Əsl kino adamı…
Bu gün XX əsrin realist rejissoru Rasim
Ocaqovun doğum günüdür
Çoxillik peşə təcrübəmdə
tək-tək müsahiblərimdən idi ki, hər hansı
bir məsələ; istər kino, istər sənət
dostları, istərsə də digər sorğuyla
bağlı ona müraciət edəndə dərhal cavablandırırdı. Bəziləri kimi min bir bəhanə
ilə jurnalisti başından etməyə cəhd göstərmirdi.
Hətta yorğun, xəstə olduğu
vaxtlarında belə, o, insanı qırmırdı. Bunu sadəcə, bacarmırdı. Çünki sənətində olduğu qədər
şəxsiyyətində də bütöv, qüsursuz idi.
Elə bu təəssüratın nəticəsi
idi ki, ölüm xəbərini alanda sarsılmaya bilmədik.
Söhbət XX əsr Azərbaycan kinosunda
realist məktəbin əsasını qoyan kinorejissor Rasim
Ocaqovdan gedir.
Ocaqov Azərbaycan milli kinosunda xüsusi
xidmətləri olan rejissor idi.
Ocaqov sırf kino üçün
doğulmuşdu. Başını aşağı salıb sənəti
ilə məşğul idi. Bəziləri
kimi siyasi oyunlara qatılmırdı. Bax elə
buna görə də heç vaxt heç bir partiyanın
üzvü də olmamışdı. Hələ
sovetin «qılıncının
dalının-qabağının» kəsdiyi bir vaxtda belə, ətrafındakılar
Kommunist Partiyasının üzvü olanda Ocaqov çəkinmədən
partiyaya üzvlükdən imtina etmişdi. Ona görə ki, Ocaqov özünün mənəvi
dayaqlarını sənətdə tapanlardan idi.
“Heç vaxt xoşuma gəlməyib ki, kimsə mənə
desin: “Bunu belə elə, onu belə elə. Bu
yaxşıdır, bu pisdir. Bu rəngdir, bu ağ. Bir də mən partiyaya
ona görə daxil olmadım ki, çoxlarının
partiyadan günahkarcasına necə istifadə etdiklərini
görürdüm. Partiyaya keçirdilər
ki, mənsəbə çatmaq, vəzifə tutmaq
üçün. Bütün bunlar mənə
yad idi”, – sağlığında qəzetimizə verdiyi
müsahibəsində belə demişdi Ocaqov. Senzuranın asıb-kəsən vaxtlarında belə,
kinorejissor istədiyi sözü ekrandan deməyi
bacarırdı. Çünki o peşəkar
idi.
Əslində sənətin zirvəsinə çoxdan
çatmışdı, çəkdiyi filmlərlə. Amma həmişə sənətin
zirvəsinə hələ çatmadığını
deyirdi. Bu da onun hədsiz təvazökarlığı
idi. Onun bütün filmləri müxtəlif
materiallara əsaslanır. Amma onların
hamısını bir şey birləşdirir: mənəvi
mahiyyət və mənəvi çıxış yolu
problemi. Hətta bu çıxışı
görməsələr belə, onun qəhrəmanları həyatın
dibinə alçalmırdı, əksinə ucalırdı;
ölümləri ilə. “Hotel
otağı”ndakı qəhrəmanı kimi. Həyat onu problemlərlə üz-üzə qoyur,
çətinliklərlə sıxır, amma heç vaxt onun
qəhrəmanı əyilmir, pula satılmır, mənəviyyatını
qoruyub saxlaya bilir. Amma bütün bunlar ona
həyatı bahasına başa gəlir. Eləcə
də “İstintaq” filmindəki qəhrəmanı.
Türk şairi Nazim Hikmət deyirdi ki,
Rasim Ocaqov kameranın obyekti ilə hər şeydən əvvəl
insan axtarır, insan olan obrazlara girişir. Həqiqətən də
Ocaqovun yaradıcılığının əsası insan
taleyi, insan həyatı və insan psixologiyası idi. Özü də o, hər zaman kameranın
ardından həyata reallıq kimi baxıb, kino kimi yox. Elə buna görə də o, aktyorlarını
seçərkən də realistliyə üstünlük
verirdi. Şahmar Ələkbərov, Həsən Məmmədov,
Rasim Balayev, Fəxrəddin Manafov, Nuriyyə Əhmədova,
Şəfiqə Məmmədova, Hacı Məmmədov onun
sevimli aktyorları idi.
Həm də yaxşı
dost idi Ocaqov. Bu barədə yaxın dostu, xalq artisti Rasim
Balayev danışdı: “Biz onunla həm də yaxın dost
idik, aramızda zarafat da vardı. Bir epizod danışım:
“Qatır Məmməd” filminin çəkilişləri
gedirdi. Qobustanda idik. Çəkilişdən
sonra axşam oturub onunla nərd oynadıq. Uduzan iki araq almalı idi. Nəsə,
arada 1-1, sonra 2-2, kəsəsi heç-heçə
oynadıq, axırda 3-2 mən onu uddum. Dedim borcunu qaytar. Onda da indiki kimi deyildi, şəhərə getmək
üçün maşın-zad tapılmırdı. Yaxınlıqda da dükan yox idi. Ocaqov da pul qədri bilən idi deyə, istəyirdi
araq ucuz başa gəlsin. Bir yük
maşınına minib çıxdım yola, oradan düz gəldim
Ələtə.
Öz puluma iki araq aldım ki, onsuz da Ocaqov
pulunu artıqlaması ilə qaytaracaq. Bir zülmlə qayıtdım geri və
sevincək ona dedim ki, bu da araq, pulumu ver. Ocaqov özünəməxsus
tərzdə saatına baxıb dedi: “Saat 1-ə 10 dəqiqə
işləyib, bizsə bu sövdələşməni saat
12-dən qabaq, yəni dünən etmişdik”. Bir
qəpik də qaytarmadı, məni qoydu yana-yana. Mən bu əhvalatı onun 70 illik yubileyində də
danışmışdım”.
“Ocaqov əsl kino adamı idi”, – deyən
R.Balayev klassik kinematoqrafçıların nəslinin Ocaqovla kəsildiyini
də təəsüf hissilə qeyd etdi.
Ölümü də ürəyinə
damıbmış, çünki dünyasını dəyişəndən
1-2 gün qabaq Rasim Balayevdən yayda bir yana
gedib-getməyəcəyini soruşub. Balayev səbəbini
soruşanda Ocaqov zarafatyana deyib: “Getmə, yaxınlarda mən
gedəcəyəm”. Ölümünü nəzərdə
tutubmuş: “Xoşbəxt idi Ocaqov. Bunu
özü də etiraf edirdi. 70
yaşında sağ qaldığına, gəzib-dolandığına
görə Allaha şükür edirdi. Deyirdi
bu yaşımda işə gəlib-gedirəm, maşın
sürürəm, daha nə qədər yaşayacağam ki?
Düzdür, ömrünün son günlərində
susqunlaşmışdı, amma nikbin adam
idi.”
… Ömrünün son günlərinə qədər ona çoxlu sayda filmlər
çəkmək təklif olunub. Amma səhhəti
buna imkan verməyib. “Əlvida cənub
şəhəri” filmi də əvvəlcə ona təklif
olunmuşdu. Filmin rejissor ssenarisini də
işlədi. Amma sağlamlığı əl
vermədiyi üçün filmdən könüllü olaraq
imtina etdi. Hətta filmin bədii rəhbərliyinə
də razılıq vermədi. Dedi əşşi, bir
işi yarımçıq görməkdənsə, görməmək
yaxşıdır. Çünki filmi başa
çatdırmağa inamı yox idi. Bütün
bunları sağlığında
qəzetimizə verdiyi
müsahibəsində danışmışdı
Ocaqov.
Çəkdiyi filmlər onu XX əsrin
böyük kinorejissoruna çevirmişdi. Təbii ki, bu həqiqəti
etiraf edənlər də var, etməyənlər də.
Kinonun içində olan və onun nə demək
olduğunu anlayanlardan söhbət gedirsə, o halda, bir
kinorejissor kimi Rasim Ocaqova rəğbət bəsləyənlər
və bəsləməyənlərdən asılı
olmayaraq, bu həqiqət danılmazdır.
“İş təkcə film çəkməkdə
deyil, biz elə işləməliyik ki, sonra bütün həyatımız
boyu bir-birimizin gözünə baxanda utanmayaq”, – deyirdi. Dediyinə də əməl etdi.
Cəvahir
SƏLİMQIZI
Mərkəz.- 2011.- 23 noyabr.- S.15.