İxrac təşviqinin
verilməsi sahibkarlara ciddi dəstəkdir
Ölkənin
tədiyyə balansını tənzimləmək, habelə
xarici valyuta axınını təmin etmək, idxaldan
asılılığı maksimum dərəcədə
azaltmaq üçün qarşıya qoyulmuş strateji məqsədlərdən
biri də sahibkarların ixrac imkanlarının genişləndirilməsidir.
Ölkə başçısının 1 mart 2016-cı il tarixli «Qeyri-neft məhsullarının ixracının
təşviqi ilə bağlı əlavə tədbirlər haqqında»
Fərmanı bu baxımdan mühüm əhəmiyyətə malikdir.
Sənəd 2016-2020-ci illərdə
Azərbaycan Respublikasında
istehsal olunan qeyri-neft məhsullarının
ixracının təşviqi
istiqamətində əlavə
tədbirlərin həyata
keçirilməsi məqsədini
önə çəkir.
Fərmana əsasən, qeyri-neft
məhsullarının ixracı
ilə məşğul
olan şəxslərə
dövlət büdcəsinin
vəsaiti hesabına ixrac təşviqi ödənilir. 2020-ci il dekabrın 31-dək qüvvədə
olacaq həmin fərmana görə, ödənilən ixrac təşviqinin baza məbləği ixrac əməliyyatlarına
görə faktiki ixrac olunmuş malın ixrac gömrük bəyannaməsində
nəzərdə tutulan
gömrük dəyərinin
3 faizini təşkil edir.
Bununla əlaqədar
Nazirlər Kabineti tərəfindən İqtisadi
İslahatların Təhlili
və Kommunikasiya Mərkəzinə yeni səlahiyyət verilib və ixrac təşviqinin
alınması üçün
ərizələrə baxılma
müddəti 5 dəfə
azaldılıb. Dəyişikliyə əsasən, qeyri-neft məhsullarının ixracı
ilə məşğul
olan şəxslər
ixrac təşviqinin alınması üçün
ərizə ilə birbaşa və ya “bir pəncərə”
prinsipi əsasında
İqtisadi İslahatların
Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzi vasitəsilə İqtisadiyyat
Nazirliyinə müraciət
edirlər.
Dəyişikliyə əsasən İqtisadiyyat
Nazirliyi ərizənin
qeydiyyata alındığı
tarixdən 2 iş günü müddətində
ərizə və ona əlavə edilmiş sənədlərin
bu Qaydanın tələblərinə uyğunluğunu
yoxlayır. Ərizə
və ona əlavə edilmiş sənədlər həmin
bəndlərin tələblərinə cavab vermədikdə, Nazirlik ərizə və ona əlavə
olunmuş sənədlərdəki
çatışmazlıqların aradan qaldırılması
barədə məlumatı
ərizəçiyə təqdim
edir və ya sifarişli poçt göndərişi
vasitəsilə göndərərək
formal tələblərə
əməl olunmamasının
hüquqi nəticələrini
ona izah edir. Faktiki ixrac olunan qeyri-neft məhsullarına
görə ixracatçının
Azərbaycan Respublikasındakı
bank hesabına köçürülən vəsait
həmin məhsullar üzrə ixrac gömrük bəyannaməsində
göstərilən gömrük
dəyərindən çox
olduqda, bu məhsulların ixracına
görə ixrac təşviqinin baza məbləği ixrac gömrük bəyannaməsində göstərilən
gömrük dəyərinin
3 faizini təşkil edir.
Müraciətə əlavə olunmuş
iki və daha çox gömrük bəyannaməsi
əsasında ixrac olunan qeyri-neft məhsullarına görə
ixracatçının Azərbaycan
Respublikasındakı bank
hesabına köçürülən
vəsait müvafiq gömrük bəyannamələrində
göstərilən gömrük
dəyərinin cəmindən
az olduqda, belə bəyannamələr
üzrə ixrac təşviqi daxil olan vəsaitin bu Qaydada nəzərdə
tutulan sənədlər
əsasında həmin
gömrük bəyannamələri
üzrə bölgüsünü
konkretləşdirməklə hesablanır. Bu zaman bəyannamələr
və ya onların bəziləri üzrə vəsaitin bölgüsünü konkretləşdirmək
mümkün olmadıqda,
həmin bəyannamələr
üzrə ixrac təşviqi bu bəyannamələr sırasından
daha əvvəlki tarixli gömrük bəyannaməsindən başlayaraq
ardıcıllıq
əsasında və daxil olan vəsaitin
bəyannamələr üzrə
bölgüsü konkretləşdirilməyən
hissəsi çərçivəsində
hesablanır və ödənilir.
Müraciətə əlavə olunmuş
gömrük bəyannaməsi
əsasında Nazirlər
Kabineti tərəfindən
müəyyən edilən
ixrac təşviqi şamil olunan qeyri-neft məhsullarının
XİFMN üzrə siyahısında
nəzərdə tutulmuş
məhsul (məhsullar)
ilə yanaşı, adıçəkilən siyahıda
nəzərdə tutulmamış məhsul (məhsullar) da
ixrac edildikdə və bu zaman
gömrük bəyannaməsində
nəzərdə tutulan
məhsullara görə
ixracatçının bank
hesabına köçürülən
vəsait bu məhsullar üzrə ixrac gömrük bəyannaməsində göstərilən
ümumi gömrük
dəyərindən az
olduqda, belə bəyannamə üzrə
ixrac təşviqinin baza məbləği hesablanmış məbləğin
3 faizini təşkil edir.
Xatırladaq ki, «Azərbaycan
- 2020: gələcəyə baxış» İnkişaf
Konsepsiyası respublikanın
ixrac potensialının
məhz qeyri-neft sektoru hesabına artırılmasını, ixracın
adambaşına düşən
həcminin 1000 ABŞ dollarına
çatrılımasını əsas hədəflərdən
biri kimi qarşıda müəyyənləşdirib.
Bu məqsədlə yüksək əlavə dəyər yaradan ixrac yönümlü iqtisadiyyatın formalaşdırılması
da prioritet məqsədlərdən biri
kimi nəzərdən
keçirilir.
Ölkə sahibkarlarının xarici bazarlara çıxış imkanlarının
genişlənməsi həm
də qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi və
gömrük prosedurlarının
sadələşdirilməsi tədbirləri ilə izah olunur. Ölkə
başçısının 1 fevral 2007-ci il tarixli sərəncamı ilə təsdiq edilmiş «Azərbaycan Respublikası gömrük sisteminin
2007-2011-ci illərdə inkişafına
dair Dövlət Proqramı»nın əhəmiyyəti
bu baxımdan xüsusi qeyd olunmalıdır. Proqram dövlətin gömrük
siyasətinin müasirləşdirilməsinə
imkan yaradıb və xarici iqtisadi əlaqələrini
genişləndirib. Sənəd əsasında
gömrük sərhədində
mal dövriyyəsinin
sürətləndirilməsi və sahibkarlıq subyektlərinə əlverişli
şəraitin yaradılması;
inhisarçılıq fəaliyyətinin
məhdudlaşdırılması və haqsız rəqabətin qarşısının
alınması; ixracın
təşviqi və genişləndirilməsi; daxili
bazarın qorunması
sahəsində gömrük
tənzimlənməsi mexanizmlərinin
təkmilləşdirilməsi istiqamətində müvafiq
tədbirlər həyata
keçirilib.
Malların idxalı və
ixracı zamanı gömrük rəsmiləşdirilməsi
əməliyyatlarının avtomatlaşdırılmış əsaslarda təşkili gömrük rəsmiləşdirilməsinin
səmərəliliyinin artırılmasını,
bu işə sərf edilən vaxtın minimuma endirilməsini təmin edərək xarici ticarət iştirakçılarına xidmətin səviyyəsinin
yaxşılaşmasına, bütövlükdə gömrük
orqanlarında idarəetmənin
təkmilləşdirilməsinə imkan verib. İqtisadi
operatorların və sahibkarlıq subyektlərinin
qanunvericiliyin tələblərinə
daha ciddi riayət etmələri, sərhəd nəzarəti
prosedurlarında şəffaflığın
artırılması da təmin edilib. Ümumilikdə, bu və digər
tədbirlərin reallaşdırılmasında
əsas məqsəd bir tərəfdən ölkənin iqtisadi təhlükəsizliyini təmin
etmək, digər tərəfdən gömrük
rəsmiləşdirilməsi prosedurları sadələşdirmək,
gömrüklə
bağlı vaxt itkisinə yol verməməkdir.
Son illər
dövlət idarəçiliyinin
bütün sahələrində
olduğu kimi, gömrük orqanlarının
fəaliyyətində elektron
xidmətlərin geniş
tətbiqi də diqqət mərkəzindədir.
Hazırda Gömrük
Komitəsi tərəfindən
15-ə yaxın elektron
xidmət göstərilir.
«E-gömrük» bəyannaməsinin
verilməsi; elektron qaydada ilkin məlumatlandırma;
xarici iqtisadi fəaliyyət iştirakçılarına
həyata keçirdikləri
idxal-ixrac əməliyyatları
haqqında statistik məlumatların verilməsi;
rüsumsuz ticarət mağazasının təsis
edilməsinə dair icazə verilməsi üçün müraciətin
və sənədlərin
qəbulu; gömrük
brokeri və gömrük daşıyıcısı
fəaliyyətinə lisenziyanın
verilməsi, onun fəaliyyətinin dayandırılması
və ləğv edilməsi üçün
müraciətin və
sənədlərin qəbulu;
gömrük və müvəqqəti
saxlanc anbarlarının
təsis edilməsinə
lisenziyanın verilməsi;
vətəndaşlardan Dövlət
Gömrük Komitəsinə
daxil olan sorğu və məktubların icrasının
müraciət edənlər
tərəfindən onlayn
izlənilməsi; yüngül
minik nəqliyyat vasitələrinin idxalı
ilə bağlı gömrük ödənişlərinin
hesablanması məsələləri
aiddir.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 4
mart 2016-cı il tarixli "Gömrük sistemində islahatların
davam etdirilməsi ilə bağlı əlavə tədbirlər
haqqında" Sərəncamı
da bu baxımdan
mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Sərəncamda qeyd olunurdu ki, "Gömrük sistemində həyata keçirilən son islahatlar nəticəsində
dövlət sərhədinin
buraxılış məntəqələrinin
buraxılış qabiliyyətini
artırmaq və vətəndaşların rahatlığını
təmin etmək üçün malların
və nəqliyyat vasitələrinin yoxlanılmasında “bir pəncərə” prinsipinin daha da təkmilləşdirilməsi,
ticarət-iqtisadi münasibətlərdə
idxal-ixrac əməliyyatlarının
rəsmiləşdirilməsinin sadələşdirilməsi, bütün
istiqamətlərdə gömrük
işinin beynəlxalq
standartlara uyğun aparılması, normativ hüquqi bazanın yaradılması, ticarətin
asanlaşdırılması, gömrük sərhədindən
mal dövriyyəsinin
sürətləndirilməsi, ölkədə sahibkarlığın
inkişafında və
biznes mühitinin formalaşmasında, iqtisadi
təhlükəsizliyin möhkəmləndirilməsində
gömrük sisteminin
rolunun daha da artırılması üçün bir sıra məqsədyönlü işlər
görülmüşdür".
Sərəncama əsasən, Azərbaycan
Respublikasının Gömrük
Komitəsi bir sıra mühüm məsələlərlə yanaşı,
məmur-vətəndaş təmasının minimuma
endirilməsi və elektron gömrük xidmətlərinin daha da genişləndirilməsi
məqsədi ilə bütün bəyannamələrin gömrük
orqanlarında elektron formada qəbulunu təmin edib. Komitə, həmçinin
elektron xidmətlər
göstərilməsi ilə
əlaqədar olaraq, müvafiq sahələrdə
ayrı-ayrı dövlət
orqanları ilə qarşılıqlı elektron
informasiya mübadiləsinin
həyata keçirilməsini
reallaşdırıb.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 16
noyabr.- S.10