İxrac
təşviqinin verilməsi sahibkarlığa ciddi dəstəkdir
Ölkənin tədiyyə balansını tənzimləmək,
habelə xarici valyuta axınını təmin etmək,
idxaldan asılılığı maksimum dərəcədə
azaltmaq üçün qarşıya qoyulmuş strateji məqsədlərdən
biri də sahibkarların ixrac imkanlarının genişləndirilməsidir. Ölkə
başçısının hələ 1 mart 2016-cı il tarixli «Qeyri-neft məhsullarının
ixracının təşviqi ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında» Fərmanı bu baxımdan
mühüm əhəmiyyətə malikdir. Sənəd
2016-2020-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında istehsal
olunan qeyri-neft məhsullarının ixracının təşviqi
istiqamətində əlavə tədbirlərin həyata
keçirilməsi məqsədini önə çəkir.
2020-ci ili
mart ayında Nazirlər Kabineti "Qeyri-neft məhsullarının
ixracı ilə məşğul olan şəxslərə
ixrac təşviqinin ödənilməsi
Qaydası"nın, "İxrac təşviqi şamil
olunacaq qeyri-neft məhsullarının xarici iqtisadi fəaliyyətin
mal nomenklaturası üzrə Siyahısı"nın və
"Məhsulların növündən asılı olaraq
ixrac təşviqinin baza məbləğinə tətbiq
olunacaq Əmsallar”ın təsdiq edilməsi haqqında" qərarında
dəyişiklik edib. Nazirlər Kabinetinin mətbuat xidmətinin
məlumatına görə, "Qeyri-neft məhsullarının
ixracı ilə məşğul olan şəxslərə
ixrac təşviqinin ödənilməsi Qaydası"nda sadələşdirmələri
nəzərdə tutan 74 nömrəli qərarda bildirilir ki,
ixracın stimullaşdırılması və təşviqi
ilə bağlı görülən kompleks işlər nəticəsində
qeyri-neft məhsullarının ixracı dəyər ifadəsi
ilə 2016-cı illə müqayisədə ümumilikdə
36,5 faiz artaraq 2018-ci ildə 1,7 milyard ABŞ dolları təşkil
edib, 2019-cu ilin yanvar-avqust aylarında isə ötən ilin
eyni dövrü ilə müqayisədə təqribən 15,1
faiz artıb. Sahibkarlardan daxil olan müraciətlər
və beynəlxalq təcrübə göstərir ki, ixrac təşviqinin
ödənilməsi prosedurunun sadələşdirilməsinə
ehtiyac var. Bununla əlaqədar, Qərarla təsdiq edilmiş
Qaydaya dəyişiklik edilib.
Dəyişikliyə
görə, ixrac təşviqinin ödənilməsi
üçün ərizəyə əlavə edilməli olan
nəqliyyat sənədində təyinat ölkəsinin
gömrük orqanının qeydlərinin olması tələbinin
ləğv edilməsi, eyni zamanda İqtisadiyyat Nazirliyi tərəfindən
imzalanmış "məktub-sərəncam"ların
elektron poçt vasitəsilə də Maliyyə Nazirliyinə
təqdim edilməsi də nəzərdə tutulub. Qərarın qəbul edilməsi nəticəsində
ixracın təşviqi mexanizminin sadələşdirilməsi
və sürətləndirilməsi
proqnozlaşdırılır.
Xatırladaq
ki, 1 mart 2016-cı il tarixli «Qeyri-neft məhsullarının
ixracının təşviqi ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında» Fərmana əsasən, qeyri-neft məhsullarının
ixracı ilə məşğul olan şəxslərə
dövlət büdcəsinin vəsaiti hesabına ixrac təşviqi
ödənilir. 2020-ci il dekabrın 31-dək
qüvvədə olacaq həmin fərmana görə, ödənilən
ixrac təşviqinin baza məbləği ixrac əməliyyatlarına
görə faktiki ixrac olunmuş malın ixrac gömrük bəyannaməsində
nəzərdə tutulan gömrük dəyərinin 3 faizini təşkil
edir.
Bununla əlaqədar Nazirlər Kabineti tərəfindən
İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinə
də yeni səlahiyyət verilib və ixrac təşviqinin
alınması üçün ərizələrə
baxılma müddəti 5 dəfə azaldılıb. Dəyişikliyə
əsasən, qeyri-neft məhsullarının ixracı ilə
məşğul olan şəxslər ixrac təşviqinin
alınması üçün ərizə ilə birbaşa
və ya “bir pəncərə” prinsipi əsasında
İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzi
vasitəsilə İqtisadiyyat Nazirliyinə müraciət
edirlər.
Dəyişikliyə
əsasən, İqtisadiyyat Nazirliyi ərizənin qeydiyyata
alındığı tarixdən 2 iş günü müddətində
ərizə və ona əlavə edilmiş sənədlərin
bu Qaydanın tələblərinə uyğunluğunu
yoxlayır. Ərizə və ona əlavə
edilmiş sənədlər həmin bəndlərin tələblərinə
cavab vermədikdə, Nazirlik ərizə və ona əlavə
olunmuş sənədlərdəki
çatışmazlıqların aradan qaldırılması
barədə məlumatı ərizəçiyə təqdim
edir və ya sifarişli poçt göndərişi vasitəsilə
göndərərək formal tələblərə əməl
olunmamasının hüquqi nəticələrini ona izah edir.
Faktiki ixrac olunan qeyri-neft məhsullarına görə
ixracatçının Azərbaycan Respublikasındakı bank
hesabına köçürülən vəsait həmin məhsullar
üzrə ixrac gömrük bəyannaməsində göstərilən
gömrük dəyərindən çox olduqda, bu məhsulların
ixracına görə ixrac təşviqinin baza məbləği
ixrac gömrük bəyannaməsində göstərilən
gömrük dəyərinin 3 faizini təşkil edir.
Müraciətə
əlavə olunmuş iki və daha çox gömrük bəyannaməsi
əsasında ixrac olunan qeyri-neft məhsullarına görə
ixracatçının Azərbaycan Respublikasındakı bank
hesabına köçürülən vəsait müvafiq
gömrük bəyannamələrində göstərilən
gömrük dəyərinin cəmindən az olduqda, belə bəyannamələr
üzrə ixrac təşviqi daxil olan vəsaitin bu Qaydada nəzərdə
tutulan sənədlər əsasında həmin gömrük
bəyannamələri üzrə bölgüsünü
konkretləşdirməklə hesablanır. Bu
zaman bəyannamələr və ya onların bəziləri
üzrə vəsaitin bölgüsünü konkretləşdirmək
mümkün olmadıqda, həmin bəyannamələr
üzrə ixrac təşviqi bu bəyannamələr
sırasından daha əvvəlki tarixli gömrük bəyannaməsindən
başlayaraq ardıcıllıq əsasında və daxil olan
vəsaitin bəyannamələr üzrə bölgüsü
konkretləşdirilməyən hissəsi çərçivəsində
hesablanır və ödənilir. Müraciətə əlavə
olunmuş gömrük bəyannaməsi əsasında Nazirlər
Kabineti tərəfindən müəyyən edilən ixrac təşviqi
şamil olunan qeyri-neft məhsullarının XİFMN üzrə
siyahısında nəzərdə tutulmuş məhsul (məhsullar)
ilə yanaşı, adıçəkilən siyahıda nəzərdə
tutulmamış məhsul (məhsullar) da ixrac edildikdə və
bu zaman gömrük bəyannaməsində nəzərdə
tutulan məhsullara görə ixracatçının bank
hesabına köçürülən vəsait bu məhsullar
üzrə ixrac gömrük bəyannaməsində göstərilən
ümumi gömrük dəyərindən az olduqda, belə bəyannamə
üzrə ixrac təşviqinin baza məbləği
hesablanmış məbləğin 3 faizini təşkil edir.
Ölkə sahibkarlarının xarici bazarlara
çıxış imkanlarının genişlənməsi
həm də qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi və
gömrük prosedurlarının sadələşdirilməsi
tədbirləri ilə izah olunur. Ölkə
başçısının 1 fevral 2007-ci il
tarixli sərəncamı ilə təsdiq edilmiş «Azərbaycan
Respublikası gömrük sisteminin 2007-2011-ci illərdə
inkişafına dair Dövlət Proqramı»nın əhəmiyyəti
bu baxımdan xüsusi qeyd olunmalıdır. Proqram
dövlətin gömrük siyasətinin müasirləşdirilməsinə
imkan yaradıb və xarici iqtisadi əlaqələrini
genişləndirib. Sənəd əsasında
gömrük sərhədində mal dövriyyəsinin sürətləndirilməsi
və sahibkarlıq subyektlərinə əlverişli şəraitin
yaradılması; inhisarçılıq fəaliyyətinin məhdudlaşdırılması
və haqsız rəqabətin qarşısının
alınması; ixracın təşviqi və genişləndirilməsi;
daxili bazarın qorunması sahəsində gömrük tənzimlənməsi
mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsi istiqamətində
müvafiq tədbirlər həyata keçirilib.
Malların idxalı və ixracı zamanı
gömrük rəsmiləşdirilməsi əməliyyatlarının
avtomatlaşdırılmış əsaslarda təşkili
gömrük rəsmiləşdirilməsinin səmərəliliyinin
artırılmasını, bu işə sərf edilən
vaxtın minimuma endirilməsini təmin edərək xarici
ticarət iştirakçılarına xidmətin səviyyəsinin
yaxşılaşmasına, bütövlükdə
gömrük orqanlarında idarəetmənin təkmilləşdirilməsinə
imkan verib. İqtisadi operatorların və sahibkarlıq subyektlərinin
qanunvericiliyin tələblərinə daha ciddi riayət etmələri,
sərhəd nəzarəti prosedurlarında şəffaflığın
artırılması da təmin edilib. Ümumilikdə,
bu və digər tədbirlərin
reallaşdırılmasında əsas məqsəd bir tərəfdən
ölkənin iqtisadi təhlükəsizliyini təmin etmək,
digər tərəfdən gömrük rəsmiləşdirilməsi
prosedurları sadələşdirmək, gömrüklə
bağlı vaxt itkisinə yol verməməkdir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 4 mart 2016-cı il
tarixli "Gömrük sistemində islahatların davam etdirilməsi
ilə bağlı əlavə tədbirlər
haqqında" Sərəncamı da bu baxımdan
mühüm əhəmiyyətə malikdir. Sərəncamda
qeyd olunur ki, "Gömrük sistemində həyata
keçirilən son islahatlar nəticəsində dövlət
sərhədinin buraxılış məntəqələrinin
buraxılış qabiliyyətini artırmaq və vətəndaşların
rahatlığını təmin etmək üçün
malların və nəqliyyat vasitələrinin
yoxlanılmasında “bir pəncərə” prinsipinin daha da təkmilləşdirilməsi,
ticarət-iqtisadi münasibətlərdə idxal-ixrac əməliyyatlarının
rəsmiləşdirilməsinin sadələşdirilməsi,
bütün istiqamətlərdə gömrük işinin beynəlxalq
standartlara uyğun aparılması, normativ hüquqi bazanın
yaradılması, ticarətin asanlaşdırılması,
gömrük sərhədindən mal dövriyyəsinin
sürətləndirilməsi, ölkədə
sahibkarlığın inkişafında və biznes
mühitinin formalaşmasında, iqtisadi təhlükəsizliyin
möhkəmləndirilməsində gömrük sisteminin
rolunun daha da artırılması üçün bir sıra
məqsədyönlü işlər
görülmüşdür".
Sərəncama əsasən, Azərbaycan
Respublikasının Gömrük Komitəsi bir sıra
mühüm məsələlərlə yanaşı, məmur-vətəndaş
təmasının minimuma endirilməsi və elektron
gömrük xidmətlərinin daha da genişləndirilməsi
məqsədi ilə bütün bəyannamələrin
gömrük orqanlarında elektron formada qəbulunu təmin
edib. Komitə, həmçinin elektron xidmətlər
göstərilməsi ilə əlaqədar olaraq, müvafiq
sahələrdə ayrı-ayrı dövlət orqanları ilə
qarşılıqlı elektron informasiya mübadiləsinin həyata
keçirilməsini reallaşdırıb.
S.Elmanoğlu
Mövqe.-
2020.- 10 iyun. S. 10.