq üçün
ən yaxşı üsuldur. Namaz hərəkətləri insanın qan təzyiqinin normallaşmasına, prostat vəzilərinin öz
elastikliyini saxlamasına, həzmin
yaxşılaşmasına, yüngülləşməsinə,
iştahanın açılmasına səbəb olur. Namazdakı rüku və
dik durma mədə
divarı üzərində toplaşan
yağların, piylərin əriməsinə səbəb olur. Səcdə mədə divarını möhkəmləndirdiyi
kimi, qanın orqanizmin
hər tərəfinə yetişməsinə səbəb olur. Namaz insan orqanizminin
istifadə etdiyi bədən hərəkətlərinin
ən yaxşısı hesab olunur. Çünki namaz qol, qıç, əl,
ayaq və başı hərəkətə
gətirir, bu hərəkətlər isə
öz növbəsində əzələlərin,
oynaq və sümüklərin
hamısına yetişir.
Namaz bədənin üst
tərəfindəki qanı endirmə gücünə malikdir. Məhz buna görə
də, yüksək qan təzyiqi xəstəliyinə
tutulanlar mütəmadi olaraq
namaz qıldıqda onun
faydasını mütləq görəcəklər.
Namaz sinir sisteminin rahatlanması, əsəb gərginliyinin,
yuxusuzluğun aradan
qaldırılması üçün də
gözəl vasitədir. Bir sıra məşhur təbiblər, o
cümlədən bəzi Avropa həkimləri
uzun illər ərzində
apardıqları təcrübələrdən sonra belə qənaətə gəlmişlər
ki, yuxunu tənzim edən
ən mühüm ünsür
namazdır.
Amerikanın
məşhur psixiatrlarından biri hesab edilən Eduard Friderik namaz barədə qeyd edir ki,
mədə xəstəliklərindən çoxunun
qısa bir zaman ərzində
müalicə edilməsi məhz onunla mümkün olmuşdur. Bu gün tibbi müalicənin
fayda vermədiyi, ən məşhur həkimlərin
belə müalicəsində aciz
qaldıqları elə xəstəliklər vardır ki, onların bir çoxu namazın möcüzələrindən
yalnız biri ilə müalicə olunmuşdur.
Amerikadakı
Rokfeller Araşdırmalar
Komissiyasının sədri, Nobel
mükafatı laureatı, cərrah, patofizioloq
Aleksis Karrel (1873-1944) namazdan bəhs edərkən göstərir: «Namaz bədənin bütün
sistem və orqanlarında bir
həyatilik əmələ gətirir. Belə ki,
o, günümüzdə bilinən ən
böyük bir həyat
qaynağıdır. Mən bir
həkim kimi çox
xəstələr gördüm ki, mütəxəssis doktorlar
onun müalicəsini bacarmadı. Tibb aciz qalıb əlini
çəkincə, namaz işə
qarışdı və onları xəstəlikdən
qurtardı. Namaz radium
cövhəri kimi bir
işıq qaynağı və həyat mənbəyidir.
Namaz möcüzə doğuran
qəribə hallar əmələ gətirir.
Namazın təsirini patoloji
hallarda, məsələn, britonik
vərəm, sümük iltihabı, cərrahi
yaralar, xərçəng və bir çox başqa xəstəliklərə tutulmuş insanların müalicəsində
müşahidə etdik» (Bax:
Əbdürrəzzaq Novfəl. Göstərilən
əsəri, s. 188-189).
Mərkəz.- 2010.- 5 noyabr.- S. 16.