Məktəbəqədər
təhsilin inkişafı üçün
çoxsaylı işlər görülüb
«Ölkədə
uşaqların təhsil almaq hüququnun qorunması yönündə Heydər
Əliyev Fondunun gördüyü
işlər böyükdür»
Mehriban
xanım Əliyevanın talassemiyalı uşaqlarla
bağlı həyata keçirdiyi layihələr
neçə-neçə uşağa həyatda
qalmaq imkanı verib
Bu günlərdə Moskvada
YUNESKO-nun və Rusiya Federasiyası
hökumətinin təşkilatçılığı ilə
uşaqların tərbiyəsi və təhsili məsələlərinə həsr edilmiş “Millətlərin sərvətinin yaranması” mövzusunda Ümumdünya Konfransının açılış
mərasimi keçirildi. Azərbaycanın Birinci Xanımı, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, Heydər
Əliyev Fondunun Prezidenti,
millət vəkili Mehriban Əliyeva konfransda azyaşlı uşaqların təhsilinə
və tərbiyəsinə həsr edilmiş
forumda dünya
uşaqlarının hüquqlarının pozulmasından və
bu sahədə görülməsi vacib olan
işlərdən danışdı. Mehriban
Əliyeva uşaqların məktəbəqədər təhsilə
cəlb edilməsindən də söz
açdı. O, məktəbəqədər təhsildən
bəhrələnmiş uşaqların öz
yaşıdları ilə müqayisədə çox
vaxt orta və ali məktəbləri uğurla
bitirdiyini, onların öz
yaşıdları arasında nüfuz
qazanmasının daha asan
olduğunu dilə gətirdi. Bununla bərabər, millət vəkili Azərbaycanda
məktəbəqədər təhsilin inkişafına
dövlət tərəfindən göstərilən dəstəkdən
də danışdı.
Elə
ekspertlər də son illər dövlət
tərəfindən, həmçinin, Heydər Əliyev Fondu tərəfindən məktəbəqədər
təhsilin inkişafı istiqamətində xeyli
işlər görüldüyünü,
uşaq hüquqlarının müdafiəsi
məqsədilə bir sıra layihələrin
həyata keçirildiyini deyirlər.
Uşaq
Hüquqları üzrə Azərbaycan QHT Alyansının əməkdaşı
Dadaş Əhmədov bizimlə söhbətində
bildirdi ki, indiyədək
dövlət, eləcə də Heydər Əliyev Fondu tərəfindən ölkədə uşaq hüquqlarının müxtəlif
sahələrdə qorunması məqsədilə
çoxsaylı proqramlar qəbul olunub, layihələr həyata keçirilib:
«Ölkədə uşaqların təhsil almaq
hüququnun qorunması yönündə
Heydər Əliyev Fondunun gördüyü
işlər böyükdür. Fondun yeni məktəblərin
tikintisi ilə bağlı həyata keçirdiyi layihəni təhsilin
inkişafına və uşaqların təhsil hüququnun qorunmasına xidmət edən ən
böyük layihə hesab
etmək olar. Elə ərazilər
vardı ki, orada məktəb
olmadığından, yaxud məktəb qəzalı
olduğundan uşaqlar
orta təhsil ala
bilmirdilər. Heydər Əliyev Fondunun bu layihəsindən sonra
ölkədə xeyli yeni
məktəb inşa olundu.
Onun uşaqların sağlamlıq, səhiyyə
hüquqlarının qorunması yönündə gördüyü işlər də çoxdur. Mehriban
xanım Əliyevanın talassemiyalı uşaqlarla
bağlı həyata keçirdiyi layihələr
neçə-neçə uşağa həyatda
qalmaq imkanı verdi. Fondun əqli və fiziki qüsurlu uşaqlara, əlilliyi
olan körpələrə göstərdiyi
diqqəti də heç vaxt
yaddan çıxarmaq olmaz.
Hazırda da Heydər Əliyev Fondu talassemiyalı uşaqların
yaşamasına kömək məqsədilə tez-tez qanvermə aksiyaları təşkil edir. Belə uşaqların təhsil
almasına yaradılmış xüsusi
şəraiti də uşaq
hüquqlarının qorunması yönündə
atılmış ən böyük
addım hesab etmək olar».
D.Əhmədov deyir
ki, uşaq
hüquqlarının qorunması istiqamətində fəaliyyət
göstərən bir alyans
kimi onlar Heydər Əliyev
Fondunun gördüyü
işlərdən razıdırlar. Alyansın əməkdaşı
uşaqların məktəbəqədər təhsilə cəlbi
prosesinin də vacibliyini
qeyd etdi. Onun sözlərinə
görə, məktəbəqədər təhsil müəssisələri
hər şeydən öncə uşaqların
sosiallaşmasına kömək edir ki, bu da
uşaqların bərabər hüquqda
yaşamasına gətirib çıxarır. Amma bununla belə, D.Əhmədov
bu sahədə görüləsi işlərin
də hələ çox olduğunu
söyləyir: «Biz
çalışmalıyıq ki, məktəbəqədər
təhsil icbari yox, məcburi
olsun. Bunun üçün isə şərait
yaradılmalı, uşaq
bağçalarının tikintisi sürətlənməlidir».
Təhsil Nazirliyinin
Məktəbəqədər Təhsil sektorundan
da indiyədək dövlət tərəfindən
bu sahənin inkişafı üçün qəbul olunmuş
proqramların həyata keçirilməsi üzərində iş aparıldığını söylədilər.
Sektordan
bildirdilər ki, ölkə prezidentinin «Məktəbəqədər təhsil
və ilk peşə ixtisas
təhsili müəssisələrinin əsaslı təmirinin
təmin edilməsi ilə əlaqədar əlavə tədbirlər
barədə» Sərəncamına əsasən, uşaq bağçalarının əsaslı
təmiri üçün bu
ilin büdcəsindən iki milyon manat
ayrılıb: «Bu sərəncamla məktəbəqədər
təhsilin dövlət standartı və proqramı qəbul olunub. Sağlamlıq imkanları məhdud olan uşaqlar üçün isə xüsusi
dövlət standartı və proqramı müəyyən edilib. Dövlət standartı
uşaqların, cəmiyyətin tələbatına uyğun hazırlanan, ölkədə məktəbəqədər
təhsil sahəsində dövlət siyasətinin həyata
keçirilməsinə xidmət edən və 5 il müddətinə qüvvədə olan ümumi normalar məcmusundan ibarətdir. Həmin standarta əsasən, məktəbəqədər
təhsilin məzmununu, idarəolunmasını, maddi-texniki və tədris bazasını, infrastrukturunu, keyfiyyət göstəricilərini,
təhsil alanların bilik, bacarıq və
vərdişlərinin səviyyəsini hazırlamaq
tapşırılıb. Məktəbəqədər təhsilin
məzmununun hazırlanması yönündə hazırda işçi qrupu tərəfindən
iş aparılır. Təkcə
2006- cı ildə dövlət büdcəsindən məktəbəqədər
təhsil sahəsinə ayrılan maliyyə vəsaitlərinin
həcmi 33 299 111 manat təşkil edib ki, bu
da 2005- ci ilə nisbətən
35,7%, 2004- cü ilə nisbətən isə
50%-dən çox deməkdir. cari ildə məktəbəqədər təhsil
üçün dövlət büdcəsindən
nəzərdə tutulan vəsaitin həcmi
46 987 867 manata çatdırılıb. Hazırda ölkə üzrə məktəbəqədər
müəssisələrə uşaqların cəlb edilməsi
ümumilikdə 19,6%, şəhər yerlərində 27,6%, kənd
yerlərində isə cəmi 8,6% təşkil edir ki, bu
da müvafiq göstəricinin
60-90% təşkil etdiyi qabaqcıl ölkələrlə
müqayisədə xeyli
aşağıdır. Sağlamlıq
imkanları məhdud məktəbəqədər yaşlı
uşaqların müvafiq xüsusi
müəssisələrə cəlb olunması daha aşağı vəziyyətdədir.
Ölkədə belə uşaqların sayı 6 000-dən
artıq olduğu halda,
onların yalnız 500 nəfəri (8,3%) məktəbəqədər
xüsusi təhsillə əhatə olunub».
Sektordan bildirdilər
ki, Məktəbəqədər Təhsilin
Yeniləşdirilməsi Proqramı barədə prezidentin sərəncamından irəli gələn
bir sıra işlər də görülüb. Bu proqramm çərçivəsində 11 yeni məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi inşa edilərək
istifadəyə verilib. 21 məktəbəqədər
təhsil müəssisəsində əsaslı təmir
işləri aparılıb.
Yeni inşa və əsaslı təmir edilən
müəssisələr müvafiq bərk
avadanlıq, yumşaq inventar,
təlim vəsaitləri, oyuncaqlar, idman avadanlıqları və s.
ilə təchiz olunub. Nazirliyin sifarişinə əsasən,
“Çaşıoğlu” nəşriyyatı tərəfindən
24 adda müxtəlif təlim vəsaitləri,
metodik ədəbiyyat, test
kitabları, masaüstü oyunlar, uşaqlar üçün nağıl kitabları və
s. hazırlanaraq, məktəbəqədər
müəssisələrə çatdırılıb. Məktəbəqədər təhsil sahəsi
üzrə ötən il görülmüş
işlər də xeylidir. 2009-cu ildə məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin maddi-texniki
və tədris bazasının
yaxşılaşdırılması məqsədi ilə 53
məktəbəqədər müəssisə müvafiq bərk avadanlıq, yumşaq
inventar, təlim vəsaitləri, idman avadanlıqları və s.
ilə təchiz olunub.
Təhsil Nazirliyinin sifarişinə əsasən, 2009-cu
ildə 37 adda müxtəlif təlim vəsaitləri,
uşaqlarda diqqətin, təfəkkürün,
nitqin, yaddaşın inkişafı üçün test
kitabları, sadə riyazi təsəvvürlərin
inkişafı üzrə çalışmalar, savad təlimi üzrə metodik
işləmə, ekoloji tərbiyə
üzrə
təlim vəsaiti, uşaqların məntiqi təfəkkürünü
inkişaf etdirmək üçün
masaüstü oyunlar,
nümayişetdirici materiallar
(plakatlar), uşaqlar üçün nəfis tərtibatlı
nağıl kitabları və s.
hazırlanaraq məktəbəqədər təhsil müəssisələrinə
çatdırılıb».
Zülfiyyə
QULİYEVA
Mərkəz.-
2010.- 30 sentyabr.-
S. 8.