«QHT
sektoru çökə bilər!»
«QHT-ləri
məcburi auditə cəlb etmək, auditdən keçməyənləri
2500 manata qədər cərimələmək vətəndaş
cəmiyyəti institutlarını bağlanmaq təhlükəsi
ilə üz-üzə qoyacaq»
İki gündən sonra Milli Məclisdə
İnzibati Xətalar Məcəlləsinə əlavə və
dəyişikliklərlə bağlı layihə gündəliyə
salına bilər.
Həmin layihə qəbul olunsa, auditdən
keçməyən fiziki və hüquqi şəxslər
Nazirlər Kabinetinin müvafiq qərarı ilə 500 manatdan
2500 manatadək cərimə oluna bilərlər.
Ya auditdən keç, ya da 2500 manat ödə
Bu
məsələnin aktuallaşmasından ən çox
narahatçılığı isə qeyri- hökumət təşkilatları
keçirir. Dəyişiklik baş tutarsa, bundan sonra QHT-lər
də məcburi audit yoxlamasından keçməlidirlər. Bəs
görəsən, vətəndaş cəmiyyəti
institutları auditdən keçmək üçün vəsaiti
haradan alacaqlar? Donorların QHT-lər üçün audit
yoxlaması aparılması məqsədilə maliyyə vəsaiti
ayırmadığını nəzərə alsaq, bu dəyişikliyin
vətəndaş cəmiyyəti institutlarını əməlli-başlı
çətin sınaq qarşısında qoyacağı
şübhəsizdir.
Amma
Milli Məclisdə bu layihənin müzakirəsi göstərir
ki, QHT-lərin 500-2500 manat arasında cərimələnməsi
reallığa çevrilə bilər.
Xatırladaq
ki, layihə Milli Məclisin Hüquq siyasəti və Dövlət
quruculuğu və iqtisadi siyasət komitələrinin
fevralın 3-də keçirilən qapalı iclasında
müzakirə olunub. Milli Məclisin Hüquq siyasəti və
Dövlət quruculuğu Komitəsinin üzvü Çingiz
Qənizadə mətbuata açıqlamasında deyib ki, əlavə
və dəyişikliklər layihəsindən müəyyən
narazılıq ifadə olunub. Komitələrin birgə
iclasında QHT-lərə Dövlət Dəstəyi Şurasının
sədri, deputat Azay Quliyev bu dəyişikliyə qarşı
çıxaraq bildirib ki, məcburi audit QHT-lərin fəaliyyətinə
ciddi problem yaradacaq. Millət vəkili arqument gətirib ki,
QHT-lərin maliyyə bazaları, fondları
olmadığından müəyyən layihələr çərçivəsində
işləyirlər və heç bir donor təşkilatı
QHT-lərə auditlərin keçirilməsi
üçün maliyyə ayırmır. Azay Quliyev sual edib
ki, belə olan halda auditə məruz qalacaq QHT-lər auditlə
müqavilə imzalamaq üçün maliyyəni haradan
almalıdırlar? Hər iki komitənin üzvləri bu qeydlə
razılaşdı və məsələnin Prezident
Administrasiyası ilə yenidən müzakirə olunması,
aydınlaşdırılması qərara alınıb.
QHT-lərin adı siyahıdan
çıxarılmalıdır
Hazırda
məcburi auditin QHT-lərə şamil olunmaması və QHT
sektoru məcburi audit aparılacaq təşkilatlar
siyahısından çıxarılması üçün
səylər göstərilsə də, bu təşəbbüslərin
nə dərəcədə səmərə verəcəyi
şübhə altındadır.
Milli
QHT Forumunun prezidenti Rauf Zeyni də deyir ki, bu dəyişiklik
ölkədə fəaliyyət göstərən QHT-lər
üçün təhlükə yarada bilər: «İndi
donorlar QHT-lərə ayırdıqları vəsaitdə audit
xərclərini nəzərdə tutmurlar. Yəni bunun
üçün əlavə vəsait ayırmırlar. Bu tərəfdən
isə dəyişiklərlə bağlı irəli
sürülən təklifdə QHT-lərin hər il bir dəfə
(məcburi) audit yoxlamalardan keçməsi və onların keçməyəcəkləri
halda 2500 manat cərimə edilmələri nəzərdə
tutulub. Bu yolverilməzdir. QHT-lər üzvlük haqları,
ianələr və qrant layihələri ilə fəaliyyət
göstərən və gəlir əldə etməyən təşkilatlardır.
QHT-lər audit hesabatı vermələri üçün
müstəqil auditorun xidmətindən istifadə etməlidirlər.
Lisenziya ilə fəaliyyət göstərən
auditorların xidməti isə bahalıdır. Mühasibi
olmayan, illik maliyyə hesabatı belə təqdim edə bilməyən
QHT-lər bu situasiyadan necə çıxacaqlar? Digər tərəfdən
isə QHT-lər hesabatları təqdim edə bilmədikləri
halda cərimə olunmalıdırlar. Bu zaman ortaya sual
çıxır ki, həmin cərimənin mənbəyini
haradan tapılmalıdır? Yəni QHT cəriməni
hansı vəsaitlə ödəyəcək? Belə bir dəyişiklik
ölkədə QHT sektorunu çökdürə bilər».
QHT-lərə ayda 873 manat qrant dövriyyəsi
düşür
Məsələyə
münasibət bildirən İqtisadi Tədqiqatlar Mərkəzi
İdarə Heyətinin sədri Qubad İbadoğlu bildirdi ki,
rəhbərlik etdiyi mərkəz hər maliyyə ilində
müntəzəm olaraq maliyyə yoxlamasından keçir və
yoxlamanın yekun aktını müvafiq dövlət orqanlarına
təqdim edir: “Lakin bunu biz həmişə könüllü
edirik. Çünki auditin mahiyyətindən və
missiyasından xəbəri olanlar bilirlər ki, audit, əslində,
müəssisə sahibinin marağı çərçivəsində
göstərilən mühasibat və maliyyə
hesabatlarının müstəqil yoxlanması xidmətidir. Bu
fəaliyyət, əsasən, müəssisənin maliyyə
fəaliyyətinin inkişaf etdirilməsi üçün
strategiyanın hazırlanması və səmərəliliyinin
yüksəldilməsi metodlarının müəyyən
edilməsi məqsədi daşıyır. Eyni zamanda, audit
aparılması vergitutma orqanlarına qanunvericilik aktlarına əməl
olunmasına nəzarət, banklara, digər kreditorlara və
sığorta şirkətlərinə müəssisənin
ödəmə qabiliyyətini və kreditlərin
qaytarılma ehtimalının qiymətləndirilməsi,
sığorta riskinin müəyyən edilməsi
üçün zəruridir. Belə olan halda vergilərin bir
çoxundan azad olan, Maliyyə Nazirliyinə ildə 5 növ
hesabat, Vergilər Nazirliyinə hər rüb hesabat verən,
banklar və digər kreditor təşkilatlardan kredit
götürmək qabiliyyəti olmayan, iqtisadi fəaliyyətdən
gəlir əldə etməyən qeyri-kommersiya və qeyri-mənfəət
təşkilatlarının məcburi audit yoxlamasından
keçirilməsi və əks halda da cərimə
olunması nəinki iqtisadi qanunauyğunluqlardan, həm də
sadə məntiqdən uzaqdır”.
Q.İbadoğlunun
sözlərinə görə, 2009-cu maliyyə ilində Azərbaycanda
fəaliyyət göstərən 2467 QHT-dən yalnız 831-i
Maliyyə Nazirliyinə hesabat verib: “Əslində, bu rəqəm
Azərbaycanda vətəndaş cəmiyyətinin fəaliyyət
imkanlarının məhdud olduğunun göstəricisidir.
Hesablamalara görə, 2009-cu ildə müxtəlif mənbələr
hesabına daxilolmalar üzrə QHT-lərin illik qrant
dövriyyəsi 30 milyon manatdan çox olmayıb. Bu isə o
deməkdir ki, rəsmi qeydiyyatdan keçən 1 QHT-nin orta
illik qrant dövriyyəsi 11 778 manat olub, onun da orta hesabla hər
QHT üzrə 1300 manatı dövlət büdcəsinə
müxtəlif vergilər şəklində ödənilib. Bu
halda hər qeydiyyatdan keçən QHT-yə ildə orta
hesabla 10 min 478 manat, ayda isə 873 manat qrant dövriyyəsi
düşür ki, bu məbləğlə də QHT-lər
ofis xərclərini və proqram fəaliyyətlərini maliyyələşdirmək
məcburiyyətindədir.
Bu şəraitdə əksər QHT-lərdə
mühasibatlıq şöbəsi fəaliyyət göstərmir,
bir mühasib bir neçə QHT-yə xidmət edir. Audit
işinin bahalı xidmət olduğunu və bu xidmət
üçün ən azı 1000 manat ödəniş tələb
olunduğunu nəzərə alsaq, əvvəlcədən demək
mümkündür. QHT-lərin böyük əksəriyyətinin
məcburi auditdən keçməsi mümkün olmayacaq. Belə
olanda da onları 2500 manatadək cərimə gözləyə
bilər.”
Ancaq bir
yol var
Çıxış yolu kimi Nazirlər
Kabinetinin müvafiq qərarı ilə təsdiq olunan məcburi
audit yoxlamalarından keçməli olan fiziki və hüquqi
şəxslərin siyahısından və İnzibati Xətalar
Məcəlləsinə ediləcək dəyişikliklərdən
QHT-lərin adının çıxarılmasını təklif
edən Q.İbadoğlu əks-təqdirdə, bunu QHT-lərin
məhdud büdcə imkanlarına müdaxilə,
bütövlükdə vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının fəaliyyətinə təhlükə
kimi qiymətləndirir.
Zülfiyyə
QULİYEVA
Mərkəz.- 2011.- 10 fevral.- S.8.