«Quran və elm»
XII söhbət
İnsanın
torpaqdan yaradılması
Quranda rüşeymin
ilk üç dövrü nütfə, ələq və mudğa (qığırdaq, sümük)
sözləri ilə ifadə olunur.
Rüşeymin inkişaf mərhələləri barədə
Qurani-Kərim belə buyurur: Muminun surəsi, ayə 12-14:
12.
"Biz, həqiqətən, insanı tərtəmiz
gildən yaratdıq".
13.
"Sonra onu (Adəm
övladını) nütfə halında möhkəm bir yerdə (ana bətnində)
yerləşdirdik".
14.
"Sonra nütfəni laxtalanmış qana çevirdik, sonra laxtalanmış qanı bir
parça ət etdik,
sonra o bir
parça əti sümüklərə döndərdik,
sonra sümükləri ətlə örtdük və daha sonra onu bambaşqa
bir məxluq olaraq
yaratdıq. Yaradanların ən gözəli olan
Allah nə qədər uludur".
Ələq
surəsi, ayə 2:
"O, insanı laxtalanmış qandan yaratdı".
Həcc surəsi, ayə 5:
"Ey insanlar! Öləndən sonra yenidən
diriləcəyinizə şübhəniz
varsa, bilin ki, Biz sizi gildən,
sonra nütfədən,
sonra laxtalanmış
qandan, daha sonra müəyyən, tam
bir şəklə düşmüş (formalaşmış)
və düşməmiş
(formalaşmamış) bir
parça ətdən
yaratdıq ki, sizə qüdrətimizi göstərək. İstədiyimizi
ana bətnində müəyyən bir müddət saxlayar, sonra sizi uşaq
olaraq (doğulub) çıxardarıq...".
Göründüyü kimi, Qurani-Kərimin
rüşeymin ana bətnindəki inkişaf
mərhələləri barədə
dedikləri müasir elmin gəldiyi nəticələrlə uyğunluq
təşkil edir.
Həzrəti İsa necə doğulmuşdur. Həzrəti İsanın doğuluşu
tarix boyu mübahisə doğuran məsələlərdəndir. İncilə
və Qurana görə, Allah-təala bakirə Məryəmə
bir mələk göndərmiş, Məryəm
mələyin üfürməsi
nəticəsində hamilə
olmuş və bakirə olaraq Həzrəti İsanı
dünyaya gətirmişdir.
Quranın Məryəm surəsinin 19-22-ci ayələrində
bu barədə buyurulur:
19. "cəbrail:
"Mən sənə
yalnız təmiz, məsum bir oğlan bağışlamaq
üçün Rəbbinin
(göndərdiyi) elçisiyəm",
- dedi.
20. Məryəm dedi: "Mənim necə oğlum ola bilər
ki, mənə indiyədək bir insan əli toxunmamışdır. Mən zinakar
da deyiləm".
21. cəbrail:
"Elədir, Rəbbin
buyurdu ki, bu mənim üçün
asandır. Biz onu insanlar üçün
(qüdrətimizə dəlalət
edən) bir möcüzə, (sənə
və möminlərə
isə) dərgahımızdan
bir mərhəmət
olaraq edəcəyik.
Bu əzəldən olmuş bir hökmdür".
22. Məryəm artıq (cəbrailin üfürməsi
ilə İsaya) hamilə qaldı və onunla uzaq bir yerdə
(xəlvətə) çəkildi".
Yuxarıdakı mübarək ayələrdən aydındır
ki, Məryəm bakirə olaraq (mayalanma olmadan) hamilə qalır. Lakin elmdə hamıya
məlumdur ki, bütün heyvanlarda və insanlarda rüşeymin əmələ
gəlməsi üçün
kişinin nütfəsinin
qadının nütfəsini
mayalaması, daha doğrusu, erkəyin nütfəsi ilə dişinin nütfəsinin
birləşməsi lazımdır.
Əks təqdirdə, hamiləlik
olmaz, bala əmələ gəlməz.
Elə buna görə də, o zaman yəhudilər bu işdə ibadətgahda Məryəmin yanına girib-çıxan Zəkəriyya
peyğəmbəri günahkar
bildilər, o məsum
peyğəmbəri zinakar
hesab edərək balta ilə doğrayıb öldürdülər.
Sonrakı dövrlərdə də insanların bir çoxu, demək olar ki, əksəriyyət elmin bu müddəasına
istinadən belə hesab edirdi ki,
Məryəmin bakirə
olaraq hamilə qalması rəvayətdir,
həqiqətdən uzaq
bir işdir.
Həqiqətən, rüşeymin inkişafının başlanğıc
anı kişi
və qadın nütfələrinin (spermalarının)
birləşməsidir. Kişinin nütfəsi
yumurta hüceyrəsinə
daxil olduqdan sonra ona aktivləşdirici
təsir göstərir,
beləliklə də
onun inkişafına səbəb olur. Erkəyin nütfəsi, eyni zamanda yumurtaya atanın xromosomunu da (irsiyyət elementlərini, məlumatlarını)
daxil edir. Bu, bütövlükdə belədir. Lakin eyni zamanda, elmə o da məlumdur ki, bir çox canlılarda yumurta hüceyrəsinin mayalanma olmadan inkişaf edib rüşeymə çevrilməsi mümkündür.
Müasir elmdə partenogenez
adlanan bu üsulla çoxalma məməlilərdə, arılarda,
ilbizlərdə müşahidə
olunur. Bu canlılarda mayalanmamış
yumurtadan erkək fərdlər, mayalanmış
yumurtadan isə dişi fərdlər əmələ gəlir.
Təbiətdə partenogenez hadisəsi
bəzi onurğalı
heyvanlarda da (məsələn, hind toyuqlarında,
kərtənkələdə) müşahidə olunur.
Onu da qeyd etmək
lazımdır ki, təbii (öz-özünə
gedən) partenogenezin mexanizmi elmə hələ də məlum deyildir. XIX əsrin sonları
- XX əsrin əvvəllərində
elm tərəfindən sübut
edilmişdir ki, partenogenez hadisəsini süni yolla da yaratmaq mümkündür.
Bu hadisə ilk dəfə 1886-cı ildə
rus alimi A.Tixomirov tərəfindən
ipəkqurdu üzərində
sübuta yetirilmişdir.
Məməlilərdə süni partenogenezin
mümkünlüyünü ilk dəfə 1936-cı ildə
c.Riunkis sübuta yetirmişdir.
İnsanda mayalanmamış yumurtadan
rüşeymin inkişaf
edə bilməsini ilk
dəfə 1939-cu ildə
Amerika alimi R.Xeqstr 23 yaşlı qız üzərində apardığı təcrübələrlə
sübut etmişdir.
Beləliklə,
partenogenezin mexanizmi
elmə hələlik məlum olmasa da, yumurta hüceyrəsinin
mayalanma olmadan inkişaf edib
rüşeymə çevrilə bilməsi müasir
elm tərəfindən sübut
olunmuş yeni bir faktdır. Elə buna
görə də, Məryəmin bakirə olaraq
(ərə getmədən, kişi ilə
yaxınlıq etmədən) uşağa
qalmasının mümkünlüyü
artıq heç kəsdə şübhə
doğurmamalıdır. 1400 il bundan əvvəl Quranda bəyan
edilmiş bu faktın
doğruluğu və elmiliyi
yalnız XIX-XX əsrlərdə təsbit edilmişdir.
(Bu haqda
daha ətraflı bax:
X.Q.Qənbərov. Göstərilən əsəri,
s. 25-32).
Onu
da qeyd etmək
lazımdır ki, Allah-təala ilk insanı torpaqdan, Həvvanı
anasız olaraq Adəmin
qabırğasından, sonrakı insanları ata-ana
vasitəsilə bir-birindən, Həzrəti İsanı isə
atasız yaratmaqla,
yaradılışın müxtəlif şəkillərdə
təzahür etdiyini, qüdrətinin sonsuz olduğunu, Onun qüdrətilə insan oğlunun dərk edə
bilmədiyi çox-çox şeylərin,
daha doğrusu,
Allahın istədiyi hər şeyin mümkün olduğunu bəndələrinə
bəyan etmişdir.
XIII söhbət
Barmaq izləri. Genetikaya dair
Allah-təala Qiyamə surəsinin
3-4-cü ayələrində buyurur:
"Məgər insan elə güman edir ki, (qiyamət
günü) onun sümüklərini bir yerə yığa bilməyəcəyik? Biz onun barmaqlarını da (barmaq sümüklərini
də, barmaqlarının
uclarını da) düzəltməyə qadirik".
Ayədən göründüyü kimi, Allah-təala qiyamət günü insanı diriltdikdə onun barmaq uclarının
izlərini belə tam
dəqiqliklə bərpa
edəcəkdir. Elmdə insan barmaqlarının
ucundakı dəridə
izlərin bütün
insanlarda fərqli olduğunu ilk dəfə
1686-cı ildə anatom
Marçello Malpigi
(1628-1694), sonralar isə
1823-cü ildə Y.Purkine
(1787-1869) söyləmişdir.
Barmaq izlərini öyrənən
sahə daktiloskopiya adlanır. Hazırda bu elmin köməyi ilə hər hansı bir cinayətkarı, yaxud müqəssiri asanlıqla müəyyən
etmək olur. Barmaq formaları, barmaq izləri insan psixologiyasının əsas
cəhətlərini özündə
əks etdirir. Məsələn, baş barmağın
birinci bəndi (falanqası) böyükdürsə,
bu, iradənin çox güclü olmasını göstərir.
Məlumdur ki, Qalileyin
(1564-1642), Dekartın (1596-1650), Nyutonun, Volterin (1694-1778) baş barmaqları belə formaya malik olub. Lakin iradəsizliyi və
çox zəifliyi ilə tanınmış olan Fransa kralı
XI Luinin baş barmağının birinci
bəndi çox kiçik olub.
Göründüyü kimi, insan
barmaqlarının izinin
bütün insanlarda fərqli olduğu elm tərəfindən XX əsrin
əvvəllərində tam sübuta yetirilməsinə
baxmayaraq, həmin fikir 1400 il bundan
əvvəl Allahın
kitabında öz əksini tapmışdır.
(Bu haqda daha ətraflı bax: X. Q. Qənbərov. Göstərilən əsəri, s. 40-43).
Qurani-Kərimin Əraf surəsinin 172-ci ayəsində
Allah-təala buyurur:
"Ey Peyğəmbərim,
xatırla ki, bir zaman Rəbbin
Adəm oğullarının
bellərindən nəsillərini
çıxardıb onları
özlərinə (bir-birinə)
şahid tutaraq: "Mən sizin Rəbbiniz deyiləmmi",
- soruşmuş, onlar
da: "Bəli, Rəbbimizsən", - deyə
cavab vermişdilər".
Bu ayədə "Adəm oğullarının bellərindən
nəsillərini çıxardıb
onları özlərinə
şahid tutaraq" ifadəsində atadan (valideynlərdən) övladlara
(nəsillərə) əlamətlərin
irsən keçməsi
fikri verilmişdir.
Mərkəz.- 2010.- 22 oktyabr.- S. 16.