«Ədəbiyyatı
sən seçmirsən, ədəbiyyat səni seçir»
«Mən
fərqli düşünən, fərqli yaşayan adamam»
Ədəbiyyat, sənət
adamları ilə müsahibələrimiz ictimaiyyətin diqqətini
çəkdiyindən qəzetimiz ənənəsini davam
etdirir. Ədəbiyyat adamları tez-tez qəzetimizin qonağı
olur. Qəzetimizin budəfəki qonağı yazar Yusif Məhəmmədoğludur.
Qəzetçilik fəaliyyəti Yusif bəyi ədəbi
mühitə daha naşir kimi tanıdıb. Həftəlik
“Yeni Avropa” qəzetinin təsisçisi və baş
redaktorudur. Yaxın vaxtlarda 1 yaşı tamam olacaq “Yeni Avropa”
qəzeti ədəbiyyat adamlarına öz səhifələrində
hər zaman yer ayırıb. İncə təbli şair olan
Yusif Məhəmmədoğlu həm də maraqlı nəsr əsərlərinin
müəllifidir.
- Necə oldu
ki, fizika fakültəsini
bitirən bir
insan özünü
ədəbiyyatda tapdı?
Ədəbiyyata gəlişiniz haqqında
danışaq.
- İmkan verin, bir özümü toparlayım. Musa Yaqubun sözü olmasın, “İmkan verin,
boğazımızı yaşlayaq da…” Qəfildən diktofonu
yandırıb, sual verəndə adam bir az
çaşır axı (gülür).
-
Boğaz yaşlamağa vaxtınız və imkanınız
olacaq…
- Ədəbiyyat, bəlkə də, yeganə sahədir
ki, ədəbiyyata gəliş planlı olmur. Hansı sahənin adamı olursan ol, əgər
istedadın və həvəsin varsa, bir də görürsən
ki, ədəbiyyatın içindəsən. Yəni, ədəbiyyatı sənət kimi
seçmirsən, ədəbiyyat səni seçir. Hər
kəsin keçdiyi həyat yolunda müəyyən çətinliklər
olur. Heç vaxt şair, jurnalist olacağımı
düşünməzdim. Həyat özü məni bu yerlərə
gətirib çıxardı. İlk dəfə 1993-cü ildə
şeir yazmışam. 1992-ci ildə anamı itirmişdim və
bu ağrı-acıyla, bu nisgillə ilk şeirimi yazdım. Həmin
illərdə Musa Yaqubun xeyir-duasıyla ilk şeirim
İsmayıllının rayon qəzetində çap olndu.
Sonra tələbəlik həyatı, dövrü mətbuat,
ilk kitabım, sonrakı kitablar... Bir də baxdım ki,
hansısa rüzgar məni ədəbiyyatın içinə
atdı.
-
Ədəbiyyatımızda gedən proseslərdən xəbərin
varmı? Özünü hansı cərəyana, hansı
quruma yaxın hesab edirsən? Ədəbiyyatdakı cəbhələşmənin
içində sənin yerin hardadır?
-
Yaxşı olardı ki, mənə bu sualı verməzdiniz.
Mən bu cür suallara cavab vermək istəməzdim. Mən
son vaxtlar daha çox jurnalistika ilə məşğulam və
günümün 14-15 saatını mətbuata, jurnalistikaya həsr
edirəm. Desəm ki, bu proseslərlə maraqlanmıram
düz olmaz. Maraqlanıram, amma bu barədə
danışmasam, daha yaxşı olar.
-
Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin üzvüsən.
Bu yaxınlarda AYB üzvü, gənc şair Qismətin gənclərlə
bağlı məruzəsi xeyli əks-səda doğurdu və
birmənalı qarşılanmadı. Qismətin məruzəsində
adı çəkilməyənlərdən biri də sənsən.
Bu məruzəni necə dəyərləndirirsən?
-
Ola bilər ki, həmin məruzədə adım olmasın. Mən
nə o məruzəni oxumuşam, nə də həmin məruzənin
harda edildiyindən xəbərim var. Qeyd etdiyim kimi, bu proseslərlə
maraqlanmıram.
-
Bir AYB üzvü və şair olaraq məruzədə
adının çəkilməməsini ögeylik kimi dəyərləndirmirsən
ki?
-
AYB-nin üzvlərinin sayı bir deyil, beş deyil, yüz
deyil... AYB-nin mindən çox üzvü var. Məruzə
oxuyan qardaşımızın məni tanımaması təbiidir.
Görünür, “Azərbaycan” və “Ulduz” jurnallarında, “Ədəbiyyat”
qəzetində, “525-ci qəzet” də çap
olunmadığım üçün Qismət məni
tanımır. Yazdıqlarımı oxumayıbsa, haqqımda nə
danışa bilər?
-
Balaca bir ölkədə mindən artıq AYB üzvünə
nə ehtiyac var? Sizcə, bu say həddindən çox deyilmi?
-
Azərbaycan xalqı doğulanda savadlı, istedadlı
doğulur. Mənim nənəm 114 yaşında minlərlə
bayatı, minlərlə şeir və nağıl bilirdi. Məncə,
hamı şair ola bilər, yaza bilər. Hətta
düşünürəm ki, ümummilli dərdimizdən,
problemlərimizdən hamı yazmalıdır. AYB-nin bu qədər
üzvü olması isə bəlkə də normal deyil. Azərbaycan
ədəbiyyatı tarixində yüzlərlə
tanınmış, güclü qələm adamı var ki,
onların AYB adlı birliyi, xalq şairi, xalq yazıçısı
statusu olmayıb. Hansı ki, onların bir kəlamı bir
ölkəni yönləndirib. Düşünürəm ki,
günün tələbinə görə AYB olmalıdır,
ancaq AYB-nin bu qədər üzvü...(fikirləşir) Bu
suala mən cavab verməsəm yaxşıdır.
-
Sən yaradıcı və etirazçı gəncliklə
dost olmağı bacaran adamsan. Etirazçı gənclərin
yazdıqlarından da xəbərin var. Ədəbiyyatla məşğul
olduğun günlərdən bu günə həmyaşıdların
arasında fərqləndirdiyin, sevdiyin imzalar varmı?
-
Təbii ki, oxuduqlarım var. Ad çəkmək vacibdirsə,
çəkə bilərəm.
-
Vacib deyil, sadəcə, maraqlıdır.
-
Aqşin Yenisey, Nərmin Kamal, Nərmin Hüseynzadə, Aysel Əlizadə,
Kəramət Böyükçöl, Qismət və s. Ancaq
bu imza sahiblərinin çoxu ilə şəxsi
tanışlığım yoxdur. Bəlkə də, şəxsi
tanışlığımızın olması vacibdir ki,
onlar da məni oxusun. Mən fərqli düşünən, fərqli
yaşayan adamam. Heç vaxt kimdənsə kitabımı
oxumağı, kitablarım haqqında təbliğat xarakterli
yazılar yazmağı xahiş eləmərəm. Heç kəsin
kitabı haqqında bu tipli yazılar yazmamışam. Qələminə
hörmət etdiyim gənc imzalar isə çoxdur.
-
Qalmaqal hesab elədiyin suallardan uzaqlaşaq, gələk
yaradıcılığına. Son vaxtlar nə yazırsan?
-
“Zaman körpüsü” adlı romanım artıq
yekunlaşmaq üzrədir. Bir də “Ruhumun sevgiyə
ehtiyacı var” adlı şeirlər kitabım artıq
çapa hazırlanır. 2011-ci ildə yalnız bu kitabları
çap elətdirməyi düşünürəm. Məncə,
bunların nəşrini bacarsam, kifayətdir. Həftəlik
“Yeni Avropa” qəzetinin baş redaktoruyam. Eyni zamanda,
firmaların birində mətbuat xidmətinin rəhbəri vəzifəsində
çalışıram. Qəzetimizin internet saytının
yaradılması ilə məşğulam. Gün ərzində
o qədər bölünüb-parçalanıram ki, yazı
masamın arxasına keçib yazmağa başlayanda sadəcə,
xoşbəxt oluram. Xeyli yarımçıq işlərim
var.
Ancaq
bugünki yaradıcı gəncliyin ən böyük problemlərindən
biri maddiyyat və mənzil problemidir. Yaşamaq
qayğısında olan insan yazmağa çox az vaxt
ayırır. Təbii ki, maddi problemlər yaradıcı
insana çox ciddi mane olur.
-
Mən səni daha çox şair kimi tanıyıram. Ancaq
iki nəsr kitabın da var. Şeirdən nəsrə
keçmək hansı ehtiyacdan yarandı?
-
Şeir ruhun səsindən yaranır. Şairlər mənim
anlamımda iki qrupa bölünür. Ruhunun səsi ilə
yazanlar, texniki şeirlər yazanlar. Bu gün texniki şeir
zamanı deyil. Əgər ruhuna bağlı bir şeir
yazacaqsansa, qəbul olunacaq. Mən yeni sözün, yeni nəfəsin
tərəfdarıyam. İlk povestim sənədli povestdir. Bir
dənizçinin həyatından bəhs edir. İkinci
povestimin də ilk oxucularından biri sən olmusan. “Ocaq yeri”
povestim bir Azərbaycan ziyalısının həyatından bəhs
edir. Bu kitab haqqında ilk tənqidi yazını da sən
yazmısan. Demək olar ki məni “ağ yuyub, qara sərmisən”.
Bu tənqidə görə sənə təşəkkür
edirəm (gülür).
-
Tənqiddən söz düşmüşkən, tənqidə
münasibətin necədir?
-
Əla. Çox gözəl. İstəyirəm ki, məni
hamı tənqid eləsin.
-
Deməli, demokratik yanaşırsan, tənqidə?
-
Əlbəttə. Tərifdən xoşum gəlmir və
özüm də heç kəsi tərifləmirəm. “Ocaq
yeri” kitabım haqqında dövrü mətbuatda 30-dan
artıq yazı yazılıb. Bir-ikisini çıxmaq şərti
ilə çoxu tərif olub. Sevmirəm belə şeyləri.
Mənim təriflənməkdən xoşum gəlmir. Əgər
əsər haqqında tənqidi yazı yazılırsa, bu,
inkişafa xidmət edir.
-
Məncə, bütün şairlərin konkret oxucusu olur. Desək
ki, biz milyonlar üçün yazırıq, səmimi
çıxmaz. Sənin konkret hədəfin, konkret oxucun
varmı? Şeirlərini kimin üçün yazırsan?
-
Kim oxuyursa, ona yazıram. Mənim üçün belə bir
norma yoxdur. Mənim oxucum ailəmdə, ocağımda, elimdə-obamdadır.
Mən konkret oxucu üçün yazmıram.
-
Son olaraq demək istədiyiniz bir söz varmı?
Böyük
şairimiz Musa Yaqubun bir şeiri var:
Bəlkə
də, borcundan çıxmadım vətən,
Ömür
bahar deyil, bir də qayıtsın.
Öləndə
qoynunda qoy ölüm ki mən,
Çürüyüm,
bir ovuc torpağın artsın.
Bu
vətən üçün bir ovuc torpaq ola biləcəyəmsə,
bu, mənə nəsib olacaqsa, ən böyük şair də
elə mən olacam. Vətən üçün, Azərbaycan
üçün, türk dünyası üçün
çalışmaq çox önəmlidir. Oxuculara isə isə
sevmək, sevilmək arzulayıram. Sevgi yaşa və zamana
baxmır. Sevib-sevilmək olduqca şairin yazdıqlarına da
tələbat olur. Sevənlər varsa, şairin oxucusu da var.
Cəlil CAVANŞİR
Mərkəz.- 2011.- 3 mart.- S. 10.