«Quran və elm»
Qurani-Kərim Allah kəlamıdır
Qurani-Kərim qafiyəli nəsrlə, həm də çox fəsahətli və bəlağətli bir dildə nazil olduğuna, qeybdən xəbər verdiyinə görə bir çox bütpərəst
ərəblər Muhəmməd
əleyhissəlamı şair,
kahin və sehrbaz adlandırır, bununla da bir
tərəfdən Peyğəmbərin
(s.ə.s) həqiqiliyini,
digər tərəfdən
isə Allah kəlamının
müqəddəsliyini şübhə
altına almaq istəyirdilər. Quranın özündə
Muhəmməd əleyhissəlamın
şair, kahin, yaxud sehrbaz olmadığı,
Allah kəlamının isə
şerə və ya kahinlik əsərinə
bənzəmədiyi dəfələrlə
qeyd edilmişdir.
Yasin surəsinin 69-cu ayəsində bu barədə belə deyilir: «Biz ona (Muhəmməd əleyhissəlama)
şeir öyrətmədik
və bu ona heç yaraşmaz da. Ona vəhy olunan ancaq öyüd-nəsihət
və açıq-aşkar
Qurandır».
İslam ehkamına görə,
peyğəmbərlərə nazil olan vəhy
övliyalara və ya şairlərə verilən ilhamdan daha yüksəkdir. Çünki şairə vəhyin
yalnız bir növü - ilham verildiyi halda, Peyğəmbərə həm
ilham, yəni müəyyən bir fikrin insanın ürəyinə damızdırılması,
dəruni, mübhəm
bir səslə ona təlqin edilməsi, eləcə də vəhyin başqa növləri - gerçək yuxu, Allah-təala ilə ya mələk vasitəsilə, yaxud da arada heç
bir vasitə olmadan (hicab arxasından) danışmaq
bəxş olunur.
Vəhy Peyğəmbərə yalnız
Allahdan nazil olduğu halda, ilham şairə, yaxud başqa bir kimsəyə Allahla yanaşı, Şeytanın vəsvəsəsindən,
cinlərdən və
pərilərdən də
gələ bilər.
Peyğəmbər məsum olduğundan
Şeytan ona batil fikirləri vəsvəsə ilə təlqin edə bilməz. Beləliklə, Peyğəmbər dərəcə etibarilə
şairdən əfzəl,
Peyğəmbərə nazil
olan vəhy isə övliyaya, şairə verilən ilhamdan daha üstündür.
Kamil insan, məsum məxluq olduğu üçün ruhi vəziyyətin, əqli səviyyənin ən yüksək mərtəbəsinə
yetişən Peyğəmbərin
şerə, şairliyə
ehtiyacı yoxdur.
Çünki o, ən yüksək
məqam olan nübüvvət dərəcəsinə
yüksəlmişdir. Dahi Füzuli buna işarə edərək yazır:
Ol düri-dürci «ənə əfsəh» ki, hikmət dayəsi,
Şer şəhdilə ləbi-canpərvərin
tər qılmamış.
Şer bir zivərdir,
əmma biz kimi naqislərə…
Ol ki kamildir,
onu möhtaci-zivər
qılmamış!
Bununla belə, Peyğəmbər
əleyhissəlam dinin,
əxlaqın, paklığın
və yüksək amalların təbliqində
şerin, sənətin
gücünü gözəl
bilmiş, şerə
və şairə yüksək qiymət vermişdi. O, Hübeyrə bin Vəhəb,
Üməyyə bin Əbis-Səlt
kimi xalqı bütpərəstliyə və
əxlaqsızlığa dəvət
edən müşrik şairləri qətiyyətlə
pisləmlş, Həssan
bin Sabit, Kəb bin Malik, Abdullah bin Rəvahə
kimi mömin şairlərə böyük
ehtiram göstərmiş,
onları əzizləmjş,
öz yanında saxlamışdır. Onlar Peyğəmbər
əleyhissəlamın hüzurunda
yüksək mövqe
sahibləri olmuşlar.
İslam tarixçilərinin
bildirdiklərinə görə,
Peyğəmbər əleyhissəlam
Həssan bin Sabitə
tez-tez müraciət edib: «Söylə ki, Ruhülqüds (cəbrail) səninlədir!» - deyərmiş.
Peyğəmbərimiz (s.ə.s)
özünün Mədinədəki
məscidində Həssan
bin Sabit üçün
xüsusi bir minbər düzəltdirmişdi.
Həssan qalxıb minbərdə əyləşər,
xalqı doğru yola, imana çağırar,
Rəsuli-Əkrəmin əleyhinə
danışan, ona iftira yaxan müşrikləri
və kafirləri həcv edərdi:
Şair oldur ki,
onun qəlbinə Həssan kimi
Nəfxeyi-Ruhüləmin eyləyə ilqayi-süxən!
Peyğəmbərin (s.ə.s) əshabələri arasında
şeir təbi olanlar az
deyildi. Əbu Bəkr, Ömər
də şeir deyərdilər. Əli əleyhissəlam
isə müqtədir
bir şair idi. Onun «Divani-Əmir»i ərəb
aləmində bu günə qədər möhtəşəm şeir
nümunələrindən hesab olunur.
«Qiyamət günü Allahın hüzurunda alimin mürəkkəbi şəhidin
qanından qiymətlidir»,
«Alimlər peyğəmbərlərin
varisləridir», «Elm Çində
də olsa, ardınca gedin!»- buyuran Peyğəmbər
əleyhissəlam elmi,
eləcə də şeri yüksək qiymətləndirərək: «Hikmətli
şeir də var», «Şeir bir sözdür; gözəl olanı da var, çirkin
olanı da. Sən gözəlini götür, çirkinini
at!» - söyləmişdi.
Qurani-Kərimin XXVI surəsinin 227-ci ayəsi, həmçinin yuxarıda deyilənlər
bəzi şərqşünasların
Muhəmməd peyğəmbərin,
guya şairləri sevmədiyi, şerə, sənətə qiymət
vermədiyi barədəki
əsassız müddəalarını
kökündən təkzib
edir.
Peyğəmbər əleyhissəlam Qurani-Kərimi öyrənməyi
və başqalarına
da öyrətməyi
vacib buyurmuşdur. Bu işin
böyük savabı
vardır. Mötəbər
hədislərin birində
belə deyilir: «Uşaqlarına Qurani-Kərimi
öyrədənlərə və ya onları
Quran müəlliminin yanına
göndərənlərə öyrədilən Quranın
hər hərfi üçün on dəfə
Kəbeyi-müəzzəmə ziyarətinin savabı verilər və qiyamət günü başına dövlət
tacı qonar». Odur ki, Quran oxumaqla feyzə çatmaq, savab qazanmaq istəyən onu yaxşı öyrənməli,
ərəbcə bilmədiyi
üçün Allah kəlamının
mənasını dəqiq
anlamasa da, heç olmasa, düzgün qiraətə
yiyələnməlidir. Qurani-Kərimi düz oxuyan
özünə savab,
səhv oxuyan isə günah qazanmış olur. Füzuli nə gözəl demişdir:
Ey xəta ləfzilə Quranın şükuhun sındıran,
Möcüzi-ayati Qurandan həzər qılmazmısan?
Hər əlif bir xəncəri-xunrizi-bürrandır
sənə,
Xəncəri-xunrizi-bürrandan həzər qılmazmısan?
Bir həkimi-kamilin darüş-şəfayi hikmətin
Qılmaq istərsən xərab,
ondan həzər qılmazmısan?
Qurani-Kərimin bəzi surələri, xüsusilə
Fatihə, İxlas, Yasin, cümə, Rəhman, Rəd, Dəhr, Tövbə, Nəhl surələri, Bəqərə surəsinin
ayətülkürsi hissəsi
dindarlar arasında daha çox oxunur ki, bu
da onların tez-tez oxunmasının möminə daha artıq savab qazandırması barədə
Peyğəmbər əleyhissəlamın
buyuruqları ilə bağlıdır. Məsələn,
adət üzrə ağır xəstənin,
can verən adamın yanında, yaxud qəbir üstündə
Yasin oxunur. Yasin surəsi haqqında hədisi-şərifdə
belə deyilir: «Yanında Yasin oxunan xəstə sudan doyaraq vəfat
edir və sudan doyaraq qəbir
evinə gedir». Və ya: «Müsəlman
bir xəstə yanında Yasin oxunduqda Rizvan adlı mələk cənnət şərbəti
gətirər. Xəstə
sudan doymuş
vəziyyətdə vəfat
edər və sudan doyaraq qəbrə
gedər. Onun suya ehtiyacı
olmaz». İslam ehkamına görə,
can üstə olan adama su içirtmək
lazımdır, çünki
bu zaman ona şiddətli yanğı üz verir. O anda Şeytan can verən adama saf su
göstərib: «Səndən
başqa tanrım yoxdur, desən, sənə su verərəm», - söyləyər.
Yasin surəsi oxunduqda isə bu susuzluq
aradan qalxar. Bundan əlavə, Yasin dünyanın keçici olduğunu bildirdiyi, cənnət nemətlərini, cəhənnəm
əzabını ətraflı
təsvir etdiyi üçün həmin surə ağır xəstə və ya can üstə olan adamın yanında oxunduqda onun imanını daha da artırar,
qəbir evinə imanla getməsinə səbəb olar. Yasin həm də dirilər üçün
bir ibrət dərsidir. Ümumiyyətlə,
müsəlman alimləri
Yasin oxunmasının
aşağıdakı on faydası
olduğunu göstərirlər:
1) bu
zaman ac tox olar, yəni gözləmədiyi yerdən
ona ruzi gələr;
2) susuzluq,
yanğı aradan qalxar;
3) paltarı
olmayan paltar tapar;
4) əcəli
çatmayan xəstə
şəfa tapar;
5) əcəli
çatan xəstə
ölüm acısını
duymaz;
6) can verən xəstənin gözünə
cənnət mələkləri
görünər;
7) insanın
qorxusu, səksəkəsi
aradan qalxar, ona xatircəmlik, əmin-amanlıq gələr;
8) qərib
adam və ya səfərdə olan özünə dost, hayan tapar;
9) subayların
evlənməsi asanlaşar;
10) itən
şey tapılar.
Rəd surəsi oxunduqda ruhun bədəndən
çıxması asanlaşar, ayətülkürsi əmin-amanlıq,
salamatlıq bəxş edər, ər-Rəhman surəsi
insana təsəlli əta edər və i.a. Quranın
hansı surələrinin, bu və ya digər surənin
hansı ayələrinin hansı məqamda oxunması barədə
hədislərdə, təfsirlərdə və şəriət
kitablarında ətraflı məlumat vardır.
Mərkəz.- 2010.- 23 noyabr.- S.16.