Avropa
Şurası Parlament Assambleyası
əvvəli
var
5) Avropa Şurası
Parlament Assambleyasının Ermənistan və Azərbaycanda
qaçqın və məcburi köçkünlərin
humanitar vəziyyətinə dair qətnaməsi N 1059 (1995)
1. Assambleya 1988-ci ildə
başlayan Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin Ermənistan
və Azərbaycanda ifadə edilə bilməyən insan əzabları,
minlərlə həlak olanlar, on minlərlə yaralı və
bir milyondan artıq qaçqın və məcburi
köçkünlərlə nəticələndiyindən təəssüflənir.
2. Son rəqəm hədələr,
törədilmiş vəhşiliklərə dair məruzələr
və 1991-ci ildən öncə Sovet hakimiyyətinin əmrlərindən
sonra öz evlərini tərk etməyə məcbur edilən
yüz minlərlə insanı əhatə edir.
3. Ermənistan və Azərbaycanın
1991-ci ildə müstəqilliklərini elan etmələrindən
sonra onların iqtisadiyyatları ciddi şəkildə tənəzzül
etmişdir. Vəziyyət münaqişənin və qonşu
ölkələrin tətbiq etdikləri iqtisadi blokadanın təsiri
ilə pisləşmişdir.
4. Nəticədə hər
iki ölkənin əhalisi həyat səviyyəsinin ciddi
şəkildə aşağı düşməsinə məruz
qalmışdır və artmaqda olan çətinliklərlə,
o cümlədən yüksələn işsizlik və kəskin
su, yanacaq və enerji qıtlığı ilə üzləşir.
Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
hesablamalarına görə, hər iki ölkədə bir
milyondan artıq insan hazırda yoxsulluq səviyyəsindən
aşağı yaşayır.
5. Əsasən
qaçqınlar və xüsusilə Azərbaycanda tələblərə
cavab verməyən çadırlarda yaşayanlar əsas
istilik, qida və tibbi yardım qıtlığının
olmasından kəskin çətinliklərlə üzləşirlər.
6. Birləşmiş Millətlər
Təşkilatının yardım proqramları hər iki
ölkədə 1992-ci ilin dekabrından təsis edilmişdir.
Lakin onların maliyyələşdirilməsi vəziyyətin
ehtiyaclarını təmin etməkdə yetərli deyil.
7. Bundan əlavə, BMT
agentlikləri bazar iqtisadiyyatına keçid, mərkəzsizləşdirmə
və səhiyyə və təhsil proqramları
üçün məlumatlarla təminata dair hər iki hökumətə
məsləhətlər verir və yardım göstərir.
Buna baxmayaraq, aidiyyəti ölkələrdə, o cümlədən
Gürcüstandakı ayrı-ayrı qərargahlardan
hazırda idarə olunan bu xidmətlər əməkdaşlıq
yolunda müəyyən maneələrlə çətinləşmişdir,
və onların təqdim edilməsi təcrübə, idarəetmə
və vəsaitlərin uzun müddətə ən effektiv
şəkildə hərəkətə gətirilməsini əks
etdirməyə bilər.
8. Assambleya 12 may 1994-cü
ildə qüvvəyə minmiş atəşkəsi
alqışlayan, bütün tərəfləri buna ziyan vura
biləcək hər hansı düşmənçilik
aktından çəkinməyə çağıran və
xüsusilə maraqlı tərəflərin parlament nümayəndələri
arasında dialoqu həvəsləndirməklə sülh
sazişinin imzalanmasına bütün qüvvəsi ilə
yardımını təklif edən 1251 saylı (1994) Qətnaməsini
yada salır.
9. Assambleya müharibə
edən tərəflərə geri qayıtmaq arzusunda olan
qaçqınların, başqa yerdə məskunlaşmaq istəyənlərə
kompensasiya vermək şərti ilə öz evlərinə
mümkün qədər tez qayıtmasını təşkil
etmək; azlıqların hüquqlarına hörmət etmək;
və onlar arasında olan bütün nəqliyyat və rabitə
vasitələri üzərində blokadaya və Rusiya və
Türkiyənin tətbiq etdikləri blokadaya dərhal son
qoymaq çağırışlarını təkrar qeyd
edir.
10. Assambleya təkid edir
ki:
a. Ermənistan, Azərbaycan
və Gürcüstan hökumətləri təcili yardım
və səhiyyə, təhsil, bərpa və inkişafa dair
uzunmüddətli proqramların təqdim edilməsində BMT
agentlikləri və qeyri-hökumət təşkilatları
ilə geniş əməkdaşlıq etsinlər;
b. Gürcüstan hökuməti
BMT-nin yardımı ilə mesheti türklərinin geri
qayıtması və məskunlaşdırılmasını
qəbul etsin və BMT-ni bu xüsusilə zəif qrupun vəziyyətinə
xüsusi diqqət yetirməyə çağırır;
c. Avropa İttifaqı,
özünün Humanitar İdarəsi vasitəsilə Cənubi
Qafqaz əhalisinin zəif təbəqələrinə
yardımını artırsın.
11. Nəhayət, Assambleya
Qafqazda sülhün yenidən bərpasına yardım etmək
və humanitar vəziyyəti yaxşılaşdırmaq
üçün daha geniş beynəlxalq səylərin
göstərilməsinə çağırır və bu məqsədlə
üzv dövlətlərin hökumət və parlamentlərini
yetmiş illik təcriddən çıxmaqda olan bu regiona
öz yardım, təcrübə və əməkdaşlıq
təkliflərini etməyə təşviq edir.
1 - Mətn Assambleyanın
adından fəaliyyət göstərən Daimi Komitə tərəfindən
15 mart 1995-ci ildə qəbul edilmişdir.
6) Avropa Şurası
Parlament Assambleyasının Ermənistan və Azərbaycanda
qaçqın və məcburi köçkünlərin
humanitar vəziyyətinə dair tövsiyəsi N 1263 (1995)
1. Assambleya Ermənistan və
Azərbaycanda qaçqın və məcburi
köçkünlərin humanitar vəziyyətinə dair
1059 saylı (1995) Qətnaməsinə istinad edərək
tövsiyə edir ki, Nazirlər Komitəsi:
I. Dağlıq Qarabağa
görə amansız münaqişənin qurbanlarına və
xüsusilə öz evlərindən qovulmuş şəxslərə
beynəlxalq yardımın tamamilə qənaətbəxş
olmamağından irəli gələn gərgin vəziyyəti
təcili şəkildə nəzərdən keçirsin;
II. Avropa
Şurasının genişlənməsinə dair 1247
saylı (1994) Qətnaməsindən sonra Avropa
Şurasının Sosial İnkişaf Fondu və onun üzv
dövlətlərini, özünün fövqəladə
hallar üçün nəzərdə tutulmuş hesabı
vasitəsilə, Birləşmiş Millətlər Təşkilatı
və cəlb olunmuş digər beynəlxalq təsisatlarla
mümkün əlaqədə Ermənistan, Azərbaycan və
Gürcüstanda qaçqın və məcburi
köçkünlərə fondun maliyyələşdirməsindən
yararlanmaq imkanı verməyə dəvət etsin;
III. Bütün üzv
dövlətlərin hökumətlərini:
a. Birləşmiş Millətlər
Təşkilatının agentlikləri, Beynəlxalq
Qırmızı Xaç Komitəsi, Beynəlxalq
Qırmızı Xaç və Qırmızı Aypara Cəmiyyətləri
Federasiyası və qeyri-hökumət təşkilatları
vasitəsilə edilən beynəlxalq yardıma Qafqazda
qarşıdan gələn bir çox illər
üçün ehtiyac duyulduğunu təsdiq etməyə və
bunun nəticəsində onların gələcək
müraciətlərinə səxavətlə cavab verməyə;
b. Qarabağ və onun ətrafındakı
ərazinin minalardan təmizlənməsi üçün tələb
olunan mütəxəssis və işçi qüvvəsini təklif
etməyə;
c. Fələstində
BMT-nin qaçqınlara yardım və işlər Agentliyinə
(UNRWA) müvafiq Qafqaz üçün birləşmiş BMT
agentliyinin yaradılması və Tbilisidə regional qərargahın
və ya oxşar əlaqələndirmə mexanizminin təsis
edilməsini nəzərdən keçirməyə;
d. xüsusilə insan
hüquqları, parlament demokratiyasının tətbiq
olunması və, müvafiq olan zaman, azlıqların
hüquqlarının və mədəni xüsusiyyətlərinin
müdafiəsi sahələrində Avropa Şurasının
yardım, mütəxəssis və əməkdaşlıq təkliflərini
təsdiq etməklə Ermənistan, Azərbaycan və
Gürcüstanın hakimiyyətləri ilə siyasi dialoq təsis
etməyə dəvət etsin.
7) Avropa Şurası
Parlament Assambleyasının Zaqafqaziyada münaqişələrə
dair qətnaməsi N 1119 (1997)
1. Assambleya hesab edir ki,
Zaqafqaziya münaqişələrində, xüsusilə
Abxaziya və Dağlıq Qarabağda 1994-cü ilin
mayından etibarən atəşkəsin qüvvədə
saxlanılması gərginlik zonalarında siyasi sabitliyin
yaradılmasına kömək etməlidir.
2. Avropanın Qeyri-üzv
Ölkələri ilə Əlaqələr üzrə Komitəsinin
keçirdiyi müxtəlif dinləmələrdən sonra o,
ümid edir ki, bu münaqişələrin siyasi həlli
istiqamətində sürətli, həlledici irəliləyiş
ediləcək.
3. Hər üç
Zaqafqaziya ölkəsi - Ermənistan, Azərbaycan və
Gürcüstan - xüsusi qonaq statusuna malikdirlər və
Avropa Şurasının tam üzvlüyü
üçün müraciət etmişlər. Assambleya hesab
edir ki, bütün tərəflərin bu münaqişələri
həll etmək üçün həqiqi siyasi iradəsi qəbul
proseduralarını sürətləndirməyə kömək
edəcək.
4. Assambleya bu
münaqişələrə bilavasitə və ya dolayı
yolla cəlb olunmuş bütün tərəfləri,
xüsusilə Birləşmiş Millətlər Təşkilatı,
Müstəqil Dövlətlər Birliyi və Avropada Təhlükəsizlik
və Əməkdaşlıq Təşkilatının həyata
keçirdiyi vasitəçilik işində konstruktiv şəkildə
iştirak etməyə çağırır.
5. Bu iki münaqişənin
xarakterinə görə fərqli olmasına baxmayaraq,
Assambleya vurğulayır ki, cəlb olunan bütün tərəflər
onların siyasi həllinə dair danışıqları,
xüsusilə 1975-ci il Helsinki Yekun Aktı və 1990-cı il
Paris Xartiyasına əsaslanan aşağıdakı prinsiplər
üzərində aparmalıdırlar:
a. sərhədlərin
pozulmazlığı;
b. aidiyyəti ərazilərdə
bütün xalqların, xüsusilə çoxmillətli
sülhməramlı qüvvələr vasitəsilə təmin
olunmuş təhlükəsizliyi;
c. Abxaziya və
Dağlıq Qarabağ üçün bütün
maraqlı tərəflərin
razılaşdırdığı geniş muxtariyyət
statusu;
d. qaçqın və məcburi
köçkünlərin geri dönmək hüququ və
insan hüquqlarına hörmət kimi onların vətəndaşlığının
bərpa olunması.
6. Assambleya hesab edir ki,
Zaqafqaziya ölkələrində qanunun aliliyi, plüralist
demokratiya, insan hüquqlarının müdafiəsi və
ictimai bazar iqtisadiyyatının yaradılmasında Avropa
Şurası həqiqi töhfə verməlidir.
A. Abxaziya ilə əlaqədar
7. Assambleya Tbilisi və
Suxuminin mövqeləri arasında xoş münasibətlərin
bərpa olunmasının müəyyən əlamətlərini
qeyd etməkdə maraqlıdır və ümid edir ki,
yuxarıda qeyd olunmuş prinsiplər əsasında məsələnin
danışıqlar vasitəsilə əldə olunmuş
siyasi həllinə tezliklə nail olunacaq.
8. O, ümid edir ki,
maraqlı tərəflər, həmçinin Birləşmiş
Millətlər Təşkilatı, ATƏT və Rusiya
Federasiyasının səyləri tezliklə Tbilisi və
Suxumi üçün əlverişli təsisatı
balansın yaradılmasına aparacaq ki, qaçqınlar
yüksək təhlükəsiz şəraitdə geri
dönə və region əhalisi sülh və iqtisadi
çiçəklənməyə qayıda bilsin.
B. Dağlıq Qarabağa
münasibətdə
9. Assambleya Ermənistan və
Azərbaycan parlament nümayəndələri arasında,
xüsusilə onun Avropanın Qeyri-üzv Ölkələri
ilə Əlaqələr üzrə Komitəsinin 26 yanvar
1997-ci ildə təşkil etdiyi Zaqafqaziyada münaqişələrə
dair seminarının bir hissəsi kimi davam edən dialoqu və
bununla əlaqədar münaqişənin erkən həllinin
təmin edilməsi məqsədilə
danışıqları davam etdirməyə həvəsləndirən
Dağlıq Qarabağ üzrə ATƏT-in Minsk Qrupunun fəaliyyətinin
bərpa edilməsini alqışlayır.
10. O, işğal
edilmiş ərazilərin qaytarılması və
qaçqın və köçkünlərin geri dönməsi,
Dağlıq Qarabağın əlverişli alternativ statusu, həmçinin
onun təhlükəsizliyinə təminat verən
münaqişənin siyasi həllinə nail olmaq məqsədilə
bütün münaqişə tərəflərini birbaşa
danışıqları gücləndirməyə
çağırır.
11. Nəhayət o,
üç Zaqafqaziya ölkəsi - Ermənistan, Azərbaycan
və Gürcüstanın - nəticə etibarı ilə
Zaqafqaziya dövlətləri birliyinin yaradılması və
birgə parlament assambleyasının təsis edilməsini nəzərdən
keçirəcəyinə dair arzusunu ifadə edir.
Mövqe.-
2011.- 13 may.- S. 10.