Elektron xidmətlərin
geniş tətbiqi sahibkarlığın
inkişafını sürətləndirib
Son illər həyata
keçirilən tədbirlər sahibkarlığın
inkişafında keyfiyyətcə yeni mərhələnin
başlanğıcı və bu sahənin
dinamik inkişafı naminə prinsipial siyasi iradə nümayişi kimi dəyərləndirilə
bilər. Bu baxımdan sahibkarlıq
subyektlərinə xidmət göstərən dövlət
qurumlarında elektronlaşdırma prosesinin
dərinləşdirilməsi də mühüm
əhəmiyyət kəsb edir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 19 oktyabr 2015-ci il tarixli
"Sahibkarlıq fəaliyyətinin xüsusi razılıq
(lisenziya) tələb olunan növlərinin sayının
azaldılması, xüsusi razılıq (lisenziya) verilməsi
prosedurlarının sadələşdirilməsi və şəffaflığının
təmin edilməsi haqqında" fərmanının əhəmiyyəti
bu baxımdan xüsusi qeyd olunmalıdır.
Fərmanın
preamblua hissəsində qeyd olunurdu ki, "Sahibkarlıq fəaliyyətinin
inkişafı Azərbaycan Respublikasında dövlət siyasətinin
prioritet istiqamətlərindəndir. Lakin sahibkarlıq fəaliyyətinin
xüsusi razılıq (lisenziya)
tələb olunan növlərinin
sayının çoxluğu, xüsusi razılıq (lisenziya)
verilməsinin mövcud prosedurları
sahibkarlığın inkişafına əlavə çətinliklər
və korrupsiya hallarına şərait
yaratmışdır".
Fәrmanla İqtisadiyyat həm Nazirliyinə, həm də Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi ilə birlikdə sahibkarlıq fəaliyyətinin həyata keçirilməsi üçün tələb olunan xüsusi razılıq (lisenziya), sertifikat, şəhadətnamə və digər sənədlərin elektron qaydada verilməsini təmin edən “Elektron lisenziya” portalının yaradılması istiqamətində işləri sürətləndirmək tapşırılmışdı. Belə bir portalın yaradılması sahibkarlığa "e-xidmətlər"in göstərilməsi istiqamətində həyata keçirilən tədbirlərin tərkib hissəsidir. Xatırladaq ki, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin hələ 23 may 2011-ci il tarixli fərmanı ilə «Elektron hökumət»in formalaşdırılması və elektron xidmətlərin tətbiqi istiqamətində işlərə təkan verilib. «Elektron hökumət» müasir informasiya texnologiyalarından istifadə etməklə dövlət qurumları tərəfindən ölkə ərazisində yaşayan bütün vətəndaşlara, hüquqi və fiziki şəxslərə, xarici ölkə vətəndaşlarına və vətəndaşlığı olmayan şəxslərə informasiya və e-xidmətlərin göstərilməsinə şərait yaradan sistemdir.
«Dövlət
orqanlarının elektron xidmətlər göstərməsinin
təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında» fərman nəinki elektron hökumətin
inkişafı, həm də korrupsiyaya qarşı mübarizənin
daha da gücləndirilməsi baxımından böyük əhəmiyyət
kəsb edir. Fərmanda göstərildiyi kimi,
elektron xidmətlərin genişləndirilməsi
korrupsiya hallarının
qarşısının alınması və şəffaflığın
təmin edilməsi baxımından təsirli vasitələrdən
biridir. Elektron xidmətlər, eyni zamanda dövlət orqanı ilə vətəndaş
arasında qarşılıqlı münasibətlərin səmərəliliyi
və keyfiyyətinin artırılmasında, şəffaflığın
təmin edilməsində, korrupsiyaya şərait
yaradan halların aradan
qaldırılmasında mühüm əhəmiyyət
daşıyır.
Elektron xidmətlər dövlət orqanı əməkdaşları ilə vətəndaş arasında birbaşa təması minimuma endirməklə, korrupsiyaya şərait yaradan halları aradan qaldırır, elektron xidmətin geniş miqyasda həyata keçirilməsi korrupsiyaya qarşı mübarizədə əhəmiyyətli tədbirlərdən birinə çevrilir. Fərmanda bu məqsədlə dövlət qulluqçularının informasiya texnologiyalarından istifadə sahəsində hazırlıq səviyyələrinin artırılması üçün tədris kurslarının təşkili nəzərdə tutulmuşdur.
Əminliklə
demək olar ki, artıq vətəndaşlar elektron xidmətlərin
üstünlüklərini yeni yaradılmış bir sıra
portalların uğurlu fəaliyyətinə nəzərən
praktik olaraq hiss edir, atılan addımları razılıqla
qarşılayırlar. Vətəndaşlar informasiya texnologiyalarının və internetin imkanlarından istifadə edərək
bir sıra dövlət orqanlarına
müraciət imkanı qazanırlar. Bundan başqa,
dövlət orqanları tərəfindən tətbiq edilən
rüsum və tariflər barədə məlumat
almaq məqsədilə «www.rusum.az»
saytı, dövlət qurumlarının və vətəndaşların
münasibətlərinin etik
davranış çərçivəsində tənzimlənməsinə
dəstək vermək, bu sahədə
maarifçilik və məlumatlandırma
məqsədilə «www.etika.az» saytları
yaradılıb. Son illər uğurla fəaliyyət göstərən «www.e-qanun.az» portalında da
cəmiyyətdə bütün ictimai münasibətlər spektrini
tənzimləyən qanunlar və digər
normativ hüquqi sənədlər
yerləşdirilib.
Respublikamızda
«e-hökumət» quruculuğu istiqamətində ən
mühüm addımlardan biri 2012-ci ildə «bir pəncərə»
prinsipi ilə işləyən və dövlət
orqanlarının göstərdiyi elektron xidmətlərin cəmləşdirildiyi
vahid «Elektron hökumət» (www.e-gov.az) portalının istifadəyə
verilməsidir. Portal e-xidmətlərin
göstərilməsi zamanı dövlət orqanlarının
informasiya sistemləri arasında
mübadiləni təmin etməyə imkan
verir. Burada hər bir dövlət qurumu elektron xidmətlərini portal
vasitəsilə – «bir pəncərə» prinsipi əsasında istifadəçilərə
təqdim edir, məlumatların keyfiyyətinə,
tamlığına və düzgünlüyünə cavabdehlik daşıyır. Vətəndaş
istənilən dövlət qurumuna
müraciət etməklə, ona aid lazımi məlumatı qanun
çərçivəsində əldə edə bilər. Portal vasitəsilə dövlət idarəçiliyində
keyfiyyətli elektron xidmətlərin
göstərilməsi vətəndaşların həmin xidmətlərdən
fəal istifadəsinə imkan yaradır.
«Dövlət
orqanlarının elektron xidmətlər göstərməsinin
təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında» fərmanda Azərbaycan Respublikasında rabitə və
informasiya texnologiyalarının inkişafı üzrə
2010-2012-ci illər üçün Dövlət Proqramı
(Elektron Azərbaycan)», eləcə də informasiya və
kommunikasiya texnologiyalarının inkişafı ilə
bağlı qəbul edilən digər normativ hüquqi aktlar əsasında
dövlət orqanlarının əhaliyə konkret sahələr
üzrə beynəlxalq standartlara uyğun elektron xidmətlər
göstərməsi qaydalarının və xidmət növlərinin
müəyyən edilməsi
tapşırılmışdı.
Nazirlər
Kabinetinin «Mərkəzi icra hakimiyyəti orqanları tərəfindən
konkret sahələr üzrə elektron xidmətlər göstərilməsi
Qaydaları» və «Elektron xidmət növlərinin
siyahısı»nın təsdiq edilməsi haqqında qərarına
əsasən isə müxtəlif dövlət
orqanlarının elektron xidmətlərinin vahid reyestri
yaradılıb. Elektron xidmətlər
reyestrinin formalaşması Nəqliyyat,
Rabitə və İnformasiya
Texnologiyaları Nazirliyinə (NRİTN) həvalə edilib. Elektron Xidmətlər
Reyestrinə 40-dan çox dövlət qurumu qoşulub və həmin
qurumlar Nazirlər Kabinetinin
müvafiq qərarında nəzərdə
tutulan elektron xidmətləri
həyata keçirirlər.
"Elektron hökumət" saytında təqdim edilən xidmətlərdən ayda təqribən 50 mindən çox insan istifadə edir. Nazirlər Kabinetinin təsdiq etdiyi siyahıdakı 417 xidmətdən 225-i "elektron hökumət" və müvafiq dövlət qurumlarının portallarına inteqrasiya edilib. Statistika göstərir ki, vətəndaşlar bu xidmətlərə çox böyük maraq göstərirlər. Gündən-günə elektron hökumət portalına daxil olan vətəndaşlarımızın sayı, giriş üçün kod parollar alanların, elektron viza alan şəxslərin, bilavasitə bu xidmətlərdən istifadə edən şəxslərin sayı artır. Vətəndaşlar üçün Nəqliyyat, Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyi, Daxili İşlər, Səhiyyə, Vergilər, Təhsil, Ədliyyə və Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirlikləri, həmçinin Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət Qulluğu Məsələləri üzrə Komissiyanın xidmətləri daha çox maraq doğurur.
Ümumilikdə,
son illərdə tətbiqinə start vermiş e-xidmətlər
bir tərəfdən dövlət orqanlarının fəaliyyətində
çevikliyi, şəffaflığı,
hesabatlılığını təmin edib, digər tərəfdən
vətəndaşlara göstərilən xidmətlərin
keyfiyyəti, səmərəliliyi əhəmiyyətli dərəcədə
artıb. NRİTN tərəfindən
yaradılmış «www.e-gov.az»
portalının da əsas məqsədi həm
də çevik və səmərəli
idarəçiliyin həyata keçirilməsinə, sahibkarlara göstərilən xidmətlərin
səviyyəsinin yüksəldilməsinə fəal texnoloji dəstəyin təmin edilməsidir.
Bundan başqa, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2014-cü il 11 sentyabr tarixli, 262 nömrəli
"Dövlət Xidmətlərinin Elektron
Reyestrinin yaradılması ilə
bağlı tədbirlər haqqında" Fərmanına əsasən
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar
üzrə Dövlət Agentliyi tərəfindən
dövlət xidmətləri ilə bağlı vahid məlumat portalının "www.dxr.az" saytının yaradılması bu istiqamətdə mühüm
addım olub.
Bu gün e-xidmətlər həm də Azərbaycanın sabit və davamlı inkişafı ilə bağlı məsələdir. Ölkədə sahibkarlığın inkişafı, biznes mühitinin liberallaşdırılmasında e-xidmətlərin mühüm rolu var. Məsələn, vergi bəyannamələrinin elektron formada təqdim edilməsi, "e-qaimə" sisteminə keçid və digər addımlar «e-xidmətlər» sahəsində mühüm yeniliklərdən olub. Bu məqsədlə İnternet Vergi İdarəsi (www.e-taxes.gov.az) yaradılıb, beləliklə, vergi ödəyiciləri bəyannamələrini vergi orqanlarına gəlmədən – elektron formada təqdim etmək imkanı əldə ediblər.
«Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış» İnkişaf Konsepsiyası ilə Azərbaycanda elekton hökumətə 100 faizlik keçid nəzərdə tutulub və bunun reallaşdırılması mexanizmləri göstərilib. Əlbəttə, ölkəmiz inkişaf etdikcə, texnoloji şüur səviyyəsi yüksəldikcə, e-xidmətlərin çeşidi və səviyyəsi də yüksələcək. Bu baxımdan dövlət qurumlarının qarşısında duran başlıca vəzifə vətəndaşların və özəl sektorun bu sahədəki ehtiyac və istəklərinin öyrənilməsi, praktik surətdə reallaşdırılmasıdır.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 1
noyabr.- S.10.