«Müəllim»
adını həmişə uca tutan müəllim
Faiq
Şahbazlı: «Qəlbən müəllim olmayanlar
bu yolda çox gedə bilmirlər»
Dünən ən şərəfli
peşənin daşıyıcıları sayılan müəllimlər
öz bayramlarını qeyd
etdilər. «Müəllimlər günü»ndə təhsil
işçilərinə ən böyük
hədiyyə də elə ölkə başçısı
İlham Əliyev tərəfindən verildi. Prezident sərəncam
imzalayaraq bir qrup təhsil işçisinə «əməkdar
müəllim» fəxri adı verdi. Onların arasında neçə illərdir ki, təhsil sahəsində sözün
əsl mənasında külüng vuran, millətinin maariflənməsinə xidmət
edən, xeyirxah işləri, mütərəqqi
əməlləri ilə tanınan Təhsil Nazirliyinin
şöbə müdiri, filologiya
elmləri namizədi, Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin müəllimi
Faiq Şahbazlının da
adı var.
Hər tədris
ili öncəsi, eləcə də dərs
ili boyu orta məktəblərin dərslik təminatı
ilə bağlı suallarımızı cavablandıran Faiq müəllimlə bu
dəfə nazirliyin Dərslik və Nəşriyyat
şöbəsinin müdiri kimi yox, sadəcə, bir müəllim kimi
söhbət etdik.
- Faiq müəllim, «əməkdar müəllim» fəxri
adının sizə veriləcəyini gözləyirdinizmi? Bu
xəbəri necə qarşıladınız?
- Doğrusu «əməkdar müəllim» adı almaq
arzum idi. Təbii ki, bu fəxri adı daşımaq hər bir
təhsil işçisinin arzusudur. Amma mən gözləmirdim.
Bu xəbəri mənə yoldaşlarım zəng edib verdi.
Sözün açığı «əməkdar müəllim»
adı aldığımı eşidəndə hansı hislər
keçirdiyimi sözlə ifadə edə bilmərəm. Amma
bir an ürəyimdən dərin bir minnətdarlıq hissi
keçdi. Məni bu fəxri ada layiq bilib təqdimatımı
göndərən təhsil naziri cənab Misir Mərdanovdan
tutmuş, prezidentimiz İlham Əliyevə qədər hər
kəsə ürəyimdə dərin minnətdarlığımı
bildirdim. Belə bir ada layiq görülməyim təvazökarlıqdan
kənar olsa da, etiraf edim ki, mənim üçün çox
xoş idi. Mən 1972-ci ildən pedaqoji fəaliyyətlə məşğulam.
Bu ad mənim 32 illik pedaqoji fəaliyyətimə dövlət
tərəfindən verilən qiymət və göstərilən
diqqətdir. Çalışacağam ki, bundan sonra da bu qiyməti
doğruldum.
- Faiq müəllim, necə oldu ki, müəllimliyi
seçdiniz?
- Mən bu peşəni sevərək seçmişəm.
Həmişə ətrafımda müəllimlərə olan
hörmət sevdirib bu peşəni mənə. 1955-ci il aprel
aynının 25-də Dəvəçi (indiki Şabran)
rayonunun Orta Əmirxanlı (indiki Vələsli) kəndində
anadan olmuşam. Həmin kənddə mənim ana dili müəllimim
vardı, Qədir müəllim. O müəllim sevdirib mənə
dilçiliyi. 8 illik təhsilimi öz doğma kəndimdə
alsam da, IX-X sinifləri Dəvəçi şəhər
Tofiq Abbasov adına orta məktəbdə başa vurmuşam.
1974-cü ildə APİ-nin filologiya fakültəsinə daxil
olmuşam. Həmin illərdə mən Feyzulla Qasımzadə,
Əbdüləzəl Dəmirçizadə, İsmayıl
Şıxlı, Afat Qurbanov, İmran Babayev, Əbdül Əlizadə
kimi görkəmli alimlərdən dərs almışam. Fərqlənmə
diplomu ilə ali təhsilimi başa vurduqdan sonra öz
xahişimlə Qubanın Xaltan kənd orta məktəbinə
gedib orada müəllim kimi fəaliyyətə
başlamışam. Bir ildən sonra direktor müavini işləmişəm.
Sonra məni elə işlədiyim məktəbə direktor təyin
etdilər. Üç ildən sonra 1981-ci ildə Bakıya
köçüb 83 nömrəli məktəbdə direktor
müavini işləmişəm. Altı aydan sonra APİ-nin
aspiranturasının əyani şöbəsinə daxil oldum.
Professor Afat Qurbanovun rəhbərliyi
ilə 1986-cı ildə «Azərbaycan dilçiliyinin
inkişafında professor Ə.Dəmirçizadənin
rolu» mövzusunda namizədlik
dissertasiyasını müdafiə edərək filologiya elmləri namizədi alimlik
dərəcəsini aldım. Azərbaycan dilçiliyi
kafedrasında laborant, müəllim və
dosent vəzifələrində çalışmışam.
Bir müddət sonra
- 1995-ci ildə Dəvəçi Rayon İcra Hakimiyyətində şöbə müdiri işləsəm də, ali məktəb auditoriyaları, tələbələr
üçün qəribsədim. Qısa müddətdən sonra
oradakı yüksək vəzifədən imtina
edərək yenidən APİ-yə qayıdıb sevimli müəllimlik peşəmlə məşğul
olmağa başladım. 1997-ci ildən Təhsil
Nazirliyinin Elm İdarəsinin
rəis müavini vəzifəsinə təyin
edildim. Bir
müddət burada işlədikdən sonra Dərslik və nəşriyyat
şöbəsinə müdir müavini təyin edildim.
2006-cı ildən isə bu şöbənin
müdiri vəzifəsində
çalışıram. Amma indiyədək
sevimli peşəmi atmamışam. Bu gün də universitetdə
müəllim işləyirəm.
- Müəllimlik şərəfli
peşə sayılır. Sizcə bu günün müəllimləri bu şərəfli peşənin yükünü öz
çiyinlərində daşıya bilirlərmi?
- Əlbəttə, müəllimlik
peşəsini daşıyan hər bir kəs
bu sənətin şərəfli və məsuliyyətli
olduğunu dərk etməlidir.
Mənim fikrimcə, peşəsi
müəllim olan hər bir
insan bu şərəfli
adı öz çiynində
daşıyır. Ona görə də
fürsətdən istifadə edib bütün müəllimləri bayram münasibətilə təbrik edirəm.
Amma hər günün
öz tələbi var.
Ona görə bu
peşə sahibləri də hər gün
inkişaf etməli, irəli getməlidirlər.
Onsuz da qəlbən
müəllim olmayanlar bu
yolda çox gedə
bilmirlər.
- Faiq müəllim, deyirlər ki, qəbulda kiminsə
sizi gözləməsini xoşlamırsınız, xüsusilə
də müəllimin.
- Düz deyirlər. Müəllimlik mənim peşəmdir.
Mən bu peşəyə o qədər yüksək dəyər
verirəm ki, istənilən müəllimin qapının
ağzında ayaq üstə gözləməsinə dözə
bilmirəm. Bu gün mənə verilən bu fəxri ada
görə həm də mənə kömək olan müəllimlərə
də minnətdaram.
- Son dövrlər müəllim-şagird münasibətlərində
bir qədər soyuqluq müşahidə olunur. Sizcə bunun səbəbi nədir?
- Bilirsiniz, əvvəl
qapalı bir dövrdə
yaşayırdıq. Sovet dövrü olduğundan, demokratik ruh yox idi. Müəllimlə-şagird o vaxt belə
sərbəst ünsiyyətə
girə bilmirdi. İndiki vəziyyəti mən müəllimə olan hörmətin azalması yox, sərbəstliyin çoxalması kimi qiymətləndirirəm.
- İndi hörmət əlaməti
olaraq, hər kəsə müəllim deyirlər. Sizcə bu müəllim
adını ucuzlaşdırmır
ki?
- «Müəllim» hörmət üçün
adlara qoşularaq deyilir. Amma əslində müəllim
özünün mənimsədiyi,
yiyələndiyi bilikləri,
bacarıqları, əldə
etdiyi, qazandığı
təcrübəni, həyatı
dərk etməsi və ona münasibətini
digərlərinə verən,
ötürən şəxsdir.
Amma geniş ictimai mənada müəllim- mütəfəkkir, ictimai
xadim, insanların dünyagörüşünü və inamını formalaşdıran, onlara həyatda öz yolunu tapmaqda kömək edən insandır.
«Müəllim» anlayışı müxtəlif
mənbələrdə müxtəlif
ifadələrlə şərh
edilməsinə baxmayaraq,
nəticə etibarı
ilə mahiyyətcə
eyni mənanı bildirir. Müəllim - ilk növbədə bilikli, savadlı, tərbiyəli, uşaqları
və peşəsini sevən, uşaqları, gəncləri xalqın, vətənin gələcəyi
üçün hazırlayan
vətənpərvər insandır,
vətəndaşdır, ictimai
xadimdir. Müəllim gənc nəslin mənəvi aləminin memarı, cəmiyyətin
etibar etdiyi şəxsdir. cəmiyyət ən əziz, ən qiymətli sərvətini
- uşaqları, öz
ümidini, öz gələcəyini müəllimə
etibar edir.
Ona görə də cəmiyyətə yararsız olan insanlara müəllim deyə müraciət edilməsini istəməzdim. Müəllim adı həmişə
uca tutulmalıdır.
- Müəllim olmaqla
yanaşı, siz həm də Təhsil Nazirliyində ölkənin dərslik siyasətini həyata keçirən bir şöbəyə rəhbərlik
edirsiniz. Bununla belə sualımızı
bir şöbə rəhbəri kimi yox, müəllim kimi cavablandırmağınızı
xahiş edirik. Bir müəllim kimi yeni çap olunan dərsliklərdən
razısınızmı?
- Desəm ki, razıyam, deyəcəklər
ki, öz işinə pis demək istəmir. Narazıyam desəm də, düz çıxmaz.
Hər bir halda nəzərə almaq lazımdır ki, biz 70 il
SSRİ-nin tərkibində
yaşamışıq. Öz dərslik
siyasətimizi müstəqillik
əldə etdikdən
sonra müstəqil şəkildə yürütməyə
başlamışıq. Hələ də elə fənlər var ki, həmin fənlər üzrə dərsliklər hazırlayanda
digər respublikaların
dərsliklərindən kəskin
fərqlənmək olmur.
Bu fənlərə kimya, fizika fənlərini
misal çəkmək
olar. Amma buna baxmayaraq,
bizim hər bir fənn üzrə
dərsliklərimiz hazırlanır.
Üç ildir ki, yeni kurikulum əsasında dərsliklərin
hazırlanmasına başlamışıq.
Biz bu 20 ildə
həm keçmiş
sovet dərsliklərindən
ayrılaraq müstəqil
dərsliklərimizi hazırlamışıq,
həm də milli kurikulumu hazırlayaraq bunun əsasında yeni bir siyasətə keçmişik. Ona görə
də bu istiqamətdə ləngimə
və problemlər yaransa da, qarşıda
böyük bir yol var ki,
biz həmin yola doğru gedirik.
Təbii ki, dərsliklərin
poliqrafik keyfiyyəti və məzmun baxımından çox irəli getmişik. Düzdür, dərsliklərə iradlar da var. Amma dərsliyin hazırlanmasına hamı
münasibət bildirə
bilməz. Bunun üçün
həmin şəxs gərək metodiki, elmi cəhətdən bilikli olsun. Hər halda dərsliklərimiz anlaşıqlıdır. Ona görə də mən milli dərsliklərimizi yüksək
qiymətləndirirəm.
Zülfiyyə QULİYEVA
Mərkəz.-
2010.- 6 oktyabr.- S.9.