Müasir nəqliyyat
inftastrukturu sahibkarlığın
inkişafına təkan
verir
Son
15 ildə ölkə iqtisadiyyatının bütün strateji
əhəmiyyətli sahələrində müşahidə
olunan pozitiv inkişaf və tərəqqi özünü nəqliyyat-kommunikasiya
sistemində də qabarıq göstərir. Sosial-iqtisadi inkişafa təkan verən bu şəbəkənin tamamilə yenidən qurulması və modernləşdirilməsi istiqamətində
həyata keçirilən
tədbirlər Azərbaycanın
avtomobil nəqliyyatı
yollarının da müasirləşməsini təmin
edir.
Şübhəsiz, inteqrasiya proseslərinin geniş vüsət aldığı müasir
qloballaşma şəraitində
hər bir dövlətin iqtisadi potensialı, gücü və qüdrəti həm də onun malik olduğu
nəqliyyat-kommunikasiya kompleksinin
inkişaf səviyyəsi
ilə ölçülür.
Geniş və çoxşaxəli, mükəmməl
infrastruktura malik, dövrün tələblərinə
cavab verən yol-nəqliyyat şəbəkəsinə
malik olmayan hansısa dövlətin dinamik inkişafından söz açmaq qeyri-mümkündür. Bu reallığı
böyük müdrikliklə
qiymətləndirən ümummilli
lider Heydər Əliyev xalqın təkidli tələbi ilə hakimiyyətə qayıtdıqdan sonra respublikanın əlverişli
geostrateji mövqeyini,
eləcə də beynəlxalq əhəmiyyətli,
qlobal kommunikasiya xətlərinin kəsişdiyi
əlverişli coğrafi
məkanda yerləşdiyini nəzərə
alaraq, yol-nəqliyyat sisteminin tamamilə yenidənqurulmasını və
modernləşdirilməsini özünün dərin elmi əsaslara söykənən iqtisadi inkişaf strategiyasının
mühüm istiqamətlərindən
biri kimi müəyyənləşdirdi. Böyük öndər Azərbaycanın
perspektiv iqtisadi inkişafına hesablanmış
təkmil fəaliyyət
konsepsiyasına əsaslandığından,
yol-nəqliyyat kompleksinin
müasir tələblərə
uyğun qurulmasını
son dərəcə vacib sayırdı. «Yol - iqtisadiyyat, mədəniyyət, bir sözlə, həyat deməkdir» - deyən ümummilli lider Heydər Əliyev dəmir yolu, su, avtomobil, hava nəqliyyatı sahələrinin dinamik inkişafına həm də Azərbaycanın xarici iqtisadi, ticari, humanitar və mədəni əlaqələrinin inkişafı
baxımından qiymət
verirdi.
Bu həssas
və qayğıkeş
rəhbər münasibəti
həm də real vəziyyətin kritikliyi ilə şərtlənirdi. Dövlət müstəqilliyinin ilk illərində Azərbaycanda
hakimiyyətdə olan
təsadüfi, naşı
qüvvələrin yeritdiyi
uğursuz iqtisadi siyasət nəticəsində
Azərbaycanın yol-nəqliyyat
kompleksində də dərin böhran hökm sürürdü.
İctimai-siyasi sabitliyin
olmadığı, özbaşınalığın,
xaosun hökm sürdüyü bir
şəraitdə Azərbaycana əlverişli
tranzit zona kimi etimad azalmış,
respublikanın ərazisindən
yük və sərnişin daşınmalarının
həcmi kəskin surətdə aşağı
düşmüşdü. Lakin ümummilli lider Heydər Əliyevin qətiyyəti
və prinsipiallığı,
habelə uzaqgörən
daxili və xarici siyasəti nəticəsində bu böhranlı vəziyyəti qısa müddətdə aradan qaldırmaq mümkün oldu. Azərbaycanın bir sıra aparıcı
qonşu dövlətlərlə
münasibətlərinin sivil
məcraya yönəldilməsi
xarici iqtisadi-ticari əlaqələrin bərpasına
və bilavasitə nəqliyyat-kommunikasiya kompleksinin
yüksəlişininə təkan
verdi.
1994-cü ilin
sentyabrında Azərbaycanın
bütün həyati
əhəmiyyətli sahələrdə
inkişafının əsasını
qoyan «Əsrin müqaviləsi»nin imzalanması
ilə respublikanın
iqtisadi və tranzit-kommunikasiya əhəmiyyəti
xeyli dərəcədə
artdı. Şərqlə-Qərb
arasında strateji körpü rolunu oynayan Azərbaycan əlverişli tranzit
əhəmiyyətli dövlətlərdən
biri kimi bölgədəki lider statusunu təmin etdi. Tarixi İpək
yolunun
bərpası ideyasının əfsanədən
reallığa çevrilməsi
istiqamətində həyata
keçirilmiş kompleks
tədbirlər respublikamızın
geostrateji və coğrafi əhəmiyyətini
daha da artırdı.
Xüsusi vurğulamaq
lazımdır ki, beynəlxalq əhəmiyyətli
bu layihənin reallaşması məhz ulu öndər Heydər Əliyevin gərgin və çoxşaxəli
fəaliyyətinin, qətiyyətinin
nəticəsidir.
TRASEKA layihəsi 1993-cü
ildə Brüsseldə
keçirilən Avropa
İttifaqının sammiti
zamanı Orta Asiya ölkələri, Cənubi Qafqaz respublikaları və təşkilatla imzalanmış
sazişə əsasən
həyata keçirilir.
Layihənin həyata keçirilməsində
ən mühüm mərhələ isə
1998-ci il sentyabrın
8-də Bakıda «Böyük
İpək Yolunun bərpası» mövzusunda
keçirilən beynəlxalq
konfrans hesab edilməlidir. Ümumilikdə
32 dövlət və
13 beynəlxalq təşkilatın
nümayəndələrinin iştirak etdityi bu irimiqyaslı tədbirdə Avropa-Qafqaz-Asiya
nəqliyyat dəhlizinin
inkişafı üzrə
beynəlxalq nəqliyyat
haqqında əsas çoxtərəfli saziş
imzalanmışdır. Bu
saziş onu imzalayan ölkələr arasında beynəlxalq yük və sərnişin daşımalarını,
həmçinin üçüncü
ölkələrlə tranzit
daşımalarını tənzimləyir.
Konfrans nəticəsində
həmçinin TRASEKA layihəsinin
daimi katibliyinin Bakıda yerləşməsi
haqqında qərar da qəbul edilmiş
və 2001-ci ilin fevralında bu məsələ gerçəkləşmişdir.
Bu bir daha
Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat
dəhlizinin formalaşdırılmasında
Azərbaycana necə böyük əhəmiyyət
verildiyini təsdiqləyir.
Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyev son 15 ildə respublikanı dinamik inkişafa, tərəqqiyə,
davamlı sabitliyə
və yüksəlişə
xidmət edən strateji siyasi kursu layiqincə davam etdirir. Bu, cənab Prezidentin sosial-iqtisadi islahatların sürətləndirilməsinə,
regionların davamlı
və tarazlı inkişafına xidmət edən dövlət proqramlarının qısa
müddətdə Azərbaycana
gətirdiyi dividendlərdən
də aydın görünür. Cənab İlham
Əliyevin imzaladığı
24 noyabr 2004-cü il tarixli «Azərbaycan Respublikasında sosial-iqtisadi
inkişafın sürətləndirilməsi
tədbirləri haqqında»
fərmanı, habelə
2004-2008, 2009-2013 və 2014-2018-ci illəri əhatə edən Azərbaycan Respublikası regionlarının
sosial-iqtisadi inkişafı
dövlət proqramları
ölkənin yol-nəqliyyat
kompleksində həllini
gözləyən bəzi
problemlərin kompleks həlli baxımından vacib əhəmiyyət kəsb edir. Hər üç proqramda ölkə həyatının digər
strateji sahələri
kimi, nəqliyyat-kommunikasiya
şəbəkəsinin modernləşdirilməsinə
və yenidən qurulmasına da xüsusi diqqət ayrılmışdır.
"Azəravtoyol" ASC-dən bildirilir ki, icrası yekunlaşmış "Azərbaycan
Respublikası regionlarının
2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət
Proqramı”na uyğun
olaraq ölkədə
yol təsərrüfatı
yeniləşib və
müasirləşib. Bu gün
həm rahatlıq, həm də təhlükəsizlik baxımından
Azərbaycanın magistral
yolları daha çox fərqlənir: dövlət başçısı
İlham Əliyevin imzaladığı 60-dək sərəncama
əsasən, uzunluğu
515 kilometr olan 21 kəndlərarası və
7 qəsəbələrarası avtomobil yollarının tikintisi başa çatdırılıb.
Bu avtomobil yolları təqribən 1
milyon 230 min əhalinin yaşadığı
173 yaşayış məntəqəsini
birləşdirir. Bununla yanaşı,
respublikanın ümumi
istifadəsində olan
avtomobil yollarında
14 yeni körpü və 2 piyada keçidi tikilib istifadəyə verilib. Ölkənin avtomobil yollarında 9 körpü
əsaslı təmir
edilib. 2017-ci ildə yenidən qurulması başa çatdırılmış
28 kəndlərarası və
qəsəbələrarası yolların əksəriyyətinin açılış mərasimində
dövlət başçısı
İlham Əliyevin şəxsən iştirak
edib, Bakı-Şamaxı-Yevlax
yolunun Muğanlı-Yevlax
mənzilinin 115 kilometrlik
hissəsinin, habelə
paytaxt Bakının Nizami rayonundakı Mikayıl Əliyev, Çobanzadə, Naxçıvani
və Mehdi Abbasov küçələrində
aparılan yenidənqurma
işləri ilə tanış olub".
Dövlət başçısının Bakının Sabunçu rayonu ərazisində əsaslı şəkildə
yenidən qurulan Maştağa-Bilgəh yolunun,
həmçinin Nardaran
qəsəbəsində Abşeron
və Nəsrulla Əsgərov küçələrinin,
Yasamal rayonunun keçmiş “Sovetski” ərazisində yeni yol-nəqliyyat infrastrukturunun
təməlqoyma mərasimində,
Qarayəm-İsmayıllı avtomobil
yolunun, Qəbələ
rayonunda Nohurqışlaq-Tüntül-Yengicə
avtomobil yolunun, Biləsuvar rayonunun Əsgərəbad-Muğan-Çaylı avtomobil yolunun, Ələt-Astara-İran İslam
Respublikası dövlət
sərhədi avtomobil
yolunun bu rayonun ərazisindən keçən 23,4 kilometrlik
hissəsinin, Salyanın
Babazanan yaşayış
massivinin şəhərin
mərkəzi ilə birləşdirən Kür
çayı üzərində
uzunluğu 201 metr, eni 14,5 metr olan
yeni körpünün,
Qusar rayonunda Qusar-İmamqulu kənd Quxuroba, Xaçmaz rayonunda Xudat-Yalama-Zuğuloba
avtomobil yollarının,
Bakı-Ələt-Qazax-Gürcüstan dövlət sərhədi
avtomobil yolunun Kürdəmir-Ucar-Yevlax hissəsinin,
Qazax rayonunun Qazax-Kosalar avtomobil yolunun, Füzuli rayonundakı
1-ci və 11-ci Qayıdış
qəsəbələrini birləşdirən
avtomobil yolunun, Beyləqan rayonunun Birinci Şahsevən-Əhmədli-Dünyamalılar
avtomobil yolunun, Bakının Suraxanı rayonunda Zığ-Əmircan-Yeni
Suraxanı avtomobil yolunun, əsaslı şəkildə yenidən
qurulan Ramana-Maştağa
avtomobil yolunun, Binə qəsəbəsində
Əli İsazadə küçəsinin, Xəzər
rayonunda Qala-Pirallahı
avtomobil yolunun ikinci hissəsinin və Ağ şəhərdə tikilən
2 kilometr uzunluğunda
küçələrin açılış
mərasimlərində iştirakı
bu sahəyə olan yüksək diqqət və qayğının göstəricisidir.
Bütün bunlar göstərir
ki, Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev ölkə iqtisadiyyatının müxtəlif
sahələrinin, ilk növbədə, sahibkarlığın,
özəl sektorun inkişafı məqsədilə
yol nəqliyyatı kompleksində mövcud problemlərin aradan qaldırılmasına çalışır.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 29
iyun.- S.14