Vergilər
Məcəlləsinə hansı dəyişikliklər
olunmalıdır?
İqtisadi və Sosial İnkişaf Mərkəzi
sahibkarların xeyrinə olan
təkliflərlə çıxış
edib
Xəbər verdiyimiz
kimi, 2011-ci ildə Azərbaycanın
Vergi Məcəlləsinə
ciddi və əhəmiyyətli dəyişikliklərin
ediləcəyi planlaşdırılır. Vergilər
nazirinin birinci müavini Natiq Əmirovun verdiyi məlumata
görə, əlavə və dəyişiklikləri zəruri
edən səbəblər həm 2011-ci ilin
dövlət büdcəsinin
təsdiqlənməsi barədə dövlət
başçısının fərmanındakı
tapşırıqlarla əlaqədardır, həm də
ümumilikdə ölkə iqtisadiyyatının yeni inkişaf mərhələsinə daxil
olması ilə
bağlıdır. N.Əmirov qeyd edib ki,
təklif olunan əlavə
və dəyişikliklər biznes mühitinin daha da yaxşılaşdırılması
və onun normal vergi qanunvericiliyi
ilə müşayiət
olunması məqsədi daşıyır.
Bəs, bu əlavə və dəyişikliklər konkret
hansı istiqamətlərdə
həyata keçirilməlidir? İqtisadi
və Sosial İnkişaf Mərkəzinin
ekspertləri hesab edir ki, iqtisadi
inkişafın dəstəklənməsi,
sahibkarlığın inkişafının
stimullaşdırılması, vergidən yayınmaların
qarşısının alınması və digər istiqamətdə
islahatların davam etdirilməsinə
ehtiyac var.
Mərkəzin rəhbəri
Vüqar Bayramov konkret sahələrin adını çəkdi.
O bildirdi ki, Azərbaycanda
elektron ticarətin inkişafı üçün
bu sahənin əlavə
dəyər vergisindən (ƏDV) azad olunması vacibdir. Onun qənaətincə bu, elektron ticarətin
inkişafına yardım göstərməklə
yanaşı, e-ticarətin daha da leqallaşdırılmasına
səbəb ola bilər.
İkinci bir
təklif kimi ekspert ƏDV-nin dəyişən dərəcələrinin tətbiq
edilməsini lazım bilir: "Əksər Avropa ölkələrində
ƏDV standart deyil, bir neçə dərəcədə olur. Elə
sferalar var ki, orada ƏDV-nin faizi standart
faizdən aşağıdır. Azərbaycanda isə ƏDV-yə
cəlb edilən bütün əməliyyatların
hamısı eyni vergi dərəcəsi ilə -18%-lə cəlb edilib. Halbuki, ƏDV-nin sektorlar
üzrə fərqləndirilməsi
qeyri-neft sektorunun inkişafını stimullaşdırar
və vergidən yayınmanın qarşısını
alar".
V.Bayramov bir sıra Avropa ölkələrində
olduğu kimi rüblük bəyənnamələrin
illik hesabatla əvəz edilməsini də dəyişikliklər
zamanı nəzərə
alınmasını təklif
edir. O hesab edir ki,
bu düzəliş vergi müfəttişləri
ilə sahibkarların
birbaşa ünsiyyətinin
azalmasına səbəb
ola bilər.
Ekspertin başqa bir təklifinə əsasən,
Vergi Məcəlləsi
üzrə risk təhlili
aparılmalıdır. Onun fikrincə, müstəqil
və tanınmış
xarici şirkətlər
tərəfindən həyata
keçirilməsi tövsiyə
edilən bu təhlil məsələnin
korrupsiya üçün
hansı imkanlar yaratdığını müəyyənləşdirər.
V.Bayramov Vergilər Nazirliyinin
yanında Müşahidə
Şurasının yaradılması
və həmin şuraya hökumət qurumlarının nümayəndələri
ilə yanaşı, biznes və vətəndaş cəmiyyətinin
nümayəndələrinin cəlb edilməsini də təklif edir.
O,
bir sıra vergi dərəcələrinin
azaldılmasını da
vacib sayır. Ekspertin qənaətincə,
vergi dərəcələrinin
sahibkarılığın inkişafında rolu əvəzsizdir: "Yüksək
vergi dərəcələri
sahibkarların sərəncamında
qalan vəsaitlərin
həcmini azaldır və onların likvidliyini aşağı
salır. Artıq nəinki bəzi
keçid ölkələrində,
hətta bir sıra inkişaf etmiş ölkələrdə
də vergi dərəcələrinin azaldılması
həyata keçirilib.
Bu baxımdan təklif
olunur ki, vergi dərəcələrinə
1 il müddətində
azalmalar tətbiq olunsun. Əlavə Dəyər Vergisi
18%-dən 17%-ə, sosial sığorta
ayırmasının işəgötürənlərdən
tutulan hissəsi 22%-dən
20%-ə endirilsin. O cümlədən
fiziki şəxslərin
gəlir vergisində vergidən azad edilən hissəsi 75 manatdan 100 manatadək artırılsın və
eləcə də güzəştin tətbiq
edilmədiyi məbləğ
200 manatdan 250 manatadək
artırılsın. Sadələşdirilmiş
vergi fiziki şəxslər üçün
nəzərdə tutulan
illik maksimum məbləğ 90 min manatdan
120 min manatadək, hüquqi
şəxslər üçün
150 min manatdan 200 min manatadək
nəzərdə tutulsun".
V.Bayramov onu da qeyd etdi ki,
investisiya vergi sisteminin tətbiqi prosesi gücləndirilməlidir. O xatırlatdı ki,
Azərbaycanda investisiya
vergilərinin tətbiqi
məsələsi son illər
ciddi şəkildə
müzakirə edilsə
də, bu sistemi real olaraq tətbiq etmək mümkün olmayıb:
"Qlobal böhranın
neqativ təsirlərini
azaltmaq məqsədi ilə bu vergi
növünün tətbiq
edilməsi məqsədəuyğun
hesab edilir. Sistemin tətbiqi həmin güzəştdən istifadə
etmək hüququ olacaq müəssisələrin
sərəncamında əlavə
vəsaitlərin qalmasına
və təbii ki, onların inkişafını stimullaşdırmağa
xidmət edəcək.
Başqa
tərəfdən, yerli
təkrar istehsalçıları
dəstəkləmək üçün
təkrar məhsulların
istehsalı və təkrar ixracı üçün xaricdən
alınan xammala hesablanan ƏDV-nin ödənilməsinə 1 il
müddətinə güzəşt
tətbiq oluna bilər".
Nahayət, son təklif kimi
V.Bayramov fiziki şəxslərdən tutulan
gəlir vergisinin hədlərinin dəyişdirilməsini
zəruri sayır. Onun verdiyi məlumata
görə, Azərbaycanda
gəlir vergisi dərəcələri MDB ölkələri
arasında ən yüksəklərindən sayılır.
Məsələn, Rusiyada
bu dərəcə
13%, Ukraynada isə bu gostərici 15%-dir. Hazırda birinci vergi səviyyəsi üzrə gəlir vergisi dərəcəsi
14%-dir ki, bu da 2000 manata qədər olan gəlirə tətbiq olunur. İkinci səviyyə üzrə
faiz dərəcəsi
30%-dir ki, bu isə 2000 manatdan yuxarı olan gəlirə tətbiq olunur. V.Bayramov təklif edir
ki, birinci səviyyə üzrə gəlir vergisi dərəcəsinin 14%-dən 12%-ə endirilməsi məqsədəuyğundur.
Mərkəz.- 2011.- 27 yanvar.-S.6.