Azərbaycanda
aparılan iqtisadi islahatlar yüksık qiymət alir.
Azərbaycan iqtisadiyyatı keyfiyyətcə yeni mərhələyə
qədəm qoymuşdur. Qlobal iqtisadi
çağırışların milli iqtisadiyyata
transformasiyası ilə bağlı yeni iqtisadi islahat istiqamətləri
müəyyən edilmişdir. Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə
qurulan yeni iqtisadi model Azərbaycanın tarixi inkişafı
perspektivindən qiymətləndiriləndə tamamilə elmi əsaslandırılmış
və zəruri bir paradiqma olaraq təsbit edilir. Ümummilli
lider Heydər Əliyev tərəfindən əsası qoyulan
milli iqtisadiyyatımız, xüsusilə makroiqtisadi sabitlik,
inkişaf etmiş infrastruktur və güclü orta təbəqə
yeni regional və qlobal çağırışlara cavab verməyə
tam hazır vəziyyətdə idi.
Eyni zamanda, karbohidrogen qiymətlərinin kəskin azalması,
partnyor ölkələrdə iqtisadi resessiya və dünya
iqtisadiyyatında baş verən arxitektura dəyişikliyi
yeni modelə keçidi bir çağırış olaraq
müəyyənləşdirmişdi. Bu
çağırışlara cavab olaraq, 2016-cı ildən
etibarən dünyada baş verən iqtisadi proseslər fonunda
ölkə iqtisadiyyatının inkişafı, investisiya və
biznes mühitinin daha da yaxşılaşdırılması,
sahibkarlığın genişləndirilməsi
üçün əlverişli imkanların
yaradılması, qeyri-neft ixrac potensialının
artırılması, idxalın əvəzlənməsi, o
cümlədən yerli sahibkarlara dövlət dəstəyinin
gücləndirilməsi istiqamətində bir sıra
mühüm qərarlar qəbul edilmiş və sistem xarakterli
dərin iqtisadi islahatların aparılması əsas hədəf
kimi müəyyənləşdirilmişdir.
Azərbaycan
Respublikasının milli iqtisadiyyat perspektivi üzrə
Strateji Yol Xəritəsində qeyd edildiyi kimi, davamlı
inkişafı təmin edəcək yeni “avanqard” sektorların
üzərində fokuslanmaqla, iqtisadiyyatın strukturu
qeyri–ticari bölməyə nisbətən ticari bölmənin,
hasilata nisbətən emalın, dövlət
sahibkarlığına nisbətən özəl
sahibkarlığın, aşağı texnologiya tutumlu
sektorlara nisbətən yüksək texnologiyalara əsaslanan
sektorların, aşağı ixtisaslı əməyə nisbətən
yüksək ixtisaslı əməyə əsaslanan sahələrin,
azgəlirli bazarlara nisbətən yüksəkgəlirli
bazarların və aşağı dəyər yaradan sektorlara
nisbətən yüksək dəyər yaradan sektorların
daha üstün artımı hesabına yenidən
balanslaşacaqdır. Milli iqtisadiyyatın
strukturunun yenilənməsi biznes mühitinin daha da
yaxşılaşdırılması, ortamüddətli xərclər
strategiyası çərçivəsində yeni siyasətin
tətbiq edilməsi, maliyyə–bank sisteminin
sağlamlaşdırılması və monetar siyasətin
üzən məzənnə rejimi üzərində təkmilləşdirilməsi,
habelə xarici bazarlara çıxış imkanlarının
genişləndirilməsi ilə mümkün olacaqdır.
Bu gün ölkədə aparılan hər bir iqtisadi
islahatın kökündə sosial problemlərin aradan
qaldırılması, əhalinin sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi və hər bir ölkə vətəndaşının
rifahının artırılmasına imkan verən mühitin
yaradılması məqsədi dayanır. Belə bir
mühitin yaradılması isə dayanıqlı iqtisadi
inkişafın reallaşdırılması, maliyyə
sisteminin, sahibkarlıq mühitinin inkişaf etdirilməsi,
insanların hüquqlarının və qanunla qorunan
maraqlarının müdafiəsi yolu ilə, həmçinin
sosial problemlərin birbaşa həllinə yönələn
tədbirlər vasitəsilə həyata keçirilə bilər.
Azərbaycan yeni iqtisadi modelə keçidi təmin etmək
üçün əvvəlcədən sistemli bir
yanaşmanı ortaya qoydu. Prezident İlham
Əliyevin müəyyənləşdirdiyi kursa uyğun
olaraq İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya
Mərkəzində yaradılan platformada çoxsaylı yerli
və xarici ekspertin hazırladığı strateji yol xəritələri
faktiki olaraq yeni iqtisadi modelə keçid üçün
sistemli bir yanaşmanı təmin etdi.
Azərbaycanda fiskal siyasətdə ekspansiyadan
konsolidasiyaya keçid makroiqtisadi sabitliyin qorunması
üçün əsas zəmin oldu. Bu kontekstdə dövlət
xərcləmələrinin səmərəliliyinin,
hesabatlılığının və şəffafığının
daha da artırılması xüsusi qeyd olunmalıdır.
“Azərbaycan Respublikasının 2017-ci il dövlət
büdcəsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun tətbiqi
barədə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanında
qeyd olunur ki, Dövlət Neft Fondundan dövlət büdcəsinə
transfertin yuxarı həddinin tənzimlənməsi və
fiskal dayanıqlılığın gücləndirilməsi məqsədilə
yeni fiskal qaydalar müəyyənləşdirilsin. Həmçinin müəyyən
edilmiş iqtisadi və sosial siyasət kursunun qısa və
ortamüddətli dövrdə hədəfləri, habelə
investisiya layihələrinin həmin hədəflərə
uyğun əsas istiqamətlərini özündə aydın
şəkildə ehtiva edən, dövlət maliyyə
resurslarının nəticəəsaslı bölgüsünü
(sektorlararası və sektor daxilində), nəticələrin
proq-nozlaşdırıla bilmə imkanlarını, fiskal
intizamın gücləndirilməsini, o cümlədən nəticələrə
görə məsuliyyət nəzərdə tutan daha təkmil
ortamüddətli xərclər çərçivəsinin və
nəticə əsaslı büdcə mexanizminin
formalaşdırılmalıdır. Bundan
başqa dövlət borcunun idarəolunması üzrə
orta və uzunmüddətli strategiyanın da işlənilməsi
zəruri olacaqdır.
Beləliklə, fiskal siyasətin strateji yol xəritələrində
nəzərdə tutulan əsas konturları müəyyənləşdirilib. Paylarının
(səhmlərinin) nəzarət zərfi dövlətə məxsus
olan hüquqi şəxslərin fəaliyyətində səmərəliliyin
artırılması və özəlləşdirmənin həyata
keçirilməsi yolu ilə iqtisadi dinamikliyin təmin edilməsi
də mühüm bir islahat istiqamətidir. Bu halda bir tərəfdən dövlət maliyyəsinin
rasionallığı artır, digər tərəfdən isə
dövlət sahibkarlığı
optimallaşdırılır.
Yeni iqtisadi model şəraitində monetar siyasət tam
üzən məzənnə rejiminə keçid əsasında
yeni dövrün tələblərinə
uyğunlaşdırılır. Azərbaycan Respublikası Mərkəzi
Bankının 2017-ci il üçün pul siyasətinin əsas
istiqamətləri haqqında bəyanatına uyğun olaraq
hökumətlə sıx koordinasiya şəraitində sərəncamındakı
monetar alətlərdən istifadə ediləcək Mərkəzi
Bank Maliyyə Sabitliyi Şurasında
razılaşdırılmış pul proqramını icra etməklə
inflyasiya risklərinə çevik reaksiya verəcəkdir. Bu məcrada pul siyasəti qərarlarının
inflyasiyaya təsirinin müəyyən zaman intervalı tələb
etdiyini nəzərə alaraq Mərkəzi Bank fəaliyyətini
qabaqlayıcı rejimdə həyata keçirməyə
çalışacaqdır. 2017-ci ildə
də inflyasiyanın məqbul səviyyədə
saxlanılması üçün pul təklifi
razılaşdırılmış pul proqramı çərçivəsində
məqsədyönlü şəkildə tənzimlənəcəkdir.
Eyni zamanda pul proqramı pul təklifi
kanallarının effektivliyinin nəzarətə
götürülməsini təmin edəcəkdir. Mərkəzi Bankda əlaqədar iqtisadi
orqanların dəstəyi ilə yaradılacaq likvidliyin
monitorinqi və qısamüddətli
proqnozlaşdırılması sisteminin tətbiqi pul
bazasının məqsədyönlü idarə edilməsində
mühüm rol oynayacaqdır. Beləliklə,
Azərbaycanda inflyasiyanın birbaşa hədəflənməsi
rejiminə keçidi təmin ediləcəkdir. Bir daha xüsusilə qeyd edilməlidir ki, bu ilin
birinci rübündə manatın kursunun sabitləşməsi,
inflyasiyanın səngiməsi və strateji valyuta
ehtiyatlarının artması məhz Prezident İlham
Əliyevin apardığı iqtisadi islahatlar kursunun uğurla
reallaşdırılması nəticəsində
mümkün olmuşdur.
İqtisadi islahatlar nəticəsində artıq bu ilin
birinci rübündə qeyri-neft sektorunda real artımın
müsbət dinamikası formalaşmışdır. Buna bir zəmin kimi Azərbaycan
Respublikasında biznes mühitinin əlverişliliyinin
artırılması və beynəlxalq reytinqlərdə
ölkəmizin mövqeyinin daha da
yaxşılaşdırılması ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 13 iyul 2016-cı il tarixli sərəncamı
xüsusi qeyd edilməlidir. Sərəncamın
icrasını təmin etmək üçün kredit
büroları, tikintiyə icazə, elektrik şəbəkəsinə
çıxış və digər sahələrdə Doing
Business hesabatına uyğun təkmilləşdirmələr
həyata keçirilir. Biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması və sahibkarlıq
üçün yaradılan təşviq layihələri
(Azexport, investisiya təşviqi, ixrac təşviqi, güzəştli
kreditlər və s.) qeyri-neft sektorunun artmasına öz təsirini
göstərir.
Məsələn,
DSK-nın məlumatına əsasən 2017-ci ilin birinci
rübündə ölkədə 15229,7
milyon manat və ya əhalinin hər nəfərinə 1570
manat dəyərində ümumi daxili məhsul istehsal
edilmişdir. Bu dövrdə iqtisadiyyatın qeyri-neft bölməsində
istehsal olunmuş əlavə dəyər əvvəlki ilin
müvafiq dövrünə nisbətən 2,4
faiz artmışdır. Ümumi daxili məhsulun 7094,3 milyon
manatı sənayedə, 1823,1 milyon manatı ticarət, nəqliyyat
vasitələrinin təmiri sahələrində, 1187,8 milyon
manatı tikintidə, 1006,9 milyon manatı nəqliyyat və
anbar təsərrüfatında, 442,1 milyon manatı turistlərin
yerləşdirilməsi və ictimai iaşədə, 412,3
milyon manatı kənd təsərrüfatı, meşə təsərrüfatı
və balıqçılıqda, 259,3 milyon manatı
informasiya və rabitə sahələrində, 1931,3 milyon
manatı digər sahələrdə istehsal edilmiş məhsula
görə, 1072,6 milyon manatını isə idxaldan xalis vergilər
təşkil etmişdir.
Azərbaycanda
turizm, kənd təsərrüfatı və ərzaq sənayesi,
İKT, nəqliyyat və logistika, neft-kimya sənayesinin
perspektiv inkişaf imkanları var. Məsələn, viza
prosedurunun sadələşdirilməsi və manatın məzənnəsinin
sabitləşməsi nəticəsində 2016-cı il ərzində ölkəmizə gələn
xarici vətəndaşların sayı 2.242.783 nəfər
olub ki, bu da 2015-ci il illə müqayisədə 11.7 faiz
artım olduğunu göstərir. Qətər, Oman, Səudiyyə
Ərəbistanı, Bəhreyn, Küveyt, Yaponiya, Çin, Cənubi
Koreya, Malayziya və Sinqapur vətəndaşları
üçün 2016-cı ildən etibarən hava
limanlarında sadələşdirilmiş viza rəsmiləşdirilməsinə
başlanması ölkəmizə səyahət edən xarici
turistlərin sayını əhəmiyyətli dərəcədə
artırmaqdadır.
Yeni iqtisadi modeldən danışarkən, rəqabətqabiliyyətli
və innovativ sənayenin rolu müasir dünya bazarına
çıxış üçün həlledici amil kimi dəyərləndirilməlidir. Hazırda sənayenin
rəqabətqabiliyyətliliyi artıq investisiyaların həcmi
ilə deyil, daha çox innovativliyin səviyyəsi ilə
ölçülməkdədir. Bununla
bağlı bir məqama da diqqət yetirmək istərdik.
Belə ki, rəqabətqabiliyyətli və
innovativ sənayeyə mühüm önəm verilməsinin nəticəsidir
ki, son illərdə neftin qiymətinin 3-4 dəfə
aşağı düşməsinə baxmayaraq, sənaye
potensialında artım təmin olunmaqla, müsbət meyil
saxlanılıb. Ötən il
qeyri-neft sənayesi 5 faiz artıb. Eyni zamanda 147
sənaye müəssisəsi istifadəyə verilib, bir
sıra sənaye obyektlərinin tikintisinə
başlanılıb. İl ərzində 100 mindən
çox daimi iş yeri yaradılıb.
“Milli iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas
sektorları üzrə strateji yol xəritəsi”ndə
ağır sənaye və maşınqayırmanın
inkişafının başlıca istiqamətlərdən
biri kimi nəzərdə tutulması bu sahədə Azərbaycanın
inkişaf üçün əlverişli imkanlara malik
olmasından irəli gəlir. Respublikada sənayenin
iqtisadiyyatdakı xüsusi çəkisi dünya üzrə
orta göstəricini 30 faiz üstələyir. BMT-nin Avropa üzrə İqtisadi
Komissiyasının məlumatına görə, Azərbaycan
Avropada sənayenin ümumi daxili məhsuldakı payına
görə ilk yerlərdən birini tutur. Əgər
respublikada sənaye yüksəlişinin birinci mərhələsi
karbohidrogen resurslarına əsaslanırdısa, hazırki mərhələdə
isə bu inkişaf şaxələndirmə və iqtisadi səmərəlilik
üzərində qurulmaqdadır. Bu mərhələnin
əsas xüsusiyyətləri sənayenin regionlarda
inkişafı, innovativlik, ətraf mühitin qorunması,
iqtisadiyyatın rəqabətqabiliyyətliliyinin və sənaye
ixracının artırılması əsasında yeni iş
yerlərinin açılmasıdır. Bunun
üçün əlverişli institusional mühitin və
makroiqtisadi şərait davamlı surətdə gündəmdə
saxlanılır.
Ölkə
Prezidenti İlham Əliyevin 2016-cı il 6 dekabr tarixli fərmanı
ilə təsdiq edilən Azərbaycanda ağır sənaye və
maşınqayırmanın inkişafına dair Strateji Yol Xəritəsinin
başlıca məqsədi də sənaye sahəsində əlavə
dəyərin və məşğulluğun artırılmasına,
ətraf mühitin qorunmasına və nəticədə
dayanıqlı iqtisadi inkişafa nail olmaqdan və əhalinin
həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılmasını təmin etməkdən
ibarətdir. Bu məqsədə çatmaq üçün
milli iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas sektorları
üzrə Strateji Yol Xəritəsinin başlıca istiqamətləri
rəhbər tutulmaqla, 2016–2020-ci illər ərzində
respublikada mövcud sənaye müəssisələrin
optimallaşdırılması, rəqabətədavamlı
sektorun yaradılması, onlara maliyyə dəstəyinin təmin
edilməsində beynəlxalq əməkdaşlığın
həyata keçirilməsi kimi strateji hədəflər
müəyyənləşdirilmişdir.
Strateji yol xəritəsinin icrası nəticəsində
sənayenin strukturu da təkmilləşdiriləcək,
qeyri-neft sənayesində iqtisadi artımın əsas hərəkətverici
qüvvələrindən birinə çevriləcək,
ağır və maşınqayırma sənayesinin məşğulluqda
payı artacaq, ümumi iqtisadi potensial 2020-ci ildən
sonrakı dövr üçün nəzərdə
tutulmuş məqsədlərin reallaşdırılması
üçün hazır vəziyyətə gətiriləcəkdir. Yəni
mövcud resurslardan optimal istifadəyə, habelə müəssisələrdə
səmərəli istehsal metodlarının tətbiqinə
başlanılacaqdır.
Yeni strategiyalar çərçivəsində
yaradılan sənaye parkları, aqroparklar, texnoparklar və sənaye
məhəllələri bütövlükdə iqtisadiyyatda
klasterial inkişafı təmin edir. Məsələn, Sumqayıt Kimya,
Balaxanı, Mingəçevir, Qaradağ və Pirallahı Sənaye
parklarında müvafiq infrastrukturun qurulması və rezidentlərin
cəlb olunması istiqamətində görülən işlər,
sənaye məhəllələrinin yaradılması qeyri-neft
sənayesinin davamlı inkişafı üçün
möhkəm zəmin yaratmaqdadır.Sumqayıt şəhərində
10 rezidenti olan Kimya Sənaye Parkında bu il 5, gələn il
isə 2 müəssisənin istifadəyə verilməsi nəzərdə
tutulur. Mövcud layihələr üzrə rezidentlər tərəfindən
sənaye parkına 1,2 milyard ABŞ
dolları həcmində investisiyanın yatırılması
və 2000-ə yaxın daimi iş yerinin açılması
planlaşdırılır. Bu sənaye
parkında istehsal olunacaq məhsullar daxili bazarın tələbatını
ödəməklə yanaşı, “Made in Azerbaijan” brendi ilə
xarici bazarlara da ixrac ediləcəkdir. Qeyd
edək ki, artıq sənaye parkının rezidenti olan
“Azertexnolayn” müəssisəsi istehsal etdiyi məhsul
ixracını getdikcə artırmqdadır.Sumqayıt Kimya Sənaye
Parkında həyata keçirilən ən böyük layihələrdən
olan “SOCAR Polimer”in iqtisadi əhəmiyyəti də ölkəmiz
üçün mühüm önəm daşıyır.
Bu layihə Azərbaycanda sahibkarlığın
inkişafında xüsusi əhəmiyyət kəsb edir və
burada istehsal olunacaq polipropilen və yüksək
sıxlıqlı polietilen materiallarının ixracı ilə
yanaşı, yerli müəssisələrin xammala olan tələbatını
tam ödəyəcək. Nəticədə
hazırda idxal olunan yüzlərlə adda məhsulun ölkə
daxilində istehsalı təmin ediləcəkdir.
Qeyd edək ki, gəmiqayırma sahəsində
ixtisaslaşmış Qaradağ Sənaye Parkına indiyədək
460 milyon dollardan çox investisiya qoyulub. Bu isə 2 min
nəfərin daimi işlə təmin olunmasına imkan verir.
Mingəçevir
Sənaye Parkında yüngül sənaye məhsulları, o
cümlədən ayaqqabı, tibbi kosmetika, iplik, boyama, toxuma,
tikiş və corab istehsalı üzrə 9 fabrikin
yaradılması üçün 150-200 milyon dollar investisiya
qoyuluşu və 5500-dən çox yeni iş yerinin
açılması gözlənilir. Parkda
yaradılacaq müəssisələr üçün xammal
bazası, o cümlədən pambıq mahlıcı yerli
istehsal hesabına təmin ediləcəkdir. Bütün bunlar ölkədə ilk dəfə
olaraq yüngül sənaye sektorunda klaster
yanaşmasının geniş tətbiqi nəticəsində
mümkün olacaqdır.
Yeni iqtisadi modelin formalaşmasında aqrar iqtisadiyyat
sektorunda aparılacaq dəyişikliklərdə önəmli
yer tutur. Kənd
təsərrfatı məhsullarının istehsalı və
emalı üzrə Strateji Yol Xəritəsinə uyğun
olaraq, aqrar sahə qarşısında duran, ölkədə
dayanıqlı ərzaq təhlükəsizliyinin təmin
olunması, qeyri-neft sektoru üzrə ixrac həcminin
artımına mühüm tövhə verilməsi və kənd
təsərrüfatı sahəsində
çalışanların rifahının yüksəldilməsi
vəzifələri mərhələlərlə aparılacaq
transformasiyalar yolu ilə bu sektorun tam müasirləşdirilməsi
və rəqabətqabiliyyətinin gücləndirilməsi
bazasında reallaşdırılacaqdır. Qeyd
edilən transformasiyalar aqrar sahənin yeni texnoloji və
institutsional simasının yaradımasına yönəldilir.
Belə ki, inkişaf strategiyaları ölkəmizin kənd
təsərrüfatında müasir texnologiyaların geniş
tətbiqi, elm, təhsil və məsləhət xidmətləri
sistemlərinin inkişaf etdirilməsi imkanlarından
yararlanmaqla, istehsalçıların bilik və
bacarıqlarının artırılması əsasında
yüksək məhsuldarlıq göstəricilərinin təmin
edildiyi sahəyə çevrilməsinə
hesablanmışdır. Bu isə, istehsalın həcminin dinamik
artması ilə yanaşı, onun səmərəliliyinin də
yüksəlildilməsinə yol açacaqdır. Bu, eyni zamanda kənd təsərrüfatında
xammal istehsalında və emal sənayesində rəqabətqabiliyyətliliyin
gücləndirilməsinə əsaslı təminat verəcəkdir.
Ölkəmiz yüksək əlavə dəyərə malik
sənaye məhsullarının (məsələn, pambıq,
çay və tütün məhsullarının)
istehsalında və ixracında rəqabət
üstünlüyü qazanmaqla, aqrar sahənin inkişafı
üçün zəruri investisiya və resurs təminatının
formalaşdırılması probleminin həllini də sürətləndirəcəkdir.
Strateji hədəf, fermerlərin investisiya
yatırmaq potensialını gücləndiməklə
yanaşı, bu sahəyə investisiya axınlarının təmin
olunması, o cümlədən təşviqin gücləndirilməsi,
əlverişli mühitin yaradılması yolu ilə xarici
investisiya qoyuluşlarının əsaslı surətdə
artırılmasıdır.
Kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalı və emalı üzrə Strateji Yol Xəritəsində
kənd təsərrüfatında və emalı sənayesində
fəaliyyət göstərən istehsalçıların
maliyyə vəsaitləri ilə təmin olunmasına yönəlik
mexanizmlərin qurulması da öz əksini
tapmışdır. Bu istiqamətdə nəzərdə tutulmuş
prioritetlərin reallaşdırılması ilə
bağlı artıq Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “Azərbaycan
Respublikasında kənd təsərrüfatının inkişafı
ilə bağlı tədbirlər haqqında” 11 aprel 2017-ci il tarixli sərəncamı ilə konkret vəzifələr
müəyyən edilmişdir. Sərəncama
uyğun olaraq, müvafiq orqanlar tərəfindən kənd təsərrüfatı
istehsalçılarının investisiya və maliyyə
resurslarına olan ehtiyaclarının müəyyən edilməsi,
zəruri mexanizmlərin formalaşdırılması ilə
bağlı təfsilatlı və geniş tədbirlər
planı hazırlanmalı və həmin tədbirlər
planının qanunvericilik və institutsional islahatların həyata
keçirilməsini nəzərdə tutan hissəsinin 2017-ci
ildə icrasını təmin etmək məqsədilə zəruri
tədbirlər görülməkdədir.
Aqrar sahədə fəaliyyət göstərən təsərrüfat
formaları səciyyəsində sahənin rəqabətqabiliyyətliliyinin
gücləndirilməsinə və uzunmüddətli dövr
baxımından davamlı modernləşdirməyə təminat
yaradan yeniliklərə artıq
başlanılmışdır. Çoxşaxəli
dövlət köməyinin göstərilməsi vasitəsi
ilə kiçik ailə-kəndli təsərrüfatlarının
fəaliyyətinin dəstəklənməsinə paralel olaraq
kommersiya əsaslı iri fermer təsərrüfatları,
aqrokomplekslər yaradılır. Artıq ölkənin
20 rayonunda 44 min hektaradək sahədə 32 iri fermer təsərrüfatı,
2 aqroparklar fəaliyyət göstərir. İqtisadiyyat
Nazirliyinin məlumatına əsasən, hazırda ölkənin
21 rayonunda 124 min hektaradək ərazidə daha 26 aqroparkın
yaradılması təşviq olunur. Qabaqcıl
aqrotexniki qaydaların, müasir texnologiyaların tətbiqinə
əsaslanan belə komplekslər perspektivdə kənd təsərrüfatı
sektorunun əsaslı şəkildə dəyişməsində
aparıcı qüvvə kimi çıxış edəckdir.
Yeni inkişaf modelində aqrar sahədə qabaqcıl
tenologiyalar və aqrotexniki üsullardan istifadə əsasında
məhsuladarlığın yüksəldilməsinin
dayanıqlı inkişaf tələblərinə ciddi əməl
edilməsi ilə uzlaşdırılması vəzifəsi
ön plana çəkilir. Eyni zamanda burada ətraf
mühitin qorunması, təbii resurslardan dayanıqlı
istifadə və bu amillərin kənd təsərrüfatına
təsirlərinin idarə olunması əsas strateji hədəflərdən
biri kimi qəbul olunur. Bu istiqamətdə
su, torpaq və digər təbii resursların mənfi təsirə
məruz qalmaması üçün müvafiq nəzarət
mexanizmlərinin və standartların da tətbiq edilməsi nəzərdə
tutulur. Bütün bunlar kənd təsərrüfatı
ilə bərabər, emal sənayesinin gələcək
inkişafı üçün nəzərdə tutulmuş
strategiyaların “yaşıl” yanaşma əsasında
planlaşdırılmasına, iqlim dəyişikliyinin, ətraf
mühitə faydalı istehsal və emal metodlarının tətbiqinə
ciddi əsas verəcəkdir.
Kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalı və emalı sahələrində əsaslı dəyişikliklər
kənd yerlərinin ardıcıl və dayanıqlı
inkişafının təmin edilməsi ilə
uzlaşdırılır. Bu istiqamətdə kənd
yerlərində məşğulluğun artırılması
və əhalinin rifahının yüksəldilməsi strateji
hədəflər sırasına daxil edilmişdir. Bununla əlaqədar reallaşdırılacaq
prioritetlərin sırasına kənd yerlərinin
sosial-iqtisadi inkişaf siyasəti üzrə potensialın
gücləndirilməsi də daxil edilmişdir. Həmin
prioritetin həyata keçirilməsi nəticəsində kənd
yerlərinin sosial-iqtisadi inkişafı sahəsində milli səviyyədə
planlaşdırma ilə kəndin inkişafı tədbirləri
əlaqələndiriləcək, kəndlər üzrə
qısa, orta və uzunmüddətli inkişaf planları
hazırlanacaq, həyata keçirilən pilot layihələr əsasında
təcrübə əldə olunacaqdır.
Qeyd etmək lazımdır ki, kənd təsərrüfatı
məhsullarının istehsalı və emalı üzrə
Strateji Yol Xəritəsində kənd yerlərinin
inkişafı sahəsində müəyyən edilmiş
prioritetlərin uğurla reallaşdırılması
üçün zəminlərin yaradılması, ilk növbədə,
qanunvericilik bazasınıın inkişafı ilə
bağlıdır. Bu istiqamətdə, kənd ərazilərinin
inkişafına dair qanunun qəbulu məsələsinə
baxıla bilər. Bu, qanun əlaqədar qurumların
iştirakı ilə kəndlər üzrə qısa, orta və
uzunmüddətli inkişaf planlarının
hazırlanmasında, kənd yerlərinin inkişafı
üzrə proqramların icra mexanizmlərinin
hazırlanmasında zəruri hüquqi əsas ola
bilər.
Kənd yerlərinin inkişafına məqsədli maliyyə
dəstəyinin gücləndirilməsi məqsədilə “Kənd
Ərazilərinin İnkişafı Fondu”nun təsis edilməsi
məsələsinə də baxıla bilər. Bu fond
yalnız dövlət büdcəsindən deyil, həm də
digər mənbələrdən vəsait cəlb edilməsi əsasında,
o cümlədən beynəlxalq donorların maliyyə dəstəyi
ilə fəaliyyət göstərməli, kəndin
inkişafına yönəlik sosial və infrastruktur layihələrini
dəstəkləməlidir.
Kənd təsərrüfatı
sahəsində islahatların uğurla davam etdirilməsi sahənin
inkişafı üzrə qəbul olunmuş strategiyaların
uğurla reallaşdırılmasına yol açır.
2016-cı ildə həm bitkiçilik və həm də
heyvandarlıq məhsullarının istehsalı
artmışdır. Aqrar sahənin ixrac potensialının
inkişafında əhəmiyyətli irəliləyişlər
baş verməkdədir. Ötən il 426,1 milyon dollar ABŞ
dolları həcmində kənd təsərrüfatı məsulları
ixrac olunmuşdur. İxracın həcmi dəyər ifadəsində
20,7 faiz çoxalmışdır. İxracın artımı
tərəvəz üzrə 40,7 faiz, pambıq üzrə
24,3 faiz, gön-dəri xammalı üzrə 22 faiz təşkil
etmişdir. Aqrar sahənin məhsul ixracında
müsbət artım dinamikası cari ildə də
saxlanılmaqdadır. 2017-ci ilin yanvar-fevral aylarında
2016-cı ilin eyni dövrü ilə müqayisədə ixrac
olunan təzə meyvə 44,6 faiz, təzə tərəvəz
2,1 dəfə, meyvə və tərəvəz şirələri
66,1 faiz, meyvə və tərəvəz konservləri
3,4 faiz, pambıq lifi 7 dəfə artmışdır.
Yeni iqtisadi model Azərbaycanın rəqabət
qabiliyyətinin daha da artırılmasını və beynəlxalq
əmək bölgüsündə layiqli yer
tutmasını gücləndirəcəkdir.
Heç də təsadüfi deyildir ki, Dünya İqtisadi
Forumunun 2016-cı il üçün Qlobal Rəqabət
Qabiliyyətliliyi İndeksinə görə Azərbaycan
öz mövqeyini daha da yaxşılaşdıraraq 37-ci yerdə
(MDB ölkələri sırasında 1-ci yerdə) qərarlaşmışdır.
Bu ölkəmizdə həyata keçirilən strateji kursa,
aparılan iqtisadi islahatlara verilən ən yüksək dəyər
kimi qiymətləndirilməlidir.
Beləliklə, inkişafın keyfiyyətcə
yeni iqtisadi modelə keçid uğurları olaraq ölkəmizin
qlobal böhran risklərindən qorunmasını təmin edəcək
və davamlı inkişafın istinadına çevriləcəkdir.
Sadıq SALAHOV
Mövqe.-
2017.- 14 iyul.- S.10.