Əsas kapitala yönəldilmiş investisiyaların
həcmi artır
Bu ilin yanvar-iyul aylarında ölkənin iqtisadi və sosial sahələrinin inkişafı üçün
bütün maliyyə
mənbələrindən əsas
kapitala 4082,5 milyon manat investisiya
yönəldilmişdir. Dövlət
mülkiyyətinə məxsus
müəssisə və
təşkilatlar əsas
kapitala 2477,6 milyon manat və
ya ümumi investisiyanın 60,7 faizi, qeyri-dövlət müəssisələri
1605,1 milyon manat və ya 39,3 faizi qədər sərmayə qoymuşdur.
Tikinti-quraşdırma işlərində
istifadə edilmiş investisiyanın həcmi əvvəlki ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə
1,5 faiz artaraq
2875,5 milyon manat olmuşdur. İstehsal təyinatlı obyektlərin
inşasında 3171,4 milyon manat, qeyri-istehsal
təyinatlı obyektlərin
tikintisində 911,1 milyon
manatlıq investisiya reallaşdırılmışdır.
Hesabat ilinin 7 ayında əsas kapitala yönəldilmiş
daxili investisiyaların
həcmi xarici investisiyaları üstələmişdir. Belə
ki, əsas kapitala yönəldilmiş
vəsaitin 82,7 faizini daxili investisiyalar, 17,3 faizini isə xarici investisiyalar təşkil etmişdir. Daxili investisiya əvvəlki ilin müvafiq dövrünün səviyyəsini
6,8 faiz üstələmişdir.
Əsas kapitala yönəldilmiş daxili
investisiyanın 69,7 faizi dövlət mülkiyyətinə məxsus
müəssisə və
təşkilatların, 30,3 faizi qeyri-dövlət mülkiyyətinə məxsus
müəssisələrin payına
düşür.
Xatırladaq ki, bu ilin
dövlət büdcəsindən
tikinti işləri üçün 4718 milyon
manat vəsait ayrılmışdır. İlin
7 ayında bu vəsaitin 1402,2 milyon manatından istifadə edilmişdir.
İlin
əvvəlindən əsas
kapitala yönəldilmiş
bütün investisiyanın
39,3 faizi kənd təsərrüfatına, 0,1 faizi
balıqçılığa, 0,7 faizi tikintiyə, 2,5 faizi ticarət və xidmətə və 53,7 faizi digər sahələrə
sərf olunmuşdur.
Yanvar-iyul
aylarında əsas kapitala yönəldilmiş
ümumi investisiyanın
73,3 faizi qeyri-neft bölməsinin,
26,7 faizi neft bölməsinin inkişafında
istifadə edilmiş və əvvəlki ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə qeyri-neft
bölməsinə yönəldilmiş
investisiyanın həcmi
4,5 faiz çox olmuşdur.
Bu ilin ötən yeddi ayı ərzində Gədəbəy
qızıl-mis emalı
zavodu, Bakı və Naxçıvan şəhərlərində avtovağzal
kompleksləri, Şərur
rayonunda asfalt-beton zavodu, muxtar respublikada meyvə-tərəvəz
saxlamaq üçün
soyuducu anbarlar, “Gəmiqaya” mineral sular zavodu istismara verilmişdir. Bütün
bunlarla yanaşı, hesabat dövründə ölkənin müxtəlif
bölgələrində 163,3 kilometr uzunluğunda fiber-optik magistral kabel xətti, 26 min nömrəlik avtomat-telefon
stansiyaları, ümumi
sahəsi 657,8 min kvadratmetr
olan yeni yaşayış evləri,
508 şagird yerlik ümumtəhsil məktəbi,
90 yerlik məktəbəqədər
uşaq müəssisəsi,
175 çarpayılıq xəstəxana,
növbədə 140 nəfəri
qəbul edən ambulatoriya, Şəmkir və Şərur rayonlarında Olimpiya kompleksləri, paytaxtda
Tennis Akademiyası və
Elmi-Tədqiqat Göz
Xəstəlikləri İnstitutu,
Bərdədə Müalicə
Diaqnostika, Naxçıvan
şəhərində Doğum
və Şahmat mərkəzləri istifadəyə
verilmişdir.
Bu ilin yanvar-iyul aylarında xarici mənbələrdən əsas
kapitala yönəldilmiş
investisiyanın həcmi
706,3 milyon manat təşkil etmişdir. Xarici ölkələr və beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən bu
ilin əvvəlindən
əsas kapitala yönəldilmiş xarici
investisiyanın 618,4 milyon manatı (87,6 faizi) Böyük Britaniya, ABŞ, Yaponiya, Fransa, Norveç, Çexiya və Türkiyə investorlarına
məxsusdur.
Tikinti müəssisələri
tərəfindən bu
ilin yanvar-iyul ayları ərzində yerinə yetirilmiş inşaat işlərinin həcmi 1679 milyon manat olmuşdur. Görülmüş
işlərin 67,3 faizini
yeni tikinti, yenidənqurma və genişləndirmə, 20,8 faizini
əsaslı təmir,
5 faizini cari təmir, 6,9 faizini isə digər tikinti işləri təşkil etmişdir. Qeyri-dövlət mülkiyyətində
olan tikinti müəssisələri 1218,1
milyon manatlıq, dövlət tikinti müəssisələri isə
460,9 milyon manatlıq inşaat işləri görmüşlər.
Bu ilin birinci yarısında
inşaat bölməsində
çalışan işçilərin
orta aylıq nominal əmək haqqı 444,4 manat təşkil
etmişdir. İri və orta tikinti
müəssisələrində işləyənlərin orta
aylıq nominal əmək
haqqı isə 495,7 manat olmuşdur.
Göründüyü kimi, tikinti-quruculuq işlərinin böyük
bir qismi regionlarda həyata keçirilib. Dövlət başçımız Nazirlər
Kabinetinin 2009-cu ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına həsr olunmuş geniş iclasında demişdir: “Regionların inkişafında
ümidverici meyillər
davam edir. baxmayaraq ki,
son beş il ərzində, demək olar, işsizliyin böyük əksəriyyətini
aradan götürdük,
bu məsələ ilə bağlı konkret tədbirlər yenə də davam edir. Ötən
altı ayda Azərbaycanda 35 min yeni iş yeri açılmışdır
ki, onlardan 25 mini daimidir.
Regional inkişaf proqramının
ikinci mərhələsi
başlanmışdır. Bu, böyük və çox konkret proqramdır. Şübhə etmirəm ki, proqramın icrası nəticəsində 2013-cü ilə
qədər Azərbaycanın
regionlarında mövcud
olan bütün problemlər öz həllini tapmalıdır".
Həyata keçirilən iqtisadi islahatlar nəticəsində
bu gün ölkəmiz dünyada liderlik mövqeyinə çıxmış və
özünü artıq
yeni bir keyfiyyətdə - lider islahatçı dövlət
kimi tanıtmışdır. Bu nəticə dünyada dərinləşən iqtisadi
və maliyyə böhranı şəraitində
əldə olunmuşdur.
Mürəkkəb xarici risklər
şəraitində milli
iqtisadiyyatımız yüksək
dayanıqlılıq və
sabitlik nümayiş etdirir. Bəli, bu uğur son beş ildə
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında reallaşdırılan,
dərin milli maraqlara əsaslanan, hərtərəfli düşünülmüş
iqtisadi strategiyanın
və iqtisadi siyasətin məntiqi nəticəsidir.
Qlobal iqtisadi böhran şəraitində
milli iqtisadiyyat nəinki öz tarazlığını qorumuş,
hətta qeyri-neft sektoru tarixdə ən yüksək - 16 faizə qədər artım sürəti nümayiş etdirmişdir. Ölkədə illik inflyasiya 2007-ci ilə nisbətən səngiməyə doğru
getmişdir. Ötən ilin
birinci yarısında
bəzi beynəlxalq təşkilatlar ölkədə
inflyasiyanın 25-27 faiz
səviyyəsində olacağını
proqnozlaşdırırdılar. Qlobal amillərin, o cümlədən
daxili siyasətin nəticəsində inflyasiya
səviyyəsi proqnozlaşdırılan
səviyyədən aşağı
— 20 faiz olmuşdur.
Bu il isə
inflyasiyanın səviyyəsi
çox aşağıdır.
Altı ayda bu, 3,7 faiz
təşkil etmişdir.
Bu, bizə inflyasiya
nəticələrinə nikbinliklə
baxmağa imkan verir. Hesablamalara görə, bu il inflyasiyanın
birrəqəmli səviyyəsinə
nail olmaq realdır... Milli valyutanın məzənnəsi aparıcı
valyutalara nisbətən
sabit qalmışdır,
manat dollara nisbətdə dəyərini
5 faizdən çox, avroya nisbətdə isə 9 faizdən çox möhkəmləndirmişdir...
Bu ilin altı ayında iqtisadiyyatın ardıcıl artımı
davam etmişdir, başqa sözlə,
ÜDM-in artımı 3,6
faiz həddinə çatmışdır. Beynəlxalq
Valyuta Fondunun 2009-cu ildə dünya iqtisadiyyatının 1,4 faiz azalacağı proqnozu fonunda bu göstərici xüsusilə təqdirəlayiqdir.
Bir çox
ölkələrdən fərqli
olaraq, Azərbaycanın
xarici maliyyə mövqeyi daha da yaxşılaşmışdır. 2007-ci illə müqayisədə
ölkənin ödəmə
balansının profisiti
2 dəfə artmış,
ilkin qiymətləndirməyə
görə 18 milyard
ABŞ dolları təşkil
etmişdir. Halbuki bir
çox qonşu ölkələr ödəmə
və xarici ticarət balansının
kəskin pisləşməsi
və ölkədən
əhəmiyyətli kapital
axını ilə üzləşmişdir.
Ən ümumi
makroiqtisadi göstərici
olan adambaşına düşən ümumi daxili məhsulun həcminə və Beynəlxalq Valyuta Fondunun qiymətləndirmələrinə
görə, manatın
paritet qiymətlərində
bu rəqəm 10 min ABŞ dolları səviyyəsinə çatmışdır.
Bir daha
xatırladaq ki, ölkəmiz qlobal maliyyə-iqtisadi böhranı
kifayət qədər
hazırlıqlı qarşılamışdır.
Beynəlxalq təşkilatların
fikrincə, Azərbaycan
iqtisadiyyatı böhrana
davamlı ölkələrin
aparıcı qrupundadır.
Uğurla həyata keçirilən neft strategiyasından əldə
edilən gəlirlər
hesabına ölkənin
etibarlı təhlükəsizlik
“yastığı” formalaşmışdır.
Bu “yastıq” ortamüddətli dövrdə
ölkənin büdcə-valyuta
sabitliyinin təmin edilməsi üçün
yetərli səviyyədədir.
Ölkənin strateji valyuta ehtiyatları 18 milyard
ABŞ dollarından artıqdır. Bu, dövlət borcundan 3 dəfədən çox,
özəl sektorun da borcu nəzərə alınmaqla, məcmu xarici borcdan 2 dəfədən çoxdur.
Ehtiyatlar
qeyri-neft sektorunun əmtəə və xidmət idxalını 27
ay ərzində maliyyələşdimək
üçün kifayət
edir. Toplanmış ehtiyatlar hesabına
ölkə ən kritik qlobal şəraitdə
belə yaxın illər ərzində öz maliyyə ehtiyaclarını fasiləsiz
ödəmək iqtidarındadır.
Dövlət başçısı qeyd
etmişdir ki, Azərbaycan xarici investorlar üçün
cəlbedici ölkə
kimi öz əhəmiyyətini saxlayır,
bəlkə də, daha da artırır və xarici investorlar onlara maraqlı olan sahələrə vəsaiti
yönəldirlər. Dövlət investisiya xərcləri daha çox infrastruktura — yollara, elektrik stansiyalarına, qazlaşdırmaya, su xətləri, məktəblər,
xəstəxanalar və
mədəniyyət, idman
obyektlərinin tikintisinə
yönəldilir. Bank sektoru
da bu il
xüsusilə ilk növbədə
real iqtisadiyyata o resursları
verməlidir. Özəl banklar
öz maliyyə resurslarından istədiyi
kimi istifadə edə bilər. Onların bəziləri daha çox ticarət əməliyyatlarına üstünlük
verir. Yəni, müəyyən ticarət əməliyyatlarının
kreditləşməsi ilə
məşğuldur. Bu, onların öz işidir, amma əgər dövlət vəsaiti orada yerləşdirəcəksə, əlbəttə ki, burada çox ciddi nəzarət olmalıdır
Samir Mustafayev
Mövqe.- 24 avqust.- S.7