«Quran və elm»
XIV söhbət
Əcəl
vaxtı müəyyən edilmiş bir yazıdır
Ali-İmran surəsinin 145-ci ayəsində
buyurulur:
"Allahın izni olmayınca heç kəsə ölüm yoxdur. O, vaxtı müəyyən
edilmiş bir yazıdır".
Əraf surəsinin 34-cü ayəsində deyilir:
"Hər bir ümmətin
(əzəldən müəyyən
edilmiş) bir əcəli (ölümü,
tənəzzül vaxtı)
vardır. Onların əcəli gəlib
çatdıqda bircə
saat belə (ondan) nə dala qalar, nə
də qabağa keçə bilərlər".
Hicr surəsinin 5-ci ayəsində deyilir:
"Heç bir ümmət əcəlini
nə qabağa çəkə bilər,
nə də yubandıra bilər".
Bu ayədən açıq-aşkar
məlum olur ki, insan ömrünün
uzunluğu qabaqcadan təyin edilmiş bir vaxtdır. İnsan onu nə uzada, nə də qısalda bilər. Müasir elmi faktlara görə də, insan ömrünün uzunluğu genlərdə yazılmış bir məlumatdır. İnsan bu
məlumatı dəyişə
bilməz. Bir çox
alimlərin fikrincə,
ömrün uzunluğu
növü xarakterizə
edən əlamətdir.
Məşhur amerikalı genetika
alimi Feodosi Dobrjanski (1900-1975) göstərir
ki, insanın ölümü (və ya ömrü) onun genotipi ilə
(gendə həkk olunmuş məlumatla) müəyyən olunur.
Müasir dövrdə insan
ömrünün uzunluğunda
genetik amilin rolu heç bir şübhə doğurmur. Belə ki, müxtəlif
genetik metodlarla sübut olunmuşdur ki, insanın ömrünün uzunluğu
gen ilə təyin olunur. İnsan ömrünün genetik müəyyən olunması faktını
ilk dəfə 1928-ci ildə
amerikan alimi A. Bell söyləmişdir.
Alimlər, eyni zamanda belə hesab edirlər ki, insanın ömrünü
təyin edən genin potensialının tam
həyata keçməsində
müəyyən şəraitin
və həyat tərzinin də rolu vardır. (Bu barədə bax: X. Q. Qənbərov. Göstərilən əsəri, s. 43-46). Göründüyü kimi,
insanın əlamətlərinin
(xüsusiyyətlərinin) genetik olması və nəsildən-nəslə
ötürülməsi, eləcə
də ömrün uzunluğunun qabaqcadan təyin olunması elm aləminə XIX-XX əsrlərdə
məlum olduğu halda, bu fikirlər
1400 ildən bir qədər əvvəl Qurani-Kərimdə söylənmişdir.
XV söhbət
Dağlar
Allah-təala Loğman surəsinin 10-cu ayəsində buyurur:
"Allah gördüyümüz göyləri dirəksiz yaratmış, sizi yırğalamasın (atıb-tutmasın)
deyə, yerdə (möhkəm durmuş) dağlar bərqərar etmişdir".
Nəbə surəsi, 6-7-ci ayələr:
"Məgər Biz yer üzünü döşək,
dağları da dirək etmədikmi?"
Müasir coğrafiya elmi
dağların Yer üzünün müvazinətini
qoruyan dirəklər,
obyektlər olduğunu
qəbul edir. Görkəmli Quran müfəssirləri Muhəmməd
Əbduh, Mustafa əl-Məraği
(?-?), Əlmalılı Həmdi
Yazır dağların
Yer üzünün sabitliyini, müvazinətini
qoruduğunu, onun titrəməsinin, yırğalanmasının
qarşısını aldığını
qeyd edirlər.
Həzrəti Əli də "Nəhcül-bəlağə"də
Allah-təalanın dağlarla
(qayalarla) Yer üzünün titrəməsinin
qarşısını aldığına
işarə etmişdir. Bu mövzu ilə daha dərindən
məşğul olan müasir təfsir alimlərindən Vəhidəddin
xan özünün,
"əl-İslam yətəhəddə"
adlı əsərində
bu barədə belə yazır:
"Modern elm on üç əsr bu reallıqdan
uzaq və xəbərsiz yaşadı.
Lakin coğrafiya sahəsində
aparılan yeni araşdırmalar nəticəsində
bu gün bu qanun "müvazinət" adı
altında təsbit olunmaqdadır. Müasir elm bu
qanunun sirlərinə
nisbətdə çox
geridir".
Məşhur Misir alimi,
Quran müfəssiri Seyyid
Qütb Fussilət surəsinin 10-cu ayəsinin
izahında doktor Əhməd Zəkinin
(1867-1934) "Göydə Allah ilə" adlı əsərinə istinadən
belə deyir:
"Şübhəsiz ki, Yer üzünün səthində və ya dərinliklərində
meydana gələn hər bir hadisənin
dünyaya təsiri olmaqdadır. Bir yerdən digər
bir yerə nəql edilən (daşınan) böyük
maddə yığınları
dünyanın dönüşünə
təsir etməkdədir.
Yer üzü hərəkətinin
yavaş olmasının
yeganə səbəbi
və amili mədd və cəzr (qabarma və çəkilmə)
deyildir. Hətta çayların
bir tərəfdən
o biri tərəfə
daşıdıqları sular
belə bu dönüşə təsir
edir. Küləklərin gücü fırlanma
sürətinə təsir
edir. Dənizin dərinliklərinə düşən göylər,
Yer üzünün bu və ya
digər yerlərində
mövcud olan yüksəkliklər dünyanın
dönüşünə təsir
edir. Buradan aydın olur
ki, bu dərəcədə
həssas olan Yer üzündə müvazinətin möhkəm
dağlarla saxlanılması
heç də təəccübləniləsi bir durum deyildir. Necə ki, Quran bu həqiqəti
14 əsr bundan əvvəl bəyan etmişdir". (Seyyid
Qütb, Fi zilalil-Quran, c. VII, cüz
23, s. 116-117).
Dünyamızın (Yer üzünün)
xaricdən qarşılaşdığı
təzyiqlə, öz
daxilindən etdiyi təzyiq (basqı) arasında dağlar bir müvazinət ünsürü olmaqdadır. Təbii ki, bu, mühitdən-mühitə dəyişməkdədir.
Bir yerdə göyə ucalan dağlar, digər bir yerdə isə dərin çuxurların
mövcud olması Yer üzündəki müvazinəti saxlayan ən önəmli bir amildir. Dağlarla Yer üzü arasında həssas bir rabitə və incə bir müvazinət mövcuddur. Dünyada
buna bənzər neçə-neçə məlum
olmayan, açılmamış
qanunlar və həqiqətlər vardır
ki, Qurani-Kərim on dörd əsr bundan öncə onlara işarə etmiş, lakin bəşəriyyət bunların
bir qisminə yüz illərdən sonra yetişmiş, bir qisminə isə hələ də yetişə bilməmişdir və nə vaxt yetişəcəyi
də məlum deyildir.
XVI söhbət
Kömürün təşəkkülü
Allah-təala insan oğullarının Yer üzünü gəzib dolaşmalarını və
Onun məxluqatı
ilk dəfə necə
yaratdığına baxmalarını
istəməkdədir. Ənkəbut surəsinin 20-ci ayəsində
buyurulur:
"Yer üzündə gəzib dolaşın, Allahın ilk öncədən
məxluqatı necə
yaratdığına baxın!"
Bəzi islam
alimləri bu ayənin və bəzi başqa ayələrin Yer üzünün araşdırılmasına,
özəlliklə geologiya
elminə işarə
etdiyini söyləyirlər.
İslam təfsirçilərindən
Muhəmməd bin Əhməd
əl-İskəndərani (?-1888) bu məsələ ilə bağlı belə deyir: "Şamlı xristian təbiblər daş kömürün təşəkkül
tapması məsələsini
ələ alaraq bunu Tövratda və İncillərdə
axtarmağa başladılar.
Bu xüsusda onlarda
bir şey tapmayınca məndən bunun Quranda olub-olmadığını
soruşdular, mən də öz təfsirimi bunun üçün yazdım".
İskəndərani və ondan
sonra Əbdürrəzzaq
Növfəl, Əlmalılı
Həmdi Yazır kimi təfsirçilər
Quranın Əla surəsinin 4-5-ci ayələrinin
buna işarə etdiyini göstərirlər. Ayədə belə deyilir:
"O Rəbbinin ki, (torpaqdan yaşıl) otlar çıxartdı. Sonra da onu (qupquru) qara çör-çöpə
döndərdi".
Onların fikrincə, Allah-təala
bu ayələrdə onu demək istəyir ki, O, əvvəlcə otlaqlarda,
yaylaqlarda, bağça
və ormanlarda hər cür ağac yetişdirdi, sonra isə onları qapqara bir gübrə və kömür halına saldı. İskəndərani belə hesab
edir ki, Qurandakı bu ifadədən anlaşılacağı
üzrə, Yer üzü əvvəllər
düz bir səth halında idi, dağlar da hələ təşəkkül tapmamışdı.
Həmin dövrdə
hava çox isti və rütubətli,
Yer üzü də çox sulu olduğundan,
bugünkü bitkilərə
bənzəməyən, ancaq
onların ibtidai şəklini təşkil
edən (yosunvarı) bitkilər meydana gəlmişdi. Bu bitkilər həddən ziyadə çox olduğundan Yer üzünü örtmüşdü.
Daha sonralar Yer üzündə
meydana gələn geoloji dəyişikliklər
və Yer hərəkətləri nəticəsində
dağlar meydana gəlmiş və həmin bitkilər Yerin dərinliklərində
qalmışdır. Yerin altı
çox isti olduğundan bu bitkilər bəzi ünsürlərini və
xüsusiyyətlərini itirmiş,
Yerin altındakı yağlı və qatranlı maddələri
içmişdir. Nəticədə bu yağlı və qatranlı bitkilər, uzun dövrlər və illərdən sonra kömür halına düşmüşdür.
Mərkəz.- 2010.- 23 oktyabr.- S. 16.