Turizm sahibkarlığı gəlir
gətirən sahələrdən birinə çevrilir
Əlverişli turizm
potensialına malik Azərbaycan son illər dünya turistlərinin
daha çox üz tutduqları ölkələr
sırasında yer almağa
iddialıdır və demək olar ki, bu istiqamətdə nəzərəçarpacaq
uğurlar da əldə
edib. Sözügedən məqsədin
reallaşdırılması üçün
ölkəmizdə turizm infrastrukturunun
müasirləşdirilməsi və mövcud
potensialın səmərəli şəkildə realizəsi
istiqamətində ardıcıl tədbirlər həyata keçirilir. Bu sektorda aparılan islahatların əsas məqsədi
respublikada qabaqcıl səviyyədə turizm mədəniyyətinin formalaşdırılması
və xidmət səviyyəsinin davamlı şəkildə
yüksəldilməsidir.
Dövlət
Sərhəd Xidmətinin məlumatına əsasən məlumatına
əsasən, Dövlət Sərhəd Xidmətinin məlumatına
əsasən 2019-cu ilin yanvar-noyabr aylarında Azərbaycana
dünyanın 192 ölkəsindən 2923,8 min və ya 2018-ci
ilin yanvar-noyabr ayları ilə müqayisədə 11,0 faiz
çox əcnəbi və vətəndaşlığı
olmayan şəxs gəlib. Gələnlərin
29,7 faizi Rusiya
Federasiyası, 22,6 faizi Gürcüstan,
9,9 faizi Türkiyə, 8,0 faizi
İran, 3,5 faizi Səudiyyə
Ərəbistanı, hər birindən 2,0 faiz
olmaqla Birləşmiş Ərəb
Əmirlikləri və Hindistan, 1,9 faizi Ukrayna, 1,7 faizi Türkmənistan, 1,6 faizi
İraq, hər birindən 1,5 faiz olmaqla Qazaxıstan
və İsrail, 1,4 faizi
Pakistan, 1,2 faizi Böyük Britaniya, 11,4 faizi digər ölkələrin vətəndaşları,
0,1 faizi isə vətəndaşlığı
olmayan şəxslər olub.
Gələnlərin 66,3 faizini kişilər,
33,7 faizini isə qadınlar təşkil edib.
Ölkəmizə
yanvar-noyabr aylarında gələnlərin sayında daha
çox artım Türkmənistan (90,0 faiz), Hindistan (67,7
faiz), Çin (63,1 faiz), Misir (58,5 faiz), Malayziya (51,2 faiz), Səudiyyə
Ərəbistanı (46,1 faiz), Macarıstan (32,8 faiz), Polşa
(31,7 faiz), Özbəkistan (27,3 faiz), İspaniya (26,6 faiz),
Filippin (26,5 faiz), Böyük Britaniya (26,5 faiz), Qazaxıstan
(24,1 faiz), Cənubi Koreya (20,2 faiz), Gürcüstan (20,1 faiz) və
Almaniya (19,8 faiz) vətəndaşları arasında qeydə
alınıb.
2019-cu
ilin yanvar-noyabr aylarında Avropa İttifaqına üzv ölkələrdən
gələnlərin sayı 22,0 faiz artaraq 130,0 min nəfər,
MDB ölkələrindən gələnlərin sayı isə
9,1 faiz artaraq 1060,0 min nəfər olub. Ölkəmizə
gələn əcnəbilər və vətəndaşlığı
olmayan şəxslərin 58,4 faizi dəmir yolu və avtomobil, 40,8 faizi hava, 0,8 faizi isə su nəqliyyatından istifadə edib.
2019-cu ilin yanvar-noyabr aylarında xarici ölkələrə gedən Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarının sayı əvvəlki ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 14,1 faiz artaraq 5095,0 min nəfər olub. Ölkə vətəndaşlarının 36,7 faizi İrana, 28,7 faizi Gürcüstana, 17,6 faizi Rusiya Federasiyasına, 11,5 faizi Türkiyəyə, 5,5 faizi isə digər ölkələrə gedib.
Bu dövrdə İrana gedən Azərbaycan vətəndaşlarının sayı 25,5 faiz, Gürcüstana gedənlərin sayı 12,7 faiz, Rusiya Federasiyasına gedənlərin sayı 6,2 faiz, Türkiyəyə gedənlərin sayı isə 4,5 faiz artlb.
Əlverişli iqlim şəraiti, əsrarəngiz meşələr, çaylar, şəlalələr, təbii göllər, dağ massivləri, eləcə də unikal yaşayış məskənləri və tarixi mədəniyyət abidələri ölkəmizdə turizmi daha cazibəli vəziyyətə gətirir. Bundan əlavə, son illər ayrı-ayrı bölgələrdə müasir tələblərə cavab verən istirahət mərkəzlərinin, hotellərin inşası edilməsi, yol-nəqliyyat infrastrukturunun müasirləşdirilməsi həm xarici, həm də yerli turistlərin bölgələrə marağını artırıb. Əcnəbi turistlərin diqqətinin səfalı guşələrə cəlb edilməsi məqsədilə yeddi turizm marşrutu müəyyən olunub. Əsas turizm marşrutları Bakı-Xaçmaz, Bakı-Balakən, Bakı-Astara və Bakı-Qazax; əlavə marşrutlar isə Bakı-Abşeron yarımadası, Bakı-Dağlıq Qarabağ, Bakı-Naxçıvan hesab edilir. Turizm zonalarının hər biri təbii gözəlliyi, zəngin bitki və heyvanat aləmi, təmiz havası, mineral bulaqları ilə turistlərin diqqətini çəkir.
Bakı şəhərinin qədim abidələrlə zəngin olması, habelə burada ən müasir tələblərə cavab verən otellərin tikilib istifadəyə verilməsi turizmin inkişafı üçün yaxşı imkanlar açır. Hazırda Bakıda dünyanın ən aparıcı otellər şəbəkələri fəaliyyət göstərir. Son 15 ildə Bakıda 10-a yaxın beşulduzlu otel tikilib. Dünyanın “Four Seasons”, “Fairmont”, “Hilton”, “Mariott” “Kempinski” “Jumeirah”, “Sheraton”, “Hyatt”, “Radisson” və s. nüfuzlu hotellərinin Bakıda fəaliyyətə başlaması ölkəmizdə turizm üçün əlverişli imkanların yaradılması məqsədindən irəli gəlir.
Hələ 2010-cu ildə “Azərbaycan
Respublikasında 2010-2014-cü illərdə turizmin
inkişafına dair” Dövlət
Proqramının qəbul olunması, 2011-ci ilin
ölkədə “Turizm ili”
elan olunması da bu sahənin inkişafını sürətləndirib.
Ümumiyyətlə,
son illər iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun inkişafı
istiqamətində həyata keçirilən tədbirlər
Azərbaycanın turizm potensialının əhəmiyyətli
dərəcədə güclənməsinə şərait
yaradıb. Davamlı və tarazlı inkişafda, büdcə gəlirlərinin
formalaşmasında, vergi
daxilolmalarının həcminin artımında mühüm rolu oynayan turizm sektorunda zəruri infrastrukturun
formalaşdırılması son illər
hökumət üçün prioritet məsələlərdən birinə
çevrilib. Ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafının sürətlənməsi,
beynəlxalq əlaqələrin genişlənməsi, habelə
mədəniyyət və idman sahələrində
əldə olunan nailiyyətlər turizm sahəsinin davamlı
inkişafını təmin edir.
Prezident
İlham Əliyevin təşəbbüsü ilə ölkədə
qış-yay turizminin inkişafı məqsədi ilə
2009-cu ildə Qusar rayonundan 30 kilometr Şimalda, dəniz səviyyəsindən
2500 metr hündürlükdə «Şahdağ» Qış-Yay
Turizm Kompeksinin tikintisi reallaşdırılıb. Qusarla yanaşı, hazırda Azərbaycanın
əsas turizm marşrutlarından
sayılan Qəbələdə də qış turizminin inkişafı istiqamətində sistemli tədbirlər həyata keçirilib. Rayonun turizm potensialının möhkəmləndirilməsi
məqsədilə «Tufandağ»
yay-qış istirahət kompleksinin
inşası reallaşdırılıb. Kompleks
turistlər üçün ilin bütün fəsillərində
ekskursiya və digər istirahət
imkanlarını təmin etməklə yanaşı,
onların qış idman növləri ilə
məşğul olmalarına şərait yaradır.
Azərbaycanın bu sahədə əldə etdiyi nailiyyətlər beynəlxalq təşkilatların və maliyyə qurumlarının hesabatlarında yüksək dəyərləndirilir. Dünya Turizm Təşkilatı (DTT) Azərbaycanda turizmin inkişafını yüksək dəyərləndirərək, xüsusən də elektron və asan viza sisteminə keçidi alqışlayıb. Yeni viza sisteminə keçid Azərbaycana turist axınını gücləndirməklə, bütövlükdə ölkəmizdə turistlər üçün daha sadə və əlverişli viza prosedurunun formalaşmasına imkan verib.
Elektron viza sistemi sənədləşmənin daha asan aparılmasına, viza xərclərinin azaldılmasına, habelə vaxta qənaət edilməsinə şərait yaradır. Yeni Miqrasiya Məcəlləsində də turist vizalarının elektron formada verilməsini nəzərdə tutan bir sıra maddələr əksini tapıb. Mühüm yeniliklərdən biri də turizm sahəsində elektron xidmətlərin təşkilidir. Bu məqsədlə yaradılmış yeni internet saytında vətəndaşlara 15 növ elektron xidmət göstərilir. Hazırda əcnəbi turistlər elektron formada nüfuzlu hotellərdə nömrələr bron edə bilirlər və bu da mühüm irəliləyişlərdən sayılır.
Azərbaycanın turizm potensialının təbliği məqsədilə son illərdə “Euronews” kanalında ölkəmizin turizm potensialını əks etdirən reklam çarxlarının nümayişi təmin edilib. Bununla yanaşı, telekanlaın “Postcards”, “Le Mag” və “Focus” proqramlarında müvafiq media plan üzrə ölkəmizin turizm potensialına dair xüsusi buraxılışlar nümayiş olunub, habelə “Euronews.com” saytında müvafiq elektron banner kampaniyaları təşkil edilib.
Ümumilikdə, Asiya, Afrika və Amerika qitələri də daxil olmaqla dünyanın 200-dək ölkəsində 1 milyard nəfərədək auditoriyaya malik olan “Euronews” və “CNN” kanalları ilə əməkdaşlıqda əsas məqsədi təkcə kanalların auditoriyasını Azərbaycana turist qismində cəlb etmək deyil. Bunda məqsəd həm də xarici vətəndaşların ölkəmizin mədəniyyəti, beynəlxalq tədbirlərin keçirilməsində Azərbaycanın uğurları ilə tanış etməkdir.
Onu da xatırladaq ki, ölkəmizdə turizmin inkişafının sürətləndirilməsi məqsədilə ölkə başçısı «Elektron vizaların verilməsi prosedurunun sadələşdirilməsi və “ASAN Viza” sisteminin yaradılması haqqında fərman imzalayıb. Fərmana əsasən, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi Azərbaycan Respublikasına gələn əcnəbilərə və vətəndaşlığı olmayan şəxslərə elektron viza verilməsi üçün “ASAN Viza” sistemini yaradıb və onun idarə olunmasını təmin edib.
Hökumət səviyyəsində keçirilən tədbirlər deməyə əsas verir ki, yaxın illərdə turizm sektoru Azərbaycan iqtisadiyyatının qeyri-neft sektorunun prioritet sahələrindən birinə çevriləcək. Ölkədəki iqtisadi inkişaf və müasirlik, tolerant mühit, xalqın multikultural dəyərlərə bağlılığı da bu hədəfin reallaşdırılması üçün geniş imkanlar açır.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 27 dekabr.- S.10.