“Quran və
elm”
Keçən əsrin
ortalarında dünyanın bir sıra görkəmli fizikləri
və kimyaçıları bütün qüvvələrini
sərf edərək atomun parçalanmasına nail
olmuşlar. Dünyanı lərzəyə salan atom bombası
məhz bunun nəticəsində yaranmışdır.
Qurani-Kərimdə
isə nəinki atomun varlığına işarə
edilmiş, hətta ondan da kiçik hissəciklər ola biləcəyi
bəyan edilmişdir.
Yunus surəsi, ayə
61:
"Yerdə və
göydə zərrə qədər bir şey sənin Rəbbindən
gizli qalmaz. Ondan daha böyük, daha kiçik elə bir
şey də yoxdur ki, açıq-aydın kitabda (lövhi-məhfuzda)
olmasın!"
Səba surəsi, ayə
3:
"Nə göylərdə,
nə də yerdə zərrə qədər bir şey Ondan
gizli qalmaz. Bundan kiçik, yaxud böyük elə bir şey
də yoxdur ki, açıq-aydın kitabda olmasın".
Səba surəsi, ayə
22:
"Allahdan başqa
tanrı zənn etdiklərinizi (köməyə)
çağırın. Onlar göylərdə və yerdə
zərrəcə bir şeyə sahib deyillər".
Nisa surəsi, ayə
40:
"Həqiqətən,
Allah (heç kəsə) zərrə qədər zülm etməz".
Zilzal surəsi, ayə
7-8:
"Kim (dünyada)
zərrə qədər yaxşı iş
görmüşdürsə, onun mükafatını, kim də
zərrə qədər pis iş görmüşdürsə,
onun zərərini görəcəkdir".
Bir daha qeyd edirik ki,
XIX əsrə qədər elmə hakim olan atomun
parçalanmazlığı, bölünməzliyi fikri idi.
Lakin XX əsrdə alimlər atomu parçalaya bildilər.
Bunun nəticəsində də atomda üç
ünsürün - proton, neytron və elektronun
varlığı bəlli oldu. Qurani-Kərimdəki "zərrədən
daha kiçik" ifadəsi atomun parçalanmasının
mümkün olduğuna açıq-aydın bir işarədir.
Səba surəsində
işlənmiş "nə göylərdə, nə də
yerdə" ifadəsi yerdəki atomların özəlliklərinin
Günəş və ulduzlarda da eynilə mövcud
olduğunu bildirməkdədir.
Müasir Quran
müfəssiri Yusif Mürüvvə qeyd edir ki, Səfəvilər
dövründə yaşayıb-yaratmış məşhur
islam alimi Məhəmməd bin Hüseyn Bəhaəddin Amili
(?-1622) özünün "əl-cövhərül-fərd"
əsərində atomun parçalana biləcəyi nəzəriyyəsini
irəli sürmüş, Qurani-Kərim isə həmin fikri
çox-çox əsrlər bundan əvvəl bəşəriyyətə
bəyan etmişdir. Şübhə yoxdur ki,
dövrünün böyük alimi Bəhaəddin Amili bu məsələdə
Qurani-Kərimə əsaslanmışdır.
XXI söhbət
Su haqqında
Quran
Yer üzündə baş verən təbiət hadisələrinə
dair verdiyi xəbərlərdə suya böyük önəm
vermişdir. Suyun Yer üzündə daim dövr etməsi bu
ayələrdə xüsusi bir dəqiqliklə təsvir
edilmişdir.
Suyun
insan həyatındakı əhəmiyyətinə toxunan Quran
ayələrini oxuduğumuz zaman onların çağdaş
elmin və texnikanın anlayışları ilə uyğun gəldiyinin
şahidi oluruq.
Yeraltı
suların, yağışların torpağa sızması nəticəsində
təşəkkül tapması fikri eramızdan əvvəl
birinci yüzillikdə yaşamış romalı Vitruv
adlı bir mütəxəssis tərəfindən irəli
sürülsə də, bu görüş ilkin və
sonrakı orta əsrlərdə geniş
yayılmamışdır.
Miletli
Falesin (e.ə.640-546) e.ə. VII əsrdə irəli
sürdüyü nəzəriyyəyə görə,
yeraltı sular Yer üzündə əsən küləklər
vasitəsilə havaya fışqıran okean sularının
torpağa düşüb, ora hopması nəticəsində
yaranır. Platon (e.ə.428-348) da bu fikrə tərəfdar
çıxmış, XVIII əsrdə Dekart həmin fikri
müdafiə etmişdir. Aristotel isə belə hesab edir ki,
yerdən yüksələn su buxarı dağların soyuq
çuxurlarında qatılaşıb kəsifləşərək
yeraltı gölləri əmələ gətirir. Bulaq
suları da mənbəyini həmin göllərdən
alır.
Suyun
daim dövr etməsi barədə ilk elmi fikir 1580-ci ildə
Bernar Palissi tərəfindən irəli
sürülmüşdür. O belə hesab edir ki, yeraltı
sular yağış sularının torpağa sızması nəticəsində
yaranır. Bu fikir elmi bir nəzəriyyə kimi XVII əsrdə
qəbul edilmişdir. İndi bu məsələ ilə əlaqədar
bəzi Quran ayələrinə nəzər salaq:
Əraf
surəsi, ayə 57:
"Küləkləri
Öz mərhəməti önündə (yağışdan
qabaq) müjdəçi olaraq göndərən Odur. Belə
ki, küləklər (yağmur yüklü) ağır buludları
hərəkətə gətirdiyi (daşıdığı)
zaman Biz onları ölü bir məmləkətə tərəf
qovur, ora yağmur endirir və onunla hər cür meyvə
yetişdiririk. Biz ölüləri də (dirildib qəbirlərindən)
belə çıxaracağıq. Bəlkə,
düşünüb ibrət alasınız".
Rəd
surəsi, ayə 17:
"Allah
göydən bir yağmur endirdi, vadilər öz tutumlarına
görə onunla dolub daşdı".
Muminun
surəsi, ayə 18:
"Biz
göydən lazımi qədər yağmur endirdik və onu
yerdə (dəniz, çay və göllərdə, quyularda)
saxladıq. Biz, sözsüz ki, onu aparmağa da (yox etməyə
də) qadirik".
Rum
surəsi, ayə 48:
"Buludları
hərəkətə gətirən küləkləri
göndərib onları göy üzündə istədiyi
kimi yayan və topa-topa edən Allahdır. Artıq
buludların arasından yağış
çıxdığını görürsən. Onu
(yağışı) bəndələrindən istədiyinə
verən kimi sevinərlər".
Fatir
surəsi, ayə 9:
"Buludları
hərəkətə gətirən küləkləri
Allahdır göndərən. Biz (o buludları) quru bir məmləkətə
tərəf qovub, öldükdən sonra torpağı onunla
dirildirik. (Ölüləri) diriltmək də belədir".
Zumər
surəsi, ayə 21:
"(Ya
Peyğəmbər!) Məgər Allahın göydən
yağış yağdırdığını, onu yer
üzündəki bulaqlara (qaynaqlara)
axıtdığını, sonra onunla növbənöv əkin
yetişdirdiyini görmürsənmi?!"
casiyə
surəsi, ayə 5:
"Gecə
və gündüzün bir-birinin ardınca gəlib-getməsində,
Allahın ruzi vermək üçün göydən
yağış yağdırmasında, onun vasitəsilə
yeri ölümdən sonra diriltməsində və küləkləri
(müxtəlif tərəflərə) yönəltməsində
ağılla düşünənlər üçün
(Allahın hər şeyə qadir olmasını sübut edən)
dəlillər vardır".
Palissinin
"Su qaynaqları yağmurdan təşəkkül
tapır" fikri Zumər surəsinin "yağış
sularının yerdəki su qaynaqlarına
axıdıldığı" ifadəsinin eynidir.
Allah-təala
Vaqiə surəsinin 68-70-ci ayələrində buyurur:
"Bəs
içdiyiniz suya nə deyirsiniz? Onu buluddan endirən sizsiniz, yoxsa Biz? Əgər istəsəydik,
onu acı (bir su) edərdik".
Ayədən məlum olur ki, "əgər
Allah istəsəydi, təbii (şirin) suyu acı edərdi".
Bu, əslində Allahın hər şeyə qadir olduğunu,
onun üçün qeyri-mümkün bir şey
olmadığını bildirən bir postulatdır. Ayənin
digər mənası isə insanın buluddan yağış
yağdırmasına meydan oxumaqdır.
Məlumdur ki, çağdaş dövrdə
insan elmin, texnikanın yardımı sayəsində buluddan su
almağa, yəni süni yağış yağdırmağa
qadirdir. Bu zaman belə bir sual meydana çıxa bilər:
müasir texnikanın bu nailiyyəti Allahın insana meydan
oxuması ilə ziddiyyət təşkil etmirmi?!
Məsələyə diqqətlə
yanaşdıqda aydın olur ki, bu, heç də belə
deyil. Çünki insan süni yağışı ancaq və
ancaq yağmura qadir olan buluddan ala bilir. Yağmura qadir olmayan
buluddan süni yağış yağdırmaq heç cür
mümkün deyildir. Buludları isə yağış
üçün əlverişli, yaxud qeyri-əlverişli edən
yalnız Allahdır. İnsan yağış
üçün əlverişli olmayan buluddan heç bir
elmin, texnikanın köməyilə yağış ala bilməz.
Ona görə də insan istədiyi yerdə süni
yağış yağdıra bilmir və quraqlıq bəşəriyyət
qarşısında bir problem olaraq qalır.
Mərkəz.- 2010.- 27 oktyabr.- S. 16.