Heydər Əliyev
zirvəsi
O, bütün
dünyadan görünür
Yeddinci yazı
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasına əlavə və dəyişikliklər
edilməsi ilə bağlı 2009-cu il martın 18-də təyin
edilmiş referendum aktı da tamamilə təbii və məntiqəuyğun
olub, ölkədə həyata keçirilən hərtərəfli
islahatların mahiyyətindən irəli gəlir. Azərbaycan
bu gün sosial-iqtisadi, siyasi-hüquqi və mədəni
inkişafının elə yüksək mərhələsindədir
ki, əldə olunmuş fundamental nəticələr cəmiyyətin
hüquq sisteminin əsasını təşkil edən Konstitusiyada
demokratik xarakterli bir sıra əlavə və dəyişiklikləri
sosial sifarişə çevirir. 2009-cu il 18 mart tarixində əhalinin
böyük əksəriyyətinin dəstəklədiyi
Referendum aktında əksini tapmış Konstitusiyaya əlavə
və dəyişikliklər mahiyyət etibarilə Azərbaycanın
çağdaş inkişaf dinamikası, cəmiyyətin
şüur səviyyəsi, çağdaş modernləşmə
strategiyasının tələbləri ilə uzlaşır.
"Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına əlavə
və dəyişikliklər edilməsi haqqında"
Referendum Aktı layihəsinin ümumxalq səsverməsi demokratik
inkişaf istiqamətində mühüm addım olmaqla,
respublikanın sivil, demokratik dəyərlərə sadiqliyini
bir daha təsdiqləmişdir. Referendum Aktı layihəsində
nəzərdə tutulan əlavə və dəyişikliklərin
mütərəqqi xarakter daşıdığı, beynəlxalq
hüquq normalarına tamamilə uyğun olduğu, insan və
vətəndaş hüquq və azadlıqlarının təminatına
yönəldiyi qabarıq görünür. Konstitusiyanın
29 maddəsinə təklif olunan 41 əlavə və dəyişikliyin
böyük qismi sırf insan hüquq və azadlıqları
ilə bağlı olub, bu sahədə daha səmərəli
təminat mexanizmləri formalaşdırmaq məqsədi
daşıyır. Həmin dəyişikliklər
aktuallığı və əhəmiyyəti ilə diqqəti
cəlb edir.
İnsan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının daha da genişləndirilməsi,
bu hüquq və azadlıqların təminatı
üçün dövlətin üzərinə əlavə
vəzifələrin qoyulması Konstitusiyaya edilmiş əlavə
və dəyişikliklərin əsas iki səciyyəvi cəhətləridir.
Bütövlükdə, Konstitusiya islahatları ölkəmizdə
insan hüquqlarına dair beynəlxalq normaların da maneəsiz
tətbiqinə imkan verməklə dünya birliyində daha
layiqli yer tutmağımıza imkan yaratmaqdadır. Ölkəmizdə
müasir dövlət quruculuğunun həyata keçirilməsinin,
bəşəri-demokratik dəyərlərə uyğun
dövlətçilik təsisatları və cəmiyyət
modeli formalaşdırılmasının hüquqi əsasları
yarandıqdan sonra Azərbaycanın müstəqilliyi möhkəmləndirilərək
əbədi və dönməz xarakter almışdır.
Məhz 1995-2003-cü illər
Azərbaycanın demokratik prinsiplərə sadiq bir dövlət
kimi inkişafında mühüm bir dövr olmaqla dünya
birliyinə inteqrasiya yolunda ona çox böyük nailiyyətlər
qazandırdı. Heydər
Əliyevin siyasi müdrikliyi və uzaqgörənliyi, gərgin
zəhməti və təşəbbüskarlığı,
yaradıcı dühası və beynəlxalq nüfuzu olmadan
bütün bunları əldə etmək mümkünsüz
idi.
Bu illərdə
Konstitusiyada təsbit olunmuş hakimiyyət bölgüsü
prinsipinə uyğun dövlət idarəetmə sistemi
formalaşmış, icra, qanunvericilik və məhkəmə
orqanlarının səmərəli fəaliyyəti təmin
edilmişdir. Ölkəmizdə
müxtəlif yönlü siyasi partiyaların, ictimai təşkilatların,
həmçinin kütləvi informasiya vasitələrinin azad
fəaliyyəti üçün yaradılmış şərait
memarı və qurucusu Heydər Əliyev olan müstəqil
dövlətimizdə siyasi plüralizmin, fikir
azadlığının, demokratiyanın bərqərar
olduğunu bariz şəkildə təsdiqləyir.
Ümummilli lider vicdan azadlığının təmin edilməsini,
tolerantlıq mühitinin formalaşmasını əsl vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşdırılması
üçün mühüm amil sayırdı və
respublikaya rəhbərliyi dövründə bu amilləri
dövlət həyatının ayrılmaz hissəsinə
çevirmişdi. Heydər Əliyevin bilavasitə təşkilatçılığı
və rəhbərliyi ilə ölkəmizin məhkəmə-hüquq
sistemi beynəlxalq standartlara uyğun şəkildə yenidən
qurulmuşdur. Bu sahədə aparılan islahatlar hüquqi
dövlət quruculuğunun uğurla həyata keçirilməsi,
ölkəmizdə insan hüquqlarının təmin edilməsi
və qorunması üçün böyük əhəmiyyət
kəsb etmişdir.
Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə ölkədə siyasi, iqtisadi, sosial islahatların həyata
keçirilməsi, dövlətimizin beynəlxalq birliyə
tamhüquqlu üzv kimi qəbul olunması üçün
müvafiq hüquqi bazanın yaradılması istiqamətində
mühüm addımlar atılmışdır. Belə ki, Milli Məclisin
qəbul etdiyi qanunvericilik aktlarının, o cümlədən
"Vətəndaşlıq haqqında", "Sərbəst
toplaşmaq azadlığı haqqında", "Kütləvi
informasiya vasitələri haqqında", "Məlumat
azadlığı haqqında", "Qaçqınların
və məcburi köçkünlərin statusu
haqqında", "Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında", "Məhkəmələr və hakimlər
haqqında", "Prokurorluq haqqında", "Polis
haqqında", "Vəkillər və vəkillik fəaliyyəti
haqqında" və digər qanunların əsas ruhu insan
hüquqlarının müdafiəsi təminatlarının
yaradılması olmuşdur.
Bunlar bir tərəfdən,
Azərbaycanda hüquqi, demokratik, dünyəvi dövlət
quruculuğunun təmin edilməsi,
çoxpartiyalılığa, müxtəlif siyasi cərəyanların
ideyalarının azad ifadə olunmasına əsaslanan siyasi
sistemin yaradılması, insan və vətəndaş
hüquqlarının qorunmasına qulluq edən təsisatların
formalaşması, digər tərəfdən isə, ölkəmizdə
azad rəqabətə, inkişaf etmiş mülki dövriyyəyə,
müasir bazar münasibətlərinə əsaslanan
iqtisadiyyatın qurulması məqsədini güdən
qanunvericilik tədbirlərini əhatə etmişdir.
Heydər Əliyevin həyata
keçirdiyi dövlət siyasətinin mahiyyətini
özündə əks etdirən humanistlik nəticəsində
1995-ci ildən əfv və amnistiya təsisatları bərpa
edilmiş, həmin vaxtdan ölkəmizdə qəbul
olunmuş amnistiya aktları və əfv fərmanları on
minlərlə şəxsə tətbiq edilmişdir. Heydər
Əliyev hər kəsin hüquqlarına hörmətlə
yanaşılmasını, şəxsiyyətin
alçaldılması, zorakılıq, işgəncə və
bu kimi qeyri-qanuni üsul və vasitələrə yol verilməsi
hallarının aradan qaldırılmasını
hüquq-mühafizə orqanları qarşısında vacib vəzifə
kimi qoymuşdur.
Ümummilli liderimizin gərgin
diplomatik səyləri və şəxsi nüfuzu sayəsində
müstəqil respublikamız bir sıra nüfuzlu beynəlxalq
təşkilatlara, o cümlədən Avropa Şurasına
tamhüquqlu üzv qəbul edilmiş və öz beynəlxalq
mövqeyini möhkəmləndirmişdir. Heydər Əliyevin
xarici siyasəti dünyanın bütün dövlətləri
ilə bərabərhüquqlu əsaslar üzərində
faydalı əlaqələr qurmağa yönəlmişdi. Bu
siyasət indi də möhtərəm prezident İlham Əliyev
tərəfindən uğurla davam etdirilir, qələbələrlə
zəngin və diqqətəlayiq bəhrələrini verir.
Məlumdur ki, sülh və
əmin-amanlıq olmadan insan hüquqlarına tam riayət
olunması mümkün deyil. Ermənistanın Azərbaycana
qarşı on səkkiz ildən artıq davam edən
silahlı təcavüzü nəticəsində
torpaqlarımızın 20 faizi işğal olunmuş, 1 milyondan
artıq soydaşımız insan hüquqlarından mərhum
edilmişdir. Azərbaycan dövləti ərazi
bütövlüyünün, qaçqınların və məcburi
köçkünlərin pozulmuş hüquqlarının tam
bərpası üçün sülhsevər siyasət
apararaq atəşkəsə nail olmuş, münaqişənin
həlli üçün ATƏT-in Minsk Qrupu çərçivəsində
və digər beynəlxalq təşkilatlar xətti ilə
ardıcıl və məqsədyönlü iş aparır.
Heydər Əliyev keçirdiyi bütün beynəlxalq
görüşlərində Dağlıq Qarabağ problemini
ön plana çəkmişdir.
Müstəqil Azərbaycanın
ilk Konstitusiyasının banisi olan Heydər Əliyev demokratik,
hüquqi dövlət quruculuğu istiqamətində
davamlı siyasət yeridərək ölkədə insan
hüquq və azadlıqlarının başlıca prinsiplərinin
bərqərar olması üçün əsaslı zəmin
yaratmışdır. Heydər Əliyevin fəal diplomatiyası nəticəsində
dünyanın demokratik dövlətlərinin və
aparıcı beynəlxalq təşkilatlarının ölkəmizə,
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə münasibəti əsaslı surətdə
dəyişmişdir. Heydər Əliyev siyasətinin əsasını
sülh, beynəlxalq hüquq normaları, dövlətlərin
ərazi bütövlüyünün
toxunulmazlığına hörmət və
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq
prinsipləri təşkil edir. Heydər Əliyevin Azərbaycan
Respublikasının hərtərəfli inkişafı
üçün hazırladığı strateji istiqamətlər
hələ uzun illər müstəqil Azərbaycan dövlətinin
möhkəmləndirilməsi və gücləndirilməsi
işinə xidmət edəcəkdir.
Bu gün Azərbaycan
dövlətçiliyinin ən mühüm problemi ölkənin
ərazi bütövlüyünün təmin
olunmasıdır. Ermənistan
Respublikasının təcavüzü nəticəsində
işğal altına düşmüş ərazilərimizin
azad edilməsi, viran qoyulmuş kənd, rayon və şəhərlərimizin
bərpa olunması, sayı bir milyona çatan və uzun
müddətdən bəri məşəqqətli
köçkün həyatı sürən
soydaşlarımızın doğma yurd-yuvalarına
qayıtması Azərbaycan dövlətinin
qarşısında çox məsul bir vəzifə, ən
vacib məqsəd kimi durur. Müstəqil dövlətçiliyimizin
banisi, müasir Azərbaycanın memarı, böyük
öndərimiz Heydər Əliyevin siyasi xəttini uğurla
davam etdirən möhtərəm prezident İlham Əliyev
xalqımıza hədsiz məhrumiyyətlər, müstəqil
dövlətimizə böyük itkilər gətirmiş təcavüzə
son qoyulması üçün çoxşaxəli və səmərəli
hüquqi-diplomatik addımlar atır. Bütün bunların nəticəsidir
ki, indi dünya birliyi Azərbaycanın haqlı olduğunu,
Ermənistanın işğalçı və təcavüzkar
siyasət yeritdiyini daha yaxşı anlayır. Təsadüfi
deyil ki, bir çox mötəbər beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən qəbul edilən qərar və qətnamələrdə
Ermənistanın Azərbaycan torpaqlarını işğal
etməsi faktı birmənalı şəkildə dəfələrlə
təsdiqlənmiş, onun təcavüzkarlıqdan əl
çəkməsi tələb olunmuşdur.
Sadalanan məqamlar bir daha
onu sübut edir ki, bu gün insan hüquq və
azadlıqlarına, qanunların aliliyinə hörmət
prinsiplərinə prioritet istiqamət kimi müstəsna dəyər
verən müstəqil Azərbaycanın hüquqi, dünyəvi
və demokratik dövlət imicinin formalaşmasında
ümummilli liderimizin xidmətləri əvəzsizdir.
Azərbaycanın
bugünkü və gələcək nəsillərinin Heydər
Əliyevin şərəfli adı və ölməz ruhu
qarşısında müqəddəs borcu onun əsəri
olan müstəqil Azərbaycan dövlətinin daha da
çiçəklənməsi və qüdrətlənməsi,
xalqımızın rifahı naminə fədakarlıqla
çalışmaq, milli birliyimizə sədaqətlə xidmət
göstərməkdir. Bu gün xalqımız ümummilli lider Heydər
Əliyevin siyasi varisi - yüksək intellektli, praqmatik
düşüncəli, müasir dünya siyasətini və
iqtisadiyyatını gözəl bilən, enerjili və təşəbbüskar
şəxsiyyət kimi dünya siyasətində özünəməxsus
yer tutan Azərbaycan Respublikasının prezidenti cənab
İlham Əliyevin ətrafında sıx birləşmişdir.
Tam əminliklə deyə bilərik ki, prezident İlham Əliyev
dövlətimiz qarşısında taleyüklü məsələləri
xalqımızın dəstəyi ilə başa
çatdıracaq, ulu öndər Heydər Əliyevin müstəqil
dövlətçilik irsini öz quruculuq fəaliyyəti ilə
daha da zənginləşdirəcəkdir.
A.Sultanova
Mövqe.-2011.-
7 may.-S. 4.