Azərbaycan
investisiya cəlbediciliyini qoruyub saxlayır
Müxtəlif
maliyyə mənbələri hesabına iqtisadiyyata əsaslı
kapital qoyuluşlarının həcminin artması son illər
Azərbaycanın investisiya reytinqinin yüksəlməsinə
təkan verməklə yanaşı, sahibkarlıq subyektlərinin
fəaliyyəti üçün zəruri sosial-infrastrukturun
formalaşmasını da təmin etmişdir. Dövlət
büdcəsində əsaslı kapital qoyuluşları
üçün nəzərdə tutulan vəsaitlərin ilbəil
artımı da məhz cəmiyyətin artmaqda olan
sosial-iqtisadi tələbatının ödənilməsinə,
ölkənin mövcud istehsal potensialından səmərəli
istifadəyə, elmi-texniki tərəqqinin nailiyyətlərinin
istehsalata tətbiqinə geniş imkanlar
açmışdır.
Ölkədəki
mövcud siyasi, iqtisadi və hüquqi atmosfer iqtisadiyyatın
sağlamlaşdırılmasının mühüm göstəricisi
sayılan investisiya qoyuluşlarının həcminin artım
dinamikasına da müsbət təsir göstərmişdir.
Hökumətin ardıcıl şəkildə həyata
keçirdiyi tədbirlər respublikada investisiya
qoyuluşlarından və əsas fondlardan istifadənin səmərəliliyini
yüksəldir.
2003-cü
ildən ölkə iqtisadiyyatında ciddi keyfiyyət və kəmiyyət
dəyişiklikləri baş vermiş, investisiyaların həcmi
əhəmiyyətli dərəcədə
artmışdır. Hazırda Azərbaycanda dövlət
investisiya siyasəti ölkənin sosial-iqtisadi inkişaf məqsədlərinə
uyğun olaraq daha əlverişli investisiya mühitinin təmini
məqsədilə ümumi biznes şəraitinin
yaxşılaşdırılması, xüsusi mülkiyyətin
qorunması, korporativ idarəetmənin təkmilləşdirilməsi,
bütün investorlar üçün azad rəqabət
mühitinin yaradılması, iqtisadi sabitliyin qorunması
prinsiplərinə əsaslanaraq aşağıdakı
prioritetlərin həyata keçirilməsinə yönəldilir:
a) infrastruktur sahələrinin inkişafı və onların
obyektlərinin davamlı istismarının təmin edilməsi;
b) regionların tarazlı inkişafının təmin edilməsi;
c) insan kapitalının davamlı inkişaf etdirilməsi və
sosial təminatın gücləndirilməsi.
Ümumilikdə,
ölkədə əlverişli biznes və investisiya
mühitinin formalaşdırılması istiqamətində həyata
keçirilən ardıcıl və sistemli tədbirlər Azərbaycanın
bütün dünyada etibarlı iqtisadi tərəfdaş
kimi tanınmasını, habelə qlobal maliyyə şəraitində
respublikaya xarici sərmayə qoyuluşlarını təmin
edir. Həyata keçirilən səmərəli siyasətin
nəticəsi olaraq Azərbaycan bu gün xarici investisiya cəlbediciliyinə
görə dünya ölkələri sırasında ön
sıralardadır. Son 15 ildə regionların sosial-iqtisadi
inkişafına göstərilən yüksək diqqət və
qayğının nəticəsi olaraq ümumi daxil məhsul
istehsalına görə dünyanın ən sürətlə
inkişaf edən dövlətlərindən birinə
çevrilmiş Azərbaycan investisiya cəlbediciliyini də
qoruyub saxlamışdır: 1993-2018-ci illərdə ölkə
iqtisadiyyatına 200 milyard dollardan çox investisiya
qoyulmuşdur. Dünyanın mötəbər «beyin mərkəzi»
sayılan Davos Forumunun 2018-2019-cu illər üçün
hesabatında Azərbaycanı rəqabət qabiliyyətliliyinə
görə dünyada 35-ci yerə layiq
görülmüşdür. Respublikamız bu göstərici
ilə MDB məkanında lider mövqeyini qoruyub
saxlamışdır.
Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı
dövlət Proqramları regionların davamlı
inkişafı, sosial infrastrukturun yenidən qurulması, milli
iqtisadiyyatın neft amilindən
asılılığının qeyri-neft sektorunun tərəqqisi
hesabına aradan qaldırılması üçün kompleks
tədbirlər müəyyənləşdirməklə
yanaşı, iş adamlarının fəaliyyəti
üçün yaxşı imkanlar açmışdır.
İqtisadiyyatın şaxələndirməsi tədbirləri,
sahibkarlığın inkişafı, investisiya mühitinin
daha da yaxşılaşdırılması nəticəsində
qeyri-neft sektorunun dinamik inkişafı davam edir və onun real
artım tempi, neft sənayesinin artım tempini üstələmişdir.
2019-cı ildə qeyri-neft sektorunun 2 faizlik artım tempi bunu
bir daha təsdiqləyir. Sevindirici haldır ki, qeyri-neft
sektorunun inkişafında və bu sahədə istehsal olunan məhsulların
həm kəmiyyət, həm də keyfiyyət etibarı ilə
yüksəlişində yerli və əcnəbi sahibkarlar
daha böyük rol oynamağa başlayırlar. Bütün
bunlar faktiki olaraq ölkədə biznes mühitinin daha da yaxşılaşdırılması,
bu sahəyə dövlət dəstəyi tədbirlərinin
genişləndirilməsi, iqtisadiyyata yerli və xarici
investisiyaların, müasir texnologiyaların, idarəetmə təcrübəsinin
cəlb edilməsi, bu yolla yüksək keyfiyyətli, rəqabətqabiliyyətli
məhsulların istehsalı istiqamətində həyata
keçirilən siyasətin məntiqi nəticəsidir.
Prezident
İlham Əliyevin təşəbbüsü ilə
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, onların
birbaşa vergi yükünün azaldılması məqsədi
ilə 2010-cu ildən mənfəət vergisinin dərəcəsi
22 faizdən 20 faizə, fiziki şəxslərdən gəlir
vergisinin maksimal həddi 35 faizdən 30 faizə, fərdi
sahibkarlar üçün isə 35 faizdən 20 faizə
endirilməsi, bir sıra fəaliyyət növləri
üçün xüsusi razılıq (lisenziya)
alınmasına görə dövlət rüsumunun məbləğinin
azaldılmasına dair qanunvericiliyə dəyişikliklər
edilmişdir. «Azərbaycan Respublikasının Vergi Məcəlləsində
dəyişikliklər edilməsi haqqında» Azərbaycan
Respublikasının Qanununda da sahibkarlar üçün bir
sıra güzəşt və imtiyazlar nəzərdə
tutulmuşdur. Məcəllədə əksini tapmış
vergi güzəştlərinin bir qrupu sosial məqsəd
daşıyaraq vergi ödəyicilərinin maddi vəziyyətinin
yaxşılaşdırılmasına, ikinci qrupu isə
stimullaşdırıcı xarakter daşıyaraq müəyyən
sahələrin inkişafının təmin edilməsinə
yönəlmişdir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2011-ci il 13 oktyabr tarixli «Azərbaycan
Respublikası Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vəsaitlərinin
istifadəsi mexanizminin təkmilləşdirilməsi
haqqında» Fərmanına uyğun olaraq, güzəştli
kreditlərin istifadəsi qaydalarına edilmiş dəyişikliklər
iri və uzunmüddətli investisiya layihələrinin, həmçinin
kiçik sahibkarlığın güzəştli şərtlərlə
maliyyələşdirilməsi imkanlarını genişləndirmiş,
güzəştli kreditlər üzrə müddətin
maksimum həddi 10 ilədək məbləği isə 10
milyon manatadək artırılmışdır.
Son
illər respublika iqtisadiyyatına investisiya cəlbini sürətləndirmək
istiqamətində həyata keçirilmiş mühüm tədbirlərdən
biri də Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2006-cı il 30
mart tarixli sərəncamı ilə Azərbaycan İnvestisiya
Şirkətinin yaradılmasıdır. Şirkətin başlıca
vəzifəsi ölkə iqtisadiyyatına investisiyaların təşviqini
təmin etmək, bu sahədə mövcud problemlərin aradan
qaldırılmasına çalışmaqdır. Azərbaycan
İnvestisiya Şirkətinin fəaliyyətinin məqsədi
əsasən ölkə iqtisadiyyatının qeyri-neft sahələrində
fəaliyyət göstərən səhmdar cəmiyyətlərinin
və digər kommersiya təşkilatlarının nizamnamə
kapitalındakı iştirak payını, o cümlədən
səhmlərini almaqla müddətli investisiya qoyuluşunun həyata
keçirilməsindən ibarətdir.
Şirkət
investisiya obyektinin seçilməsi meyarları sırasında
müəssisənin fəaliyyətinin kommersiya səmərəliliyi;
istehsal olunacaq məhsulların (malların və xidmətlərin)
rəqabətədavamlı, əsasən
ixracyönümlü və ya idxalı əvəz edən
olması; mühasibatlığın maliyyə
hesabatlarının beynəlxalq standartlarına uyğun
aparılması, maliyyə hesabatlarının müstəqil
auditor tərəfindən yoxlanılması; beynəlxalq
korporativ idarəetmə prinsiplərinin tətbiq edilməsi,
habelə investorların və digər marağı olan şəxslərin
hüquqlarının yüksək səviyyədə
qorunması kimi amilləri nəzərə alır.
Respublikanın
əldə etdiyi uğurlar dünyanın ən nəhəng
reytinq təşkilatları və maliyyə
institutlarının hesabatlarında da əksini tapır. Azərbaycanın
adı son illərdə maliyyə təşkilatlarının
qiymətləndirmələrində islahatçı və
pozitiv dəyişikliklərə nail olan dövlətlər
sırasında çəkilir. Son illər həmçinin,
ümumdünya İqtisadi Forumu (Davos Forumu), Beynəlxalq
Valyuta Fondu, Dünya Bankı, «Qoldman Saks» təşkilatı,
Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası, Müstəqil Dövlətlər
Birliyinin Statistika Komitəsi və digər qurumların
hesabatlarında Azərbaycanda investisiyalar üçün əlverişli
biznes mühitinin yaradılması, əcnəbi sərmayəçilər
üçün hökumət tərəfindən əlverişli
sərmayə imkanlarının təmin edilməsi, eləcə
də digər tədbirlərin intensiv xarakter alması əksini
tapmışdır.
Azərbaycanın
regionlarına investisiya axınını şərtləndirən
mühüm amillərdən biri də ölkənin
böyük həcmdə strateji valyuta ehtiyatlarına malik olmasıdır.
Hazırda strateji valyuta ehtiyatları 49 milyard ABŞ
dollarına çatan respublikamız bu vəsaitin müəyyən
qismini bölgələrdəki pespektivli və rentabelli sahələrin
inkişafına yönəldərək külli miqdarda gəlir
əldə etməyə iddialıdır.
Samir Mustafayev
Mövqe.- 2020.- 25
fevral. S. 10.