Qeyri-neft
ixracında rekord göstərici qeydə
alınıb
Xaricdə Azərbaycanın qeyri-neft
mallarına tələb artır
2019-cu ildə Azərbaycanın qeyri-neft məhsullarının ixracında rekord göstərici qeydə alınıb. Rəsmi statistikaya əsasən, ötən il ölkəmizdən 1 milyard 954 milyon dollarlıq qeyri-neft malları ixrac edilib ki, bu da 2012-ci ildə qeydə alınan rekord göstəricidən yüksəkdir. 2012-ci ildə qeyri-neft ixracının həcmi 1,933 milyard dollar təşkil etmişdi. 2019-cu ildə ixracın həcmi ondan 21 milyon dollar artıqdır.
Azərbaycanda son illərdə dərinləşən islahatlar, qeyri-neft sektoruna verilən dəstək, ixracın təşviq edilməsi özünü ixrac həcminin artmasında göstərir. 2014-cü ildən sonra yaranmış əlverişsiz xarici vəziyyət Azərbaycanın ümumi ixracı ilə yanaşı qeyri-neft ixracının da azalmasına səbəb olmuşdu. Qeyri-neft ixracı 2014-cü ildə 1,632 milyard dollardan 2015-ci ildə 1,498 milyard dollara, 2016-cı ildə isə 1,16 milyard dollara geriləmişdi. 2016-cı ildə qeydə alınan nəticə son illərin ən pis göstəricisi idi. Amma qeyri-neft sektorunda aparılan islahatlar, eyni zamanda xarici iqtisadi vəziyyətin getdikcə əlverişli olması qeyri-neft ixracının artmasına imkan verdi. Bununla əlaqədar olaraq qeyri-neft ixracı 2017-ci ildə 1,473 milyard dollara, 2018-ci ildə 1,617 milyard dollara yüksəldi. Ötən il qeydə alınan nəticə 2016-cı ildəki nəticədən nominal qiymətlərlə ifadədə 794 milyon dollar və ya 68,4 faiz yaxşıdır. Məlumat üçün bildirək ki, qeyri-neft ixracı 2010-cu ildə 1,368 milyard dollar, 2011-ci ildə 1,623 milyard dollar, 2012-ci ildə 1,933 milyard dollar, 2013-cü ildə 1,773 milyard dollar olmuşdu.
Azərbaycandan qeyri-neft ixracının artması üçün imkanlar böyükdür. Verilən sifarişlər göstərir ki, Azərbaycanın qeyri-neft məhsullarına xarici bazarlarda tələb yüksəlir. Ölkəmizdə istehsal edilən məhsulların xaricdə tanıdılması, marketinq tədbirlərinin həyata keçirilməsi ixrac imkanlarının artırılmasına kömək edir. Tələbin artması fonunda gələcəkdə yerli istehsalın üzərinə düşən yük də artacaq. İstehsalçı bir tərəfdən daxili tələbi ödəməlidir, digər tərəfdən ixrac tələbini təmin olunmalıdır. Bu, istehsalçıdan daha böyük həcmdə istehsal tələb edəcək.
Azexport.az portalına daxil olan
sifarişlər də göstərir ki, qeyri-neft məhsullarına tələb
artır. 2017-ci ildə portala 475 milyon dollar dəyərində
ixrac sifarişi daxil olub. 2018-ci ildə sifarişlərin həcmi 514,1 milyon dollara, 2019-cu ildə 596 milyon dollara yüksəlib. 2019-cu ildə
ixrac sifarişlərinin həcmi 2018-ci ildən
16 faiz çoxdur. Dinamika göstərir ki, 2020-ci ildə də ixrac sifarişlərinin həcmi əvvəlki ildəki göstəricidən
yüksək olacaq.
Ümumilikdə, 2017-ci ilin yanvar ayından
2019-cu ilin 31 dekabr tarixinə kimi Azexport.az portalına 1,585 milyard
dollar dəyərində ixrac
sifarişi verilib. Xaricdən ən
çox maraq göstərilən mallar ərzaq məhsullarıdır.
Onların arasında fındıq ləpəsi,
yumurta, qənnadı məhsulları, xurma, toyuq əti, pambıq yağı, çay, alma, bal, meyvə şirəsi üstünlük təşkil
edir. Ərzaq məhsulları ilə
yanaşı qeyri-ərzaq
mallarına da tələb artır.
O cümlədən tütün,
tikinti materialları, mühərrik yağı,
kosmetika vasitələrinə
tələb var.
Bu faktın özü
Azərbaycanın qeyri-neft
mallarına xaricdə
marağın yüksəlməsinin
göstəricisidir. Qeyri-neft mallarının
ənənəvi alıcıları
ilə yanaşı getdikdə başqa alıcılar da artır. Əvvəllər qeyri-neft mallarının
əsas alıcıları
keçmiş sovet respublikaları idi. Amma aparılan təbliğat və reklam işləri, xarici sərgilərdə işitrak
və digər tədbirlər hesabına
başqa ölkələr
də qeyri-neft malları ilə maraqlanır, sifariş verir. Belə ölkələrin sayı 135-i ötüb.
Ötən il ərzində internet üzərindən
verilən sifarişlərin
12,7 faizi Rusiyanın, 7,4 faizi Türkiyənin payına düşüb. Bu ölkələrlə bərabər
ABŞ, İngiltərə, Səudiyyə Ərəbistanı,
Hindistan, Avstraliya, Fransa, Birləşmiş Ərəb Əmirliyi də böyük miqdarda sifariş verib.
Beləliklə, qeyri-ənənəvi bazarlara
çıxış qeyri-neft
mallarının ixrac dəyərini artıracaq. Azərbaycan
hökumətinin proqnozuna
əsasən 2023-cü ildə
qeyri-neft mallarının
ixrac dəyəri 3,3 milyard dollara
yüksələ bilər.
Xaricdə Azərbaycan mallarına artan tələbi ödəmək məqsədilə
yerli istehsal artırılmalıdır. Lakin bu zaman kəmiyyət dəyişikliyinə getməklə
bərabər, keyfiyyət
dəyişikliyinə də
nail olunmalıdır. Elə istehsal müəssisələri
yaradılmalıdır ki,
burada istehsal edilən məhsullar xarici tələbatı ödəyə bilsin.
Bunun üçün həmin məhsulların qiyməti
və keyfiyyəti alıcını qane etməlidir.
Qeyri-neft məhsullarının istehsal
potensialının artırılması
üçün Azərbaycan
sənayenin emal sektorunu daha da inkişaf etdirməlidir. Bu məqsədlə
yerli şirkətlərin
imkanlarından bəhrələnməklə
bərabər iri investisiya qabiliyyətinə
malik, böyük təcrübəsi olan xarici şirkətlərin
də imkanlarından faydalanmaq lazımdır.
Son bir neçə ildə Sumqayıt Texnologiyalar Parkı, Sumqayıt Kimya Sənaye Parkı, Balaxanı Sənaye Parkı, Yüksək Texnologiyalar Parkı kimi nümunələrin yaradılması xarici investorlarla əməkdaşlıq
üçün gözəl
zəmin formalaşdırıb.
Böyük ixrac təcrübəsi olan ölkələrin inkişaf yoluna nəzər yetirdikdə görürük ki, onlar ixracı artırmaq, xarici tələbi ödəmək
üçün tanınmış
şirkətlərin investisiya
imkanlarından istifadə
ediblər. Böyük şirkətlərin yaratdığı müəssisələr
həm texnoloji cəhətdən, həm
də məhsulun maya dəyərinin əlverişli olması baxımından daha rəqabətədavamlı olur.
Vasif CƏFƏROV
Mövqe.- 2020.- 31
yanvar. S. 5.