Neft gəlirlərinin
qeyri-neft sektorunun inkişafına yönəldilməsi
təmin edilir
Hər
bir xalqın, dövlətin gələcək taleyini təkcə
onun malik olduğu zəngin təbii sərvətlər deyil, həm
də elmi-mədəni və intellektual imkanları,
bütün bunların da fövqündə dayanan insan
kapitalı müəyyənləşdirir. Ulu öndər
Heydər Əliyevin neft strategiyasında varisliyi inamla təmin
etmiş dövlət başçısı İlham
Əliyev «qara qızıl»dan əldə olunan gəlirlərin
milli intibaha xidmət etməsi məqsədilə iqtisadi
prioritetləri ilk gündən düzgün müəyyənləşdirməyə
nail olmuşdur.
Dövlət
başçısı hələ 24 noyabr 2003-cü il tarixdə
imzaladığı «Azərbaycan Respublikasında sosial-iqtisadi
inkişafın sürətləndirilməsi tədbirləri
haqqında» fərmanında neft gəlirlərindən
düzgün istifadəni nəzərdə tutan uzunmüddətli
strategiyanın hazırlanmasını mühüm vəzifələrdən
biri kimi müəyyənləşdirmişdir. Neft-qaz sənayesində
gəlirlərin idarə olunması üzrə uzunmüddətli
strategiyanın işlənib hazırlanması, Dövlət
Neft Fondundan ayrılan vəsaitin şəffaflığını
qorumaq məqsədilə onun büdcə xərcləri
çərçivəsində ünvanlı istifadəsini təmin
edən tədbirlərin görülməsi kimi mühüm məsələlər
də həmin fərmanda öz əksini dolğun şəkildə
tapmışdır.
Neft
Fondunda toplanmış gəlirlərdən səmərəli
istifadə olunmasına dövlət tərəfindən
göstərilən həssas münasibətin təzahürü
kimi, Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevin 27
sentyabr 2004-cü il tarixli fərmanı ilə təsdiq
edilmiş «Neft və qaz gəlirlərinin istifadə
olunması üzrə uzunmüddətli strategiya»nın əhəmiyyətini
xüsusi vurğulamaq lazımdır. Azərbaycanın
karbohidrogen ehtiyatlarının geniş miqyaslı istismarı
ilə əlaqədar olaraq neft və qaz gəlirlərinin
2008-ci ildən başlayaraq kəskin artması, habelə
mövcud neft-qaz ehtiyatlarının gələcəkdə
tükənmə ehtimalı, böyük həcmdə xarici
valyutanın daxil olması şəraitində ölkədə
bərqərar olan makroiqtisadi sabitliyin qorunması, gəlirlərin
bir hissəsinin gələcək nəsillər
üçün saxlanması ilə yanaşı,
inkişafın stimullaşdırılması, iqtisadiyyatın
tarazlı inkişafının təmin edilməsi neft və
qaz gəlirlərinin idarə olunması belə bir
strategiyanın qəbul edilməsini zərurətə
çevirmişdir.
Təbii
sərvətlərinin zənginliyinə rəğmən Azərbaycan
bu gün daha çox qeyri-neft sektoruna əsaslanan iqtisadi
inkişaf modelini prioritet seçmişdir. Ölkəmizdə
qeyri-neft sektorunun inkişafı, sənaye müəssisələrinin
yaradılması, Azərbaycanın xammal ixrac edən respublikadan
elmtutumlu sənaye və informasiya texnologiyaları
istehsalçısına, münbit turizm məkanına
çevrilməsi məqsədinin reallığa çevrilməsi
üçün bütün imkanlar səfərbərliyə
alınmışdır. Sosial-iqtisadi modernləşmənin
yeni keyfiyyət mərhələsinə uğurla transformasiya
edən Azərbaycanın bütövlükdə regionda
nüfuzlu dövlətlərdən birinə çevrilməsi,
ilk növbədə, elmi əsaslar üzərində irəli
sürülmüş milli iqtisadi inkişaf modelinə əsaslanır.
Bu da təsadüfi deyil ki, Cənubi Qafqaz geoiqtisadi məkanında
cərəyan edən prosesləri diqqət mərkəzində
saxlayan dünyanın aparıcı maliyyə-iqtisadi
qurumları, o cümlədən nüfuzlu reytinq agentlikləri
hesabatlarında Azərbaycanı regionda yüksək investisiya
cəlbediciliyinə və makroiqtisadi sabitliyə malik ölkə
kimi səciyyələndirirlər.
Əldə
olunan uğurlar həm də regionların sosial-iqtisadi
inkişafı tədbirləri ilə sıx şıkildə
bağlıdır. Son 15 ildə regionların inkişafı
ilə bağlı həyata keçirilən, 2004-2008,
2009-2013 və 2014-2018-ci illəri əhatə edən dövlət
proqramları bölgələrdə kütləvi işsizlik
problemini xeyli dərəcədə aradan
qaldırmışdır.
Son
illərdə imzalanmış "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası və "Milli
iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə strateji yol xəritəsi"
kimi konseptual əhəmiyyətli sənədlər deməyə
əsas verir ki, Azərbaycanın uzunmuddətli inkişaf
strategiyası dərin elmi proqnozlara əsaslanır. Son 4 ildə
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin İqtisadi İslahatlar
üzrə Köməkçisi Xidmətinin, eləcə də
Maliyyə Bazarlarına Nəzarət Palatasının,
İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinin,
Maliyyə Sabitliyi və Turizm şuralarının
yaradılması dövlət siyasətinin dərin elmi əsaslarla
aparılması məqsədinə hesablanmışdır.
Strateji
Yol Xəritəsində nəzərdə tutulmuş məqsədlərin
həyata keçirilməsi nəticəsində qeyri-neft sektoru
üzrə ixracın 2015-ci ildəki adambaşına 170
ABŞ dollarından 2025-ci ildə ən azı 450 ABŞ
dollarına qaldırılması da əsas hədəflərdən
biridir. Hökumət ixracı məhz qeyri-neft sektoru məhsulları
hesabına genişləndirməyi qarşıya məqsəd
qoymuşdur. Sənəddə bu məqsədlə sənayenin
bir sıra mühüm sahələrinin müəyyənləşdirilməsi
və həmin sahələrə investisiyaların cəlb
edilməsi vacibliyi önə çəkilir. Strateji Yol Xəritəsi
2025-ci ilədək ticari mal və xidmətlər sektorunda 150
min əlavə iş yerinin yaradılmasını da hədəfləyir.
Azərbaycan
Prezidenti cənab İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin 2018-ci
ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrin
müzakirəsinə həsr olunmuş son iclasında neft
amilindən asılılığın tamamilə
azaldılmasını ölkəmiz üçün prioritet
məsələlərdən biri olduğunu xüsusi
vurğulamışdır: "Bəzi hallarda sual yaranır
ki, indi neftin qiyməti bir qədər sabitləşdi, bu
islahatlar davam etdiriləcəkmi, yoxsa yox? Mütləq davam
etdiriləcək. Neftin qiyməti bizim üçün əsas
amil olmamalıdır və Azərbaycan iqtisadiyyatı elə
bir səviyyəyə çatmalıdır ki, neftin istənilən
qiyməti bizə böyük təsir etməsin, yalnız
ehtiyatlarımızın artırılmasına xidmət
göstərsin. Giriş sözümdə qeyd etdiyim kimi, bu
ilin birinci rübündə biz 2,2 milyard dollar əlavə vəsait
toplamışıq. Ona görə, bu il də iqtisadi
islahatlar davam etdiriləcək. Nəinki iqtisadi və
bütün digər sahələrdə islahatlar
aparılacaqdır ki, ölkəmiz daha da güclənsin,
müasirləşsin və Azərbaycanda dayanıqlı
uzunmüddətli inkişaf təmin edilsin».
Ümumilikdə
son illər Azərbaycanın xarici sərmayələr
üçün cəlbediciliyinin qorunması, milli
iqtisadiyyatın müxtəlif sferalarına yönələn
sərmayələrin qeyri-neft sektoruna, regionların
inkişafına doğru istiqamətləndirilməsi, «qara
qızıl»dan əldə olunan gəlirlərin respublikada
güclü insan kapitalının
formalaşdırılması məqsədinə yönəldilməsi
iqtisadi siyasətin əsas prioritetləri kimi diqqəti çəkir.
Bu da təsadüfi deyildir ki, Dünya İqtisadi Forumunun
"İnsan kapitalı indeksi" hesabatında Azərbaycan
124 ölkə arasında 63-cü yeri tutmaqla Türkiyə,
Çin, İndoneziya və Küveyt kimi ölkələri
qabaqlamışdır.
Son
illər qeyri-neft sektorunun inkişaf etdirilməsi
baxımından kənd təsərrüfatına xüsusi
diqqət və qayğı ilə yanaşılır. Aqrar
sahənin vergilərdən azad edilməsi, subsidiyaların,
güzəştli kreditlərin verilməsi və digər
dövlət dəstəyi mexanizmlərinin tətbiqi, bu sahədə
infrastrukturun yaxşılaşdırılması öz praktik
nəticələrini verir. Dövlət investisiyaları
hesabına Taxtakörpü, Şəmkirçay və
Tovuzçay su anbarlarının, Baş Mil-Muğan
kollektorunun tikintisi, aqrotexniki xidmət işlərinin yerinə
yetirilməsinin keyfiyyətini yüksəltmək
üçün “Aqrolizinq” ASC-nin yaradılması və s. tədbirlər
bu sahənin inkişafına təkan vermişdir.
Dövlət
başçısı tərəfindən ənənəvi
kənd təsərrüfatı sahələrinin -
pambıqçılığın,
baramaçılığın, ipəkçiliyin,
tütünçülüyün, çəltikçiliyin,
çayçılığın,
fındıqçılığın, sitrus meyvəçiliyinin
inkişafı istiqamətində imzalanmış sərəncamlar,
keçirilmiş müşavirələr, həmçinin
istehsalçılara subsidiyaların verilməsi ixrac
potensialının artırılmasına və bölgələrdə
tarixi məşğulluq ənənələrinin bərpasına
mühüm təkan vermişdir.
Pambıqçılığın inkişafı istiqamətində
qarşıya qoyulan vəzifələrin icrası yaxın illərdə
ölkəmizdə pambıq emalını 500 min tona
çatdırmağa imkan verəcəkdir.
Bütün
bunların nəticəsi olaraq Azərbaycan "Doing
Business" hesabatına əsasən Azərbaycan 190 ölkə
arasında 25-ci pillədə, Davos İqtisadi Forumunun
"Qlobal Rəqabətədavamlılıq" hesabatında
isə 35-ci pillədə qərarlaşmışdır.
Qlobal
maliyyə böhranı şəraitində bu və digər
mütərəqqi meyarlara söykənən çevik idarəetmə
modelinin formalaşdırılması da Azərbaycanın
dövlət siyasətinin strateji hədəflərindəndir.
Ölkədə və regionda, ümumilikdə, qlobal planda cərəyan
edən mürəkkəb siyasi, iqtisadi və humanitar proseslər
müasir islahatçı baxışın və idarəetmə
formalarının tətbiqini
aktuallaşdırdığından, dövlət
başçısı rəhbəri olduğu komandanın bu
çağırışlara hazır olmasını vacib
sayır.
Son
prezident seçkilərindən dərhal sonra dövlətimizin
başçısının qətiyyətlə həyata keçirdiyi
kadr islahatları - müasir təfəkkürlü və idarəetmə
sahəsində novatorluğu ilə fərqlənən gəncləri
irəli çəkməsi ölkədə islahatların
miqyasını və tempini sürətləndirmək, xidmət
sahələrində vətəndaş məmnunluğunu, idarəçilikdə
səmərəliliyi və şəffaflığı təmin
etmək niyyətindən irəli gəlir. Hazırkı məsuliyyətli
mərhələdə dövlət məmurları
qarşısında vətəndaşların mənafeyi naminə
daha səy və bacarıqla işləmək, islahatların
düzgün, vaxtında reallaşdırılmasını təmin
etmək, xalqın xidmətçisi olmaq kimi ümdə vəzifələr
müəyyənləşdirilmişdir.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 26
iyun.- S.10