Sahibkarlığın davamlı inkişafı strateji hədəflərdəndir
Müasir
dünya reallığı göstərir ki, iqtisadi və
sosial inkişafın aparıcı amillərindən birinə
çevrilən sahibkarlıq fəaliyyəti, eləcə də
özəl sektor olmadan əhalinin maddi rifah halının
dinamik yüksəlişi mümkün deyildir. Dinamizm, təşəbbüs, yenilik,
yüksək məhsuldarlıq
anlayışları ilə
assosiasiya təşkil
edən sahibkarlığın
inkişafı tərəqqi
prosesinin sürətləndirilməsi
ilə yanaşı, inkişafa yönəlmiş
çoxsaylı yeni ideyaların ərsəyə
gəlməsində mühüm
rol oynayır.
Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyev ötən illərdə ölkədə
özəl sektorun dinamik inkişafına təkcə sosial-iqtisadi yüksəliş xəttinin
deyil, həm də demokratikləşmə
prosesinin ardıcıllığını,
vətəndaş hüquq
və azadlıqlarının
etibarlı şəkildə
qorunmasını təmin
edən başlıca
vasitələrdən biri
kimi yanaşmışdır.
Çünki özəl
sektorun inkişafı,
halal yolla maddi imkanlarını artıran vətəndaşların
sayının artması
dünyanın bütün
demokratik ölkələrində
olduğu kimi, Azərbaycan cəmiyyətində
də sabitlik və tərəqqinin, demokratikləşmə prosesinin
hərəkətverici
qüvvəsi sayılan
milli burjaziyanın, orta təbəqənin əhatəsini genişləndirir.
Təsadufi deyildir
ki, qeyri-neft sektorunun inkişaf etdirilməsində böyük
rol oynayan sahibkarlığın inkişafı
hazırda dövlətin
iqtisadi siyasətinin başlıca istiqamətlərindən
birini təşkil edir. Məhz özəl sektorun
hərtərəfli dəstəklənməsi,
onun daha da genişlənməsi üçün əlverişli
mühitin yaradılması,
bu sahədə müxtəlif yardım və təşviq mexanizmlərinin tətbiqi
ölkəmizdə geniş
vüsət almışdır.
Bazar iqtisadiyyatı şəraitində
sahibkarların fəaliyyətinə
normal şərait yaratmadan ölkənin qarşısında duran strateji vəzifələri
gerçəkləşdirmək, iqtisadi yüksəlişi
təmin etmək, işsizliyin səviyyəsini
azaltmaq, infrastrukturu yeniləşdirmək, eləcə
də, sosial xarakterli digər problemlərin həllinə
nail olmaq mümkünsüzdür
və müasir cəmiyyətlərdə əsas
iqtisadi dayaq rolunda məhz sahibkarlar çıxış
edirlər. Bu məqama daim
xüsusi diqqət yetirən cənab İlham Əliyev dəfələrlə vurğulamışdır
ki, möhkəm orta təbəqə olarsa, kiçik və orta şirkətlər
güclənərsə, dövlət
daha yaxşı nəticələr əldə
edə bilər.
Qeyd edilənlərin məntiqi nəticəsi olaraq dövlət tərəfindən son 15 ildə sahibkarlara göstərilən diqqət
və qayğı daim artmış, onlara maddi vəsaitindən
tutmuş hüquqi biliklərinin artırılması,
informasiya təminatının
gücləndirilməsi, yeni
iqtisadi şəraitdə
iş təcrübəsinin mənimsənilməsinə
qədər müxtəlif
yardımlar göstərilmişdir.
Belə yardımlardan
danışarkən, Biznes
Tədris Mərkəzinin
və onun regionlarda strukturlarının
yaradılması xüsusi
qeyd olunmalıdır.
Sözügedən mərkəz,
bir tərəfdən,
sahibkarları maarifləndirir,
digər tərəfdən,
onların maliyyə-investisiya
təminatını yaxşılaşdırmaq
üçün konkret
tədbirlər həyata
keçirir. Bu, dövlətin sahibkarlıqla
bağlı həyata
keçirdiyi siyasətin
indi də prioritet istiqamətlərindən
biri olaraq qalır.
Ötən illərdə
sözəl sektorun fəaliyyəti üçün
daha münbit şərait yaradan qanunvericilik aktlarının
qəbulu da xüsusi diqqət mərkəzində olmuqşdur.
Bu istiqamətdə mühüm sənədlərdən
biri Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevin 30 aprel 2007-ci il tarixində imzaladığı
«Azərbaycan Respublikasında
sahibkarlığın inkişafı
ilə bağlı bəzi tədbirlər haqqında» fərman olmuşdur. Sahibkarlığa mane olan süni maneələrin aradan qaldırılması
istiqamətindəki addımların
ardıcıl və davamlı səciyyə daşımasını özündə
ehtiva edən həmin fərman o dövrə qədər çoxpilləli biznesə
başlamaq sahəsində
mövcud problemlərin
həllinə, o cümlədən, süründürməçilik
hallarının, bürokratik
əngəllərin aradan
qaldırılmasına hesablanmışdır.
Bu məqsədlə fərmanda vahid kodlaşdırmanın aparılması,
biznes strukturlarının
«bir pəncərə»
- vahid qeydiyyat orqanı tərəfindən
qeydə alınması
məsələləri əksini
tapmışdır.
Elektron hökumətin əsas
elementlərindən olan
«bir pəncərə»
sistemi məlumatların
bir mərkəzdə
cəmləşdirilməsini, vergi qeydiyyatı da daxil olmaqla,
bütün inzibati qeydiyyatların tamamilə
sinxronlaşdırılmasını nəzərdə tutur. İş adamlarının
mərkəzi sistemlə
avtomatik, onlayn və davamlı əlaqəsi yaranır. Faktiki olaraq, bu, lisenziyaların
mərkəzləşdirilmiş qaydada və elektron şəkildə təqdim edilməsi deməkdir. Bu zaman qeydiyyat prosedurlarının sayı
azalır və vaxt itkisinin qarşısı alınır.
Qeydiyyatın «bir pəncərə» prinsipi üzrə aparılması
sahibkarlıq sektoruna marağın güclənməsinə
və biznesin inkişafına təkan vermişdir. Digər tərəfdən, «bir pəncərə» sisteminin tətbiqi investisiya mühitinin daha da yaxşılaşdırılmasına,
sahibkarların dövlət
qurumlarından asılılığının
azalmasına, uzunmüddətli
qeydiyyat prosedurlarının
ləğv olunmasına
və sadələşdirilməsinə
təkan verən mühüm amillərdən biridir.
Ötən illərdə dövlətimizin
başçısının tapşırıqların müvafiq
olaraq elektron xidmətlərin tətbiqi
sürətləndirilmiş, fiziki və hüquqi şəxslərin
sahibkarlıq fəaliyyətinin
onlayn rejimində qeydiyyatına, vergi bəyannamələrin elektron
qəbuluna başlanmış,
aparılan yoxlamaların
vahid məlumat reyestri yaradılmışdır.
Bununla yanaşı, icazələrə
dair yaradılmış
internet portalı icazə xarakterli sənədlər və onların alınması prosedurları, təqdim edilməli sənədlər,
icazələrin verilmə
müddətinə dair
bütün məlumatları
vahid mənbədən
əldə etmək imkanı yaratmışdır.
Ölkəmizdə elektron xidmətlərin tətbiqi həyatımızın
bütün sahələrini,
o cümlədən sahibkarlıq
fəaliyyəti ilə
bağlı xidmətləri
də əhatə edir. Hazırda müxtəlif dövlət
qurumları üzrə
450-dək xidmət elektron
formada həyata keçirilir və bunların sayı davamlı olaraq artır. Bunun nəticəsidir ki, son 15 ildə
Azərbaycan iqtisadiyyatı
3 dəfədən çox,
sahibkarlıq subyektlərinin
sayı 2,5 dəfə
artmış, məşğulluqda
özəl sektorun payı 74 faizə, vergi daxilolmalarında 70 faizə yüksəlmiş,
ÜDM-də özəl
sektorun xüsusi çəkisi təqribən
84 faiz təşkil etmişdir. Ölkəmizdə sahibkarlığın
inkişaf göstəricilərinin
dinamikası bu sahədə həyata keçirilən iqtisadi islahatların uğurlu nəticələrinin əyani
təsdiqidir.
Azərbaycanda sahibkarlığın inkişaf
etdirilməsi ilə bağlı aparılan siyasət, görülmüş
işlər nüfuzlu
beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən də
yüksək qiymətləndirilir.
Davos İqtisadi Forumunun hesabatına əsasən, Azərbaycan
iqtisadiyyatı 2018-ci ildə
rəqabət qabiliyyətinə
görə 138 ölkə
arasında 35-ci yerdədir
və ardıcıl olaraq 8 ildir ki, MDB ölkələri arasında birincidir.
Xatırlatmaq yerinə düşər
ki, hələ 2011-ci ildən fərdi sahibkarların vergi orqanlarına gəlmədən
real vaxt (onlayn) rejimində qeydiyyat sistemi tətbiq olunmuş, 2012-ci
ildən isə yerli hüquqi şəxslərin (MMC) dövlət
qeydiyyatının elektron
qaydada aparılmasına
başlanılmışdır. Hazırda Azərbaycanda
"e-qeydiyyat"ın tətbiqi
nəticəsində biznesə
başlamaq üçün
6 prosedur əvəzinə
cəmi 3 prosedur yerinə yetirilir, tələb olunan sənədlərin sayı
isə 7-dən 2-dək azalmışdır.
«Dövlət rüsumu haqqında», «Hüquqi şəxslərin
dövlət qeydiyyatı
və dövlət reyestri haqqında» Azərbaycan Respublikası
qanunlarına, Mülki
Məcəlləyə və
İnzibati Xətalar Məcəlləsinə edilmiş
dəyişikliklərə əsasən, hüquqi şəxslərin elektron
dövlət qeydiyyatı
rüsumsuz aparılır.
2012-ci ildən,
həmçinin, vergi
ödəyicilərinə vergiləri
internet üzərindən
ödəmək imkanı
yaradılmışdır. 2013-cü ildən Vergi Məcəlləsində edilən
bir sıra mühüm dəyişikliklərin
qüvvəyə minməsi,
o cümlədən "Vergi
Partnyorluğu Sazişi"nin
tətbiqinə başlanılması
ümumən vergi mühitinin liberallaşmasına
təsir göstərmişdir.
Dünya
Bankının «Doing Business» qrupunun təhlili göstərir ki, «vergi bəyannamələrinin
hazırlanması», «göndərilməsi»
və «vergilərin ödənişi»nə sərf
olunan vaxt «Böyük Səkkizlik» ölkələrində orta
hesabla 219 saat (bu, dünyada orta göstəricidən
67 saat azdır),
İƏİT-ə üzv ölkələrdə 212 saat,
Azərbaycanda isə
214 saatdır.
Sahibkarlığın inkişafı məqsədilə
həyata keçirilən
mühüm tədbirlərdən
biri də hökumət qurumlarının
fəaliyyətində e-xidmətlərin
geniş tətbiqinin təmin edilməsidir. Ölkə başçısının
26 oktyabr 2011-ci il tarixli «Müəyyən sahibkarlıq fəaliyyəti
növləri ilə
məşğul olmaq
üçün tələb
edilən xüsusi razılıq (lisenziya) və icazə sistemi ilə bağlı bəzi məsələlər haqqında»
fərmanına əsasən,
yaradılmış icazələrin
elektron informasiya portalı (www.icazeler.gov.az) ölkə
vətəndaşlarının, eləcə də sahibkarların icazələrlə bağlı
məlumatlılıq səviyyəsinin
yüksəldilməsini təmin
edir. Sayt sahibkarları icazələr
haqqında ətraflı
məlumatlandırmaqla yanaşı,
sahibkarlıq fəaliyyətinə
başlamaq, fəaliyyətini
genişləndirmək istəyən
sahibkarlara tələb
olunan icazə xarakterli sənədlər,
onların alınması
prosedurları, təqdim
edilməli sənədlər,
icazələrin verilmə
və qüvvədə olma müddətlərinə dair
məlumatları vahid
mənbədən əldə
etməyə imkan verir.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 26
iyun.- S.14