Rafiq
Tağı – həmişə gənc yazar və ipək kimi
oğul
Rafiq Tağı haqda yazmaq mənə
çox çətin gələcək. Onun gülümsər
çöhrəsi hələ uzun müddət gözlərimin
önündən getməyəcək. Bəlkə də
heç getmədi də. Hər ondan söz düşəndə
həmin gülümsər çöhrə, qalın
şüşəli eynəyinin arxasındakı məhəbbət
dolu baxışlar üzümə zillənəcək, sanki
günahkar adamlar kimi soruşacaq: “Necəsən, Tural bala?”
“Yaxşıyam, Rafiq Əmi, siz necəsiniz?” cavab
qarışıq sualım tıxac olub boğazımda qalacaq.
Onunla ancaq xatirələrimizdə həmsöhbət ola biləcəyik,
kitablarını vərəqləyib hekayələrini,
şeirlərini oxuyanda sətirlərin, misraların
arasından üzündən – gözündən əskik
olmayan təbəssümünü görəcəyik.
Çağdaş ədəbiyyatımızın
ən ünlü, haylı-küylü, oxunan və sevilən,
qəbul olunan və bəzən də eyni iradlara məruz
qalan, haqlı-haqsız olunan tənqidlərə gülümsəyə-gülümsəyə
reaksiya verən mənim Rafiq əmim, həmin tənqidlərə
mətbuatda cavab verəndə çox “qəzəbli”
görünərdi. Ondan söz düşəndə atam həmişə
mənə deyərdi: “Baxma ki, o zahirən çəlimsiz,
arıq bir kişidir, o möhkəm və bütöv
adamdır”. Atam dostları haqda həmişə xoş
sözlər deyir, danışır. Rafiq əmini isə daha
çox istəyirdi, mən belə düşünürəm.
Həkimlər içində həkim,
yazarlar içində yazar olan Rafiq Tağının
kitablarını vərəqlədim, istədim bu yazımda
onun yaradıcılığından nümunələr səsləndirim,
amma fikrimdən daşındım. Rafiq əmi
sözünün sehrini onu tanıyanlar, oxuyanlar daha
yaxşı bilir. Mən nə deyə biləcəyəm ki…
Mənə ancaq ağrımaq və ona əl qaldıranlara,
ölümünə hökm verənlərə lənət
yağdırmaq qalır, bütün dostları və
doğmaları kimi. Həm də onunla bağlı xatirələrin
işığında, istisində isinmək…
Mən Rafiq Tağı ilə
dost deyildim, mən onunla dost ola bilmədim, buna vaxt
çatmadı. Mən ona
“Rafiq əmi” dedim, o isə mənə eləcə “Tural bala”
dedi. Mən onda özümə qarşı bir doğmalıq,
saf bir münasibət, yazı-pozu meydanının kənarında
hərlənən, ora girib-girməməyi götür-qoy edən
bir gəncə məsləhətlər verən, yol göstərən
qayğsını, təcrübəsini əsirgəməyən
və heç vaxt “MƏN” deyib özündən
danışmayan BÖYÜK ADAMIN obrazını
görürdüm və bu, həqiqətən də belə
idi.
Onunla tez-tez danışardım, bəzən məsələlərə
qarşı münasibətlər bildirməsini xahiş edərdim.
Müsahibə də götürmüşəm. Heç vaxt
“vaxtım yoxdur” demədi, həmişə vaxt tapdı
sorumlarımızı cavablandırmağa. Mətbuata
qarşı münasibəti nümunə ola bilər bir
çox yazarlarımıza. Qəribəlikləri də
vardı və bu qəribəlikləri onunla daha çox
oturub-duran, bir yerdə olan eyni ədəbi nəslin nümayəndəsi
olduqları qələm dostları və yaş fərqinə
məhəl qoymadan yaxın dostluq əlaqələri olanlar
daha yaxşı bilə bilər. Mənim bildiklərim isə
ancaq eşitdiklərimdir. Axı mən onunla dost olmağa vaxt
tapa bilmədim, mən onun üçün Tural bala, o isə
mənim üçün Rafiq əmi idi və həmişə
də əmi olaraq qalacaq.
Bir neçə dəfə bizdə olub. Atamla oturub
söhbət edib, çay içiblər. Atamın bəlkə
nərd oynamaq təklifinə, “yox, işim var” deməklə
imtina edib. Bir dəfə də nənələrimiz bizdə
idilər. Kənddən gəlmişdilər, qoca və xəstə
arvadları yol da bir tərəfdən yorub
halsızlaşdırmışdı. Hər ikisi oruc tutub,
namaz qılandır. Halları bir az da pisləşəndə,
atam təcili yardıma zəng etmək istədi, elə həmin
anda etiraz notları “yox bala, yox, skoru çağırma,
urusdan, moltanıdan, ya da araq-çaxır içən həkimlərdən
biri gələr, olmaz, indi gəl gecənin bu vaxtı
qüsullan”. Onda bir dostum var, bizim tərəfdəndir –
Masallıdan. Yaxşı həkimdir. Həm də
yazıçıdır, xahiş edərəm, qoy gəlib
sizə baxsın. Dindar, bir az da mövhumatçı olan nənələrim
“masallılı balasının” gəlişinə etiraz etmədilər,
necə də olmasa, “öz şiələrindən idi”. Həm
də atamın anası Hədiqə nənəm əslən
Masallı rayonundandır. Hələ körpə ikən, –
“qundaqda” olarkən yetim qalıb, tale onu gətirib Cəlilabadın
Sabirabad kəndində bir xeyirxah ailəyə
çıxarıb. Burada ayaq alıb, dil açıb
danışıb, böyüyüb, babama nəvə sahibi
olmağa əsas yardımçı olsa da, sonradan
eşitdiyi, bildiyi həyat tarixçəsi onu həmişə
o torpağa çəkib, Masallıdan kimi görsə,
qardaşı, bacısı, yaxını, doğması bilib.
Yaşının 80-ni haqlamasına baxmayaraq, bu gün də
belədir. Görünür, nənələrin bu həkimin
onları müayinə eləməsinə verdikləri
razılığa bu amil də özünün təsirini
göstərmişdi. Rafiq əmi gəldi, çox mehriban, səmimi
görüşdü nənələrimlə. Adətinin əksinə
getməmişdi bu dəfə də, çantasından iynədən
dərmandan qabaq konfet çıxartdı, bəs nədir,
dost evinə gəlib, şirnisiz olmaz. Sonra da xəstələri
müayinə elədi, resept yazdı, sabah dərmanlar
alınana qədər özünün gətirdiyi dərmanlardan
qoydu, çay içdik, söhbət elədik. Daha
doğrusu, mən atamla Rafiq əminin elədiyi ədəbiyyatla
bağlı söhbətlərin dinləyicisi oldum. Arada da
çayı təzələyirdim. Rafiq əmi gedəndən
sonra nənələrim sözləşmişlər kimi hər
ikisi bir ağızdan: “Allah saxlasın, ipək kimi baladır,
sakit, utancaq, savadlı “doxdur” elə bizim Aydın kimi,
Allaşkür kimi. Bu adamı Allah həmişə qoruyar,
peyğəmbər kimi oğulduR”.
Hə, bizim Rafiq Tağımızı peyğəmbər
kimi oğul deyə yadlarında saxladı mənim nənələrim.
Burada heç bir təzad yoxdur. Rafiq Tağını peyğəmbərə
guya ki, həqarət etdiyinə görə həbs etmişdilər,
zindanda 1 ilə yaxın vaxt keçirmişdi. Bəlkə də,
o zamanlar deyilənlər həqiqət idi, Rafiq Tağını
həbs etməklə onun yaşamasına şərait
yaradılmışdı. Axı onun üçün
“ağzı dualı, alnı möhürlü din
qardaşlarımız” ölüm hökmü
çıxarıb, fətva vermişdilər. O adamın
ölümünə fərman vermişdilər ki, həkimliyi
ilə neçə-neçə insanlara şəfa
vermişdi. O adamın ölümünü gerçəkləşdirdilər
ki, onu ilk dəfə görənlər ona “İpək kimi
bala, peyğəmbər kimi oğul” demişdilər.
Rafiq Tağının bu gün torpağa
tapşırıldığı günün 3-dür.
Lökbatanla şəhərin arasındakı qəbiristanlıqdakı
məzarı hələ soyumayıb – nə olsun ki,
qış ayıdır, dəfn günü güclü qar
yağdı, külək əsdi, məzarıstan yolları
buz bağladı, hərəkət çətinləşdi.
Torpağa tapşırılan böyük yazarın taleyinə,
alnına bu da belə yazılıbmış. Təbiət də
bu cür ağı dedi, bu cür hönkürdü, bu
cür yas saxladı Rafiq Tağının ölümünə.
Ona qarşı olan sui-qəsd, bütünlüklə azad
fikirli insanlarımıza, yazarlarımıza olan qəsddir.
Rafiq əminin yaşı 60-ı keçmişdi. Amma qəribədir,
indi fikirləşirəm niyə o bu qədər gənc idi,
elə ətrafındakılarının da əksəriyyəti
gənc yazarlar idi. Gənclərin uğurlarına sevinmək,
onlarla bağlı tədbirlərdə iştirak etmək elə
bil onun vəzifələrindən biri idi. Məclisi
yarımçıq tərk etməzdi, heç gecikməzdi də.
Elə bil ehtiyacı olanların yanında olmaqdan
yorulmazdı. Elə bıçaqlanan gündən üzü
bəri ən çox gənc yazarların onu yoluxması,
narahat olması, bəyanatlar verməsi də Rafiq
Tağının ruhən gənc olmasından xəbər
verirdi. Görünür, yaşı 60-ı keçsə də,
o, qocalmamışdı, köhnəlməmişdi, pas
bağlamamışdı, gənc qalmışdı.
Bu yazını yazmaq mənə çox çətin
oldu. Fikirlərimin arxasınca düşdüm, düşündüklərimi
bir araya toplaya bilmədim. Sanki hər şey
dağınıqdır. Bir araya toplamaq lazım gərəkir.
Heç bilmədim necə yazım. Axı bir yazını
yazmaq üçün qabaqcadan fikirləşirsən, necə
yazasan, haradan başlayasan, nəylə qurtarasan. Kim axı
hazırlaşmışdı Rafiq Tağının vəhşilər
tərəfindən öldürüləcəyinə? Həkimlərin,
onu yoluxan qələm dostlarının da dedikləri
BÖYÜK YAZARIN “üzü bəri” olmasından xəbər
verirdi. Elə rəhmətə getdiyi gün atamla Elçin
Hüseynbəyli onu yoluxmağa getmişdilər. Həmin
gün Elçin əmidən müsahibə götürəcəkdim,
Yazıçılar Birliyinə getmişdim, zəng etdim,
dedilər ki, xəstəxanadan çıxıblar, gəlirlər.
“Deyərdiniz mən də sizinlə gedərdim”, – dedim. “Hər
şey yaxşıdır, axşam saat 5-dən sonra gedərsən,
bu gün-sabah çıxacaq”, – dedilər.
Təxminən 2 saatdan sonra atama zəng etdim – “Rafiq əmi
dünyasını dəyişdi, Allahın rəhmətinə
getdi”, – dedim. Telefonda üstümə qışqırdı:
“O, ölə bilməzdi, sap-sağlam idi, bizimlə
zarafatlaşdı, söz verdi ki, 1-2 günə
çıxacaq”. Doluxsundum, ağladım, əlbəttə,
atamın mənə qəzəblə
qışqırmağına yox, Rafiq əminin həqiqətən
də ölməyinə ağladım…
Allah rəhmət eləsin, övladları
torpağı sanı yaşasın!
P.S.: Axşam nənəmgil kənddən zəng
vurmuşdular: “O, həmin balaydı, ay bala, o, həmin peyğəmbər
kimi, ipək kimi oğuluydu, o, həmin “doxdur”uydu, ay oğul?”
Atamın, “hə, odur” cavabına: “Ona qıyanın əlləri
qurusun!”, – dedilər. Maraqlıdır, nənələrim Rafiq
əmini- ipək kimi oğulu, peyğəmbər kimi
balanı öldürənlərə ölüm
arzulamadı, eləcə qarğış etdilər, əlləri
qurusun dedilər.
Tural Türk
Mərkəz.- 2011.- 26 noyabr.- S. 13.