İslahatlar ölkənin
sənaye potensialının
güclənməsini təmin
edir
Son
16 ildə ölkəmizdə yürüdülən siyasətinin
əsas xarakterik xüsusiyyətləri onun
sosialyönümlülü olması və bütün
problemlərin həllində iqtisadi aspektin ön plana çəkilməsidir.
«Müasir dövlət,
güclü iqtisadiyyat,
yüksək sosial rifah» tezisi əsasında
reallaşdırılan iqtisadi
siyasət sivil və inkişaf etmiş cəmiyyət quruculuğu sahəsində
mühüm uğurların
əldə olunmasına
imkan yaradıb.
Qlobal böhran
şəraitində Azərbaycanın
iqtisadi dayanıqlılıq
nümayiş etdirməsi
ilk növbədə,
ölkədə sahibkarlar
sinfinin formalaşması
və hazırkı inkişaf səviyyəsi ilə izah olunmalıdır.
Son 16 ildə sahibkarlığın
inkişafı istiqamətində
dövlət səviyyəsində
bir sıra siyasi, təşkilati, hüquqi və iqtisadi tədbirlərin görülməsi, sahibkarlıq
fəaliyyəti üçün
daha əlverişli mühitin yaradılması
məqsədilə əsaslı
islahatların aparılması
Azərbaycanda həyata
keçirilən sosial-iqtisadi
inkişaf strategiyasının
tələblərindən irəli
gəlir.
Regionların sosial-iqtisadi inkişafına
xidmət edən
(2004-2008-ci, 2009-2013, 2014-2018-ci illər) dövlət proqramlarının
ən uğurlu nəticələrindən biri
də ölkədə
daha əlverişli biznes və investisiya mühitinin formalaşması, iş adamlarının fəaliyyət
imkanlarının genişlənməsi,
bölgələrin
istehsal potensialının
səmərəli realizə
edilməsidir. Həyata keçirilmiş
tədbilərin mahiyyəti
və konseptual məzmunu iqtisadiyyatın liberallaşdırılması və
sərbəst bazar prinsiplərinin dərinləşdirilməsindən
ibarət olmuş, nəticədə milli sahibkarların ümumi daxili məhsuldakı xüsusi çəkisi 83
faizə çatıb.
Sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı dövlət proqramları çərçivəsində
ölkə iqtisadiyyatının
tənzimlənməsi sahəsində
əhəmiyyətli tədbirlər
həyata keçirilib,
sahibkarlara dövlət
maliyyə köməyi
sistemi təkmilləşdirilib.
Sahibkarlıq infrastrukturunun
formalaşdırılması istiqamətində mühüm
addımlar atılıb,
sahibkarlara zəruri texniki yardımlar – məsləhət, informasiya
və s. xidmətlər
göstərən strukturlar
formalaşıb. Sahibkarlıq
fəaliyyətinə yüksək
diqqət və qayğı qayğı sayəsində bu sektorda mühüm inkişaf müşahidə
olunur. Təsərrüfat subyektlərinin fəaliyyətinə
nəzarətedici və
yoxlayıcı orqanlar
tərəfindən əsassız
müdaxilənin aradan
qaldırılması, lisenziyalaşdırılan
fəaliyyət növlərinin
azalması, iqtisadiyyatın
liberallaşmasının dərinləşməsi
istiqamətində mühüm
nailiyyətlər əldə
edilib.
Sahibkarlığa Kömək Milli
Fondunun fəaliyyətinin
Azərbaycan iqtisadiyyatının
inkişafının prioritetləri
və mərhələlər
üzrə həlli tələb olunan vəzifələrlə uzlaşdırılması,
sahibkarlığa dövlət
dəstəyinin gücləndirilməsi
və bu fəaliyyətin genişləndirilməsinin təmin edilməsi
məqsədilə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin
müvafiq fərmanları
ilə 2002-ci, 2004-cü, 2005-ci,
2006-cı, 2008-ci və 2010-cu il tarixli fərmanları
ilə Fondun statusu və vəsaitlərinin istifadə
edilməsi qaydaları
təkmilləşdirilib, güzəştli
kredit vəsaitlərinin
daha məqsədəuyğun
yerləşdirilməsinə və sahibkarlıq subyektlərinin
bu kreditlərdən səmərəli istifadə
etməsinə əlverişli
şərait yaradılıb.
Sahibkarların hüquqlarının müdafiəsi
zərurətini diqqətə
çəkən Prezident
İlham Əliyev deyib: "Yerlərdə sahibkarlara tam şərait yaradılmalıdır.
Mən dəfələrlə
bu barədə fikirlərimi bildirmişəm.
Yerli icra orqanları bu şəraiti yaratmalıdırlar.
Yerli
icra orqanlarının
rəhbərlərinin fəaliyyətini
ilk növbədə
o bölgələrdə, o rayonlarda iqtisadi inkişafın templəri
müəyyən edəcəkdir.
Çünki indi əsas vəzifə hər bir rayonun
sosial-iqtisadi inkişafıdır.
Yeni iş yerləri, yeni istehsal sahələri, ixracyönümlü istehsal
sahələri yaradılmalıdır.
Hər bir rayonda sənaye zonaları yaradılacaq".
Şübhəsiz, sahibkarlığın inkişafı,
yeni müəssisələrin
istifadəyə verilməsi
həm də işsizlik probleminin həlli baxımından vacibdir. Məşğulluq
siyasətinin mühüm
istiqamətlərindən biri
də məhz yeni iş yerlərinin
yaradılmasını məhdudlaşdıran
amillərin aradan qaldırılması və
məşğulluq səviyyəsinin
artırılmasını stimullaşdıran
şəraitin yaradılmasıdır.
Bu baxımdan sahibkarlığın,
əsasən, kiçik
və orta sahibkarlığın inkişafına
yönəlmiş tədbirlər
xüsusi əhəmiyyət
kəsb edir. Ötən illərdə məşğulluq siyasətində
əsas məqsəd əmək ehtiyatlarından
daha dolğun istifadə etməklə əhalinin səmərəli
məşğulluğunun təminatından ibarət
olmuşdur. Bu məqsədə nail olmaq üçün sahibkarlığın, xüsusilə
kiçik və orta sahibkarlığın
inkişafı üçün
daha münbit şəraitin yaradılması;
məşğulluğun səmərəli
inkişafını təmin
edən investisiya fəallığının dəstəklənməsi;
işaxtaran və işsiz
vətəndaşların sosial
müdafiəsinin gücləndirilməsi,
qeyri-formal əmək
münasibətlərinin leqallaşdırılması
istiqamətində tədbirlər
həyata keçirilib.
Əmək bazarında
tələb və təklif arasında dinamik uyğunluğun gücləndirilməsinə yönəldilmiş infrastruktur təkmilləşdirilib, kadr
hazırlığı sisteminin,
o cümlədən peşə
hazırlığı və
ixtisasartırma şəbəkələrinin
fəaliyyətinin dinamik
inkişaf edən əmək bazarının
tələblərinə uyğunlaşdırılması
təmin edilib.
Azərbaycanda enerji resurslarından
asılıllığın azaldılmasını, qeyri-neft
sektorunun inkişafını
prioritet istiqamətlərdən
biri elan etmiş Prezident İlham Əliyev davamlı tərəqqinin
təmini baxımından
respublikada güclü
sənaye potensialının
yaradılmasını da
vacib sayır. Hələ 2014-cü ilin
"Sənaye ili"
elan edilməsi ölkənin zəngin sənaye potensialının
realizəsinə yaxşı
imkanlar açıb. Güclü sənaye potensialının
inkişafı üçün
zəngin xammal bazasının mövcudluğu,
nəhəng və çoxşəbəkəli sənaye
kompleksinin imkanlarının
səfərbər edilməsi
bu sahənin keyfiyyət və kəmiyyət baxımından
sıçrayışına təkan verib.
Sənayenin inkişafı
üçün ölkədə
müvafiq qanunverici bazanın formalaşdırılması
da diqqət mərkəzində saxlanılır.
Hələ 2009-cu il
14 aprel tarixli «Xüsusi iqtisadi zonalar haqqında» Qanun ölkədə sənayeləşmə prosesinin
sürətlənməsinə yeni təkan verib. Dünya təcrübəsi göstərir
ki, iqtisadiyyata, qeyri-neft sektorunun inkişafına xarici kapital axınını, habelə beynəlxalq inteqrasiyanı sürətləndirmək
baxımından xüsusi
iqtisadi zonaların yaradılması zəruridir.
Bu cür iqtisadi zonalar xüsusi əlverişli hüquqi rejimə malik müstəqil ərazi təsərrüfat
kompleksi olmaqla yanaşı, ölkədə
beynəlxalq iqtisadi əlaqələr sisteminə
açılan səmərəli
dəhlizdir. Bu dəhliz vasitəsilə ölkə iqtisadiyyatına,
qeyri-neft sektorunun inkişafına xarici kapital, qabaqcıl texnalogiya, mütərəqqi
idarəetmə üsulları
cəlb edilir.
Hökumət sənayenin inkişafını
stimullaşdıracaq tədbirləri
də diqqət mərkəzində saxlayır.
Orta və uzunmüddətli perspektivdə texnoparkların
inkişafını stimullaşdırmaq
üçün ölkənin
vergi qanunvericiliyində
sənaye və texnologiyalar parklarında çalışan fiziki və hüquqi şəxslərə, eləcə
də parkların idarəedici təşkilat
və operatorlarına
gəlir, mənfəət,
ƏDV, əmlak və
torpaq vergiləri üzrə 7 illik vergi güzəştləri nəzərdə tutulur. 2013-cü il yanvarın 1-dən qüvvəyə
minmiş Vergi Məcəlləsinə texnoparklarla
bağlı edilmiş
əlavə və dəyişikliklər iqtisadiyyatın
inkişafına müsbət
təsir göstərməklə,
bu sahəyə investorların cəlb olunmasına, yüksək
texnologiyalar əsasında
rəqabətqabiliyyətli, elmtutumlu sənaye məhsullarının istehsalına,
yeni iş yerlərinin açılmasına
imkan verir.
Dünyada davam
edən maliyyə böhrana baxmayaraq, Azərbaycanda yerli məhsul istehsalı bolluğu yaratmaq üçün məqsədyönlü
tədbirlər və
ardıcıl iqtisadi islahatlar aparılır. Bu baxımdan Azərbaycan Respublikasının Vergi Məcəlləsində və
“Gömrük tarifi haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununda
investisiyanın təşviqi
sənədini almış
şəxslər və
fərdi sahibkarlar tərəfindən ölkəyə
idxal olunan texnika, texnoloji avadanlıqlar və qurğular əlavə dəyər vergisi və gömrük rüsumlarından
azad olunub.
2016-2020-cı illərdə Azərbaycanda istehsal olunan qeyri-neft məhsullarının ixracının
təşviqi ilə əlaqədar malın ixrac gömrük bəyannaməsində nəzərdə
tutulan gömrük dəyərinin 3 faizi və mal mövqelərinə
tətbiq olunacaq əmsallara uyğun dövlət büdcəsindən əlavə
vəsaitin sahibkarlara ödənilməsi kimi tədbirlərin həyata
keçirilməsi Azərbaycan
Respublikasında sahibkarlığın
inkişaf strategiyasının
nəinki ölkəmizin
iqtisadi tərəqqisində
xüsusi rola malik göstəricisidir.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2019.- 10
sentyabr.- S.10