Özəl sektor kino və serialları
bataqlıqdan xilas edə bilər, amma…
Əlisa
Cabbarov: “Xarici ölkələrin əksəriyyətində
kino iş adamlarının bu sahəyə yatırımı
sayəsində inkişaf edib”
Rasim Balayev:
“Kinoda, serialda rejissor işi, aktyor oyunu, ssenari
- bunlar hamısı bir-birinə zəncirvari bağlıdır”
"Bu kino ki
var, çox qəliz məsələdir,
həm qəlizdir, həm də ki, vacib"... Kinodan danışanda “Bəyin oğurlanması”
filmindəki bu epizodu xatırlamağımız
isə heç də səbəbsiz deyil. Sovet dönəmində
çəkilən kinoların
şöhrəti hər
yeri dolaşsa da, son illər
ölkəmizdə nə,
az-az çəkilən
kinoların sanbalı
var, nə dəki efirlərdə gözümüzü «mazol»
edən serialların.
Bu günlərdə
bu məsələyə
toxunan Milli Televiziya və Radio Şurasının
(MTRŞ) sədri Nuşirəvan
Məhərrəmli də
son illər çəkilən serialların
keyfiyyətindən narazılığını
dilə gətirib.
MTRŞ sədri qeyd edib ki, teleseriallar
Azərbaycan həqiqətlərini
özündə əks
etdirməlidir: “Lakin təəssüf ki, teleseriallarda göstərilən
ailələr ölkəyə
xas deyil. Onlar ssenari müəlliflərinin
xəyalında olan ailələrdir. Bu cür məsələlərdən
uzaq durmaq və real həyata
istinad etmək məsləhətdir. Bu bizim üçün əsas məsələlərdən
biridir. Azərbaycan ailəsi bu gün üçün özəl kanallarda nümayiş olunan teleseriallardakı ailələrdən
deyil. "Bacanaqlar”,
"Qız atası”,
"Ay-ay-ay”, "Xalxın
evi” və s. Bu kimi teleseriallar
çox olsa da, təəssüf ki, Azərbaycan efiri üçün uyğun deyil və onların yaradıcılıq dəyəri
olmur. Bu səbəbdən sonralar seyflərin küncündə
qalacaq bir şeyə çevrilirlər”. N.Məhərrəmli
televiziya kanallarının
rəhbərləri ilə
görüşdə seriallarla
bağlı narazılıqların
da dilə gətirildiyini söyləyib.
Bəs görəsən,
Azərbaycanda çəkilən
serialları bayağılıqdan
qurtarmaq, baxımlı
etmək üçün
hansı addımların
atılmasına ehtiyac
var?
Qeyd edək
ki, artıq Rusiyada kino sahəsinin
dirçəldilməsi üçün
kinoya investisiya yatıran iş adamlarına vergi güzəştlərinin tətbiqinə
başlanıb. Kino sahəsindəki ekspertlər
Azərbaycanda da kinonun inkişafı üçün bu tip güzəştlərin
tətbiqinin vacib olduğunu söyləyirlər.
Türkiyədə də
kinoya, seriala vəsait ayıran özəl şirkətlər
dövlət vergilərindən
müəyyən faizlə
azad olunur. Bununla həm dövlət, həm şirkət, həm də mədəniyyət
qazanır.
Dövlət öz hesabına kinoya pul ayırmaqdansa,
sahibkarları bu işə cəlb edir, əvəzinə vergi faizlərini azaldır. Sahibkar da həm vergi
ödəmək, həm
də reklam xərci çəkməkdənsə,
hər ikisini bir yoldan ödəməklə
kino və seriala maraq göstərir.
Daha sonra kino və serial
gəlirlərindən dövlət
yenə öz vergisini götürür.
Ortada itirən yoxdur, qazanan isə çox. Rejissor Əlisa Cabbarov deyir ki, xarici ölkələrin
əksəriyyətində kino iş adamlarının
bu sahəyə yatırımı sayəsində
inkişaf edib. Həmsöhbətimiz qardaş
Türkiyənin nümunəsində
bunun açıq-aydın
göründüyünü söyləyir. Ə. Cabbarovun
sözlərinə görə, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi bir müddət
öncə "Kinematoqrafiya
haqqında qanun"da
film maliyyələşdirən
iş adamlarına vergi güzəştləri
nəzərdə tutan
əlavələr təklif
etmişdi: “Mən
də belə fikirdəyəm ki, əgər biznesmenlərə
kino sahəsinə investisiya yatırdıqları
üçün vergi
güzəştləri tətbiq
olunsa, onlarda bu sahəyə yatırım etməyə
maraq yaranar və beləcə kinomuz da inkişaf
edər. Ölkə rəhbərliyinin serialların
çəkilməsinə ayırdığı
vəsait 100 faiz
effektli xərclənməsə
də, müəyyən
uğurlar var. Artıq seriallarda çəkilən aktyor nəsli formalaşıb, rejissorlar var. Bu gün Rövşən
İsaqın,İctimai Televiziyanın
istehsal etdiyi seriallar keyfiyyəti ilə fərqlənir. Keyfiyyət göstəricisi
göz önündədir.
Amma təəssüf
ki, ölkə başçısının serialların
çəkilməsi üçün
ayırdığı vəsait
MTRŞ tərəfindən bölünəndə bir
serialın çəkilməsi
üçün ayrılan
vəsait düzgün
bölünmədi. Ayrılan
vəsaitə əlli
keyfiyyətsiz serial çəkməkdənsə, on
sanballısını çəkmək
daha düzgün olardı. Bütün bunlara baxmayraq serial bazarı formalaşdı.
Artıq kanalların öz sifarişi ilə də seriallar çəkilir. Artıq kanallar öz
vəsaitləri ilə
serialları istehsal edirlər.
Ölkəmizdə kino biznesinin
yaranmasının biz də
tərəfdarıyıq. Vergilər Nazirliyinə yeni rəhbərlik təyin olunandan sonra iş adamlarına
loyal və proqmatik münasibət formalaşıb.
Bu proses davam etsə, iş adamları serialları maliyyələşdirməkdən
çəkinməyəcəklər. İş adamlarına vergi güzəştləri olduqdan
sonra kino sahəsi də gəlirli sahə olduğundan, düşünürəm
ki, investisiya qoymaq istəyən biznesmenlər də tapılacaq. Kinoya investisiya
təkcə film çəkilişinə
qoyulmur. Müasir kinoteatrların
yaradılması da elə
investisiyadır”.
Aktyorlar
isə Azərbaycanda iş adamlarının kino sahəsinə maliyyə yatırmasının
indiki vəziyyətdə
real olmadığı fikrindədirlər. Kinomuzun canlı əfsanəsi Rasim Balayev deyir
ki, serialların çəkilişində ssenari,
texniki çatışmazlıq,
peşəkar rejissor problemləri də var: “ Kinoda, serialda rejissor işi, aktyor oyunu, ssenari - bunlar hamısı bir-birinə zəncirvari bağlıdır. Biri olmayanda
kino istənilən səviyyə olmur. Mükəmməl bir filmin ərsəyə gəlməsi
üçün bu sadaladıqlarım hamısı
bir-birini tamamlamalıdır.
Bu gün yaxşı
serial çəkmək üçün
güclü yazara, senaristə, rejissora ehtiyac var.
Aktyoru qəlibə
salmaq olar. Əsas dediklərimdir
ki, bu gün
onlar kinomuzu inkişafdan saxlayan amillərdir. Mən belə hesab edirəm ki, iş adamlarını
vergidən azad etməklə onlarda bu sahəyə yatırım etməyə
maraq oyatmaq olar. Amma yaxşı
ssenarist, rejissor olmasa iş adamı da qoyduğu yatırımı götürə
bilməyəcək. Şəxsən mənim milyonlarım da olsa kino sahəsinə,
serial çəkilişinə bir qəpik də xərcləmərəm”.
Zülfiyyə QULUYEVA
Mövqe.- 2019.- 20
aprel.- S.6