«Quran və elm»
XXVI söhbət
Canlı və
cansızların cüt yaradılması
Qurani-Kərim
dünyada mövcud olan hər bir şeyin cüt
yaradıldığını bəyan edir.
Aşağıdakı ayələrə nəzər salaq:
1. Zariyat surəsi,
ayə 49:
«Biz hər şeydən
(erkək və dişi, bir-birinin əksi olmaqla) cüt-cüt
yaratdıq. Bəlkə, bir düşünüb ibrət
alasınız».
2. Şuəra surəsi,
ayə 7:
«Məgər onlar
yer üzünə baxıb orada (hər növ bitkidən)
gözəl cütlər yaratdığımızı
görmürlərmi?”
3. Şura surəsi,
ayə 11:
«Göyləri və
yeri yoxdan yaradan Allah sizin üçün özünüzdən
(öz cinsinizdən) zövcələr, heyvanlardan da (erkək
və dişi olmaqla) cütlər yaratmışdır. O sizi
bu minvalla çoxaldır. Ona bənzər heç bir şey
yoxdur. O (hər şeyi) eşidəndir, görəndir!»
4. Yasin surəsi, ayə
36:
«Yerin yetişdirdiklərindən,
onların (insanların) özlərindən və bilmədiklərindən
(erkək və dişi olmaqla) cütlər yaradan Allah
pakdır, müqəddəsdir!»
Yuxarıdakı ayələrdən
məlum olur ki, Allah-təala insanları, heyvanları, bitkiləri,
ümumiyyətlə, dünyada olan hər şeyi cüt
olaraq yaratmışdır. Allahın sonuncu Kitabında bu barədə
olan başqa ayələr də mövcuddur. Burada bizi
maraqlandıran məsələ, Quranın bütün məxluqata
aid etdiyi bir sirrin bugünkü təcrübi elmlər tərəfindən
təsdiq edilməsidir. Məsələn, Quranın nazil
olmasından əsrlərcə sonra kəşf edilmiş elektrikin
müsbət və mənfi yüklərin birləşməsindən
əmələ gəlməsi buna canlı sübutdur. Atomu tədqiq
edən alimlər də onun nüvəsinin müsbət
yüklü çəyirdək olduğunu və ətrafında
mənfi yüklü elektronların mövcudluğunu isbat
etmişlər.
Bununla
kifayətlənməyən fiziklər hətta nüvənin özünün proton adlanan müsbət yüklü
hidrogen çəyirdəyindən və heç bir yük daşımayan neytrondan
təşəkkül tapdığını laboratoriya
təcrübələri vasitəsilə müəyyən
etmişlər.
Onu da qeyd etmək lazımdır ki,
yuxarıdakı ayələr müxtəlif dövrlərdə
elmin inkişaf səviyyəsinə
uyğun olaraq
ayrı-ayrı müfəssirlər tərəfindən
müxtəlif cür şərh edilmişdir. Bəzi müfəssirlər
ayələrdəki cütü «erkəklik-dişiliklə»,
bəziləri «hərəkət-sükunətlə» digər
bir qism təfsirçilər
isə «gecə-gündüz», «sağlamlıq-xəstəlik»,
«acılıq-şirinlik» kimi bir-birinə
zidd olan məfhumlarla izah etmişlər. Halbuki
müasir elm insan və heyvanlarda olduğu kimi, bütün bitkilərdə də erkəklik
və dişilik hüceyrələrinin mövcud olduğunu sübut etmişdir. Beləliklə, çağdaş
təcrübi elmlər Quranın 1400 il bundan əvvəl bizə xəbər verdiyi bu gerçəyi
dolayısı ilə təsdiq etməklə məşhur müasir ərəb alimi Yusif Qardavinin «Qurani-Kərimin
özəllikləri və məziyyətləri» əsərində
qeyd etdiyi kimi, onun «haqq
kitabı», «ilahi kitab»
olduğunu bir daha təsdiq etmişdir. Keçən
əsrin böyük müfəssirlərindən
hesab edilən prof. Seyyid Qütb Zariyat surəsinin 49-cu ayəsini təfsir edərkən
göstərir ki, həmin ayə
Allahın Yer üzündə bərqərar
etdiyi yaradılış qaydasını
göstərməkdədir. Bəlkə də, bu, kainatın mövcud olan ümumi bir qanunudur. Çünki ayədə söylənilən
fikir təkcə Yer
üzünə aid deyildir.
Yaradılışdakı
cütlük canlılara xas
olan bir qaydadır. Lakin ayədə buyurulan «Biz hər şeydən (erkək və dişi olmaqla, bir-birinin əksi olmaqla) cüt-cüt yaratdıq» ifadəsi bu yaradılış qayda-qanununun
əşyalara da, cansız aləmə də
şamil olduğunu
bildirməkdədir. Qurani-Kərimin kainatda
hökm sürən bu
qanunauyğunluğu 14 əsr bundan əvvəl bizə
çatdırması insanda yalnız və
yalnız heyrət doğura bilər.
XXVII söhbət
Quran və elektrik
Elektrikin insanın bugünkü
həyatında olan əhəmiyyətindən
danışmaq artıqdır. Təkcə onu
qeyd etmək kifayətdir ki,
müasir dövrdə insanın həyatını,
cəmiyyətin varlığını elektriksiz
təsəvvür etmək mümkün deyildir. Elektrik insan oğlunun Allahın ona bəxş etdiyi
ağılla kəşf etdiyi ən böyük nemətlərdən biridir.
Quran
ayələrini dövrümüzün elmi anlayışları çərçivəsində
izah edən bəzi müfəssirlər
Allahın Kitabında buyurulan «Biz Kitabda heç
bir şeyi nəzərdən
qaçırmadıq» (Ənam, 38) fikrinə istinad
edərək göstərirlər ki,
Qurani-Kərimin Nur surəsinin 35-ci ayəsində
elektrik haqqında da məlumat
verilmişdir. Ayəni nəzərinizə
çatdırırıq:
«Allah göylərin və yerin
nurudur. Onun nuru içərisində çıraq olan bir qəndilə (oyuğa) bənzər. O çıraq bir şüşənin içindədir. O
şüşə isə sanki inciyə bənzər
(parlaq) bir ulduzdur. O çıraq nə şərqdə,
nə də qərbdə olan mübarək
bir zeytun
ağacından yandırılır. Onun
yağı özünə od toxunmasa da, sanki
(haradasa) işıq saçır. O, nur üstündə nurdur.
Allah dilədiyini Öz
nuruna qovuşdurur. Allah (həqiqəti anlaya
bilsinlər deyə) insanlar üçün misallar
çəkir. Allah hər şeyi
biləndir».
Bu
mübarək ayə özünün misilsiz bədiiliyi, üslubi
gözəlliyi, ehtiva etdiyi
təşbehlər və məcazlar baxımından bir çox müsəlman
alimləri tərəfindən müxtəlif cür
təfsir edilmiş, sufilər tərəfindən
ona müxtəlif yozumlar
verilmiş, hətta İmam Qəzali kimi böyük islam alimi onunla
bağlı özünün
«Mişkatül-ənvar» («Nurlar mənbəyi»)
adlı məşhur əsərini yazmışdır. Təntavi
cövhəri, Əlmalılı Həmdi Yazır kimi məşhur müfəssirlər isə
ayəni işıq nöqteyi-nəzərindən incələmiş,
bu yöndən
açıqlamışlar.
Görkəmli türk
astronomu və generalı Qazi
Əhməd Muxtar Paşa
«Sərairul-Quran» adlı əsərində elektrik
hadisəsini çox müfəssəl
şəkildə qələmə almış, bütün məxluqatın öz
varlığını qoruya bilmək üçün ən çox
ehtiyac hiss etdiyi ünsürlərdən birinin
məhz elektrik olduğunu bəyan etmiş və Nur ayəsini
məhz bu baxımdan
açıqlamağa səy göstərmişdir. Qazi Əhməd
Muxtar Paşa qeyd edir ki,
zaman və məkan xaricində olan, heç bir şeyə bənzəməyən, hər
yerdə hazır və nazir olan şanı uca Allah möhtərəm Nur
ayəsində özünü insanlara «göylərin və yerin
nuru» kimi
tanıtmışdır. Bu isə, çox güman, nurun kainatı yaratma vasitəsi
olmasından və məxluqatın Allahın dilədiyi zamana qədər öz
halları üzrə qalmasına xidmət etməsindən irəli
gəlir. Çünki nurdan
istilik, istilikdən də hərəkət
doğur. Hərəkət isə
(kainatdakı) müvazinətin, tarazlığın davam etməsidir. Hərəkətsiz duran səmada birdən-birə göyün
dəhşətlə guruldaması, ildırımın,
şimşəyin şiddətlə çaxması göyləri
və yeri çatladan
o incə nurun işləri
(felləri) deyilmidir?! Özünə atəş
toxunmadan yanan bir şey deyilmidir?!
Keçən əsrin tanınmış
müfəssirlərindən Malik Binnəbi
isə özünün «Qurani-Kərim
möcüzəsi» adlı əsərində Nur
ayəsini, sözün həqiqi mənasında,
elektriklə izah etməyə
çalışmış və bu barədə
belə demişdir: «Özünə heç bir atəş toxunmadan yanan bir işığın bir oyuq (qəndil) içində olan
bir çıraqdan
yayıldığı» şəklində
anlaşılması lazım gələn bu
ayədə ərəb dilində işlənmiş mişkat (oyuq, taxça, qəndil), misbah
(çıraq) və zücacə (şüşə, büllur) sözlərinin qarşılığını
müasir texnologiyada
işlədilən aşağıdakı ibarələrlə
vermək olar:
1)
mişkat = projektor = reflektor;
2)
misbah – cərəyanın keçməsilə
akkor halına gələn tel
– filamen;
3)
zücacə – ampul.
Müasir texnologiyada
işlədilən bu üç
sözün əlaqəli şəkildə
toplum mənası isə atəş olmadan öz-özünə işıq verən
bir şey, yəni elektrik deməkdir».
Görkəmli türk
alimi Əlmalılı Həmdi Yazır
isə Yasin surəsindəki «Sizin üçün
yamyaşıl ağacdan od
əmələ gətirən Odur. İndi siz ondan
od yandırırsınız» ayəsinin təfsirində
qeyd edir ki, burada nəzərdə
tutulan məna heç
də ağacları, odunu və ya kömürü
göstərmək deyil, sürtünmə
və toxunma nəticəsində meydana gələn istilik və
alovlanmanı göstərməkdir ki, bu da indi
bildiyimiz elektrik hadisədir.
Mərkəz.- 2010.- 30 oktyabr.- S. 16.